VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Nysgjerrig, men ikke lettkjøpt
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Lar Stevie ta åpningslåta med EMT HSD-006 tilbake i armen.
    Steike det er futt i EMT’en altså!
    Men mer push og mindre englestøv i toppen enn Umami Blue.
    image.jpg

IMG_0722.jpeg

vim

Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Går litt fort i svingene her innimellom. Stusset på at EMT pickupen låt mye tynnere i mellomtonen og på grensen til skrikende i toppen, inntil jeg kom på at jeg hadde glemt VTA 🥴
    EMT er betydelig lavere enn Umami og armen må justeres noe sånt som 3-4 mm ned. Alltid morsomt med sånne justeringer. Man er usikker på om det var nok, for mye, for lite, bedre før, bedre nå….. Inntil det sitter og da vet man. Så da koser man seg litt videre med denne samlingen av snacks med godlyd fra Inakustik/Primare, kjøpt hos Lydglede for noenmåneder siden og litt glemt siden.
    IMG_0723.jpeg
    IMG_0724.jpeg

vim

Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Middag, Hver gang vi gråtes og film sammen med kone og hund er unnagjort. Begge er lagt til lading og far har et par timer til å nyte en Amrut Fusion og denne karen her:
    IMG_0726.jpeg

Nesten så man kan se fordelen med løse headshell når det er så forfriskende å bytte litt på pickupene…

vim

Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ina W og Eversolo får samarbeide om kveldens finale.
    Strålende versjon av Bjellas «Søt harmoni»!
    1737850991801.png

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Middag, Hver gang vi gråtes og film sammen med kone og hund er unnagjort. Begge er lagt til lading og far har et par timer til å nyte en Amrut Fusion og denne karen her:
    Vis vedlegget 1092257

Nesten så man kan se fordelen med løse headshell når det er så forfriskende å bytte litt på pickupene…
    😎

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.335
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg tenkte mer på hvordan pu’n er montert i headshellet. Ser ut som om armen er beregnet for vinklet shell.

vim

Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tenkte mer på hvordan pu’n er montert i headshellet. Ser ut som om armen er beregnet for vinklet shell.
    Åja, det er vel bare at NA armen (som er rett) har skrå front i sånn ca. den vinkelen som blir riktig montering. Bare en liten hjelp og pekepinn antagelig.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jepp, men den er jeg veldig fornøyd med, så det får heller bli å ta jobben et par ganger i året.
    Det er jo så, jeg bytter litt oftere. Har jeg en litt "uggen" plate bytter jeg Black med Jubilee eller Mc30 supreme.

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo så, jeg bytter litt oftere. Har jeg en litt "uggen" plate bytter jeg Black med Jubilee eller Mc30 supreme.
    Enda lettere å switche over på streaming da 😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Men er vel ikke bare tut og kjør med løse headshell heller? pu'er fra forskjellige leverandører trenger vel kanskje en runde med VTF/VTA/SRA og ev Azimuth for max uttelling :rolleyes: :unsure:😄

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Head shell er kjekke greier, litt som borrelås på sko til barna 🤭

Lettvint, javisst, det kan aldri være gunstig å innføre enda et ledd til armen, både mekanisk (overgangen mellom armrøret og head shelllet) og elektrisk (overgangen mellom kablene). Jeg synes det er merkelig at folk som sitter på dyre vinylrigg, likevel bruker slike kompromissløsninger.

OK, slipp bikkjene løs. Jeg løper! 😬😁

vim

Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.251
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8

Lettvint, javisst, det kan aldri være gunstig å innføre enda et ledd til armen, både mekanisk (overgangen mellom armrøret og head shelllet) og elektrisk (overgangen mellom kablene). Jeg synes det er merkelig at folk som sitter på dyre vinylrigg, likevel bruker slike kompromissløsninger.

Bråkmaker 🤣
    Litt som borrelås på sko for voksne til og med? 🫣

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    45.089
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

Vi som kjøper luksus, gir jo faen i detaljene! Bare det tar seg ut på bilder og naboen blir misunnelig... Kan ikke forholde oss til dere jævla nerder!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi som kjøper luksus, gir jo faen i detaljene! Bare det tar seg ut på bilder og naboen blir misunnelig... Kan ikke forholde oss til dere jævla nerder!
    BS! Jeg er da for faen ingen nerd 🤓. Jeg driver å tvinne på ekstra lengder på signal- og htkablene om de er for korte, ffs. Det må vel være godt nok når andre er skjødesløse med langt skjørere signaler, tenker jeg 🤭.

Men jeg innrømmer at det er langt mer praktisk med headshell, ja. Der er jeg litt misunnelig. Både på de som har slike, samt de som har borrelås på skoene sine😋

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm, minnes en halvgammel røver jeg, som hadde med seg Umik på messen i Horten! :unsure:

Må innrømme at jeg aldri har bekymret meg for negativ effekt av løst headshell, mer bekymret for kvaliteten på pressingen!
    Ja, det er mye rart i vår hobby.
    Folk bruker gjerne penger på kabler, som må være av reneste kobber, nedfryst, monokrystall og gudvethva. Så har vi de som må ha gull, rhodium, sølv og andre edle metaller på kontaktflatene. Hører man virkelig forskjell, på sammentvinnende kabler - lodding er for pyser! - og evt headshell? Men jeg må jo humre litt når jeg ser folk som bruker headshell, er plutselig så opptatt av de andre tingene.🤭

Og ja, gode pressinger er alltid bra, med eller uten headshell. Obviously.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn