Denne anbefalingen er av egen subjektiv vurdering, etter dine kriterier.
Forslagene til TR 1000 og Huldra 10 støttes 100%,men til et loftsanlegg sats på en Huldra 10!Det finnes mange fler av dem,og dermed god tilgang på deler.En radiomottaker av ypperste kvalitet etter dagens standard(dvs bedre) har den også.
Ca halvparten av TR 1000 modellene(de tidligste modellene)takler ikke RDS signalene,og det gir seg utslag i kraftig stereosus,uten at det har noe med signalstyrken å gjøre.
Til platespiller fra samme tid til en rimelig penge,så kan du gå for en Dual 1225.Den spiller helt topp,og tar liten plass.Til Dual å være er den også pen-faktisk!(ligg unna Garrard)En Techniks kunne derimot være noe,de spiller også godt!Philips er også mye bedre enn sitt rykte fra denne tiden-det var bare så få som satte på dem en skikkelig PU.
Til høyttalere Tandberg TL 2520 eller den litt mindre 1520.Vær obs på at det finnes morkne bassoppheng på noen av disse,så ikke kjøp uten å sjekke dette.
Kanskje du bor i Trondheim..? Da kan du ta deg en tur innom Nidaros bok og vinyl i Prinsens gt.Han har en del både Tandberg og Dual,disse vil være overhalt og bli solgt med en liten garanti.Noen ganger har han mye,og andre ganger lite,men du får høre med han!
Tror jeg skal garantere deg at du vil bli storfornøyd med et sånt anlegg!Selv om det kanskje ikke egner seg til det du beskriver som kritisk lytting,så høres dette såpass musikalsk ut at du gjerne glemmer å være kritisk.
Jeg vet det,for jeg har byttet ut mitt moderne Marantzanlegg med en H 10 på stua! Jeg slapper mye mer av med TB-lyden,av en eller annen grunn...
PS:Ikke velg en Sølvsuper 10 eller 12,vær så snill,da går du glipp av den gode Tandberglyden.SS 10 er også en problemradio!! SS 11 er et bedre valg,men slett ikke i lydklasse med H 10,selv om radiomottakeren er like god!
Mvh Rune