Til salg i Danmark til 19995 dkr.DM70 har jeg aldri sett her hjemme....... en av John Bowers tidlige konstruksjoner.
Vis vedlegget 1084421
Til salg i Danmark til 19995 dkr.DM70 har jeg aldri sett her hjemme....... en av John Bowers tidlige konstruksjoner.
Vis vedlegget 1084421
Det er vel en av disse (udødelige ?) mytene. Flott den inneholder alle ingredienser: litt mystisisme og et utdøende håndtverk, som usagt overgår moderne framstillingsmetoder. Treffer oss midt i hjerterota. Ofte har de sine røtter i markedsføring. Denon hadde også en lignende, - nesten samme faktisk. Sandstøping som det var snakk om, er en helt vanlig støpemedode den dag i dag. verden over. Men flott spiller !Platetallerkenen og ringen rundt ble støpt a munker i et kloster nord i Japan....... på 70 tallet var det det eneste stedet som var igjen i Japan som støpte med denne mange hundre år gamle metoden....... i dag er de alle døde og ingen har videreført måten det ble utført på........ hvisstnok skal støpeformene ennå finnes, men så lenge ingen vet eksakt hvordan man bruker de gamle ovenene.... så er man like langt.
Vis vedlegget 1084893
Ja, vanlig sandstøping er helt vanlig og vel faktisk eneste støpemetode for en del metaller, men jeg anbefaler deg og lese om munkenes metode FØR du babler i vei her og sier at det var et reklame jippo fra 70 tallet.Det er vel en av disse (udødelige ?) mytene. Flott den inneholder alle ingredienser: litt mystisisme og et utdøende håndtverk, som usagt overgår moderne framstillingsmetoder. Treffer oss midt i hjerterota. Ofte har de sine røtter i markedsføring. Denon hadde også en lignende, - nesten samme faktisk. Sandstøping som det var snakk om, er en helt vanlig støpemedode den dag i dag. verden over. Men flott spiller !
Hadde 2 slike og en 9500 engang (samtidig)
er dette ditt?