Kabeldragern
Hi-Fi freak
Har lenge tenkt på om det kan være marked for å starte en bedrift/hjemmeverksted som restaurerer gode gamle klassiske vintage hifi-komponenter som forforsterkere, effektforsterkere, høyttalere samt alt innen rør innen lydreproduksjon. Plukke enhetene helt ned, bytte nødvendige komponenter, sette i stand og foreta nødvendige kvalitetssikrende målinger.
Argumentene er følgende;
Det er svært mye utstyr som faktisk spiller like godt eller bedre (subjektivt) enn dagens hunde-dyre hifiutstyr.
Innehar nødvendig formalkompetanse og erfaring, men mangler noen få nødvendige måleinstrumenter.
Interessen for dette er påtagende.
Eller er dette utopisk, da alt fremover vil være software-styrt med spesialløsninger som kun produsentene kan håndtere.
Eller er alle DIY kompetent...?
Jeg skjønner at dette ikke akkurat får bransjeaktører til å applaudere, men dem om det. Finns det noen der ute som skjønner behovet og kanskje ser at det er muligheter - eller er det alltids en eller annen som kan fikse nødvendige komponenter.
Vel, der er jeg i kveld. ;-)
Argumentene er følgende;
Det er svært mye utstyr som faktisk spiller like godt eller bedre (subjektivt) enn dagens hunde-dyre hifiutstyr.
Innehar nødvendig formalkompetanse og erfaring, men mangler noen få nødvendige måleinstrumenter.
Interessen for dette er påtagende.
Eller er dette utopisk, da alt fremover vil være software-styrt med spesialløsninger som kun produsentene kan håndtere.
Eller er alle DIY kompetent...?
Jeg skjønner at dette ikke akkurat får bransjeaktører til å applaudere, men dem om det. Finns det noen der ute som skjønner behovet og kanskje ser at det er muligheter - eller er det alltids en eller annen som kan fikse nødvendige komponenter.
Vel, der er jeg i kveld. ;-)
Sist redigert: