HasseBasse
OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 24.231
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
WOW..... Inget "headroom" i denne tråden. Godt å vite, innen man "driter seg ut"
Også 8-spor!! Snasen.
Jeg trodde kone 2.0 var yngre enn kone 1.0? I så fall må kone 1.0 være antikk...Hvis komponentene er eldre enn kone nr to så er det vintage.
Nå kom det jo et lovverk for noen få år siden som sier at veteran biler er 20 år, mtp. Import. Sånn ellers så sier lovverket at veteran er 30 år. Dvs 2004 ved import behandles nå som veteran på avgifter.kommer nok litt ann på hvem man spørr om hva som assosieres til vintage, blir litt point of view,for egen del likestiller jeg det litt med veteranbiler, men i mitt hode er 30 år gammelt for moderne og nermere 40-50 år det som kan begynne å regnes som veteran, tenker litt slik med hifi og at gjerne vintage hifi må fremtone at det er laget litt på gamlemåten, ser ikke på cd spillere fra 92 som riktig gammelt heller,så spørrs vel litt på synet man har og hva man anser som gammelt``20-25semi vintage 25-40vintage 40-60 ur gammelt & etter det straks antikk
Tenker du at vintage er overpriset, eller er det dagens hifi som er overpriset?Ser ikke hvorfor vintage ikke kan konkurrere med dagens hif,i mye av det hinsides overpriset!
Rør sparere?Har fått meg et par blokker fra Kenwood, type L-05M. Usikker på alder helt konkret men de er nok fra rundt begynnelsen av 80 tallet.
Har en 2011 modell aw 120 m fra electrocompaniet og disse valser glatt over den for å si det sånn. Dynamikken er bedre samt oppløsning, og perspektiv er hvertfall ikke dårligere.
Jeg må si at det gir meg en betydelig eierglede ved anskaffelse av disse blokkene, ikke minst i forhold til prisen på nevnte motstående komponent lekre er de også.
God musikk smakVintage video
Synes i grunn denne gamle, sent 70, traveren ikke gjorde seg bort. C-240 koblet til min MP1100 som står for AD-konv.
Ja, mye av dagens hifi er veldig overpriset, mest merker man ellers ikke ser mye av....Tenker du at vintage er overpriset, eller er det dagens hifi som er overpriset?
Man får gode komponenter til nesten ingenting om man kjøper nytt for tiden, bare man holder seg unna highend så er det stort sett også god kvalitet.
Tja kunne det kanskje vært, men innlegget er fra 2012 så er lenge siden de ble solgtRør sparere?