Vintertrening

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette bildet tok jeg i går kveld.

Jeg søler ikke med vannflaska, dammen på gulvet er svette...

Det er ikke bare svett og varmt å sykle på traineren, det er drepende kjedelig også. Snart er all tilgjengelig treningstid i mørket.

Jeg synes jogging er drepende kjedelig, og er farlig klønete på ski...

Hva gjør dere? Er det noen gode forslag til effektiv kondisjonstrening når sykkelen av en eller annen grunn ikke kommer på veien?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Snart er det skisesong. Lange bratte bakker som skal forseres for så å kjøre ned med livet som innsatts. Det blir herlig :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ski. Skøyter. Løping. Svømmehallen. Hjemmeaerobic til høy musikk....
What's problemet? ;)

Honkey

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Jeg driver for det meste med høyintensitets intervall trening, og diverse kondistrening på treningsstudioet. Nøkkelen er vel variasjon i intensitet og å prøve å slå rekorder (komme lengst på 45 minutter f.eks.)

B

bamsemann

Gjest

Det er ikke bare svett og varmt å sykle på traineren, det er drepende kjedelig også. Snart er all tilgjengelig treningstid i mørket.

Hva gjør dere? Er det noen gode forslag til effektiv kondisjonstrening når sykkelen av en eller annen grunn ikke kommer på veien?
Hei Zomby...

Jeg sykler fortsatt ute tre-fire ganger i uka, her i Fredrikstad er det fortsatt 15-16 grader.. Var ute 11mil på søndag i 17 graders varme, deilig..

Ellers har jeg begynt litt inne på spenst, og da løper jeg en mil hver gang, og etter hvert blir det en del spinning i sal..

Er enig i at å sitte alene på trainern kan bli dritkjedelig..

bamsemann.. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Temperaturen er fortsatt deilig, bamsemann. Selvsagt sykler jeg også fortsatt.

Når det høljeregner tar jeg terrengsykkelen. Av en eller annen teit grunn er det ultrakjipt å bli litt våt på raceren, samtidig som det bare er gøy å bli gørrmøkkete på terrengsykkel. Gøy å komme hjem fra en skautur å være nødt til å spyle både sykkelen og seg selv med hageslangen før man går i dusjen..

Men varmen varer ikke evig..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan jo sette sykkelen i sweetspot og få en sjanse til å gå gjennom de mørkere kroker av platesamlinga kanskje...?

Mvh Vidar P

Z

Zomby_Woof

Gjest
Public Enemy: Muse sick 'n' hour mess-age i går kveld.

Det hjelper litt...

Er det forresten noen gode 'rulle-favoritter' der ute?

S

stikken

Gjest
;DHei!
Jeg sykler hele vinteren uten untak+løping og vekttrening.
Hvis du syns det er kjedeligt kan du jo prøve å finne noen og trene med!
Jeg trener selv alene, og syns det er herligt befriende!
Nå skal jeg ut på joggetur/løping i skogen(lysløype).
Håper noen har svart på TV spørsmålet mitt til jeg er tilbake.
Ha det
Vh
S

T

Thomas1

Gjest
Spaserer i hurtig gange 28x4 km i mnd og jogger på tredemølle 2-3 ganger i uken. + Tarzan fabrikken med jevne mellomrom.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ski. Skøyter. Løping. Svømmehallen. Hjemmeaerobic til høy musikk....
What's problemet? ;)

Honkey
I'll tell you what the problemet is, I!!

Ski: Jeg kommer til å tryne i skogen og fryse i hjel i ensomhet under en granlegg.

Løping: Jeg prøvde for et par uker siden. Allerede i 'trim for eldre'-fart og snaue 70 i puls får jeg så vondt i låra at jeg må knyte skolissene for hvert gatelys.

Hjemmeaerobic til høy musikk: Det samme som jeg kaller 'å spille luftgitar'?

Svømmehallen: Det er faktisk en god idè, skal prøves. Litt styrke og bevegelighet i overkroppen så kan jeg kanskje senke styret på raceren noen centimeter til våren. Tuck in and slice through the wind in true aero style, baby!

;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Prøvde meg i trimrommet 04.01.2004, men ble kvalm,stiv og utilpass, så det ble med det.
Spiller som regel 15-20 sjakkpartier hver dag + at jeg går til og fra jobb. pweeeh.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du må gjerne la kroppen forfalle, Boffen.

Får jeg platene dine når du er ferdig med dem?

Nei, ærlig talt: Ta vare på deg sjæl, gutt. Hvis det er de snille gutta som kommer til himmer'n så er det mye dårlige musikere der, veit du.

T

Thomas1

Gjest
Hvis det er de snille gutta som kommer til himmer'n så er det mye dårlige musikere der, veit du.
De snille har ofte bedre innspillinger da! ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Jada, jeg vet; og jeg tenker på det om ikke daglig så ihvertfall ukentlig. Har dessuten slitt med vond rygg i snart ett år.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ryggtrøbbel er ugreit Boffen. Tenk litt på svømmehalltipset til Honkey.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.857
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5

Sex funker ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå tillater ikke min nåværende livssituasjon de nødvendige totimersøktene tre-fire ganger i uka...

Men det er jo gøy da! ;)

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
0
Beste treninga må være å høre på god musikk, sprette noen øl og ha ei dame eller to på fanget.............. ;D

K

kbwh

Gjest
Zomby, du må barbere beina dine. Har ikke sett på maken!

Ellers er vinteren en fin tid for alternativ trening, spesifikt tenker jeg styrke og bevegelighet fra tuppen av skulderbladet og opp. Svært mange hobbysyklister neglisjerer dette, med kul på ryggen og nakketrøbbel til følge.

Du har riktig farge på sykkelen ser jeg!

B

bamsemann

Gjest

Ellers er vinteren en fin tid for alternativ trening, spesifikt tenker jeg styrke og bevegelighet fra tuppen av skulderbladet og opp. Svært mange hobbysyklister neglisjerer dette, med kul på ryggen og nakketrøbbel til følge.

Du har riktig farge  på sykkelen ser jeg!
Sykkeln skal være svart Valentino...

K

kbwh

Gjest
Du vet, man kan gjerne handle noe annet enn Dynaudio, men når det kommer til sykler er de bare Bianchi som skulle vært lov ;D

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Her i Tromsebyen e det mørkt og kaldt om ettermiddagen. Glatt på veien til tider også. Det blir kun korte tura i finværs- helgen. Enig i at jogging e kjedelig, så man må finne et alternativ.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Sykling i glorete klær passer best for kanarifugler. Ordentlige folk løper. Varier gjerne mellom lange turer og intervalløkter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tenkte jeg ville få kjeft for det der ja.

Jeg barberte beina oftere enn trynet mesteparten av sommeren (kjolesesongen). Litt slurvete en stund nå, dessverre...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Tenkte jeg ville få kjeft for det der ja.

Jeg barberte beina oftere enn trynet mesteparten av sommeren (kjolesesongen). Litt slurvete en stund nå, dessverre...
Ikke glem bikinilinjen da..

Z

Zomby_Woof

Gjest
En manns bikinilinje går midt på låret.

Jeg lar høvelen vandre et stykke forbi denne.

Mer sier jeg ikke, så kan du la det ukjente pirre fantasien.

;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.580
Sted
Holmestrand
I'll tell you what the problemet is, I!!

Ski: Jeg kommer til å tryne i skogen og fryse i hjel i ensomhet under en granlegg.

Løping: Jeg prøvde for et par uker siden. Allerede i 'trim for eldre'-fart og snaue 70 i puls får jeg så vondt i låra at jeg må knyte skolissene for hvert gatelys.

Hjemmeaerobic til høy musikk: Det samme som jeg kaller 'å spille luftgitar'?

Svømmehallen: Det er faktisk en god idè, skal prøves. Litt styrke og bevegelighet i overkroppen så kan jeg kanskje senke styret på raceren noen centimeter til våren. Tuck in and slice through the wind in true aero style, baby!

;D
Kjente igjen den med låra...
Trente med vekter i 2-3 uker, og løper nå ute for første gang på mange år. Vekttreninga gjorde susen! Det er langt igjen, men jeg klarer i hvert fall å løpe igjen!
Ellers gleder vi oss til skisesongen.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.580
Sted
Holmestrand
Du vet, man kan gjerne handle noe annet enn Dynaudio, men når det kommer til sykler er de bare Bianchi som skulle vært lov  ;D
Enig her. Selv om jeg må bøye mitt hode i skam... jeg har Shimano

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå har jeg hatt meg et par løpeturer til. Det går bedre.. De mest fantastiske smertene er borte, og jeg kan ta i så jeg får grei langkjøringspuls en drøy halvtime.

Jeg tror noe av hemmeligheten ligger i teknikk. Jeg merket at jeg stoppet litt av bevegelsen (satte ned foten litt for langt fram), med det resultatet at jeg fikk et "slag" i musklene. Nå får jeg til å "flyte" mer, og musklene greier seg bedre. (Fortsatt stiv som en stokk dagen etter, da.)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Rolig langtur 60-90 minutter er utrolig avstressende. Etter noen ganger, merker en at kroppen vender seg til det, og en føler seg etterhvert langt sprekere. Viktig med løpesko som er romslige for å unngå trøbbel med tærne.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kjedelig å trene alene ja, mye kjekkere i grupper. Det finnes jo step, aerobic, bosuball og hva det nå heter alt sammen, og du som er litt sånn kjolemann vil vel kanskje finne dg litt bedre til rette enn de mest macho i en slik gruppe, da det vel stort sett er damer som går på slikt..  ;)  ;D

Ellers er det alltid kjekt med musikk, jeg tar med meg ipod'en både på gåtur, løpetur og treningssenteret, så får jeg min egen musikk, og kan velge sanger med riktig tempo, alt går så mye bedre da.
Pilates er og bra, ikke kondisjonstrening, men man trener endel muskler man ikke bruker så mye til vanlig.

Jeg vil vel ellers fremdeles påstå at det er bra å tøye etter trening, man får vel likevel gangsperr, men man blir mykere i kroppen, jeg får vondt i hodet om jeg blir for stiv i rygg og lår og merker god forskjell om jeg tøyer ut.

B

bamsemann

Gjest
Kjedelig å trene alene ja, mye kjekkere i grupper. Det finnes jo step, aerobic, bosuball og hva det nå heter alt sammen, og du som er litt sånn kjolemann vil vel kanskje finne dg litt bedre til rette enn de mest macho i en slik gruppe, da det vel stort sett er damer som går på slikt..  ;)  ;D

Ellers er det alltid kjekt med musikk, jeg tar med meg ipod'en både på gåtur, løpetur og treningssenteret, så får jeg min egen musikk, og kan velge sanger med riktig tempo, alt går så mye bedre da.
Pilates er og bra, ikke kondisjonstrening, men man trener endel muskler man ikke bruker så mye til vanlig.

Jeg vil vel ellers fremdeles påstå at det er bra å tøye etter trening, man får vel likevel gangsperr, men man blir mykere i kroppen, jeg får vondt i hodet om jeg blir for stiv i rygg og lår og merker god forskjell om jeg tøyer ut.
Hva i all verden er bosuball komponenten?

Er det noe helt nytt som bamsemann aldri har gjort? Er det morro?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kjedelig å trene alene ja, mye kjekkere i grupper. Det finnes jo step, aerobic, bosuball og hva det nå heter alt sammen, og du som er litt sånn kjolemann vil vel kanskje finne dg litt bedre til rette enn de mest macho i en slik gruppe, da det vel stort sett er damer som går på slikt.. ;) ;D

Ja, gruppe er fint.
Kjolemann!?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Har faktisk kommet igang med mye løping i det siste, har ikke klart å løpe langs vei på mange år pga elendige ledd stort sett over alt. Bortsett fra det kjører jeg vel litt styrke både med vekter egen vekt og med en terapimaster(genialt produkt). SÅ trener jeg badminton noen ganger i uka, er jo kjempe gøy. :)

S

slowmotion

Gjest
Jeg foretrekker gåturer og forsiktig vekttrening.
Det er ikke skadelig for kroppen slik som løping er.

;)

Topp Bunn