Vinyl på nett, VOEC-registrerte tilbydere

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Er det noen som kan anbefale utenlandske vinylbutikker på nett som har godt utvalg og er VOEC-registrerte tilbydere? Bør i tillegg ha rask levering og god innpakning.
Vet om de fleste norske, men skal man ha noe utenom de vanlige så må man til det store utland er mitt inntrykk.
Handler fysisk i butikk når jeg er i nærheten, men må dessverre ty til nett av og til når man er utenfor allfarvei.

Legger ved link til registrerte VOEC tilbydere som kan være kjekk og ha:
https://www.skatteetaten.no/globala...on/voec/voec-registrerte-enheter-29.04.20.pdf
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Amazon.de. Velg hurtigste transportalternativ.
 
Sist redigert:

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Hos enkelte i Amazon får jeg bare standard valg på levering. Betyr det null mva og gebyr i posten? Finner bare et eks av den platen jeg skulle hatt og lurer på å kjøpe uansett. Sendes fra UK står det.
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Hva juno.co.uk? Gode erfaringer fra før 1 april, men de er ikke på lista. Noen som ha forsøkt de etter 1 april?
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Amazon.de. Velg hurtigste transportalternativ.
Jeg får ikke handle hos amazon.de etter 1.april.Står at varen kan sendes til Norge,men når jeg legger in adressen får jeg melding"can't ship to Norwegian adresses" Ingen forklaring på hvorfor.Det samme gjelder på amazon.ca,samme melding.Får bestlle på amazon.co.uk,men de trekker ikke momsen.Trodde skulle fungere bedre.Har handlet alle tre steder tidligere i år.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.303
Antall liker
3.104
Torget vurderinger
4
Trodde også at man skulle få opp totalkostnad hos amazon.uk nå, dvs at de la på norsk mva slik at man slipper posten sitt gebyr. Har jeg misforstått?
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
De trekker VAT,men jeg kan ikke se at de legger til norsk mva.Ikke som en synlig post,i hvert fall.
 

hogen

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2003
Innlegg
2.810
Antall liker
2.374
Torget vurderinger
2
Jeg foreslår å handle hos din lokale platesjappe istedenfor, iallfall for de som synes det er hyggelig at det finnes platesjapper:)
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Lokale platesjapper er 20 år for sent å handle i her på stedet.Handler med PK og CDON,men når en skal ha mere spesielle ting på SACD bl.a,må en utaskjærs.:cool:
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Amazon.de. Velg hurtigste transportalternativ.
Jeg får ikke handle hos amazon.de etter 1.april.Står at varen kan sendes til Norge,men når jeg legger in adressen får jeg melding"can't ship to Norwegian adresses" Ingen forklaring på hvorfor.Det samme gjelder på amazon.ca,samme melding.Får bestlle på amazon.co.uk,men de trekker ikke momsen.Trodde skulle fungere bedre.Har handlet alle tre steder tidligere i år.
Opplever det samme her.
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Jeg foreslår å handle hos din lokale platesjappe istedenfor, iallfall for de som synes det er hyggelig at det finnes platesjapper:)
Da blir det lite plater på meg. 20+ mil til nærmeste sjappe. Men handler nå ofte på norske nettbutikker. De har dessverre litt begrenset utvalg. De Gjør vel som andre og minimerer lagerkosten.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.303
Antall liker
3.104
Torget vurderinger
4
Har lagt igjen min del der, men det er begrenset hva de har og kan skaffe.
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Jeg spør egentlig etter gode utenlandske alternativ, (med ferdig mva), til de gode norske. Dette er ikke for å spare en 10’er, men kun for å kunne skaffe seg det man kunne ønske innen rimelighetens tid. Opplever at de norske kan svare at de ikke er å skaffe tre-fire uker etter bestilling. Blir lett irritert av å vente så lenge bare for å få negativt svar.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.937
Antall liker
754
Jeg har en mistanke om at det enkle svaret her er at ordningen med ferdig mva fra utlandet ikke fungerer helt enda. Tror den eneste jeg har hørt om her inne som har fått dette til å fungere er Voff som har gjort dette fra Amazon.de. Så det er rett og slett litt vanskelig å svare på spørsmålet pr. nå.

For øvrig ser det ut som 350 kr. -regelen gjelder fortsatt inntil videre selv om den egentlig skulle vært avviklet nå.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.672
Antall liker
1.841
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Jeg har brukt musikkpåvinyl.no å er veldig fornøyd med det, har skaffet stort sett alt jeg ville ha :)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Amazon.de. Velg hurtigste transportalternativ.
Jeg får ikke handle hos amazon.de etter 1.april.Står at varen kan sendes til Norge,men når jeg legger in adressen får jeg melding"can't ship to Norwegian adresses" Ingen forklaring på hvorfor.Det samme gjelder på amazon.ca,samme melding.Får bestlle på amazon.co.uk,men de trekker ikke momsen.Trodde skulle fungere bedre.Har handlet alle tre steder tidligere i år.
Jeg handlet sist fra Amazon.de 7. April. Ingen problemer. Prøvde nå å kjøpe to vinylplater og gikk helt til endelig bekreftelse (review your order), bare for å teste. Funket helt fint.....
VAT blir trukket fra prisen og norsk moms lagt til. Spesifisert som "import fees deposit".

Forresten: Er du sikker på at du handler fra Amazon og ikke selgere hos Amazon? Sistnevnte sender nødvendigvis ikke til Norge. Varierer mye fra selger til selger.
 
Sist redigert:

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Jeg foreslår å handle hos din lokale platesjappe istedenfor, iallfall for de som synes det er hyggelig at det finnes platesjapper:)
Finnes ikke lokale platesjapper her jeg er....
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Trodde også at man skulle få opp totalkostnad hos amazon.uk nå, dvs at de la på norsk mva slik at man slipper posten sitt gebyr. Har jeg misforstått?

Sist jeg prøvde på amazon.uk fikk jeg det heller ikke til. Siden der du velger betalingsmåte og adresse kom ikke opp. Heller ikke den påfølgende siden der totalen og VAT kommer opp; dvs siste trinn før endelig bestilling (review your order). Dette funker hos Amazon.de.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Amazon.de. Velg hurtigste transportalternativ.
Jeg får ikke handle hos amazon.de etter 1.april.Står at varen kan sendes til Norge,men når jeg legger in adressen får jeg melding"can't ship to Norwegian adresses" Ingen forklaring på hvorfor.Det samme gjelder på amazon.ca,samme melding.Får bestlle på amazon.co.uk,men de trekker ikke momsen.Trodde skulle fungere bedre.Har handlet alle tre steder tidligere i år.
Jeg handlet sist fra Amazon.de 7. April. Ingen problemer. Prøvde nå å kjøpe to vinylplater og gikk helt til endelig bekreftelse (review your order), bare for å teste. Funket helt fint.....
VAT blir trukket fra prisen og norsk moms lagt til. Spesifisert som "import fees deposit".

Forresten: Er du sikker på at du handler fra Amazon og ikke selgere hos Amazon? Sistnevnte sender nødvendigvis ikke til Norge. Varierer mye fra selger til selger.
Bestilte hos amazon.de,var en BD med Metallica som har Atmos lyd kun på tysk utgivelse.Så snart jeg legger inn leveringsadresse,kommer feilmeldingen.Samme på amazon.ca og com.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Bestilte hos amazon.de,var en BD med Metallica som har Atmos lyd kun på tysk utgivelse.Så snart jeg legger inn leveringsadresse,kommer feilmeldingen.Samme på amazon.ca og com.
Enkelte produkter har de ikke lov til å selge til Norge. Skjer ikke så ofte med blu-ray men er regelen for elektronikk. Antagelig er det offisiell Norsk distribusjon av denne plata.
Har aldri sett det på vinyl og kun ên gang på bøker....
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Er ikke det som er problemet,da denne utgaven kun er utgitt i Tyskland uten distribusjon til andre land.Bestillte nettopp en UHD film fra amazon.co.uk.Valgte da express frakt og da ble norsk mva trukket.Så langt kommer jeg ikke på noen av de andre amazon sidene samme hva jeg bestiller.
 
Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.303
Antall liker
3.104
Torget vurderinger
4
Prøvde å legge inn en bestilling på amazon.de, ser ut til at de trekker fra mva. Men dette er slik det var på .UK før.

vat.jpg
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Er slik på amazon.co.uk fortsatt dersom en velger standard frakt.Hvelger en Priority Express som jeg gjorde i dag så trekker de for norsk mva.

Order Summary
Item(s) Subtotal:£16.66
Postage & Packing:£10.95
Total Before VAT:£27.61
VAT:£0.00
Total:£27.61
Import Fees Deposit£6.90
Grand Total:£34.51
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Som sagt i mitt første innlegg: du må velge hurtigste transportalternativ.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.052
Antall liker
8.306
Torget vurderinger
1
Er slik på amazon.co.uk fortsatt dersom en velger standard frakt.Hvelger en Priority Express som jeg gjorde i dag så trekker de for norsk mva.

Order Summary
Item(s) Subtotal:£16.66
Postage & Packing:£10.95
Total Before VAT:£27.61
VAT:£0.00
Total:£27.61
Import Fees Deposit£6.90
Grand Total:£34.51
Som sagt så får jeg ikke opp den sida på amazon.uk - kun på amazon.de. Aner ikke hva jeg gjør galt.....
De trekker heller ikke moms.

Tillegg: Nå virker det. Du må bestille for over 350kr før dette slår inn. Umulig å bli trukket moms hvis du bestiller en dvd til 100kr....
 
Sist redigert:

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Da fungerer det ikke som det skulle,vi skal betale mva fra første krone....?
 
Topp Bunn