nlykke
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 08.02.2008
- Antall liker
- 11.950
Tusen , tusen takk for tilbakemelding !! Det varmer kanskje mest , når du nevner klassisk musikk. Dette har jeg faktisk jobbet lengst med å få til . En troverdig orkesterklang, og en tilnærmet dynamikk i forhold til orginalen er jammen grobunn for mye fustrasjon !! Interresant det du nevner om stresset diskantgjenngivelse. Akkurat dette er vel en av få svakheter jeg selv har opplevd hos disse høytalerne. Mitt "gjennombrudd" i forhold til dette problemet, var udiskutabelt høytalerkablene. . . .Men det er en annen og lang historie. Takk for besøket !terryboy skrev:Selv om både Fosse og Cash allerede har tilbakemeldt de adjektivene jeg tenkte jeg skulle servere etter gårsdagens utrolig hyggelige samling, kan vel ikke en god ting som "stort oppløst og luftig lydbilde" gjentas for ofte??! I tillegg vil jeg legge på utrolig godt balansert og homogent, da jeg faktisk ble positivt overrasket over at Adyton høyttalerne i ditt oppsett ikke ble så fokusert og smått "stressende" i diskantområdet som det jeg har hørt disse line source skulpurene servere før. Du har jobbet ekstremt godt med matching og tilpasning av hver enkelt komponent til et velbalansert HELE, og det høres at du har brukt tid på å finne de lego klossene som passer best sammen.
Mye god og varierende musikk fra stort spenn av musikalske stilarter og tidsepoker gjorde også at den kulturelle delen av arrangementet ikke sto tilbake for den systemmessige. Mest av alt imponerte anlegget når det fikk sin dose fra klassisk musikk bibiloteket med konserter både av Vivaldi og Rachmaninov. Her ble ditt gode og store lytterom forvandlet til en stor konsertsal, så et STORT lydbilde er ubetinget en av mange styrker i et fantastisk oppsett.
Som vanlig i OVK sammenheng ble den sosiale rammen av den virkelig gode sorten, og jeg storkoste meg med teselskap prat, god drikke, mat og skrøner i skjønn forening. Sender her en generell takk til alle OVK'ere som stilte opp, og en spesiell takk til verten for det hele!! Det er vel et godt bevis på at alle syntes at dette var en HYGGELIG og GOD kveld at kubbens provismedlem drar som førstemann klokken halv ett på natten, bare for å rekke siste tog hjem til grisgrente strøk. Jeg hadde garantert blitt lenger om jeg hadde adresse Blindern, Vindern eller Lindern ;D
Petter.