S
Syncrolux
Gjest
Og her er Syncrolux's tidligere dipolsystem, som besto av 16 stk Beyma 21-tommere i H-baffel.
Sa pingla som ikke flytta på sine egne helt aleine ....Velkommen etter treiging!
Ikke helt enkelt når de eldre skal taste på mobilenHampen ligner? (host)
Hold nu opMine lille vegg med 32x18" JBL 2242H. Lukket konstruksjon.
Vis vedlegget 697700
Vis vedlegget 697697
Vis vedlegget 697698
Vis vedlegget 697699
Den tager vist prisen som den mindste (Sub) Jeg har set
The Famous Sluksub!
Flatt til 30 Hz. (fra 80 )
Stereo, 2 x Watt
4" langslags basselement med massivt magnetsystem
Bassfretex
Vis vedlegget 697889 b
Jeg totalt på riggen så bruker jeg 7xCrown Itech 6000, 1xCrown DCI 4x300N, 1xCrown DCI 2x600N og 5xAnaview AMS 1000Hold nu op
Hvad driver alle disse enheder?
Jeg har hatt en del forskjellige basser og subber i min kino Jeg starta ut i 2013 med to stk Dynabel Brontes DIY-subber med 12" Peerless xxls basser, fra min forrige kino. Det ble jo for lite og puslete i den veldempa kinoen min. Så ble det jo oppgradert, med opptil fire langslag pølsesubber (Boschmann AZX W15" Nuke, i portet kasse, og 1-2 stk Exodus Audio Maelstrom 21". Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...
Jeg fant ut til slutt at pølsesubber med lang slaglengde ikke var noe for meg. Det måtte papirbasser med trekkspilloppheng på plass. Jeg var heldig og fikk kjøpt fire stk Beymasubber (Beyma 18G50) i store porta kasser fra en kompis. De var blitt bygget av Stig Erik Tangen, og passet helt utmerket sammen med de store Milesene mine, som jeg nå hadde på plass.
Dette hadde jeg helt frem til for litt over et år siden. Da kjøpte jeg Tangen sitt store dipolbass-system. Desverre så fungerte dette ikke særlig godt i min kino. Jeg bygde derfor om de åtte H-baflene til store porta kasser, med ett element (Beyma 21 SW1600ND) i hver kasse. Dette blir nok stående en stund. Med to stk Itech-6000 til å drive bassystemet, har jeg nå utrolig bra bass, med kraft og headroom nok til alt jeg trenger. Inntil videre i alle fall!
Vis vedlegget 697928
Vis vedlegget 697929
Vis vedlegget 697930
Vis vedlegget 697931
Vis vedlegget 697932
Vis vedlegget 697933
Ja det er indtil videre en oplevelse at se disse voldsomme systemer/SubsVisste at jeg kom til å føle meg helt normal, når de virkelige galningene krøp ut fra sine dunkle huler!
Stemmer, Dali 40. Har dem enda!
Er det ikke Dali højttalere man kan se på foto 2?
Var i mange år en højttaler jeg gerne ville ejeStemmer, Dali 40. Har dem enda!
Ja du koser deg nå og ikke er alle kommet på banan heller To av de topp tre største på bunnkapasitet er ikke vist fram ennå. Jeg er godt nede på listen, bare så det er sagt.Ja det er indtil videre en oplevelse at se disse voldsomme systemer/Subs
Det forteller jo litt om hva rom kan gjøre i de laveste frekvenser. Jeg målte for 20 år siden 131 db ved 10 hz med 800 watt fordelt på skarve 8x12" -100 watt til hvert element.Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...
Jeg hater å innrømme det, men får et snev av inspirasjon av disse tullingeneDet forteller jo litt om hva rom kan gjøre i de laveste frekvenser. Jeg målte for 20 år siden 131 db ved 10 hz med 800 watt fordelt på skarve 8x12" -100 watt til hvert element.
Denne tid er over og nå er kvalitetsbass det eneste som er av interesse.
Skinne på pølsa står vel å blafrer i vinden fra denne:=)
The Famous Sluksub!
Flatt (0 dB) fra 30 Hz. (til 80 )
Stereo, 2 x Watt
4" langslags basselement med massivt magnetsystem
Bassfretex
Vis vedlegget 697889
Jeg har hatt en del forskjellige basser og subber i min kino Jeg starta ut i 2013 med to stk Dynabel Brontes DIY-subber med 12" Peerless xxls basser, fra min forrige kino. Det ble jo for lite og puslete i den veldempa kinoen min. Så ble det jo oppgradert, med opptil fire langslag pølsesubber (Boschmann AZX W15" Nuke, i portet kasse, og 1-2 stk Exodus Audio Maelstrom 21". Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...
Jeg fant ut til slutt at pølsesubber med lang slaglengde ikke var noe for meg. Det måtte papirbasser med trekkspilloppheng på plass. Jeg var heldig og fikk kjøpt fire stk Beymasubber (Beyma 18G50) i store porta kasser fra en kompis. De var blitt bygget av Stig Erik Tangen, og passet helt utmerket sammen med de store Milesene mine, som jeg nå hadde på plass.
Dette hadde jeg helt frem til for litt over et år siden. Da kjøpte jeg Tangen sitt store dipolbass-system. Desverre så fungerte dette ikke særlig godt i min kino. Jeg bygde derfor om de åtte H-baflene til store porta kasser, med ett element (Beyma 21 SW1600ND) i hver kasse. Dette blir nok stående en stund. Med to stk Itech-6000 til å drive bassystemet, har jeg nå utrolig bra bass, med kraft og headroom nok til alt jeg trenger. Inntil videre i alle fall!
Vis vedlegget 697928
Vis vedlegget 697929
Vis vedlegget 697930
Vis vedlegget 697931
Vis vedlegget 697932
Vis vedlegget 697933
HejJa du koser deg nå og ikke er alle kommet på banan heller To av de topp tre største på bunnkapasitet er ikke vist fram ennå. Jeg er godt nede på listen, bare så det er sagt.
Hvordan står det til i hjemlandet ditt ? det må da være noen galninger der også?
Jepp, Danmark er en bandittnasjon!Flere var nervøse for indbrud?
Kult opp sett , er du lyd tekniker ellerMitt oppsett /bassystem i rom i rommet på 28 m2 , basser består av 4 stk NHT 1259 (12") i kasser på 100 l (40x40x70 cm ) drives av to stk xtz sub amp 1 , samt bruk av Mini dsp 2x4 hd til disse deles på 80 hz , samt er det Doxa Revelator HT i full frekvens Vis vedlegget 698227 Vis vedlegget 698230
Vill heller si han er på vei til å kalles fornuftig jeg da:=)Kult opp sett , er du lyd tekniker eller
Neida bare musikkinterresert har plukket opp litt tips og råd her på HFS og hos venner bl.a med absorbenter fra 100- 300 mm med rockwool inmat , muligens litt "overmøblert" med akustiske tiltak men greit i en "hule" og synes det funker ogsåKult opp sett , er du lyd tekniker eller