65finger skrev:
bigvit.com bra produkter og god service
Etter hva jeg kan se tilbyr
http://www.bigvits.co.uk/ vitaminer og mineraler med høyere dosering per kapsel/tablett enn det som er tillatt solgt i Norge. Men obs - her gjetter jeg! Har ikke undersøkt grundigere enn at jeg noterer meg at sist jeg handlet, så fant jeg ikke magnesium tabletter/kapsler i Norge på mer enn 300/400mg, mulig det var 500mg, mens jeg på shoppen i uk tilbys 1000mg. Var innom Kinsarvik-butikken en gang mens de holdt på å pakke ut noe som viste seg å være en feillevering av multivitaminer fra utlandet som de ikke kunne selge her i Norge, pga for høye doser per kapsel - ble jeg fortalt.
Har nå bestilt en boks fra bigvits, så får vi se om den kommer frem. Ellers så støter man jo på den berømte "frihandelsgrensen" på 200 kr. Blir vel stort sett bare en boks pr.orde da ...
Fortrekker forøvrig å kjøpe "merkenavn", det vil si fra store produsenter/produsenter som leverer til flere land - og som man derfor antar har et renomé å ta vare på, som forhåpentligvis ikke tør risikere sitt omdømme på å bli tatt i juks og bedrag (med tanke på samsvar mellom varedeklarasjon og det faktiske innholdet i produktene).
Edit: En risiko med å handle ut kan være følgende som jeg selv erfarte for en del år siden. Bestilte et multivitamin- og urteprodukt fra USA. Dette ble stoppet i tollen da produktet iflg varedeklarasjonen inneholdt en urt som i Norge stod på legemiddellista og derfor ikke kunne selges over disk/uten resept, uansett mengde (det var snakk om noen få milligram per kapsel). Slikt kan man si utgjør en risko ved handel ute, med mindre man selv først undersøker at alt som står på produktets varedeklarasjon faktisk er lov å innføre.