Togreisa mellom Bergen og Oslo er so spesiell at turistar frå heile verda kjem for å sjå ho, og ho har alt vore skildra i eit tidlegare tingingsverk (Frode Alnæs, 1997).
Denne gongen er reisa skildra ikkje berre med musikk, men og med lyrikk, i form av eit pionerarbeid av forfattaren Dag Helleve (Voss). Han tek oss med frå stasjon til stasjon mellom Voss og Oslo, og fortel med stor kunnskap som det har kravt mykje arbeid å leita fram, og med lun humor om korleis rallarane bygde banen i perioden 1885 til 1905, då han opna; trass tvil og latterleggjering frå Oslo. Banen er litt av ein ingeniørkunst, levande fortalt og forklart. “Korleis fekk dei dette til for over 100 år sidan?”, var omkvedet.
Mellom stasjonane kom små høvelege snuttar av musikk, komponert av Marius Klovning (diverse gitarar). Dei andre medverkande er Jakob Eri Myhre på trompet, Bjørnar Kaldefoss Tveite kontrabass, og Mats Mæland Jensen på trommer. Prosjektet, godt illustrert med historiske bilete frå Norsk Jernbanemuseum på storskjerm, vart framført som fyrste konsert nokon sinne i den gamle Kapellankåken i Gullfjordungsvegen, som har stått tom lenge. Denne er no renovert i regi av Trude Storheim, Linda Eide og Jan Stedje, til kulturføremål; rett over vegen for den mykje sakna Fraktgodsen, som måtte gje plass til parkering for pendlarane Voss - Bergen. Konserten vart avslutta med ein nydeleg låt - i full lengd og med auka volum - som ikkje står attende for noko anna eg høyrde i helga. Kva med å gje denne ut som vinylsingel? Ganske sært, og svært eksklusivt....
Les heile rapporten fra Vossajazz 2023 - Laurdag i Audiophile.no