vpi 16,5 i hus, for ett løft!!!!!!!!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , nå fikk jeg min vpi vasker i hus...denne er kjøpt av taa import og vasker nå veldig bra..Fra før har jeg hatt okki-nokki , og smartmatrix.....ingen av disse kan sammenliknes med vaskekvaliteten som vpi en leverer! Platene er gullende rene ,og knusk tørre og kan direkte avspilles sekunder etter vask.....ett kupp til prisen....

Som er 3900 kroner eskeny!!! det er noen få igjen på Lager visstnok.....her er det bare å kline til å handle!!

Smartmatrix en var ok den og , hadde egentlig en annen bruktvasker på hånda ,men handelen gikk skitt , så jeg gikk heller for denne da.....den er veldig bra..og deler er å få tak i lett.....i forhold til SM og hckj som ikke engang "gidder å rote med sånt småtteri" var i allefall det svaret jeg fikk ved henvendelse om deler for en tid tilbake......når jeg endelig fikk ett svar da ::)
Håper denne blir værende leeenge her hos meg..

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Grattis Espen - jeg får nok ta en tur innom TAA jeg også. 

Det er godt å ha noen foran seg som finner det beste til "riktig" pris  ;D

Mvh
Jan P.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Føyer meg inn i rekken av folk som er fornøyd med 16.5; jeg har eid en slik i sikkert 10 år, hadde en 17 før det; det hadde aldri falt meg inn å kjøpe noen annen vasker enn VPI 16.5 om jeg skulle ha kjøpt en ny idag.

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Hva er det med VPI-en som gjør den så mye bedre enn Smartmatrix, ixos_76?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Det som er et problem med SmartMatrix er at den ofte etterlater en stripe med væske når sugearmen løftes, og den tørker ikke alltid 100% tørt.
Dessuten er det grunn til bekymring da det ikke kommer noe, altså ikke en dråpe, ut av dreneringsslangen. Dette til tross for at det har gått med en drøy liter rensevæske til nå, og avfallstanken tar 300ml.
Mon tro hvor det blir av...?
Bortsett fra dette synes jeg den er bra.
(Relativt) fin å se på er den også.

S

Stover

Gjest
Min går forhåpentligvis i posten imorra etter kontakt med Tor idag.

Gleder meg til å vaske bruktkjøpt vinyl.

Har ingen erfaring med annet, men har sett 16.5 i bruk.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Stover skrev:

Virker som du har slått fra deg planene om å kvitte deg med Sondek'en, Stover 8)

Uansett, vi kan nok enes om at VPI lager bedre platevaskere enn Linn :) (Bruker en HW-17F selv)

S

Stover

Gjest
FZ skrev:
Stover skrev:

Virker som du har slått fra deg planene om å kvitte deg med Sondek'en, Stover 8)
Bestilt for lenge siden. Purret levering idag og fikk svar på mail.
uansett skal jeg ha vinylspiller og akkurat idag skal jeg ha lp12 ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
kjoenik skrev:
Det som er et problem med SmartMatrix er at den ofte etterlater en stripe med væske når sugearmen løftes, og den tørker ikke alltid 100% tørt.
Dessuten er det grunn til bekymring da det ikke kommer noe, altså ikke en dråpe, ut av dreneringsslangen. Dette til tross for at det har gått med en drøy liter rensevæske til nå, og avfallstanken tar 300ml.
Mon tro hvor det blir av...?
Bortsett fra dette synes jeg den er bra.
(Relativt) fin å se på er den også.

[/quote)

Akkurat!!

Vpi en vasker til knusktørr vinyl...mot sm ens legge igjen på plata vask.

Kom aldri en dråpe ut på min heller....helt til jeg tok ut slangen og hellte på kabinettet....da kom det litt!

Mulig det suges opp i treverket ;D......

Hørte om en annen vasker som hadde gått lekk i bunn og væske hadde trukket seg inn i sponplatene i kassen....ikke akkurat festlig men........videre registrerte jeg at det var foretatt endringer på en mkII versjon på de rimelige okki-nokki vaskerne også nå.

Vidre syntes jeg det er kjekt med alt tilbehøret som kan kjøpes til...bla a kit for vask av 7" plater , selv om dette trolig ikke blir interessant med det første for min del....men det finnes , og til en hyggelig pris.

Skal bestille litt spareparts nå ,s å får vi se om det virkelig blir enkelt å få has på delene til denne da...

Fornøyd i allefall...også sett typhoon 27 i virkligheten...en flott konstruksjon med akryltallerken, helautomat....dyr men kjempefin...overkill til min vesle samling på ett par hundre skiver uansett......prisen var jo feiende flott pga lav dollar.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Bra du er fornøyd med vaskern Espen. Den så jo ikke verst ut heller syntes jeg når jeg var borte hos deg på lørdag. :)

Har vurdert litt om jeg skulle dra linja helt ut og kjøpt meg en Nitty Gritty Mini Pro jeg, men den er ikke akkurat billig. (ca 6700kr fra Elusive Disc inkludert frakt og moms har jeg anslått)
Har også vurdert en VPI HW-17, kanskje det finnes noen brukte (selv om disse tar jævlig mye plass).

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Bestilte en i dag, kun en igjen på lager.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Continuo skrev:
Er det noen som har testet Clearaudio sin vasker?
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=206,209&id=204

Tyskere er jo som regel dyktige konstruktører! :)
Hei denne har jeg hatt...scroll deg oppover , eller les hele tråden.....jeg har hatt både denne og okki-nokki , og mistenker at desse produseres på samme sted....veldig mye likt...sugerør,motorlyd,slange for tapping,tallerken.....

okki-nokki i fåreklær?? Blir uansett spekulasjoner,,,,men somsagt hatt dem begge...til og med to av hver!(smartmatrix en gikk adundas i frakten da....den første.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
ixos_76 skrev:
Continuo skrev:
Er det noen som har testet Clearaudio sin vasker?
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=206,209&id=204

Tyskere er jo som regel dyktige konstruktører! :)
Hei denne har jeg hatt...scroll deg oppover , eller les hele tråden.....jeg har hatt både denne og okki-nokki , og mistenker at desse produseres på samme sted....veldig mye likt...sugerør,motorlyd,slange for tapping,tallerken.....

okki-nokki i fåreklær?? Blir uansett spekulasjoner,,,,men somsagt hatt dem begge...til og med to av hver!(smartmatrix en gikk adundas i frakten da....den første.
;D Ser jo nå at det er nettopp Smartmatrix du beskriver tidligere i tråden, tenkte ikke på at det var Clearaudio sin. ;D
Vel! Da blir det ikke Clearaudio på meg. ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Bra at flere får øynene opp for hva disse vaskene kan utgjøre med lyden på platene...

Glemte i ivern å nevne at jeg kjøpte en pickup til noen tusen , sammen med denne vaskern , så kanskje det var derfor jeg oppnådde den veldige lave prisen....ikke vet jeg , utrolig bra både pickupen og vaskern,,,,,selv om ventetida på sistnevnte var en mnd lang , er det helt klart verdt tiden nå.

Dollaren har jo steget de siste dagene og , desverre....får håpe den synker igjen, for oss hi-fi interesserte ;)

Espen

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Sjekket for noen timer siden, og prisen jeg fikk oppgitt var 4500. Han er forøvrig tom for denne gang. 5-6 uker til neste ankomst av platevaskere...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
OK, billig det også ,dollaren steg her om dagen , og jeg kjøpte pen pu til en del lapper samtidig , så er det.....den spesifiserte prisen lød på 3900,-på min kvittering,,,

Tomt ja ,tviler jeg ikke ett sekund på!

Når har jeg rensa noen titalls skiver....den funker som bare det,,,,,,suger som en drøm ;D...............væska opp fra skivene altså.......................... ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nå har jeg vasket MANGE plater med denne,,og dette lover virkelig bra.Det er ikke noe tegn til at noe legges igjen på plata i det hele tatt,........denne håper jeg å bli svært svært fornøyd med ,

Og til dere som ikke har testa en sånn en enda: det bør prøves, veldig stor forskjell i lyden på platene før og etter en runde på denne ( eller vasker generellt) En genial oppfinnelse gitt...Som kan kjøpes for ikke alt formange kroner,,,,det er jo meget hyggelig! Bør absolutt taes med i betraktningen til videre oppgraderinger hos vinylfrelste.For nyvaska plater ER faktisk en oppgradering lydmessig.

Mvh Espen

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Dette høres jo bra ut, håper jeg får min i morgen. :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
ErosLoveking skrev:
Alle godt møblerte hjem har en VPI stående.
Det er jeg selvsagt enig i, men det er ikke fordi den fremstår som noe pent møbel ;)
Skulle gjerne sett litt høyere finish på 16,5, men, viktigst er at den fungerer som den skal, og det gjør den.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
ErosLoveking skrev:
Alle godt møblerte hjem har en VPI stående.
Det er jeg selvsagt enig i, men det er ikke fordi den fremstår som noe pent møbel ;)
Skulle gjerne sett litt høyere finish på 16,5, men, viktigst er at den fungerer som den skal, og det gjør den.
Applauderer balanseringen; med riktig teknikk (som tar en god stund å lære til fulle) så vaskes og suges det suverent; men finishen er amerikansk traktor.

Jeg er forresten imponert over ixos som klarer å lære på dager det som tok meg år å lære.

Mvh Vidar P

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vil bare påpeke at jeg skriver godt og ikke pent ;) ;) ;)

Forøvrig har alle med respekt for seg selv et eget platerom, og muligens et ekstra bakrom å bedrive denslags. ;D

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.505
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Var en tur hjemme hos Ixos og prøve vaske noen plater,
Vpi gjorde en meget god renske jobb på platene, ivert fall
visuelt, som nybegynner av denne teknikken har jag vanskeligt
å tenke meg att det skall ta flere år og behærska rense jobben.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det kan ta sin tid å finne ut av alle de små triksene og teknikkene som gir det aller beste resultatet. Hvilke(n) børste(r), hvilken forvask, hvilken rensevæske, hvor mange omganger, hvor mange runder, vinkel på sugespalten etc etc

VPI'en er forresten veldig god som du sier; men resultatene blir bedre med tiden når man får lært seg alle triksene.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Med min 17F er det enkelt. 3 runder framover, 3 runder bakover og 3 runder framover igjen. Vakuum-sug slås av etter 1,5 runder (bruker en halv runde til før den slipper taket i plata). Resultat: Perfekt :)

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:
Det kan ta sin tid å finne ut av alle de små triksene og teknikkene som gir det aller beste resultatet. Hvilke(n) børste(r), hvilken forvask, hvilken rensevæske, hvor mange omganger, hvor mange runder, vinkel på sugespalten etc etc

VPI'en er forresten veldig god som du sier; men resultatene blir bedre med tiden når man får lært seg alle triksene.

Mvh Vidar P
Enig, har mer enn en gang renset plater på nytt da jeg har funnet opp hjulet på en gang til :). Ikke undervurder viktigheten av børstene, hvis en bruker original børstene så er de gode de men det finnes de som gjør en enda bedre jobb.

Har hatt en 16.5 siden midten av 90 tallet og det er en bråkede arbeidshest som alltid er til å stole på, liker faktisk denne manuelle bedre enn en automatisk nettopp fordi man kan bruke de børsten en vil samt at en finner den beste måten ang. antall rotasjoner etc. som vidar er inne på. Husk også at du sjekker røret med jevne mellomrom, heller bytte for tidlig enn for sent.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Da vil vi gjerne høre hvilke børster dere har gode (les: bedre) erfaringer med....

S

Stover

Gjest
Har plassert min nyervervede VPI 16.5, kjøpt fra Lyric for 3900 inkl. frakt, i gangen utenfor mitt nye lytterom, oppå et eldre Audio Magic rack.
Har også vasket min første lp, Neil Young "Comes a time" faktisk, og la den direkte på lp12 etterpå. Det var helt tyst, og det spilte musikk.

Fungerer strålende, men sikkert rom for optimalisering. Har fått tips om rimelig og effektiv rensevæske. Kanskje børstetips kommer også?

Jeg synes 16.5 er retro i sin utstråling og veldig representabel.....i gangen. Mitt musikk/ hifi forværelse.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Da var min i hus.
Nå må jeg snart på posten for der ligger en diamant og venter.

Vedlegg

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Ingen powercord til min vasker, men det har man jo plenty av.
Vaskemiddelet er utblandet?, kunne ikke finne ut noe om dette.

R

rico

Gjest
Fosse skrev:
Da vil vi gjerne høre hvilke børster dere har gode (les: bedre) erfaringer med....
Dette er mine favoritter Fosse http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=11115.

Jeg mener bestemt å høre at det blir stillere bakgrunn og mindre overflatestøy ved å bruke disse i forhold til original børstene. Grunnen er kanskje at jeg føler at jeg vasker grundigere med disse; jevnere og dypere.

De er også veldig gode til å vaske plater på den gamle måten; på kjøkken benken.... :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Hvis det kommer i en flaske på et par dl er det ferdig blandet. Den ublandede kommer i en veldig, veldig liten flaske, få cl om jeg husker rett.

Edit:

Takker og bukker Rico, skal sjekkes ut.

P

Parelius

Gjest
rico har helt rett!

(Det er de samme som jeg brukte når jeg hadde VPI-en din, Fosse.)

R

rico

Gjest
Mener bestemt å huske at den godeste parelius hadde en flott bilde tråd hvor han viste hvordan han vasket plater med disse børstene, finner den ikke, var det på gamle forumet mon tro?

S

Stover

Gjest
Må ha vært en travel fredag ettermiddag denne pakkingen pågikk.

Manglet powerkabel i min også.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
rico skrev:
Vidar P skrev:
Den der Miracle-børsta likner fælt på den jeg driver og prøver ut gitt;

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=MOBLPBRUSH

Mvh Vidar P
Se den ja, prikkanes lik, sannsynligvis en tro kopi som virker like bra :).
Faktisk; når jeg ser på min Mobile Fidelity-børste, så er den i hel gummi, mens denne Miracle-børsta ser ut til å ha en uthuling av gummien over renseflaten?

MoFi vektlegger de spesielle fibrene i "pad"-ene; jeg vet ikke om de er de samme?

Mvh Vidar P

Topp Bunn