vpi 16,5 i hus, for ett løft!!!!!!!!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tror vaskerne leveres uten powercord......når det skal hit...sikkert grunnet 240v versjon..

Var ikke kabel i min heller.......men er det noen som vet om hvor det går an å få fatt i strømkabel med vinklet apparatstikk slik at den lettere kan plasseres tettere veggen.? Har hørt det skal finnes , kan jo søke litt , men hva skal jeg søke på?

Espen

P

Parelius

Gjest
rico skrev:
Mener bestemt å huske at den godeste parelius hadde en flott bilde tråd hvor han viste hvordan han vasket plater med disse børstene, finner den ikke, var det på gamle forumet mon tro?
Du tenkte kanskje på denne, rico?

Men nå må jeg vaske leiligheten; barn og ex avlegger inspeksjon i morgen.

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:
rico skrev:
Vidar P skrev:
Den der Miracle-børsta likner fælt på den jeg driver og prøver ut gitt;

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=MOBLPBRUSH

Mvh Vidar P
Se den ja, prikkanes lik, sannsynligvis en tro kopi som virker like bra :).
Faktisk; når jeg ser på min Mobile Fidelity-børste, så er den i hel gummi, mens denne Miracle-børsta ser ut til å ha en uthuling av gummien over renseflaten?

MoFi vektlegger de spesielle fibrene i "pad"-ene; jeg vet ikke om de er de samme?

Mvh Vidar P
Stemmer det vidar, er en uthuling ca.4-5 mm over renseflaten.

Vet heller ikke, hadde ikke sett denne fra MoFi før nå, men det hadde vært interesant og sammenlignet "pad`ene", ikke sikkert de er så forskjellige ;).

http://discdoc.com/

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det tror jeg godt du kan ha rett i. MoFi er noen skrytepaver noen ganger.

Men de lager noen fine LP'er da. Om de bare kunne ha ansatt en person med nogenlunde musikksmak :)

Mvh Vidar P

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Vidar P skrev:

Men de lager noen fine LP'er da. Om de bare kunne ha ansatt en person med nogenlunde musikksmak :)

Mvh Vidar P
Så enig så enig. Siste MoFi jeg kjøpte var Coleman Hawkins - Night Hawk, så noen unntak finnes...

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
De kan jo få han japaneren som bestemmer hvilke titler de skal gi ut der borte over til US så kan MoFi gjøre resten :D.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare hold japanerne unna mastering-spakene. Det er sjelden vellykket, noe den siste Universal-serien er et strålende eksempel på; gå et år eller to tilbake, så er Toshiba sine Beatles-utgivelser om mulig et ennå bedre eksempel.

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:
Bare hold japanerne unna mastering-spakene. Det er sjelden vellykket, noe den siste Universal-serien er et strålende eksempel på; gå et år eller to tilbake, så er Toshiba sine Beatles-utgivelser om mulig et ennå bedre eksempel.

Mvh Vidar P
Det var vel ganske nøyaktig hva jeg siktet til :). No more japanese her i gården før det blir betraktelig bedre.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Nå har vel tråden sklidd litt ut. ;)

Når dere vasker plater, etter og ha påført vaskemiddel og brukt børsten, suger dere med en gang eller venter dere litt før dere suger?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har begynt med en ny 'teknikk'. Først en runde med 'Vidar P's rensemiddel' i den ene retningen, deretter en runde med Okki Nokki i den andre retningen. Det virker som det fungerer bedre enn en av rensevæskene alene. Jeg suger opp vaskemiddelet med en gang, med mindre det handler om en spesielt grisete plate. På skikkelig stygge fettfingre lar jeg 'Vidar P' jobbe en stund.

Ellers kjenner jeg igjen problemet med at platene ikke blir helt tørre med Okki Nokki. Jeg løser det ved å la maskinen få tre runder i stedet for to. I tillegg løfter jeg sugearmen sakte og forsiktig opp fra plata. Det krever litt ekstra teknikk og fintfølelse, men mine plater kan jeg med god samvittighet stappe rett i pappen.

Steely_Dan

Medlem
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
Nå har jeg vasket MANGE plater med denne,,og dette lover virkelig bra.Det er ikke noe tegn til at noe legges igjen på plata i det hele tatt,........denne håper jeg å bli svært svært fornøyd med ,

Og til dere som ikke har testa en sånn en enda: det bør prøves, veldig stor forskjell i lyden på platene før og etter en runde på denne ( eller vasker generellt) En genial oppfinnelse gitt...Som kan kjøpes for ikke alt formange kroner,,,,det er jo meget hyggelig! Bør absolutt taes med i betraktningen til videre oppgraderinger hos vinylfrelste.For nyvaska plater ER faktisk en oppgradering lydmessig.

Mvh Espen
hei! et generelt spørsmål: hva blir bedre lydmessig med en platevaskemaskin?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Knitringen på platene er så å si fraværende , lyden fremheves mener nå jeg , (som flg. av at nåla ikke pløyer i støv kanskje)......

Bakdelen er at hørselen kommer til å svekkes vesentlig over tid , sånn som disse vaskerne bråker :eek: ;D he he.

En annen viktig ting , du utlader statisk elektrisitet ved å vaske platene , det blir mye hyggeligere å ta i dem etterpå.....holder en stund gjør det også.

Vi kjøper jo både dyre spillere , og svinedyre pickuper , da er det litt rart å tenke på at disse flotte pickupene skal pløye møkk , for å nå ned til musikken....tanken har slått meg flere ganger.....jeg lurer på om pickupene "trives" i møkka ,dvs får større slitasje på slipingen enn ved bruk på rene plater ( dette har jeg ikke greie på , men lurt påd et flere ganger) er det så tilfelle er det vel bare enda en grunn til å kjøpe en vasker til dette bruket...

Her hos meg , vaskes alle platene før bruk både brukt og nytt får seg en snurr...

Mvh Espen

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jepp, alt lyder bedre etter du har skrudd av maskinen... ;D ;D ;D

Arne K

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Bestemte meg brått i dag etter lang tids "sideleie" og avtalte henting hos Tor (TAA). Esken åpner jeg langsomt i morgen... om jeg klarer å vente.

Er det ting/tips som ikke står i brukerveiledningen og/eller som jeg bør være klar over sånn i starten, så mottas det med ydmyke takk, nikk, bukk og evig vennskap.
- Gjerne på PM for ikke å irritere allmuen :).

Mvh
Jan P.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ikke glem å tømme søppelbøtta i ny og ne... den renner over om ikke :)

Skrubb gjerne manuelt, dvs uten rpm på tallerkenen, og da frem og tilbake litt mens du gåt rundt plata, så får du enda bedre vaskeresultat. Lett forvask er forresten nokså obligatorisk synes jeg, og da gjerne med noe virkelig spritholdig; ie isopropanol. Jeg pleier å ta en rask "skyll" eller ettervask også jeg; etpar runder med en mild væske ala Nitty Gritty.

Mvh Vidar P

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk Vidar P. - Du er min venn for livet!

Selv om midtlivskriser er overstått, ble jeg litt unge igjen og "rev av pappen". Skrudde i en førstepressing Oscar P. på Verve som sårt skrek etter å bli børstet i vått etter maaange års støvlag.

- Det gikk jo strålende og spikerpianolyden ble borte (vel, litt overdrevet). Dette var jo overkommelig.
Tror jeg rekker å lese gjennom tråden en gang til for gode tips om antall rotations, gnikking i øst og vest for det ultimate resultatet ...før svenskene blir ydmyket på en eller annen fotballarena.

MvT
fra Jan P.

Topp Bunn