Vpi junction box - xlr vs rca.

Andreas B

Medlem
Ble medlem
17.08.2009
Innlegg
17
Antall liker
7
Torget vurderinger
8
Jeg har en Vpi platespiller (med low output mc PU) og ASR riaa, og kjører balansert med rca fra platespiller og xlr i riaa. Jord er separat.
Jeg lurer på om det vil være noe å hente på å kjøpe en xlr junction box til Vpi?
Tanken min er at + og - har litt forskjellige signalveier i rca-pluggene, mens de i en xlr-plugg har helt like arbeidsvilkår!?
Er dette hifinevroser, eller kan det være bedre med en xlr-box? ;)

Et annet spørsmål: burde jeg koble skjerm til jord i begge ender istedet for/ i tillegg til separat jord?

Håper noen kan gi svar eller tips :)

Hilsen Andreas
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.158
Antall liker
4.322
Torget vurderinger
1
A75 skrev:
Jeg har en Vpi platespiller (med low output mc PU) og ASR riaa, og kjører balansert med rca fra platespiller og xlr i riaa. Jord er separat.
Jeg lurer på om det vil være noe å hente på å kjøpe en xlr junction box til Vpi?
Tanken min er at + og - har litt forskjellige signalveier i rca-pluggene, mens de i en xlr-plugg har helt like arbeidsvilkår!?
Er dette hifinevroser, eller kan det være bedre med en xlr-box? ;)

Et annet spørsmål: burde jeg koble skjerm til jord i begge ender istedet for/ i tillegg til separat jord?

Håper noen kan gi svar eller tips :)

Hilsen Andreas
Det bør være en fordel med XLR i begge ender, speseielt dersom «-» går i skjermen. Fordelen kan dog kanskje bli noe marginal. Jording av skjermen bør du kanskje ekspemerimentere litt med. Jeg vill e ha startet med jording i mottakerendene (mot RIAA). Skjermen bør fortirnnsvis jordes i begge ender, men det kan hende det blir jordsløyfe av det, du kan evt kutte ut separat jord.

mvh
KJ
 
Topp Bunn