Forsterkere Vurderer klasse D, aldri hatt annet en AB - hva vil jeg oppleve?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.202
Torget vurderinger
96
Hei Polka.
Kanskje store strømforsyninger ikke er svaret på alt. Selv har jeg som deg alltid vært skeptisk til Klasse D forsterkere i kombinasjon med High End. Mulig den tiden er over nå. Men må innrømme at det er noe eget med store tunge forsterkere. Selv har jeg en litt større forsterker enn min Bladelius Ymer mk2 på vei. Men den vil bare ha halvparten av wattene. Men blir da ren klasse A forsterker i samme merke som min forforsterker fra MI.
Jeg er veldig spent på hvordan dette vil bli. Personlig tror jeg at jeg ville hatt vanskelig for å godta at en klasse D forsterker skulle tatt plassen til en A -AB forsterker. Men det har muligens mest med eierglede og tullete personlige preferanser å gjøre ;-)
Det er noe eget med digre forsterkere og eierglede ja, å vite at det sitter enorme ringkjerner og kondiser nedi der som ufortrødent pøser strøm og effekt ut i høyttalerne dine. Anlegget mitt har gått litt for halv maskin i det siste, med en erstatningsforsterker på ene sida. Det kan ha påvirket inntrykket etter ATI seansen noe. Uten på noen som helst måte å snakke den ned, det er en forsterker hvor man får svært mye for pengene.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
107
Har i grunnen ikke noe mye å sammenligne med. Var jeg som kjøpte den første Tact sa de i sjappa, og deretter Lyngdorf slik at jeg kunne biampe alt jeg hadde av høyttalere. Husker ikke om jeg hadde noen "varmeovner" i mellomtiden, men i 2010 oppdaget jeg Wyred 4 Sound som jeg hadde i 6 år. Nå sitter jeg med Peachtree Nova 300. Kan jo si at både W4S og Peachtree har en fantastisk kontroll i forhold til det jeg kan huske fra tidligere forsterkere...med unntak av Mark Levinson som jeg husker var like bra.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
Jeg hadde Dynaudio Countur 3.3 på 90 tallet. Drevet av en Adyton Cordis 3B signature. Hva er det som gjør en slik kombinasjon magisk?
Jo det låt behagelig helt til det bunner i bassen.
Spilte langt over 105 db med god kontroll. Av og til mye høyere. Spiller ikke slik nå lenger selv om hørselen er dårligere.
Legger ved ett internett bilde av en slik Adyton sammen med noen Accuphase monoblokker og annet snadder.

Sent fra min XT1572 via Tapatalk

Topp Bunn