Vurderer ny platespiller, men hva?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Spesielt arm, hva passer med Rohmann er jo det store spørsmålet.
Har du ennå ikke sett det... :)
Rohmann passer best med armer fra Linn, Naim og Rega (fra RB600->). That's it :)

Den passer også sikkert greit med armer fra andre leverandører; men blomstrer helt utrolig med armer fra spesielt Linn og Naim :)  Faktisk så mye at flere ledende London-forhandlere konsekvent bruker Rohmann for demo av Aro og Ekos, når kundens budsjett ikke tilsier Akiva.

Mvh Vidar P

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Hvordan passer Rohmann med den Wilson spilleren som ligger på bruktbørsen nå da? Skal visst være en super spiller! Meg får du ikke konkuranse fra, for jeg får ikke penger før i juni.. Ellers hadde jeg slått til med en gang på den... :)

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Oj, den ser meget bra ut den Operaen.
Har sendt mail til Hamar med spørsmål om hva han har til salgs brukt. Jeg sliter litt med å bestemme hva jeg skal kjøpe.
Spesielt arm, hva passer med Rohmann er jo det store spørsmålet.
RJEL;
Spiller'n er lekker den!
Jeg skal opp til HiFi guiden så fort jeg får tid, for å bytte til Ref. 2.0 Antagelig i løpet av et par uker.
Jeg betaler bare et mellomlegg, og kjenner ikke hans "planer" med spilleren. Regner jo med at den kommer på "brukt sidene" hans. Men det får du sikkert svar på.
Jeg har brukt spilleren sammen med en Origin live Silver arm og en Benz L04 pu.
Armen er til oppgradering i UK og beholdes.
Morty

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Tar opp tråden igjen.
Vurderte lenge en Clearaudio Champion Level II uten arm.
Arma jeg skal ha er en SME309.
Men når jeg leser de tekniske data på Clearaudios egen arm som de kan levere med spilleren, så er det 222mm fra "distance from pivot to turntable center".
For å få denne avstanden på en SME arm, så må jeg kjøpe en SME310.
Har jeg forstått dette rett? Og er denne lengden kritisk?
Noen som har noen betraktinger rundt dette?

Lurer på om jeg heller ikke skal kjøpe en Gyrodeck med forhåpentligvis en 309 arm.
Finner ikke tekniske data på denne spilleren i farta.

K

kbwh

Gjest
Det må da være plass til 9"-armer med andre nominelle lengder enn Clearaudios egen? Leverer de ikke armbord ferdig drillet for SME?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Det må da være plass til 9"-armer med andre nominelle lengder enn Clearaudios egen? Leverer de ikke armbord ferdig drillet for SME?
Litt off topic dette men, hva har skjedd med innleggene dine Valentino? Har du hatt besøk av en tyv?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Har du sjekket ut den Michell Orbe´n som er nevnt i tråden din? Det er jo en langt bedre spiller enn Gyrodeck, og selges med SME-arm til en veldig fin pris.....

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Har sett den ja, men ikke ringt.
Er så usikker på hva jeg vil ha, at jeg føler det bare blir dumt å ringe folk.
Først må jeg bestemme meg og det er en prosess som kan ta LANNNNNG tid ;D

K

kbwh

Gjest
Først må du ringe, så må du forelske deg.  ;D

Mitt snart månedsgamle grammofonkjøp startet med at jeg snublet over den mest uviselige salgsannonse, ringte selger som satte meg i kontakt med spillerens første eier (som var skribent i Audio i sin tid), som tødde opp, tegnet og fortalte, og da ble det biltur nordover og innover.

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
42
Har sett den ja, men ikke ringt.
Er så usikker på hva jeg vil ha, at jeg føler det bare blir dumt å ringe folk.
Først må jeg bestemme meg og det er en prosess som kan ta LANNNNNG tid  ;D
Audioart får inn et parti Nottingham spillere nå, hvis det kan være av interresse...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.666
Torget vurderinger
27
Har du sjekket ut den Michell Orbe´n som er nevnt i tråden din? Det er jo en langt bedre spiller enn Gyrodeck, og selges med SME-arm til en veldig fin pris.....
En liten stavefeil, men shit la gå..

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Trur jeg kommer til å gå for en Clearaudio champion level II.
På denne hadde jeg tenkt å kjøpe en SME309 eller V.
Blir V overkill på en slik spiller?
Noen som har synspunkter og gjerne hvorfor (ikke bare si at SME er shit)?

P

Parelius

Gjest
Trur jeg kommer til å gå for en Clearaudio champion level II.
På denne hadde jeg tenkt å kjøpe en SME309 eller V.
Blir V overkill på en slik spiller?
Noen som har synspunkter og gjerne hvorfor (ikke bare si at SME er shit)?
Har du lest denne?

http://www.stereophile.com/turntables/888/

Hva er det som spesielt drar deg mot SME (309/V) - og f.eks. ikke Clearaudios egne? Hva vil prisen på en slik kombo bli?

Om V er overkill tror jeg ikke lar seg besvare a priori; her hjelper vel mest praktisk erfaring, og den har jeg ikke når det gjelder Campion. Men det er vel andre som kan hjelpe deg der.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Ja, har lest den. At spilleren er krøkete å montere bekymrer meg ikke.
Skal nok få det til.
Prisen blir vanvittig 23 lakser for spilleren og SMEV koster vel 27, før rabbat.
Trur jeg skal roe meg litt å kjøpe 309 heller. Den koster 13.
Clearudios egen koster 8, men automatisk kraftig avslag dersom man kjøper den sammens med spilleren.

Vet ikke helt hva som drar meg mot SME. Synes de ser bra ut og har fått god kritikk opp gjenom åran.
Også har jeg hørt ei slik arm og jeg likte det jeg hørte for å si det sånn.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Nei, jeg har ikke funnet det noen plass.
Det eneste jeg har sett, to plasser på nettet er bilder av spiller og SME V.

P

Parelius

Gjest
Nei, jeg har ikke funnet det noen plass.
Det eneste jeg har sett, to plasser på nettet er bilder av spiller og SME V.
Personlig ville jeg ha sett meg om etter mulig info om denne komboen (Clear og SME). Det er tross alt alvorlige penger vi snakker om her, og trist om en mot formodning havner opp i en mismatch.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men muligens andre (A-A, Vidar, CBA, Impuls, listen er lang og lengre) kan.

Ellers kan du sjekke ut på vinylasylet (eventuelt spørre der) for å se om noen har konkret erfaring, gitt at ingen her har det:

http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/bbs.html

(Ikke skyt meg, CBA.)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Gud for et rotete forum!!
Skal slenge inn et spørsmål der, såframt ingen vet noe her.
Jo, det er djævelsk med penger. Men ser for meg at det blir den siste spilleren
jeg kjøper. (he,he, hørt den før)
Det sikreste har vel vært å bare kjøpt Cleraudios egen arm.
(Men har så lyst på en SME)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har en temmelig lav treffprosent med ukjente spiller/arm-matcher... det pleier oftere å gi skuffende resultater enn det pleier å gi overraskende gode resultater.

Hva er i veien med SME's egne spillere, eller en Michell Gyro, Orbe etc, dersom man skal ha SME? Sikker, kjent god match, og spillere som nok ikke har noe problemer med å stå seg vs hvilken som helst Clearaudio?

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Må nok engang si meg enig med Vidar her. Arm og spiller er utrolig viktig å få til å matche, ellers kan ting bli unødvendig problematisk og dyrt, ved at du kanskje ikke får den lydmessige uttellingen som utlegget ditt skulle tilsi. Skal du ha en SME, burde du kikke i retning av Michell Gyro eller Orbe, evt. en Avid. Kombinasjoner som er velprøvd, og som det finnes drøssevis av rundt i verden. Ikke uten grunn.
Clearaudio lager nydelige spillere, men som du selv sier, det sikreste er å gå for en av deres egne armer. De er tross alt laget for å spille optimalt sammen. SME er jeg litt mer usikker på, for å si det sånn. Jeg baserer meg ilkke på annet enn det faktum at det er en veldig skjelden og lite omtalt kombinasjon, men den kan selvfølgelig fungere fint...
Hadde det vært meg, hadde jeg sjekket ut om den tidligere omtalte orbe´n jeg har mast om fremdeles er til salgs. Men det er meg...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.437
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
SME V er ein av dei finaste armane som er å få, så det er ikkje rart at han kostar.
Ein av dei fine tinga med SME er at dei ofte matchar gode, flytande oppheng. Såleis er ikkje Clearaudio fyrstevalet mitt om eg skulle hatt SME. Men om SME ikkje er eit must, er aboslutt Champion eit utmerka drivverk, spesielt saman med Clearaudio sine tangentialarmar. Den billegaste er ein utmerka arm, som er tangential utan luftlagring, om du er redd for basstrøkket.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Jesus, dette er vanskelig.
Ser ut som jeg må forkaste kombinasjonen min, skjønt jeg ikke har lyst.

Har sendt melding til han med den brukte orbe`n.
Men dette er en Orbe se.
Skal tru om det er mulig å få denne til å bli en vanlig Orbe med den glassplata under og støvlokk?
Når jeg ser på Oslo Hi-Fi center eller Michell sine sider så ser det jo ut som at en Orbe se
er "innmaten" til en Orbe.
Noen som vet noe om dette?
(Får unnskylde at jeg spør sånn inn i h.......)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.666
Torget vurderinger
27
Eneste forskjellen på Orbe og Orbe SE er at pleksiplatene under på Orbe er store (full størrelse), og det er festet et støvlokk til denne. På en SE er disse skåret ut til en slags rund y-form. Du kan kjøpe løse støvlokk til Orbe SE om det er ønskelig. Eller, bygge om til en Orbe Standard, om det er ønskelig. Men, det er så vidt jeg vet, INGEN, snarere tvert imot, lydmessig grunn til å kjøpe Orbe kontra Orbe SE.

Støvdeksel får du, uni-cover, fra Michell, eller i forskjellige utførelser fra Avid.
Ellers hadde jeg en tråd gående her på vinyl-avdelingen vedrørende armvalg til Orbe.
Du kan få "låne" den om du vil :)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Jeg bare tenkte at hvis jeg kjøper en Orbe SE brukt så kan jeg kjøpe pleksiplata og støvlokk, slik at jeg får en Orbe.
Liker ikke disse "ufo platespillerne"

Topp Bunn