Hallo der ute, er det noen som har erfaring med Wadia 830 Cd-spiller.
Har ikke noen hukommelse av lytteinntrykket, men kanskje denne artikelen fra Sterophile kan hjelpe?
http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/156/index.html.
Jeg kommer nå 'aldri' til å velge noe annet enn Wadia til Redbook avspilling, så der har du min preferanse.
Skal jeg raskt beskrive hvordan jeg opplever den (og flere Wadia'er med den), så vil jeg fremholde at den er crisp, dyp, fargerik og organisk i klangen, og plasserer deg laangt bak i salen. Allikevel har den masse kraft og uttrykk i presentasjonen.
Dette er ikke en "edge-of-the-seat" lydkilde, nær sagt det motsatte; en kilde som på en "cool" måte lar deg få overblikket over lydscenarioet fra et fugleperspektiv heller enn å dra deg midt inn blant artistene..
Dette er et spørsmål om personlige preferanser; selv kunne jeg i grunnen på enkelte (særlig noen klassiske) musikkstykker godt like denne presentasjonen, som på sett og vis kanskje minner meg om Karl Bøhms måte å formidle Mozart på, for å bruke en allegori..
I siste instans blir det litt for "fjernt" og kjedelig, med respekt å melde, etter mine egne personlige preferanser; jeg synes bedre om kilder med mer intimitet, rytmisk understreking og intens nerve.. men det er meg, og andre kan godt ha det motsatte syn, og jeg forstår det godt.
Mvh Vidar P
Fugkeperspektiv var ikke så lett å skjønne, kanskje feil ord. Jeg mener jo å snakke om overblikk og stort format i lyden.. høres det bedre ut for degFugleperspektiv med Wadia? Det må være noe helt feil med oppsettet ditt!
kiwi; det hørtes ut som du beskriver 830 jeg nettop solgte til Brian... stemmer det? i såfall er han fortsatt fornøyd? fikk ikke prata så mye med han, nevnte på han venta på graaf'ene.. ;D
Enig. Vi hører nok det samme.Fugkeperspektiv var ikke så lett å skjønne, kanskje feil ord. Jeg mener jo å snakke om overblikk og stort format i lyden.. høres det bedre ut for deg
Mvh Vidar P
Jeg er nok sikker på at vi hører det samme dersom du hadde hørt denne 830 i et kjent system, men man må jo ta høyde for forskjellige preferanser; ikke minst på dette nivået hvor forskjellige hifiprodukter paradoksalt nok begynner å låte nokså forskjellige fra hverandre..Enig. Vi hører nok det samme.