Waters siste album. Hva synes dere?

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.640
Antall liker
3.263
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Da har jeg hørt gjennom den to ganger. En gang i sweetspot og en gang på tur i stormfullt vestlandsvær gjennom airpods pro og beskyttet av en vindtett Norrøna hette. Plata funket begge ganger. Jeg har likt DSOTM veldig godt i original versjonen, men har aldri fått den til som en «lytt og slapp av» plate. Den har nok kanskje mer vært i kategorien «lytt og bli engasjert», «lytt og bli underholdt» eller rett og slett «lytt og lytt». RW sin alderdomsversjon passer meg som hånd i hanske til å slappe av og puste med magen. Ingen konkurrent til originalen, bare en variant til alternativt bruk.
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.352
Antall liker
1.294
Sted
Stavanger
Har Amused To Death 2x200gram plater.
kjøpt på platecompagniet kvadrat,
En/den gang en kunne se å handle musikk som jeg ville vertfall,,.
Tror det er kun 2stk type pressing av denne, en europeisk og en amerikansk. Syns å huske jeg følte meg lurt tror jeg leste noe etterpå at den amerikanske trykken var den beste.
Så før jeg kjøper denne nye skiva, vil jeg undersøke litt
 

Bamboos

Medlem
Ble medlem
27.09.2010
Innlegg
41
Antall liker
47
Snacka om att mjölka på gamla meriter:mad:
Vill han förmedla något i form av sitt snack så tycker jag att han kunde skrivit ny musik också.
Jag var på väg att köpa men lyckades hejda mig efter att ha lyssnat på Spotify.

Var tvungen att lägga tapen av DSOTM på Studern för att rensa öronen :cool: Sicken befrielse.
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.274
Antall liker
6.433
Sted
Under stjernene
En progressiv utgave av DSOTM

Jazz Side of the Moon utgitt i 2007

Ligger nå på Qobuz og Tidal.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Tror det er kun 2stk type pressing av denne, en europeisk og en amerikansk. Syns å huske jeg følte meg lurt tror jeg leste noe etterpå at den amerikanske trykken var den beste.
Så før jeg kjøper denne nye skiva, vil jeg undersøke litt
Ja, 2 av den 2015 remix’n, men mener at de er presset samme sted og at det kun har med rettigheter å gjøre at det er en europeisk og en US utgave.
Det finnes også originalpressing fra 1992 + PD fra 2015 og de nye 45rpm fra i år.
 
Sist redigert:

StoneFree

Medlem
Ble medlem
23.04.2023
Innlegg
22
Antall liker
61
Sted
Kølis
Jeg lurer litt på hva den originale DSOTM hadde vært uten David Gilmours vokal og gitarspill, Clare Torrys vokal på The Great Gig in the Sky og ikke minst Richard Wrights synther. For ikke å forglemme Alan Parsons studiojobbing. Kanskje ikke særlig nyskapende dengang?
 

Sigma62

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.03.2016
Innlegg
896
Antall liker
579
Jeg lurer litt på hva den originale DSOTM hadde vært uten David Gilmours vokal og gitarspill, Clare Torrys vokal på The Great Gig in the Sky og ikke minst Richard Wrights synther. For ikke å forglemme Alan Parsons studiojobbing. Kanskje ikke særlig nyskapende dengang?
Ja, de er alle en del af dette fantastiske værk.
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.352
Antall liker
1.294
Sted
Stavanger
Som spørgsmåler som blev stillt for noen måneder siden, da Lockdown sessions blev utgitt:
"Trenger man mere av disse/sine gamle helter??".
Etter å ha kjøpt og hørt den blev mitt svar JA.
Er han en dritsekk på sine gamle dager?? Sikkert. Har han storhetsvanvid, som føler han må stå op i
FN´s sikkerhetsråd og forsvare Russland?? Helt sikkert.
Ser man bort fra allt det, liker jeg faktisk "Redux". Kanskje han har gjort den slik, at den skal være så
"far away" fra nåværende Pink Floyd?? Vet ikke, men om man ser bort ifra allt tullet med personen,
og betrakter album´et som et statement på, hva RW vil med dette i den alderen han har nå, så syns jeg
at det faktisk er bra.
Samme, da Cat Stevens gjorde "Tea For the Tillerman-2". Det er på den helt tydeligt, at han ikke synger
så bra lengere.... Noen toner, hvor han før gikk opp i høyden, klarer han fint å omdefinere til noe annet.
Både guitarspill og musikken som helhet er mere "laid back" en før, men stadig en veldig bra fortolkning
av noe vi kjennte.
Fortryder ikke et øyeblikk "DSOTM Redux" ;)
Han er for 🏳️‍🌈🌈 osv. tror neppe putin å co. Er innenfor da
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Mtp puls



De spiller hele Dark Side her - også er Sam Brown med :love:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.132
Antall liker
9.444
Låtene,ja, men litt spredd og ikke i rekkefølge. Blir en helt annen opplevelse da.
I min Sgt.Pepper ligger det et forslag fra John Lennon om en annen rekkefølge. Når låtene spilles i den rekkefølgen blir opplevelsen en helt annen, et helt annet album selv om låtene er de samme.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Låtene,ja, men litt spredd og ikke i rekkefølge. Blir en helt annen opplevelse da.
I min Sgt.Pepper ligger det et forslag fra John Lennon om en annen rekkefølge. Når låtene spilles i den rekkefølgen blir opplevelsen en helt annen, et helt annet album selv om låtene er de samme.

 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.040
Antall liker
20.224
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Har Amused To Death 2x200gram plater.
kjøpt på platecompagniet kvadrat,
En/den gang en kunne se å handle musikk som jeg ville vertfall,,.
Tror det er kun 2stk type pressing av denne, en europeisk og en amerikansk. Syns å huske jeg følte meg lurt tror jeg leste noe etterpå at den amerikanske trykken var den beste.
Så før jeg kjøper denne nye skiva, vil jeg undersøke litt
Ingen grunn til å føle seg lurt. Det er akkurat de samme platene.
Eneste forskjellen var kvaliteten på Album cover. US utgaven var en aning tjukkere og mere solid,
men begge var laget på Stockton factory. Har hatt begge og hadde vanskeligt ved å se/merke forskjell på de ;)
Alle som en er platene presset hos Analogue Production.
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Han er ingen elegant lyrikker egentlig. Hans vulgære og banale ordforråd blir kledd temmelig nakent uten melodien.
 

StoneFree

Medlem
Ble medlem
23.04.2023
Innlegg
22
Antall liker
61
Sted
Kølis
Flaming Lips og / eller Henry Rollins er definitivt ikke min greie, men har i hvert fall en friskere og mer nyskapende innfallsvinkel til DSOTM enn heismusikken til RW.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Følte et lite grøss, når jeg hørte gjennom dette albumet. Kanskje jeg egentlig ikke liker PF eller RW så mye som jeg trodde?
 

Ask4me22

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.06.2016
Innlegg
566
Antall liker
673
Kan kanskje oppsumerses med kombinasjonen Same shit, new wrapping og Roger i en gå sakte aksjon.

Likte dette albumet egentlig ganske bra, og lydmessig har det vel også en litt varm lydsignatur som var behagelig å lytte til.
 

jifbaderom

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2022
Innlegg
1.352
Antall liker
1.294
Sted
Stavanger
Gått inn i hodet mitt på linje med Stanley Kubrick filmer. Puslespill, bere lettere 😁
 
Topp Bunn