Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Life sux, then we die.....håper det ordner seg raskt

Bombekatt er oppskrytt, er bombehund som gjelder! ;D

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Kjipe greier :mad: Føler med deg...

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.104
    Burde nok fått den sjekket ut av bombekatten. Dette er den eksterne PSUen til Wadia 121 som jeg bestilte fra Hong Kong. Driten er skikkelig maltraktert, så nå er det bare å gå i gang med DHL og selger :mad:

Vis vedlegget 375653

Her må det vel være passabelt å si som Dobbel J - HÆLKETE!
    DHL = Det Haster Litt fritt etter en fetter som jobbet der for flere år siden som avdelingsleder kan bli et aldri så lite hæfflete å få i tale.
    Man minnes jo Roysens fortvilede kamper med DHL, da med utstyr i 0,1 tonns klassen nesten hele jorda rundt.
    Esken er tydeligvis brukt til et eller annet kastespill :p
    Må bli trøstepils på Biergarten ovenfor Hotel Rilano detta.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for sympati karer :) Har vel fremdeles til mat og øl om det skulle buklande, men definitivt litt hakaslepp når esken ble forventingsfullt åpnet ;) DHL er på saken og de skulle kontakte meg i morgen. Synes hele greia er litt rar. Esken så ikke ut som den hadde fått skikkelig juling, og det skal jo litt til å bøye godset. Selger står til knes i gode tilbakemeldinger og hvis han skulle ha fått til disse skadene måtte han nesten ha gjort det med vilje. Svaret får jeg sikkert aldri, men får satse på en minnelig løsning :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Burde nok fått den sjekket ut av bombekatten. Dette er den eksterne PSUen til Wadia 121 som jeg bestilte fra Hong Kong. Driten er skikkelig maltraktert, så nå er det bare å gå i gang med DHL og selger :mad:

Vis vedlegget 375653

Her må det vel være passabelt å si som Dobbel J - HÆLKETE!
    DHL = Det Haster Litt fritt etter en fetter som jobbet der for flere år siden som avdelingsleder kan bli et aldri så lite hæfflete å få i tale.
    Man minnes jo Roysens fortvilede kamper med DHL, da med utstyr i 0,1 tonns klassen nesten hele jorda rundt.
    Esken er tydeligvis brukt til et eller annet kastespill :p
    Må bli trøstepils på Biergarten ovenfor Hotel Rilano detta.
    Hehe, men foreløpig har DHL vært hyggelig og lett å få i tale. Får se om det fortsetter sånn :rolleyes:
    Trøstepils er aldri feil!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pass dere begge to. Skjer plutselig når dere minst aner det!

image.jpg

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    NSM ? Sikkert fint for de som liker fyrverkeri... Ekte kamp er mer "bajonett på"... Men slikt kan en ikke forvente at en sandloppe vet for mye om da.. ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.461
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kjedelig med psu'n.. virkelig fått juling.. godt du har en i32 som vil få deg på bedre tanker ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjedelig med psu'n.. virkelig fått juling.. godt du har en i32 som vil få deg på bedre tanker ;)
    Ja dette lurte jeg litt på, hva i heiteste gør den junioren der, på toppen av han bamsefar:rolleyes::p
    Og åssen gjør' n det.....får' n noe drag på "the Lady birds"....:confused:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    NSM ? Sikkert fint for de som liker fyrverkeri... Ekte kamp er mer "bajonett på"... Men slikt kan en ikke forvente at en sandloppe vet for mye om da.. ;)
    Heldigvis dårlig på bajonett og de greiene der, men vet nå i hvert fall forskjellen på NSM og Tomahawk.....:rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja dette lurte jeg litt på, hva i heiteste gør den junioren der, på toppen av han bamsefar:rolleyes::p
    Og åssen gjør' n det.....får' n noe drag på "the Lady birds"....:confused:

gismo
    Bare en midlertidig plassering. I går fikk junior Naim DAC og PSU lagt for sine føtter. Hører litt mer i dag, og legger ut et par ord :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Siden jeg er innom en tur, måtte jeg bare legge igjen noen sorterte bokstaver. Veldig hyggelig tråd, Karmana. Godt at dere har møtt sommeren der nede!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden jeg er innom en tur, måtte jeg bare legge igjen noen sorterte bokstaver. Veldig hyggelig tråd, Karmana. Godt at dere har møtt sommeren der nede!
    Veldig hyggelig at du stikker innom, impulse :) Vennlig sorterte bokstaver blir aldri feil!

D

Dåbbel J

Gjest
    Mr T :rolleyes:

Stålsett deg litt... fyll på en topp med Genever...
    Og sett på denne.. på Tidalus streamus

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen opplevelsesbaserte lytteinntrykk og sammenligninger med Karan etter et par dager med Primare I32. I utgangspunktet en særdeles urettferdig sammenligning både med tanke på pris og krefter :)

Jeg vet ikke om mine opplevelser sier mest om mine ører eller forsterkerne, men jeg begynner å bli mer og mer sikker på at jeg hører veldig begrenset forskjell på transistorforsterkere når de får arbeide innenfor sin egen komfortsone. Mange er sikkert lynende uenig i det, men det er i hvert fall slik jeg tenker nå og merk, jeg snakker om komfortsonen til forsterkere og ikke når de blir presset på krefter.

En direkte sammenligning mellom Karan og Primaren blir stort sett umulig da jeg ikke har mulighet til å hvite om jeg spiller på like lydtrykk. Jeg har tidligere hatt noen dårlige opplevelser med klasse D, hvilket nok kan ha hatt mer med rom å gjøre enn forsterker. Den tynne å blodfattige lyden jeg har opplevd tidligere med noe klasse D utstyr er ikke hva jeg opplever med Primaren. Jeg tenker her at den ligner mer på komboen med EC AW250R og EC 4.8 som jeg har hatt i egen stue tidligere. Dette blir forsovet veldig mye synsing da jeg er usikker på hvor mye jeg husker av EC-lyden min :) I hvert fall klarer jeg ikke å identifisere markante forskjeller mellom Primaren og Karan når jeg spiller på moderate lydtrykk. Har en magefølelse på noe, men det blir for mye synsing selv for meg :)

Når jeg gir på litt er det et par forskjeller som står tydelig frem for meg. Da jeg byttet preamp fra EC 4.8 til Karan hørte jeg tydelig at Karan gravde frem litt ekstra i bassen. Jeg har stort sett den samme opplevelsen nå mellom Primare og Karan. Når jeg gir på litt med Karan føler jeg bassen fysisk, noe jeg ikke opplever i samme grad med Primaren. Jeg forsøkte å spille høyere med Primaren enn med Karan, men mener fremdeles jeg manglet den fysiske opplevelsen av bassen som Karan lokker frem.

I tillegg er nok Primaren ikke så avrundet og myk som Karan i diskanten. Dette blir ganske så tydelig når volumet blir vridd godt mot høyre. Da låter Primaren litt anstrengende i forhold, og lyttetretthet vil nok inntreffe atskillig raskere enn med Karan.

Med andre ord så opplever jeg disse to forsterkerne som relativ lik på moderate lyttenivå, og forskjellene kommer først frem når jeg spiller relativt høyt. Jeg hadde nok fint klart meg med Primaren, men det jeg kaller høyt her er forsovet nivå jeg spiller på når kona er en tur ute av huset. En ting er sikkert, de forskjellene jeg opplever da koster jævla mange penger ;) Et annet paradoks er at den bassen som Karan graver frem, er den samme som er vanskelig å kontrollere og skaper problemer her i stuen når jeg spiller høyt. Er litt imponert av Primaren jeg :)

image.jpg

Er mindre imponert over fjernkontrollen. Passer best til kvalitetstid foran TVen :D

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mr T :rolleyes:

Stålsett deg litt... fyll på en topp med Genever...
    Og sett på denne.. på Tidalus streamus
    Du er så utålmodig, JJ ;) Jeg har dem klar jeg, men venter på at jeg har huset for meg selv. Made to be played load :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.461
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Send meg en pm så ska du få noen tweeks til i32 ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt skrevet om forskjeller. Mye bedre innsats enn et visst fotball-lag...:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For det om du selv likte Primare I32 så er det farlig å bli for eplekjekk :rolleyes::) Alt kan tolkes forskjellig. Det jeg skrev kan også leses som: En jevnt god forsterker som oppleves litt anmasende i toppen, men hvis du er ute etter fullfrekvent lyd, skygg unna! :cool:;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.461
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    For det om du selv likte Primare I32 så er det farlig å bli for eplekjekk :rolleyes::) Alt kan tolkes forskjellig. Det jeg skrev kan også leses som: En jevnt god forsterker som oppleves litt anmasende i toppen, men hvis du er ute etter fullfrekvent lyd, skygg unna! :cool:;)

Finnes enkle tweeks for å bedre lyden ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Kom gjerne med eksempler. Interessant med hva andre liker av tweaks, men Primaren får nok etter hvert likevel en ny eier på kontinentet :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    FedEx leverte forsendelsen faktisk enda litt rasketer enn estimert. Imponert! :)

Mindre imponert av han som bestilte kablene. Tosken fikk ikke med seg at det sto på siden til Blue Jeans Cables at bestillingen var for en enkelt høyttalerkabel og ikke for et sett :mad:;)

De ser litt tynnere og mer stusselig ut enn jeg hadde forventet. Vil nok kle en pyntestrømpe :)

Vis vedlegget 374585
    Et nytt kapittel i soga om FedEx og Blue Jeans Cable ;)
    Etter at jeg i min mangel på visdom klarte å bestille kun en høyttalerkabel, var det bare å krype til korset og bestille en til. Som forrige gang leverte FedEx (og BJC) på tre virkedager. Intet annet enn imponerende! Denne gangen hadde jeg også bestilt ett stk svart høyttalerkabel. Dette burde jo gi meg ett fullt sett høyttalerkabler :p Verden er visst likevel ikke så enkel. På døren i dag kom...

Vis vedlegget 375482

Ikke nok med at det var feil farge, det var jaggu meg to kabler ;) Sendte en mail til BJC og forklarte problemet. De beklaget så mye og skulle umiddelbart sende meg ny kabel i riktig farge. De jeg hadde fått kunne jeg bare beholde :) Begynner etter hvert nå å få et bra antall med høyttalerkabler i huset ;) Er litt spent på hvor mange svarte kabler de sender oppover denne gangen :rolleyes::D
    (Forhåpentligvis) siste kapittel i soga om FedEx og Blue Jeans Cable ;)

Etter å ha mottatt den tredje forsendelsen på døren, kan jeg slå fast at begge selskapene er utrolig bra på rask og effektiv levering for en relativt rimelig penge :) I tillegg har pakkene vært uskadet, så FedEx har definitivt levert til terningkast 6 :)

Blue Jeans Cable har nok litt å hente på kvalitetskontroll :rolleyes: Denne gangen forventet jeg en høyttalerkabel, men ble ikke overrasket da det kom to kabler ;) Status blir da at jeg har betalt for 2 stk høyttalerkabler, betalt 24$ for en ekstra forsendelse (min feil) og mottatt 5 stk høyttalerkabler. Sliter litt med terningkastet ;)

image.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.461
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Kom gjerne med eksempler. Interessant med hva andre liker av tweaks, men Primaren får nok etter hvert likevel en ny eier på kontinentet :)
    Joda det regner jeg med, det skal jo noe til å hamle opp med resten du har... kansje a60 og pre60 kunne gjort noe mer ;) men et par tastetrykk gjør noe med lyden :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.461
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du får sende et par opp hit så man får prøve disse levis eller jack and jones kablene opp mot noe orntli ;)

T

TT.

Gjest
    FedEx leverte forsendelsen faktisk enda litt rasketer enn estimert. Imponert! :)

Mindre imponert av han som bestilte kablene. Tosken fikk ikke med seg at det sto på siden til Blue Jeans Cables at bestillingen var for en enkelt høyttalerkabel og ikke for et sett :mad:;)

De ser litt tynnere og mer stusselig ut enn jeg hadde forventet. Vil nok kle en pyntestrømpe :)

Vis vedlegget 374585
    Et nytt kapittel i soga om FedEx og Blue Jeans Cable ;)
    Etter at jeg i min mangel på visdom klarte å bestille kun en høyttalerkabel, var det bare å krype til korset og bestille en til. Som forrige gang leverte FedEx (og BJC) på tre virkedager. Intet annet enn imponerende! Denne gangen hadde jeg også bestilt ett stk svart høyttalerkabel. Dette burde jo gi meg ett fullt sett høyttalerkabler :p Verden er visst likevel ikke så enkel. På døren i dag kom...

Vis vedlegget 375482

Ikke nok med at det var feil farge, det var jaggu meg to kabler ;) Sendte en mail til BJC og forklarte problemet. De beklaget så mye og skulle umiddelbart sende meg ny kabel i riktig farge. De jeg hadde fått kunne jeg bare beholde :) Begynner etter hvert nå å få et bra antall med høyttalerkabler i huset ;) Er litt spent på hvor mange svarte kabler de sender oppover denne gangen :rolleyes::D
    (Forhåpentligvis) siste kapittel i soga om FedEx og Blue Jeans Cable ;)

Etter å ha mottatt den tredje forsendelsen på døren, kan jeg slå fast at begge selskapene er utrolig bra på rask og effektiv levering for en relativt rimelig penge :) I tillegg har pakkene vært uskadet, så FedEx har definitivt levert til terningkast 6 :)

Blue Jeans Cable har nok litt å hente på kvalitetskontroll :rolleyes: Denne gangen forventet jeg en høyttalerkabel, men ble ikke overrasket da det kom to kabler ;) Status blir da at jeg har betalt for 2 stk høyttalerkabler, betalt 24$ for en ekstra forsendelse (min feil) og mottatt 5 stk høyttalerkabler. Sliter litt med terningkastet ;)

Vis vedlegget 375950
    snart nok til et surrerundtanlegg med htkabler :rolleyes:

V

vinyl-mannen

Gjest
    bird høytt.jpg

Man kan ikke unngå å legge merke til en viss nedskalering,
    ref ditt kjøp av olabukselisser:D
    Hva med ett par av disse Angry Bird høyttalerne?;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 376008
    Man kan ikke unngå å legge merke til en viss nedskalering,
    ref ditt kjøp av olabukselisser:D
    Hva med ett par av disse Angry Bird høyttalerne?;)
    Hehe, vet ikke helt om Angry Birds kommer på shortlisten min. Når jeg tenker meg om har jeg vel bare en ting på den listen ;)

Registrerer flere som hevder at det har skjedd en nedskalering. Selv merker jeg lite til det. Det eneste som har gått ut døren er et rack. Har nå et par høyttalere og fire og et halvt sett høyttalerkabler. Bør strengt tatt holde ;)

Derimot har jeg blitt så revet med av deg og endel andre at jeg har skaffet meg et lite ekornlager ;) Er kanskje ikke wall of fame, men den nede i høyre hjørne hører definitivt hjemme i wall of shame :mad:;)

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.516
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var en fetter og kusinefest vel gjennomført i Hilversum. Kjenner at denne dagen passer best til ettertanke og sløving!
    Har funnet frem et fortreffelig kammermusikk-album som nylig ble utgitt. Nå er det bare å senke skuldrene og lade batteriene :)

image.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så ut som en flott gjeng Karmana (FB), gøtt å falle litt til ro etter ei sånn "økt", nyt musikken;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forøvrig spilte Brann imot et annet lag i går.. Bidrar til sinnets munterhet for min del.. :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn