Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En gammel mann er vel ikke så lystelig å antaste da sikkert... 8). Men du har vel flere bilder enn Kølnerdomen ? :)
    Rub it in :mad: Ikke så mange, men jeg tåler i hvert fall seks til bords i Bergen/Hilversum med de lokale gluhweinglass, etter at jeg får vasket dem. Kan ellers rapportere at dem med rom-topping er best (særlig etter at det formidlet at man er viking og tåler det meste) ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En gammel mann er vel ikke så lystelig å antaste da sikkert... 8). Men du har vel flere bilder enn Kølnerdomen ? :)
    Rub it in :mad: Ikke så mange, men jeg tåler i hvert fall seks til bords i Bergen/Hilversum med de lokale gluhweinglass, etter at jeg får vasket dem. Kan ellers rapportere at dem med rom-topping er best (særlig etter at det formidlet at man er viking og tåler det meste) ;)
    Madammen er en kløpper på Gluehwein!

I tkr Towers serveres det Gluehwein og julekaker på hele nabolaget hver 1. søndag i advent på gårdsplassen her. I år ble det laget 9 liter. Mesteparten røyk med, vi satt kanskje igjen med en liter etter at folk hadde gått hjem.

Den hårete varianten med 80 % Strohrum har vi ikke turt å servere ennå, men så ofte som vi er i Tyskland, skal vi nå endelig få importert et par flasker før desember neste år.

Hvis dere er kommet til Bergen Vest på denne tiden i 2017, kan dere regne dere som invitert.:) Husk å bestille taxi hjem igjen.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Madammen er en kløpper på Gluehwein!

I tkr Towers serveres det Gluehwein og julekaker på hele nabolaget hver 1. søndag i advent på gårdsplassen her. I år ble det laget 9 liter. Mesteparten røyk med, vi satt kanskje igjen med en liter etter at folk hadde gått hjem.

Den hårete varianten med 80 % Strohrum har vi ikke turt å servere ennå, men så ofte som vi er i Tyskland, skal vi nå endelig få importert et par flasker før desember neste år.

Hvis dere er kommet til Bergen Vest på denne tiden i 2017, kan dere regne dere som invitert.:) Husk å bestille taxi hjem igjen.

Mvh
    Strålende!!! Vi er klar for Sotras beste østkant!!! :)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.076
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt å være litt spontan. Hev oss i bilen og booket rom i Køln for å kikke på julemarkedene. Kona er vel litt mer interessert enn jeg, men det meste lar seg kombinere. Mens hun var opptatt med markedene, gikk jeg frem og tilbake mellom katedralen og togstasjonen. Kan dessverre rapportere at ikke en eneste invandrerdame antastastet meg, snakket slibrig med meg eller forsøkte å berørere meg på intime deler av kroppen. Mye tyder dessverre på at det som skjedde i Køln i nyttårstider i fjor har roet seg.

Vis vedlegget 413695
    Nå har du misforstått igjen..
    Det var invandrerGUTTER som antastet lokale jenter!
    Men, det er lov å håpe.. ;)

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å være litt spontan. Hev oss i bilen og booket rom i Køln for å kikke på julemarkedene. Kona er vel litt mer interessert enn jeg, men det meste lar seg kombinere. Mens hun var opptatt med markedene, gikk jeg frem og tilbake mellom katedralen og togstasjonen. Kan dessverre rapportere at ikke en eneste invandrerdame antastastet meg, snakket slibrig med meg eller forsøkte å berørere meg på intime deler av kroppen. Mye tyder dessverre på at det som skjedde i Køln i nyttårstider i fjor har roet seg.

Vis vedlegget 413695
    Nå har du misforstått igjen..
    Det var invandrerGUTTER som antastet lokale jenter!
    Men, det er lov å håpe.. ;)

M
    Å faen var det sånn det var :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Katedralen i Køln er flott på dagtid, men magisk på kveldstid.

IMG_3241.jpg

Jeg sliter som oftest hvert år med å komme i julestemning......

IMG_3249.jpg

........men under et hav av lys og korsang kjente jeg jaggu et snev av julestemning.

IMG_3252.jpg

Mulig det bare var gluhweinen som spilte meg et puss, føles i hvert fall sånn i dag ;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Katedralen i Køln er flott på dagtid, men magisk på kveldstid.

Vis vedlegget 413789

Jeg sliter som oftest hvert år med å komme i julestemning......

Vis vedlegget 413790

........men under et hav av lys og korsang kjente jeg jaggu et snev av julestemning.

Vis vedlegget 413791

Mulig det bare var gluhweinen som spilte meg et puss, føles i hvert fall sånn i dag ;)
    Hvis du har ork til å besøke et julemarked til, er det i Lubeck helt formidabelt. En litt lengre kjøretur fra Hilversum, riktignok, men adskillig kortere enn fra solrike Bergen. :)

lubeckjul3.jpg

lubeckjul2.jpg

lubeckjul1.jpg

Særlig julemarkedet i Heiligen-Geist-Spital (nederste bildet) er noe en absolutt burde få med seg. Tenker bare at nå har dere fortsatt muligheten....

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Artig! Kjenner meg igjen fra vi var innom Lubeck i sommer :)

Kona er vel i overkant interessert i julemarkeder, sammenlignet med gemalen. Jeg har vel nettopp logget inn en been there done that. Takker for tipset, men tar meg friheten til å ikke nevne dette for kona :cool::D

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.205
    Torget vurderinger
    11
    Vi reiser på Juletur til Berlin nå på Torsdag, ikke vært der før men mange skryter av byen. Skal vel sikker finne noe gluhwine og salte kringler.
    Flotte bilder Karmana.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vi reiser på Juletur til Berlin nå på Torsdag, ikke vært der før men mange skryter av byen. Skal vel sikker finne noe gluhwine og salte kringler.
    Flotte bilder Karmana.
    Julemarkedene i Berlin er også knall. Det er et svært et rett bak Funkturm. Og Gluehwein fikk vi ved Brandenburger Tor allerede i slutten av november.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte bilder Karmana.
    Berlin er en spennende by, og det skader ikke å krydre turen med litt gluhwein og bretzel :) Med de fritidsaktivitetene jeg har sett du bedriver, kan det bli en svett tur da det er meldt 9 grader ;) God tur!

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Slutt å ha i dere det derre møkkete myrvannet - kjøp skikkelig vare!

Vis vedlegget 413071
    Hvor meget av statsbudsjettet må påregnes brukt ved bestilling av dette årgangsildvannet fra de skotske høysletter Sluket?
    Jada, jada, jada, om jeg spør så har jeg ikke råd :rolleyes:
    Drøyt 600 Euro. Smaker best med is og soda :D

JØSS, billig jo :rolleyes:
    Den må blandes ut såpass ja for å være skjebelig for smaksløkene.
    Rene røverkjøpet mao. (minner meg om den julen jeg kom hjem med en nyyyydelig cognac som fatter`n, svoger og jeg skulle tylle i oss. Plutselig forsvinner gamlingen på kjøkkenet for å hente selters (soda) som han skulle blande ut cognacen med. GREMME, gremme, gremme......
    Tror heller jeg kjøper 4,5 liter Samalens Armagnac aargang 1975 :cool:
    Den slipper jeg å blande ut før den passerer smaksløkene og utløser en symfoni av endorfiner på sin vei til magesekken,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det bli en dobbel Monkey's Shoulder bar med en liten dråpe vann som ettermiddagskos på meg. En ny uke er i gang, og jeg lever fortsatt. Det må jo både trøstes og feires samtidig. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det bli en dobbel Monkey's Shoulder bar med en liten dråpe vann som ettermiddagskos på meg. En ny uke er i gang, og jeg lever fortsatt. Det må jo både trøstes og feires samtidig. :cool:
    Hehe, Hilversum klapper deg frem! Selv sliter jeg med logikken bak norsk flatfyll i helgene og kun innta det samme som ville dyr i ukedagene. Whatever rocks your boat :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Haifainevroser er noe dritt. Har de siste ukene vært litt slepphendt på høyttalerplassering og stolplassering. Hadde selvfølgelig ikke merket utgangspunktet :mad: Fikk det for meg før helgen at lydbildet var sentrert litt mot venstre. Det endte med flere økter med tommestokk og finjusteringer uten at jeg ble 100 prosent fornøyd. Et par dager ute av huset med anlegget avslått, og vips......fjellstøtt i senter. The brain works in mysterious ways ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Hva med " the sound of silence " ?

Og er du uttafor sweetspot da............ :rolleyes:

Så...... hehe :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva med " the sound of silence " ?

Og er du uttafor sweetspot da............ :rolleyes:

Så...... hehe :p
    Enkelt! Med rushtrafikken på denne tiden, er lyden da sentrert 45 grader til høyre sett fra lytteposisjonen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fidelity i postkassen og Bricasti på hjul et eller annet sted mellom Groningen og Hilversum. Bra ettermiddag!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye spennende å ønske seg fra nissen i disse juletider.

Vinylfolket kan jo ønske seg en oppbevaringskasse for å sikre rett luftfuktighet på oppbevaring av PUene sine.

IMG_1049.jpg

For jålete headfi-folk bør ønsket være enkelt!

IMG_1050.jpg

Selv kunne jeg godt tenkt meg et lite kompaktanlegg :)

IMG_1051.JPG

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pickup-humidor, akkurat hva verden trenger i disse dager. Full opp humidoren, kjøp dieselaggregat og provianter all den hermetikk du kan og vent på dommedag. Så kan disse streamerfolka sitte der og suge på tommelen og nynne for seg selv mens du nyter god vinyl inn i den post-apokalyptiske evigheten uten å tenke på morkne oppheng og slikt. The Future's So Bright I Gotta Wear Shades. :cool:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, hva trenger denne verden ? Med synkende hørsel kommer evnen til å bruke stigende beløp på hifi. Vi har råd til realisere dyre kjøpe, tid til å leser tester utført av måleapparater som ligger langt utenfor den menneskelige faktor.. Innerst inne vet vi det er sånn, men vi må ha oppgraderinger, nye ting, "bedre" ting.. Såklart har en intr for musikk. Det har en jo i bilen, på hytta med en skranglete boomblaster...Og en vil jo gjerne tilhøre et sted, slik vi mennesker strever etter å gjøre, så derfor gjør en mye for å komme visse "krav" i møte...Så hva er det hele dreier seg om ? Kanskje er det frykten for døden, denne stadig kavingen etter nytt, bedre , mest, flest.. Jeg bare spør.. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pickup-humidor, akkurat hva verden trenger i disse dager. Full opp humidoren, kjøp dieselaggregat og provianter all den hermetikk du kan og vent på dommedag. Så kan disse streamerfolka sitte der og suge på tommelen og nynne for seg selv mens du nyter god vinyl inn i den post-apokalyptiske evigheten uten å tenke på morkne oppheng og slikt. The Future's So Bright I Gotta Wear Shades. :cool:

Hehe, må fundere litt på om det er vinyl eller streaming som gjelder etter dommedag ;) Det eneste som er sikkert, er at etter alle dryppene dine rundt om kring, begynner jeg nesten å bli like spent som deg selv på platespilleren du får i hus :) Timbuk 3 skiven husker jeg godt, og den ble i hvert fall ikke dårligere av den videoen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, hva trenger denne verden ? Med synkende hørsel kommer evnen til å bruke stigende beløp på hifi. Vi har råd til realisere dyre kjøpe, tid til å leser tester utført av måleapparater som ligger langt utenfor den menneskelige faktor.. Innerst inne vet vi det er sånn, men vi må ha oppgraderinger, nye ting, "bedre" ting.. Såklart har en intr for musikk. Det har en jo i bilen, på hytta med en skranglete boomblaster...Og en vil jo gjerne tilhøre et sted, slik vi mennesker strever etter å gjøre, så derfor gjør en mye for å komme visse "krav" i møte...Så hva er det hele dreier seg om ? Kanskje er det frykten for døden, denne stadig kavingen etter nytt, bedre , mest, flest.. Jeg bare spør.. :cool:
    I og med at jeg, i motsetning til deg ikke er i det filosofiske hjørnet i dag.......forandring fryder :D Selvfølgelig et paradoks at drømmer lar seg best realisere når hørselen begynner å ta kvelden, men en har nå i hvert fall tid til å glede seg over greiene :) Kanskje fyrstekake og slumreteppe er like gode tweak som rødvin, og da blir det til slutt ikke så gærnt likevel ;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig med deg i at forandring fryder.. Men hvorfor skal det koste så mye? Tenk om en over 20 år gammel cd spiller er like god som det jeg har nå.. :). Tør jeg være ærlig... Tør du være ærlig, eller gir lommeboka livsløgnen vinger.. :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enig med deg i at forandring fryder.. Men hvorfor skal det koste så mye? Tenk om en over 20 år gammel cd spiller er like god som det jeg har nå.. :). Tør jeg være ærlig... Tør du være ærlig, eller gir lommeboka livsløgnen vinger.. :rolleyes:
    Helt sikkert et poeng, HC :) Jeg har ikke det sammenligningsgrunnlaget som du har. Tidligere var jeg kun interessert i musikk og reflekterte minimalt over utstyret som ble benyttet. Det gjør at jeg i liten grad kan sammenligne nytt utstyr med gammelt utstyr som i dag kan kjøpes til sympatiske priser. Lommeboken gir helt sikkert livsløgnen litt fjær og vinger gjennom at jeg kan ta meg råd til en del av det jeg ønsker meg. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at endel gammelt utstyr sikkert kan spille vel så bra som mine litt påkostede elementer. Det lever jeg egentlig godt med da jeg aldri kommer til å forsake andre ting til fordel for haifai-kjøp. Et annet element er at et flott design øker min eierglede og opplevelse, og jeg er ikke av dem som synes vintage hifi er det fineste å hvile blikket på. Meg om det :) Konklusjonen er vel at du nok har rett, men for meg tar du samtidig feil ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt sikkert et poeng, HC :) Jeg har ikke det sammenligningsgrunnlaget som du har. Tidligere var jeg kun interessert i musikk og reflekterte minimalt over utstyret som ble benyttet. Det gjør at jeg i liten grad kan sammenligne nytt utstyr med gammelt utstyr som i dag kan kjøpes til sympatiske priser. Lommeboken gir helt sikkert livsløgnen litt fjær og vinger gjennom at jeg kan ta meg råd til en del av det jeg ønsker meg. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at endel gammelt utstyr sikkert kan spille vel så bra som mine litt påkostede elementer. Det lever jeg egentlig godt med da jeg aldri kommer til å forsake andre ting til fordel for haifai-kjøp. Et annet element er at et flott design øker min eierglede og opplevelse, og jeg er ikke av dem som synes vintage hifi er det fineste å hvile blikket på. Meg om det :) Konklusjonen er vel at du nok har rett, men for meg tar du samtidig feil ;)

Og konklusjonen er nok at vi begge har rett. Vintage er heller ikke min skål, eieglede betyr masse...Og i lengden så får en kose seg med det livet en har og de muligheter det gir oss.Og slik sett er vi begge happy :)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.444
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ellers har HCS IMO rett i at mye gammelt er bra - skremmende bra faktisk - mye gammelt gull å få kjøpt - som ikke er vintage.

Final

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Leser HFS på tbanen. Tar ikke sjansen på å se den videoen akkurat nå :)

Final
    Hehe, heldigvis uskyldig nok, men bildene som kommer opp etter videoen er ferdig er nok like greit å holde unna offentlige steder ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ellers har HCS IMO rett i at mye gammelt er bra - skremmende bra faktisk - mye gammelt gull å få kjøpt - som ikke er vintage.

Final
    Hva er egentlig forskjellen på gammelt gull og vintage :confused: Gammelt gull betyr det samme som vintage i mitt hode....

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.444
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Vintage ser gammelt ut og høres oftest gammelt ut Tandberg sølvsuper, Dual platespillere er eksempler - gammelt gull - som Wadia, ML m.m. er gammelt men tidløst. Mitt forsøk på en definisjon :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn