Etter litt småfyring med min kone på lørdag var jeg klar for konsert med det nederlandske bandet, Rectum Raiders
Må innrømme at det er sjeldent jeg er i sentrum rundt midnatt, og det var jaggu mye folk på byen ifm Hilversum Alive. Sånn så det ut nedover byens "skjenke-gate".
Noen hundre meter unna ovennevnte gate gjorde Rectum Raiders seg klar for kveldens konsert. Litt diskre i bakgrunnen gjorde også politiet sine forberedelser
Heldigvis holdt ikke gruppa på med noe av det fjaset fra videoen som Bluesbreaker la inn lenger oppe i tråden. Det var rett slett bare fullt øs på rock'n'roll, og fokus på å få publikum i samme stemning som bandet. Musikken og opptreden kan vel kanskje beskrives som punk-glam-psychobilly
Ølet rant i strie strømmer både på og nedenfor scenen, og weed-tåken var så tett at det periodevis føltes som passiv doping. De sedvanlige hanekyllingene (og noen hønekyllinger) var sedvanlig opptatt med å løpe tulling inn i hverandre foran scenen, så en halvgamling som meg fant det klokt å holde litt avstand
Stagediving var det også jevnt og trutt.
Etter hvert kom det også en gammel tatovert kar på scenen og joinet inn på vokalen. Et populært innslag blant nederlenderne, så fyren var sikkert mer kjent enn hva jeg fikk med meg.
I det hele tatt var den en riktig så gøyal konsert. Ikke musikk jeg kommer til å spille hjemme, men gutta underholdt og lagde stemning, slik det skal være på en konsert! Spesielt etter at grungen kom er det litt for mange musikere som synes det er nok å stille i hverdagsklær og klimpre innadvendt på noen instrumenter. Selv synes jeg dette er hysterisk kjedelig! Da kan jeg heller sitte hjemme og høre musikken. På en rockekonsert skal det underholdes å være gøy og gjerne litt farlig i en fin kombo. Rectum Raiders leverte varene