Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så du hevdet i en annen god-tråd at anlegget ditt låt bedre enn bikkja til naboen. Tøff påstand!
    Hvilken nabo?

Riktig god helg ønskes dere i NL;)
    Nja, begynner egentlig å lure på hvordan planerne egentlig låter :rolleyes:;)

På terrassen med ryggen til veggen, stirrende rett frem, er bikkja jeg snakker om. Dyret har en tendens til å begynne å konversere tidlig på morgenen i helgene når jeg foretrekker lalling :mad:;)

En god helg til de dype skoger fra Nederlandene :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes de analrockerne lover litt mer enn de holder, selv om det er nok til å gi avsmak i seg selv. ;)
    Selv synes jeg de holder en god del mer enn de lover ;) Hører nå årets plate med dem på Tidal. Går absolutt an å høre på gutta når man spares for de visuelle inntrykkene. Har identifisert scenen de gir gass på i morgen kl 2330....:rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes de analrockerne lover litt mer enn de holder, selv om det er nok til å gi avsmak i seg selv. ;)
    Selv synes jeg de holder en god del mer enn de lover ;) Hører nå årets plate med dem på Tidal. Går absolutt an å høre på gutta når man spares for de visuelle inntrykkene. Har identifisert scenen de gir gass på i morgen kl 2330....:rolleyes:
    Tja, det navnet gjør at jeg forventer mer enn en bisarr creampie... :-X

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kvelden i går ble benyttet til å sjekke ut Hilversum Alive, men først måtte vi få oss noe vått og tørt i skrotten. Som gode nordmenn liker vi oss best på den eneste restauranten som har tilløp til utsikt :)

IMG_3986.jpg

På Hilversum Alive har de spredd fem scener rundt i byen. Det kjøres gratiskonserter, og det er byens utesteder som står for scenene og musikken. Mye dårlig musikk, men bra folkeliv :) På den første scenen ble Creedence radbrukket, og på de to neste scenene ble det gjort sitt beste for å ødelegge Listen to the Music med Doobie Brothers :p

Fant da ut at det beste måtte være å sjekke ut scenen til den mest rocka puben i byen. Gruppen som skulle på kalte seg Hootchie Mama, så det var liten tvil om hvilken musikk de satset på. En samspilt gjeng som visstnok hadde holdt sammen i 27 år. Helt ålreit blues, spesielt når karen på munnspill gav gass, men som med mye annen blues, det blir for likt, og vi mistet interessen etter en 20 minutters tid. Det skal litt til å skille seg ut fra mengden i den sjangeren. Det er liksom ikke alle som har x-faktoren og kan dra en John Campbell, Down in the Hole opp av lommen :)

Synes alltid det er interessant å sammenligne slagverk på konserter med mitt eget oppsett. Kommer egentlig alltid frem til at trommer hos meg låter flott, men feil. Oppsettet mitt, som mange andres, låter for snilt til å gjengi et slagverk realistisk. På den annen side er jeg litt skeptisk til om jeg vil ha et realistisk låtende slagverk inn i stuen. Kanskje høyttalerne som er på inngående blir noe midt i mellom...:)

IMG_3987.jpg

Er så pass nysjerrig på sceneshow og publikum at hvis det ikke pissregner, tar jeg turen bort i kveld for å sjekke ut Rectum Raiders ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lørdagskveld og litt sløv etter et par rib-eye og en helt grei Barolo :)

Kona hadde i dag planer om at vi skulle dra til Utrecht og kjøpe en del greier som er greit å ta med seg på flyttelasset til Norge. I min verden hørtes det ut som en mellomting mellom harry-handel og shopping. Etter forrige helgs tur til Ikea, hadde jeg ingen planer om å gå på samme smellen igjen. Avtaler ble gjort i forkant om "act independently" :)

Ualminnelig glad for det når vi hadde parkert bilen :D

IMG_3995.jpg

Skar raskt ut i grønn 90! Hadde forberedt meg og funnet adressen til Utrechts eneste high-end sjappe. Vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke hadde sjekket den ut tidligere.

De hadde tre lytterom, fordelt på fire etasjer. Mye av greiene lignet litt på et besøk hos Hifi-klubben, men i øverste etasje ble nysjerrigheten vekket. Fikk hanket inn en kar fra butikken, og var klar for demo.

IMG_3996.jpg
    IMG_3997.jpg

Jeg var spent klar, spesielt for at jeg aldri har hatt en skikkelig demo på B&W høyttalere. Dessverre var det bestilt demo for et gammelt ektepar i etasjen under, og på grunn av mye lydgjennomslag mellom etasjene kunne vi ikke dra igang. Gadd ikke vente på at demoen i andre etasje skulle bli ferdig, så jeg gikk med uforrettet sak. Skikkelig urettferdig at de prioriterte kjøpedemo til fordel for min underholdningsdemo :mad:;)

En god del annet ålreit utstyr på display på loftet.

image.jpg
    IMG_4001.jpg
    IMG_4002.jpg

Kjørte derfor heller på med litt lettspydd vomfyll i påvente av at kona skulle bli ferdig med greiene sine.

IMG_4003.jpg

Da er det bare å se om rødvinen passiviserer meg så mye at jeg ikke kommer meg avgårde på konsert rundt midnatt... :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.641
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser det står en Pass Labs INT 250 på NEDERSTE (!) hylle der.
    En forsterker jeg kunne tenkt meg å prøvd på Maggiene.
    Flere mener det kanskje er den beste integrerte forsterkeren som er å oppdrive.
    (Med pris deretter)

T.A.S. Neil Gader:

The INT-250 is a force to reckon with. With musicality that is second to none, it operates at the outer limits of what is currently possible in today’s integrated amplifier marketplace. It does have rivals breathing down its neck, and it’s heavy lifting both physically and financially, but overall I simply don’t know of a better integrated amplifier in the world today.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tre lytterom på fire etasjer??

Hvordan funket det som gikk over to etasjer :rolleyes:
    Helvete da, ikke bare Momarken som har fokus på Mysen, men også pedanteri og semantikk-onani :mad::cool:;)

Første etasje (uten demorom) var forresten skikkelig kjip. Når jeg kom inn døren satt det tre selgere med skrivebord og PC med front mot meg. Skikkelig kjøpepress :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser det står en Pass Labs INT 250 på NEDERSTE (!) hylle der.
    En forsterker jeg kunne tenkt meg å prøvd på Maggiene.
    Flere mener det kanskje er den beste integrerte forsterkeren som er å oppdrive.
    (Med pris deretter)

T.A.S. Neil Gader:

The INT-250 is a force to reckon with. With musicality that is second to none, it operates at the outer limits of what is currently possible in today’s integrated amplifier marketplace. It does have rivals breathing down its neck, and it’s heavy lifting both physically and financially, but overall I simply don’t know of a better integrated amplifier in the world today.
    Hva hadde livet vært uten drømmer :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.650
    Sted
    Oslo/Grebbestad

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Cash, den er garantert bra, og vil være en solid oppgradering. Jeg har hatt flere saker i den dyre enden fra MF, og det er ikke uten grunn at MF høster store ord jevnt over i pressen i årtier. Kanskje ikke like eksoterisk og "kul" å eie som Pass Labs eller blingen D'Agostino - uhorvelig stygg sak! - men ser ingen som helst grunn til å tro de er dårligere av den grunn. MF kan så absolutt sine saker og har lang og ærerik historie bak seg. Dessuten svært gunstig å anskaffe brukt.
    Hold meg gjerne oppdatert om du får kloa i den!:D

Beklager at jeg bruker din tråd til å synge ut min entusiasme for MF, Karmana. Mitt hjerte har alltid brent for sk demokratisk hifi :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.650
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Cash, den er garantert bra, og vil være en solid oppgradering. Jeg har hatt flere saker i den dyre enden fra MF, og det er ikke uten grunn at MF høster store ord jevnt over i pressen i årtier. Kanskje ikke like eksoterisk og "kul" å eie som Pass Labs eller blingen D'Agostino - uhorvelig stygg sak! - men ser ingen som helst grunn til å tro de er dårligere av den grunn. MF kan så absolutt sine saker og har lang og ærerik historie bak seg. Dessuten svært gunstig å anskaffe brukt.
    Hold meg gjerne oppdatert om du får kloa i den!:D

Beklager at jeg bruker din tråd til å synge ut min entusiasme for MF, Karmana. Mitt hjerte har alltid brent for sk demokratisk hifi :)
    Karmana tåler nok att vi bruker tråden hans og finne frem til gode produkter:) Selger ligger litt høyt i pris men slik kan forendre sig..... men jeg handler inget før etter sommeren likevel.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig provoserende at dere diskuterer spennende kvalitetshaifai i min tråd, uten at jeg har satt dagsorden :mad: Bare tull selvfølgelig, mer enn hyggelig at dere holder liv i tråden, og jeg får utvidet horisonten på kvalitetsprodukter innen hobbyen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter litt småfyring med min kone på lørdag var jeg klar for konsert med det nederlandske bandet, Rectum Raiders :rolleyes::)

Må innrømme at det er sjeldent jeg er i sentrum rundt midnatt, og det var jaggu mye folk på byen ifm Hilversum Alive. Sånn så det ut nedover byens "skjenke-gate".

IMG_4004.jpg

Noen hundre meter unna ovennevnte gate gjorde Rectum Raiders seg klar for kveldens konsert. Litt diskre i bakgrunnen gjorde også politiet sine forberedelser :rolleyes:

IMG_4006.jpg

Heldigvis holdt ikke gruppa på med noe av det fjaset fra videoen som Bluesbreaker la inn lenger oppe i tråden. Det var rett slett bare fullt øs på rock'n'roll, og fokus på å få publikum i samme stemning som bandet. Musikken og opptreden kan vel kanskje beskrives som punk-glam-psychobilly :)

IMG_4014.jpg

Ølet rant i strie strømmer både på og nedenfor scenen, og weed-tåken var så tett at det periodevis føltes som passiv doping. De sedvanlige hanekyllingene (og noen hønekyllinger) var sedvanlig opptatt med å løpe tulling inn i hverandre foran scenen, så en halvgamling som meg fant det klokt å holde litt avstand :)

IMG_4021.jpg

Stagediving var det også jevnt og trutt.

IMG_4029.jpg

Etter hvert kom det også en gammel tatovert kar på scenen og joinet inn på vokalen. Et populært innslag blant nederlenderne, så fyren var sikkert mer kjent enn hva jeg fikk med meg.

IMG_4042.jpg

I det hele tatt var den en riktig så gøyal konsert. Ikke musikk jeg kommer til å spille hjemme, men gutta underholdt og lagde stemning, slik det skal være på en konsert! Spesielt etter at grungen kom er det litt for mange musikere som synes det er nok å stille i hverdagsklær og klimpre innadvendt på noen instrumenter. Selv synes jeg dette er hysterisk kjedelig! Da kan jeg heller sitte hjemme og høre musikken. På en rockekonsert skal det underholdes å være gøy og gjerne litt farlig i en fin kombo. Rectum Raiders leverte varene :D

IMG_4044.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.065
    Torget vurderinger
    23
    Du har vel blandet kortene litt nå - det må jo være de her som er "Rectum Riders" ? ;););)

Politihester skiller seg markant fra andre hesteraser - de har nemlig rasshølet på ryggen!!!

rr.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vanskelig å si om den er laget av en alkymist, hjemmebrenner eller haifai-entusiast :D

Vis vedlegget 446617
    Ække det der den ene PA-ampen til Rectum Raiders?
    Gagballs og "buttplugs" i skjønn forening toppet med litt rør, inn og utganger, samt en og annen kabel av ukjent opprinnelse :rolleyes:
    Hehe, men den er nok for sober til at rockerne kunne ha forlystet seg på/med den ;)

Ampen kommer forresten fra Electronluv i USandA. Skal visst låte like karakteristisk som utseende. Hadde ikke hørt om dem før, men de lager visstnok også platespillere og hornsystemer i den absolute værstingklassen.

En hjemmeside litt utenom det vanlige :)

electronluv: hi-fi vacuum tube audio

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fjerning av racket gjorde at et gammelt Widerbergbilde fikk plass. Dette er et annet prosjekt som har gått i den altfor rikholdige glemmeboken. Allerede når vi fikk det tilbake fra innramming, skjønte vi at vi hadde gjort et feilvalg. Har vel snart gått 20 år uten at noe har blitt gjort :p Er det noen som er innom her, og har et forslag til en litt spennende ramme og paspatur?

Vis vedlegget 437056
    Ting tar litt tid, men synes i hvert fall det ble bedre :)

IMG_4062.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk med meg siste halvdelen av en konsert med The Tips på søndagen under Hilversum Alive. Et utadvendt tysk band, som kjørte en blanding av reggae og rock, med slagside mot rocken. Fikk meg en fin halvtime, pip edru, men utsatt for en kraftig dose passiv røyking av lokal gøytobakk. Vel anvendt halvtime :)

IMG_4059.jpg

De ligger ute med tre album på Tidal. Har hørt litt på den som kom ut i fjor, og den kan absolutt være verdt å gi en lytt. En kombo av rock og reggae blir sjeldent feil :)

IMG_1268.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er jobben her i Nederlandene ferdig og markert. Bare innlevering av litt forskjellige utstyr på tirsdag som gjenstår :)

IMG_1244.jpg

Mye andre greier som skal gjøres før jeg kan sette meg i bilen, eksempelvis drikke tomt kjøleskapet. Tøffe tak, but somebody got to do it! Fant en Guinness innerst i skapet. Oppskrytte greier! Mye farge og konsistens, men lite smak.

IMG_4064.jpg

Musikken som spilles (og ses på bildet) er virkelig en flott tur i tidsmaskinen for meg. Den australske gruppen Little River Band hørte jeg myye på, på midten av 70-tallet og utover. Marvealmar gjorde i en annen tråd meg oppmerksom på at vokalistene kom sammen igjen på begynnelsen av 2000-tallet, og spilte de gamle gode sangene. Softe saker, men et velkomment gjennhør! Takk til marvealmar hvis han er innom her :)

God helg til alle fra en Karmana på oppløpet :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Skien
    Da er jobben her i Nederlandene ferdig og markert. Bare innlevering av litt forskjellige utstyr på tirsdag som gjenstår :)

Vis vedlegget 447009

Mye andre greier som skal gjøres før jeg kan sette meg i bilen, eksempelvis drikke tomt kjøleskapet. Tøffe tak, but somebody got to do it! Fant en Guinness innerst i skapet. Oppskrytte greier! Mye farge og konsistens, men lite smak.

Vis vedlegget 447010

Musikken som spilles (og ses på bildet) er virkelig en flott tur i tidsmaskinen for meg. Den australske gruppen Little River Band hørte jeg myye på, på midten av 70-tallet og utover. Marvealmar gjorde i en annen tråd meg oppmerksom på at vokalistene kom sammen igjen på begynnelsen av 2000-tallet, og spilte de gamle gode sangene. Softe saker, men et velkomment gjennhør! Takk til marvealmar hvis han er innom her :)

God helg Karmana og velkommen til moderlandet :)

Mvh: Espen L

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.155
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

Vis vedlegget 447009

Vis vedlegget 447010

God helg Karmana og velkommen til moderlandet :)

Mvh: Espen L
    Jøss..
    Flytter Karmana hjem til Norge?

( trodde han flyttet til Bergen jeg )

;)

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 447009

Vis vedlegget 447010

Palm den är bättre än Guiness.
    Var på bryggeriet för några år sedan utanför Brygge,de har ett mäktigt stall med fina och stolta hästar.
    http://http://palm.be/en/degoudenboom

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.907
    Vel blåst du gamle bardun :cool:
    Velkommen skal du være til gamlelandet med eller uten kalosjer.
    Heme i Bregen skal du hive deg over Hansa Vienna pilsen.
    Det er gode greier til en liten maltwhiskt eller 2.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk til Espen, Powerpoint :) og under særdeles sterk tvil, Griffenfeldt :mad:;)

Helt klart mye kultur og godt øl i skjønn forening i Belgia, Figge. Palm har en helt ålreit pilsner, og sikkert mye annet spennende som jeg ikke har testet, men som sikkert har lesket strupen din. Jeg kommer nok til å fortolle inn et assortert utvalg belgisk sterkøl når jeg kjører hjemover. Jeg blir ikke veldig overrasket om mesteparten av det ølet kommer fra Belgia :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk til Espen, Powerpoint :) og under særdeles sterk tvil, Griffenfeldt :mad:;)

Helt klart mye kultur og godt øl i skjønn forening i Belgia, Figge. Palm har en helt ålreit pilsner, og sikkert mye annet spennende som jeg ikke har testet, men som sikkert har lesket strupen din. Jeg kommer nok til å fortolle inn et assortert utvalg belgisk sterkøl når jeg kjører hjemover. Jeg blir ikke veldig overrasket om mesteparten av det ølet kommer fra Belgia :)
    Noe som sikkert gjør deg velkommen her i Das Vaterland! God tur hjem, og vel blåst. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Noe som sikkert gjør deg velkommen her i Das Vaterland! God tur hjem, og vel blåst. :cool:
    Takker, balubaen! Holder av et par til deg, så kan du stikke innom de nære distrikter av Bergen sentrum en gang det passer, og drysse litt av din erfaring over på innehaveren :) Lover å ha Quiet is the New Loud i hyllene, og late som jeg er blodfan :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Takker, balubaen! Holder av et par til deg, så kan du stikke innom de nære distrikter av Bergen sentrum en gang det passer, og drysse litt av din erfaring over på innehaveren :) Lover å ha Quiet is the New Loud i hyllene, og late som jeg er blodfan :cool:
    ;) Der vant du meg over, så du kan forvente besøk av meg når du har kommet deg i hus. Gleder meg til å høre kombinasjonen av Audio Valve og Viva. :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.734
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

;) Der vant du meg over, så du kan forvente besøk av meg når du har kommet deg i hus. Gleder meg til å høre kombinasjonen av Audio Valve og Viva. :D
    Skakkje kimse av en Karan-Marten kombo heller :D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.213
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 447009

Vis vedlegget 447010

God helg og velkommen hjem Karmana;)👍🍻

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn