Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter mye greier frem og tilbake er Micro Seikien endelig operativ
    Vis vedlegget 489870
    Dette ser veldig bra ut, gratulerer med oppegående kvern!
    Jeg antar at DV505 skal monteres der Jelcoen er nå, og Jelco flyttes bak?
    Kommer i såfall til å bli en glimrende kombo.

- og er helt enig, en dose Thin Lizzy overgår alle nevroser.

Vis vedlegget 489994

/ Morten
    Takker, Morten! Registrerte samme spiller fra besøket ditt på EB. Da vet jeg hvor jeg kan henvende meg hvis motoren ryker :)

Jeg er fremdeles usikker på om jeg er en flere-armer-på-spilleren-type ;) I tilfelle blir det nok som du skisserer. Blir for krøkkete å ha Dynavectoren uten armlift plassert bak.

Tkr stikker snart nesen innom. Blir spennende å høre hva han synes :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.993
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for lytt og kaffe!

Den Micro Seikien er skikkelig eye candy i virkeligheten også, en aldeles nydelig sak. Hva angår lyden, gjorde jeg meg tanker om hvordan å beskrive den på turen hjem, og kom ikke ned på noe vettugt før nå.

Hvorfor det? Fordi at alle mine tenkte lydbeskrivelser til syvende og sist ble en beskrivelse av en Denon DL 103 R. Implisitt betyr jo det at Micro Seiki/ Jelco 750 er en usedvanlig nøytral formidler, og det er en god ting.

Jeg står absolutt ved det jeg har skrevet om Denon DL 103 R, det er en latterlig god PU for pengene. Selvsagt finnes det bedre (og betraktelig dyrere) PUer, og jeg er overbevist om at en PU fra høyere oppe i hierarkiet vil låte- ja, enda bedre- på denne plattformen. Og det er også en god ting. Jeg er i etterhånd glad for at jeg var en av dem som maste på Karmana at han ikke skulle selge Micro Seikien videre. Et varp!

mvh:)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.219
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Anbefaler på det sterkeste og beholde Jelco'en Tom.
    Å kvitte seg med den vil uvegerlig føre til at du, litt lenger ned i veien, vil banke deg hardt i pannen mens du mumler irritert:
    "hva i all verden tenkte jeg på!?"

De to armene vil supplere hverandre utmerket, og så enkel som Jelco'en er og sette opp, er det null problem å ha den montert bak.

DV505 er det definitivt best å ha foran, eller til høyre da - for å være litt pedantisk.

Dette blir en kongekombo!

ThumbsUp.jpg

/ Morten

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for lytt og kaffe!

Den Micro Seikien er skikkelig eye candy i virkeligheten også, en aldeles nydelig sak. Hva angår lyden, gjorde jeg meg tanker om hvordan å beskrive den på turen hjem, og kom ikke ned på noe vettugt før nå.

Hvorfor det? Fordi at alle mine tenkte lydbeskrivelser til syvende og sist ble en beskrivelse av en Denon DL 103 R. Implisitt betyr jo det at Micro Seiki/ Jelco 750 er en usedvanlig nøytral formidler, og det er en god ting.

Jeg står absolutt ved det jeg har skrevet om Denon DL 103 R, det er en latterlig god PU for pengene. Selvsagt finnes det bedre (og betraktelig dyrere) PUer, og jeg er overbevist om at en PU fra høyere oppe i hierarkiet vil låte- ja, enda bedre- på denne plattformen. Og det er også en god ting. Jeg er i etterhånd glad for at jeg var en av dem som maste på Karmana at han ikke skulle selge Micro Seikien videre. Et varp!

mvh:)
    Takk for tilbakemeldingen, Tønnes! Kjekt å høre at jeg ikke har buklandet fra en mann som har vært ute en vinterdag på platespillere :) Et nøytralt utgangspunkt er som du skriver et godt utgangspunkt for eventuelle andre fremtidige stunt. Det hjalp også godt på når gain på subben ble skrudd ned noen hakk. Føler begynner å nærme meg en gylden middelvei på innstilling av subben nå. Jeg synes selv det nå låter riktig så bra, men selvfølgelig, alt kan dras lengre. Det krever bare ubetydligheter som kompetanse, tålmodighet og en slump mammon :p:D

Alltid kjekt å ha deg innom! Blir spennende å høre hva gutta fra Bergen Lydlaug synes når de ramler innom på lørdag. Det viktigste er at jeg selv er fornøyd, men nye triks i ludo er alltid kjærkomment :)

420625F7-12E7-421E-9BA6-26677AA11B80.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Anbefaler på det sterkeste og beholde Jelco'en Tom.
    Å kvitte seg med den vil uvegerlig føre til at du, litt lenger ned i veien, vil banke deg hardt i pannen mens du mumler irritert:
    "hva i all verden tenkte jeg på!?"

De to armene vil supplere hverandre utmerket, og så enkel som Jelco'en er og sette opp, er det null problem å ha den montert bak.

DV505 er det definitivt best å ha foran, eller til høyre da - for å være litt pedantisk.

Dette blir en kongekombo!

Vis vedlegget 490064

/ Morten
    Takker, Morten! Blir nok vanskelig å skjære helt ut fra den retningen du skisserer :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvor nærme sitter du "faula" nå? Lik avstand som i Hilversum? Artig at du har fått ting så bra til :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor nærme sitter du "faula" nå? Lik avstand som i Hilversum? Artig at du har fått ting så bra til :)

Jo takk, sikkert mye som kan sises om lyden på godt og vondt, men så lenge innspillingen er god og humøret bra låter det riktig så ålreit :)

Har vel alltid hatt den berømmelige «trekanten» som utgangspunkt. Jeg har anledning til mere bredde her enn i Hilversum, så da blir naturlig nok avstanden til lytteposisjonen lengre. Mener jeg hadde 225 cm mellom midt på diskantene i Hilversum, mens jeg her har 268 cm. Min falmete matte klarer knapt å regne ut «optimal» lytteavstand (fra midt mellom høyttalerne), men mener den skal være 232 cm. Tok en kontrollmåling, og det stemte sånn høvelig :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.939
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette ser jo unektelig lekkert ut. Mulig jeg husker feil, men hadde ikke snurreren strobe-ringene på før?:confused:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette ser jo unektelig lekkert ut. Mulig jeg husker feil, men hadde ikke snurreren strobe-ringene på før?:confused:
    Litt usikker på hva strobe-ringene er, vina. Antar du mener det vi rookier på platespillere kaller fartsstriper ;) De lever i beste velgående når det ikke snurres plater, skimtes når det snurres plater og ses fjellstøtt med strobe-lyset når farten er justert og låst med quartzen :)

C87AADFC-4691-45A5-975B-999525B337B2.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Solen brøler som vanlig på solkysten. Korte benklær, kombinert med øl og musikk er å anse som en dyd av nødvendighet. Logistikken på isbiter har midlertidig brutt sammen, men jeg stirrer ondt på fryseboksen, og håper det skal fremskyndige tidspunktet for GT :)

Posten har i sin velvillighet sendt meg en hentelapp på hva jeg tror er en protractor fra Ukraina. Hastverk er lastverk, og siden vinyldoktoren fra Djeveløya allerede har satt opp greiene, ser jeg ingen grunn til å reise meg :)

Har betalt for to små greier som blir sendt oppover fra Rogaland på mandag. Tilsammen, inkludert frakt kom handelen på den nette sum av 650 kr. Gleder meg likevel veldig, og er spent på hvordan de blir tatt i mot og passer inn i toppetasjen på oppsettet... :)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Koste meg med vinyl og GT, men plutselig slo det meg, hvem er det som har realese i disse tider...... Joda, Simon Felice har tatt seg en pause fra produsentstolen, og sluppet sin nye plate. Har akkurat begynte å spille, men det er noe med stemmen hans som gjør ham helt spesiell for meg :)

7A045B68-A697-460F-9D65-4EFCD8CC7E05.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er bestilling lagt inn, og jeg debuterer på grumpy sine japan-pressinger.
    Faen, dette ekorngenet blir helt uregjerlig av rødvin :mad:;)
    Blir gøyalt å teste disse pressingene :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da er bestilling lagt inn, og jeg debuterer på grumpy sine japan-pressinger.
    Faen, dette ekorngenet blir helt uregjerlig av rødvin :mad:;)
    Blir gøyalt å teste disse pressingene :)
    Du burde egentlig tatt turen rett til de under Puddefjordsbroen da du flyttet hjem til Bergen, og blitt hengende hos dem. Hadde sannsynligvis blitt billigere enn det kjøret du har havnet på nå. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Prøvde Simon Felice men vendte fort tilbake til ptb's Sparksliste.
    Kimono My House baby! :cool:
    Likheten mellom Simon Felice og Sparks? Simon Felice har vært på Bergenfest, mens Sparks kommer i juni. Skal selvfølgelig logge inn Sparks, så jeg har fått med meg begge. Begge er bra artister, hver på sin måte :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare å få litt lunk i anlegget og eieren. Om halvannnen time kommer 7-8 stykker fra Bergen Lydlaug innom. Tror ikke jeg kjenner noen fra før, så det blir spennende og gøyalt på en gang :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange hyggelige og kunnskapsrike folk fra Bergen Lydlaug som var innom i dag. Ble vel ikke så mye fokus på oppsettet, men hva gjør vel det, det sosiale er viktigere :)

DE979FB6-A6D8-4DD5-8CDB-161625CE1806.jpg

Kom en hyggelige slenger litt sent, men han og katten fikk etter hvert lyttet til litt musikk sammen :)

85361208-AB07-4A92-A6FD-D90A184ACD1B.jpg

Får spille litt mer vinyl, drikke opp vinen og passe på at jeg er klar for et av byfjellene i morgen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    One man session only?
    .....for ikke å snakke om at det sikkert var vanskelig å konsentrere seg med all pratingen i bakgrunnen :) Kunne sikkert rigget opp med flere stoler, bedt folk være konsentrert, spilt en demo av mine beste haifai-klipp, og deretter hatt intense diskusjoner om lyd og utstyr :D Nå ble det til at folk kunne rotere og spille vinyl, cd eller streaming etter behov og ønske. Sikkert noen som kunne ønsket det annerledes, men for meg ble det en hyggelig seanse hvor jeg ble kjent med andre folk innenfor hobbyen. Så kan heller folk stikke innom en annen gang hvis de ønsker å lytte til oppsettet i roligere omgivelser :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Som man sier til ungene: Hold kjeft og hør etter! Hehe.

Husker da jeg drev butikk så var det mange av "demoene" som endte i kaffe og bare prat. Men hyggelig, det var det.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Høres ut som en seanse helt etter min smak. Turde du låne bort pucken? Misunner deg litt et større miljø. Her sitter vi i hver vår koie og rauter om vår egen fortreffelighet, deklamerer musikk fra blad og holder oss til et par bekjentskap. Synd I grunn, når vi vet hvor gøy det er å møtes for å skravle og drikke kaffe.

Har drevet å lest litt om autonome våpensystemer. Blir ikke helt enig med meg selv ifht dette...

Nok snakk, ut med ulven. God søndag :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.023
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Høres ut som en seanse helt etter min smak. Turde du låne bort pucken? Misunner deg litt et større miljø. Her sitter vi i hver vår koie og rauter om vår egen fortreffelighet, deklamerer musikk fra blad og holder oss til et par bekjentskap. Synd I grunn, når vi vet hvor gøy det er å møtes for å skravle og drikke kaffe.

Har drevet å lest litt om autonome våpensystemer. Blir ikke helt enig med meg selv ifht dette...

Helt sant HCs er veldig enig med deg utenom ut med ulven :)

Kos deg i sola

mvh

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Takk for i går, Karmana! Riktig så hyggelig var det, og du er jo en enda triveligere kar i virkeligheten enn her inne - noe man knapt skulle tro var mulig!

Og som sagt, dette spilte flott. Ble jo ikke mye tid til finlytting, men det fikk jeg med meg var engasjerende og musikalsk :)

Jeg nevnte jo at jeg tror det kan ha noe for seg å flytte på høyttalerne. Jeg er slett ikke sikker. Men den akustiske magefølelsen min sier meg at refleksjonene rundt høyttalerne er litt forskjellige, med litt ulik energi fra høyre og venstre side. Sånne ting vet man ikke før man har prøvd det ut! Og det kan jo være forslaget mitt uansett er stue-teknisk upraktisk, da blir det jo dårligere stereobilde på sofaen feks...

Uansett, jeg laget en tegning på iPaden min der jeg prøvde å illustrere hva jeg mener, bare sånn at du har det. Jeg har merket av det jeg mener er de FIRE mest vesentlige komponentene her, høyttalere, Karmana-i-sweetspot og den magiske komponent. Så flyttet jeg om på dem.

Dagens oppsett:

A73CF9FE-0DD0-40B8-BCDA-411CDD29ACD1.jpg

Mitt forslag:

3973B660-842B-4A66-8A2F-8B22DF3B2981.jpg

Men aner jo ikke om dette har noe for seg eller ikke.
    Okkesom, tusen takk for at du tok initiativ til kvelden!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Er ikke blitt klok av skade så pucken lånes velvillig vekk ;)

Diskusjoner om autonome våpensystemer opp mot eksempelvis kunstig intelligens og distribuert beslutningsmyndighet og hva som er teknologisk mulig, men politisk umulig, egner seg sikkert best face to face :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for i går, Karmana! Riktig så hyggelig var det, og du er jo en enda triveligere kar i virkeligheten enn her inne - noe man knapt skulle tro var mulig!

Og som sagt, dette spilte flott. Ble jo ikke mye tid til finlytting, men det fikk jeg med meg var engasjerende og musikalsk :)

Jeg nevnte jo at jeg tror det kan ha noe for seg å flytte på høyttalerne. Jeg er slett ikke sikker. Men den akustiske magefølelsen min sier meg at refleksjonene rundt høyttalerne er litt forskjellige, med litt ulik energi fra høyre og venstre side. Sånne ting vet man ikke før man har prøvd det ut! Og det kan jo være forslaget mitt uansett er stue-teknisk upraktisk, da blir det jo dårligere stereobilde på sofaen feks...

Uansett, jeg laget en tegning på iPaden min der jeg prøvde å illustrere hva jeg mener, bare sånn at du har det. Jeg har merket av det jeg mener er de FIRE mest vesentlige komponentene her, høyttalere, Karmana-i-sweetspot og den magiske komponent. Så flyttet jeg om på dem.

Dagens oppsett:

Vis vedlegget 490584

Mitt forslag:

Vis vedlegget 490585

Men aner jo ikke om dette har noe for seg eller ikke.
    Okkesom, tusen takk for at du tok initiativ til kvelden!
    Takk det samme, Olav! Håper leiligheten din har blitt nedrent i dag, og du ikke får fred for telefoner i morgen :)

Takker for at du tok deg tid til synspunkter og ikke minst tegningen. Jeg er selvfølgelig helt uenig i forslaget ditt til endring av plassering......katten blir helt feilplassert ;) Litt mer seriøst. Det var bra du tegnet det opp. Jeg trodde jeg skjønte deg i går, men ser nå at jeg hadde misforstått helt. Det hadde vært interessant å forsøke den plasseringen du foreslår. Intuitivt tenker jeg likevel at det har noen estetiske utfordringer. I tillegg brøler jo den alltid tilstedeværende Bergenssolen inn gjennom store vinduer i det hjørnet, noe som er dårlig match med pianolakk. Kan selvfølgelig løses med noen tykke gardiner (som nok også med dagens plassering ville hatt noen akustiske fordeler), men da mister jeg litt av «luftigheten» i stuen. Du har i hvert fall sådd en tanke, så får jeg fintenke litt på om jeg skal prøve å snu på oppsettet. Det som hindrer meg er kanskje at jeg er redd for resultatet :p;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.023
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    I min tidligere bolig brukte jeg samme plassering som den siste skissen,diagonalt i rommet.
    Funket best slik hos meg,du burde prøve hvis det lar seg gjøre :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble til stadighet i dag passert av lycrakledde mennesker (hysteriske farger må vite) i joggesko. Gamle som unge, pæreformete som atletiske fosset forbi. Jeg kan velge å skylde på en litt rusten vårform eller marsjstøvlene. Blir marsjstøvlene tenker jeg :D

42C7A8C8-97A7-40B4-B287-4831F30BC95D.jpg

Bra utsikt.

Strilene og.....

03A7CFCC-3F5E-4FC1-A0FA-318D4E5FF5EB.jpg

Djeveløya.

3E8D1322-D5F8-4177-94D6-34D75152D765.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.993
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fine bilder, og det er fint på Lyderhorn! :)

fullsizeoutput_ca0.jpg

Hadde du knipset Strilalandet i litt mer sørlig retning, hadde du fått med deg tkr Towers.

mvh

Sist redigert:

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Takk for i går, det var en kjempetrivelig samling.
    Ikke mye finlytting akkurat, men desto mer hyggelig samtale. Fint å treffe lydlauget igjen, både gamle og nye bekjentskaper. :)

Ingen grunn til nevroser i forhold til vinyl. Det meste lar seg fikse, og gjør det ikke det er jo det en god unnskyldning for å skaffe noe nytt :cool:

mvh
    ivarlo

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.015
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Henger meg på, og istemmer med det som allerede er sagt.

Karmana er en særdeles hyggelig og normalt pratesjuk ;) bergenser, lauget består av masse trivelige karer i ulik alder, oppsettet hadde helt klart gode kvaliteter, men i går ble det mast for mye til at man fikk gjort noen "kvalifisert" lytting. Men bevares, det er jo kjekt å mase om både hifi, musikk og annet og! Får heller håpe på at man får muligheten til å stikke forbi en annen gang (det er jo tross alt "gangavstand":cool:), og da gjøre en seriøs lyttesesjon. Dessuten er det jo alltid spennende å få oppleve nye merker og komponenter. Karan og Bricasti hadde jeg aldri hørt før, og så/hørtes ut til å være seriøse konstruksjoner.
    Forsøkte ellers å spille musikk jeg selv mener å kjenne godt, og som kanskje er ukjent for andre. For eksempel var det både interessant og morosamt å høre en svær tuba (Ytre Suløen) gjengitt på Karmanas oppsett, og det til tross for litt surr i bakgrunnen....;). Kunne dessuten vært interessant å høre Lambchops "Is a woman" med litt volum - det er en innspilling med lett overstyring....
    Lydbildet anes å være både realistisk og stort, og i farten registrerte jeg ikke noen plagsomme unoter. At musikken ble gjengitt med en behagelig dæsj varme i en allerede solfylt Bergensaften, tiltaler mine preferenser.
    Ellers kudos til mag, som tok kveldens musikalske utfordring allerede på første spor - mens andre i forsamlingen lot til å være litt mer i villrede om hva det kunne være for noe som ble spilt. Det må dog tillegges at han mer tok en råsjanse enn kjente igjen vokalist og gitarist....;D
    Det ble ellers spilt både vinyl, cd og streamet fra Tidal. At det er noe "eget" med vinyl, kommer man lissom aldri bort fra. Og jeg opplevde også at musikken som ble streamet holdt god kvalitet, lydmessig.

Takk til både Karmana og resten av kveldens fremmøtte for en særs trivelig aften.

mvh
    Proffen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for i går, det var en kjempetrivelig samling.
    Ikke mye finlytting akkurat, men desto mer hyggelig samtale. Fint å treffe lydlauget igjen, både gamle og nye bekjentskaper. :)

Ingen grunn til nevroser i forhold til vinyl. Det meste lar seg fikse, og gjør det ikke det er jo det en god unnskyldning for å skaffe noe nytt :cool:

mvh
    ivarlo
    Takk for den! Hyggelig og stuerein forsamling :D Gleder meg til å skue inn i vinylriket på mine barndomstrakter på lørdag :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Henger meg på, og istemmer med det som allerede er sagt.

Karmana er en særdeles hyggelig og normalt pratesjuk ;) bergenser, lauget består av masse trivelige karer i ulik alder, oppsettet hadde helt klart gode kvaliteter, men i går ble det mast for mye til at man fikk gjort noen "kvalifisert" lytting. Men bevares, det er jo kjekt å mase om både hifi, musikk og annet og! Får heller håpe på at man får muligheten til å stikke forbi en annen gang (det er jo tross alt "gangavstand":cool:), og da gjøre en seriøs lyttesesjon. Dessuten er det jo alltid spennende å få oppleve nye merker og komponenter. Karan og Bricasti hadde jeg aldri hørt før, og så/hørtes ut til å være seriøse konstruksjoner.
    Forsøkte ellers å spille musikk jeg selv mener å kjenne godt, og som kanskje er ukjent for andre. For eksempel var det både interessant og morosamt å høre en svær tuba (Ytre Suløen) gjengitt på Karmanas oppsett, og det til tross for litt surr i bakgrunnen....;). Kunne dessuten vært interessant å høre Lambchops "Is a woman" med litt volum - det er en innspilling med lett overstyring....
    Lydbildet anes å være både realistisk og stort, og i farten registrerte jeg ikke noen plagsomme unoter. At musikken ble gjengitt med en behagelig dæsj varme i en allerede solfylt Bergensaften, tiltaler mine preferenser.
    Ellers kudos til mag, som tok kveldens musikalske utfordring allerede på første spor - mens andre i forsamlingen lot til å være litt mer i villrede om hva det kunne være for noe som ble spilt. Det må dog tillegges at han mer tok en råsjanse enn kjente igjen vokalist og gitarist....;D
    Det ble ellers spilt både vinyl, cd og streamet fra Tidal. At det er noe "eget" med vinyl, kommer man lissom aldri bort fra. Og jeg opplevde også at musikken som ble streamet holdt god kvalitet, lydmessig.

Takk til både Karmana og resten av kveldens fremmøtte for en særs trivelig aften.

mvh
    Proffen
    Takk for en hyggelig kveld, Proffen! Bare å sende en PM så får vi til litt lytting i roligere former :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.455
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når kona svir bacon i Tyrkia og poden kun har små gjesteopptredener innom blir det tid til mye musikk. Det gjør det vel strengt tatt egentlig alltid, men kjekt å ikke trenge å vise hensyn med volumkontrollen :)

Registrerer at noen er misfornøyd med nye plater som kjøpes. Stiller meg opp i den køen. Både knitring og et par steder med «popping» på den jeg spiller nå, og hadde jeg ikke vært en latkuk hadde jeg sikkert levert den tilbake til Platekompaniet.

Har noen Japan-press på innkommende fra Grumpy. Mente da at hovedgrunnen til kjøpet er at ekorn-genet er lettpåvirkelig av rødvin. Trykket i går kjøp på åtte plater fra CDON, uten å ha drukket rødvin. Dermed buklander den hypotesen ganske kraftig. På den annen side hadde jeg ikke samvittighet til å kjøpe Slade-boksen jeg hadde lyst på. Litt usikker på om den rødvinsgreien er å betrakte som en fordel eller en ulempe :rolleyes::D

Veldig fornøyd med den guggen som skal rense stiften. Ikke bare blir den ren, men synes også det tar tid før ting fester seg igjen etter rengjøring. Sikkert bare innbildning, men e det så nøye da :)

431114E5-314D-4BFD-B8B2-83133F2F6767.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.171
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det går nok ikke an å skylde på hverken rødvin eller ekornet i deg lengre...;)
    Platebutikker/selskaper bør ikke slippe unna med å selge dårlig kvalitet.
    Klag og bytt! Handle lokalt i butikk, ikke nett. I Bergen bør det la seg gjøre.:)

Onzow (gugge) fungerer utmerket, og etter min erfaring det beste du kan bruke til rengjøring av plogen.

Er den Soular Energy du har, blå vinyl? PURE.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kloke ord av blues vedr ekorn osv. Du er iferd med å bli en fullbefaren vinyl - JUNKIE.. :). Først var det din gamle fars samling som var en forklaring, så var det poden. Men hele tiden er det DEG.. Og argumenter vedr streaming er blitt diffuse om enn bortimot ikke-eksisterende. Og jeg tror det er jæ bra! Fordi er fokus kun vinyl er det som Nirvana å regne inne hobbyen. Nirvana hvor de ulike nivå for å komme dit har flere ulike "trinn", slike som kabler, ulike rør, bytte komponenter i større grad, akustikk og andre "nevroser"... Har en kun fokus på musikk og å spille plater har en fred, nirvana.. Og det er jo hensikten med hobbyen, koble BORT hverdagen og TIL musikken... Sagt med et glimt i øyet, og respekt for et medium jeg kan så lite av. Men én dag.. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn