Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt guilty pleasure fra slutten av 80-tallet med Spear of Destiny. Var ganske så hekta på to sanger av dem, The traveller og denne her, They Never take me alive. Konsertopptaket er vel av nyere dato og kvaliteten suger, men skitt au.

image.jpg

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.408
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Registrerer panegyriske uttalelser om Weiss fra både det store utland og Kirkenær. Ser den er testet av Lyd og Bilde. Driver ikke de mest med haifai opp til midfi da :cool: Av det jeg leser er jeg helt sikker på at DACen din passer som hånd i hanske til den gismoske lydfilosofi, fløteinnpakkete detaljer :cool: Hadde vært gøyalt å få hørt den i eget oppsett, men den blir vel for tungt å drasse med seg fra de dype skoger :)

Lyd og bilde er da seriøse vel? Det må di være for Hegel HD11 kom seirende ut mot den der Weiss saken. ;)
    Var vel litt mer nyansert enn det, men lar den kommentaren stille og rolig gå videre til de dype skoger ;)
    Hehe.. ja i de dype skoger kommer det nok et forrykende svar også snart.. :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt ukjent for meg, sansui, og til de grader spennende!!!

Legger ved en link som gir en grundig og god anmeldelse av både artist og musikk. Anmelderens musikksmak og referansene han viser til når han beskriver musikken er så bra at det første jeg tenker på er at her kommer jeg til å bli skuffet :) Hvis platen er bare halvparten så bra som det han beskriver blir Cesh definitivt et mer enn hyggelig bekjentskap. Blir sikkert vanskelig å få sendt denne nedover til Hilversum, så det må jo være en god anledning for å få aktivisert Wimp i stuen.

Er ikke tvil om at mannen mener alvor, han solgte platesamlingen sin for å få råd til utgivelsen.

Cèsh – Break Down Free | Dust of Daylight
    Da var jomfruen min tatt på streamings abonnement :p Var så nysjerrig på sansui sin anbefaling av Cesh sin Break Down Free. Er foreløpig bare kommet til tredje sporet, men det er ikke tvil om at denne mannen fortjener en plass i den norske musikk floraen eller faunaen eller noe sånt :) Er ikke like imponert over lyden. Hvis dette er cd-kvalitet finnes det nok andre som holder høyere lydkvalitet på utgivelsene sine....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Legger ved en link som gir en grundig og god anmeldelse av både artist og musikk. Anmelderens musikksmak og referansene han viser til når han beskriver musikken er så bra at det første jeg tenker på er at her kommer jeg til å bli skuffet :) Hvis platen er bare halvparten så bra som det han beskriver blir Cesh definitivt et mer enn hyggelig bekjentskap. Blir sikkert vanskelig å få sendt denne nedover til Hilversum, så det må jo være en god anledning for å få aktivisert Wimp i stuen.

Er ikke tvil om at mannen mener alvor, han solgte platesamlingen sin for å få råd til utgivelsen.

Da var jomfruen min tatt på streamings abonnement :p Var så nysjerrig på sansui sin anbefaling av Cesh sin Break Down Free. Er foreløpig bare kommet til tredje sporet, men det er ikke tvil om at denne mannen fortjener en plass i den norske musikk floraen eller faunaen eller noe sånt :) Er ikke like imponert over lyden. Hvis dette er cd-kvalitet finnes det nok andre som holder høyere lydkvalitet på utgivelsene sine....
    Grattis med jomfru-turen TOMZ,;);), ja da er du "strømforma og moderne" du åsså da, hmm:rolleyes:
    Har og bruker WiMP selv, itte HiFi versjonen, bruker den standar versjonen for å lytte på nye og nygamle ting, til hodetelefoner/iPad etc. Men ikke til avspilling av musikk på anlegget i hulen og stua, men spiller WiMP på mitt lille kontor anlegg gjør jeg;) (får vel legge ut info om dette lille lekre anlegg ved en anledning åsså?:rolleyes::cool:)

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Grattis med jomfru-turen TOMZ,;);), ja da er du strømforma du åsså da, hmm:rolleyes:
    Har og bruker WiMP selv, itte HiFi versjonen, bruker den standar versjonen for å lytte på nye og nygamle ting, til hodetelefoner/iPad etc. Men ikke til avspilling av musikk på anlegget i hulen og stua, men spiller WiMP på mitt lille kontor anlegg gjør jeg;) (får vel legge ut info om dette lille lekre anlegg ved en anledning åsså?:rolleyes::cool:)

gismo
    Gøyalt dette, men tror ikke jeg kommer til å dra abonnementet lenger enn en måned. Selv om jeg er en harddiskfyr liker jeg rippingen og å holde i det fysiske formatet når det dumper inn en cd innimellom, og alt dette blir litt meningsløst når alt bare er et tastetrykk unna. Blir liksom ikke heller min musikk når jeg hører det på Wimp. Gammal ;)

Kjekt å høre denne Cesh platen og noen andre jeg ikke har somlet meg til å kjøpe enda, men det kan jeg likevel som oftest gjøre via Youtube. Hjalp forresten betydelig på Cesh å sette innstillingene til HIFI...:rolleyes::p

V

vinyl-jønki

Gjest

Synd lyden er så dårlig, kan ikke si jeg opplever det med vinylen.
    Flott du liker musikken, tror det fort kan bli en favoritt for min del.
    Får besøk av Blues imorgen, spent på hva han synes:)
    mvh
    S-mannen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    S-mannen
    Kanonplate, sansui! Ble mye bedre når jeg fikk satt innstillingene til HIFI da :rolleyes:

En ukjent perle for de fleste fra meg til deg. The Bloody Jug Band sin EP Murder of Crows. Tøffere blir det Ikke, og de som ikke liker dette kan ta seg en bolle!!!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Registrerer panegyriske uttalelser om Weiss fra både det store utland og Kirkenær. Ser den er testet av Lyd og Bilde. Driver ikke de mest med haifai opp til midfi da :cool: Av det jeg leser er jeg helt sikker på at DACen din passer som hånd i hanske til den gismoske lydfilosofi, fløteinnpakkete detaljer :cool: Hadde vært gøyalt å få hørt den i eget oppsett, men den blir vel for tungt å drasse med seg fra de dype skoger :)

Lyd og bilde er da seriøse vel? Det må di være for Hegel HD11 kom seirende ut mot den der Weiss saken. ;)
    Var vel litt mer nyansert enn det, men lar den kommentaren stille og rolig gå videre til de dype skoger ;)
    HD11 X-Cell:rolleyes::rolleyes: Nei nå får du være snill gutt, den har je hørt og her handler det om hvordan den lyder og egen smak må du da skjønne;);)
    Har hørt flere Hegel og hverken HD10, 11, 20 eller 25 ville je ha hatt i anlegget fremfor Weiss`n min:D Vi snakker om musikk og musikalitet, itte digital musikk:cool:;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

mvh
    S-mannen
    Skar`n på turne nå eller, kommer til mæ på tordagen;);)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Tomz

En hyggelig "blogg" du har.
    Du får ha meg unnskyldt gismo, men jeg klarer
    dessverre ikke å dy meg.
    Hva med og "se på" en MSB Technology The Analog
    Dac? Målingene til John Athkinson er enda bedre?
    Tror kanskje dette kan være noe for deg Tomz?
    Stockholms messa i fjor spilte de på The Analog Dac
    og Martens Bird 2. Dette var nok den beste "lyden"
    av Martens jeg noensinne har hørt?
    Importøren i Belgia er Frank som også demonstrer
    MSB på hifi messa i Stockholm.

Lykke til på jakten etter "godlyden"!
    Hei puristen;)

Et råskinn av en dac, lest maaange sider om denne, ja da den er vel noe av det råeste på målinger;)
    Rått tidsriktig design åsså. Men har ikke hørt den og med pris på 11-12K$ i utlandet blir den nok drøy her på berget:rolleyes:
    Min Weiss kan jeg høre hver dag i eget oppsett og den fyller mine krav;) Litt mere betalbar pris åsså vi jeg tro:)

gismo

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.389
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Tomz

En hyggelig "blogg" du har.
    Du får ha meg unnskyldt gismo, men jeg klarer
    dessverre ikke å dy meg.
    Hva med og "se på" en MSB Technology The Analog
    Dac? Målingene til John Athkinson er enda bedre?
    Tror kanskje dette kan være noe for deg Tomz?
    Stockholms messa i fjor spilte de på The Analog Dac
    og Martens Bird 2. Dette var nok den beste "lyden"
    av Martens jeg noensinne har hørt?
    Importøren i Belgia er Frank som også demonstrer
    MSB på hifi messa i Stockholm.

Lykke til på jakten etter "godlyden"!
    Hei puristen;)

Et råskinn av en dac, lest maaange sider om denne, ja da den er vel noe av det råeste på målinger;)
    Rått tidsriktig design åsså. Men har ikke hørt den og med pris på 11-12K$ i utlandet blir den nok drøy her på berget:rolleyes:
    Min Weiss kan jeg høre hver dag i eget oppsett og den fyller mine krav;) Litt mere betalbar pris åsså vi jeg tro:)

gismo
    Hei gismo

Det var ikke meningen og ta ifra deg musikkgleden fra din Weiss Dac😄
    Tror kanskje også at den låter enda mer analogaktig enn din Weiss?😄
    Derav navnet:The Analog Dac
    Her slipper du og bruke et Atomur også for at Dacen skal yte sitt beste😄

Et viktig argument for MSB Technology er nok at de er alene om og oppgradere hardware
    slik at du slipper selge Dacen din når noe nytt har kommet? Software oppgraderinger har vel
    de fleste nå tror jeg.
    Teknisk er nok Dacen uten alt for stor konkuranse ville jeg tro?😊

Lykke til gismo

V

vinyl-jønki

Gjest
    Får det travelt nå ja. Turnè ;)
    Har visst vært på turnè før, men husker ikke noe av det.
    Det må ha vært da det berømte bilde i ROCKSTAR positur ble tatt.:cool:

Kommer DAC i blåskogen også nå...
    Blir,e salg a rigg og plater nå????
    Da tinger jeg på vinylen:D
    mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.791
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blir fxxx ikke noe salg av noe som helst nei. DREAM ABOUT IT.

Dette er leketøy. men det heter ikke Brio.
    Ikke vet jeg når jeg får det opp og gå heller.
    Noe mer enn DAC som skal til.:rolleyes:

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.408
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    HD11 X-Cell:rolleyes::rolleyes: Nei nå får du være snill gutt, den har je hørt og her handler det om hvordan den lyder og egen smak må du da skjønne;);)
    Har hørt flere Hegel og hverken HD10, 11, 20 eller 25 ville je ha hatt i anlegget fremfor Weiss`n min:D Vi snakker om musikk og musikalitet, itte digital musikk:cool:;)

gismo
    Hehe, fulstendig klar over det :) HD11 er en god dac, den gjør jobben bra, men tror nok det kan bli en litt "varmere" dac her snart.. må bare sette meg litt inn i det som er på markedet.. Zdac til parasound har jeg sett litt på.. Rega kansje også man må se på da jeg tror disse kan være litt mere varm og fyldig.
    Hegel sin kalde lyd er nok ikke den ultimate match mot Primare som er veldig nøytral å analytisk :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir fxxx ikke noe salg av noe som helst nei. DREAM ABOUT IT.

Dette er leketøy. men det heter ikke Brio.
    Ikke vet jeg når jeg får det opp og gå heller.
    Noe mer DAC som skal til.:rolleyes:
    Hehe...nei da blues, forventet hverken Lego eller Brio i blåskogen, men at du er en "leken" kar kan vi jo være enige om:rolleyes::cool:;)
    Lurer på hva i svarten den blånissen funderer på nå...:p

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Hehe, fulstendig klar over det :) HD11 er en god dac, den gjør jobben bra, men tror nok det kan bli en litt "varmere" dac her snart.. må bare sette meg litt inn i det som er på markedet.. Zdac til parasound har jeg sett litt på.. Rega kansje også man må se på da jeg tror disse kan være litt mere varm og fyldig.
    Hegel sin kalde lyd er nok ikke den ultimate match mot Primare som er veldig nøytral å analytisk :)
    Dette med dac`er er itte lett, men la det vøre sagt at det er forskjeller, men ikke så store forskjeller som f.eks amp`en utgør;)
    Men det kan jo bidra til å dra ting i en viss retning, men så er det det med baken og smaken osv...:p
    Men såpass langt nord som du bor X-Cell må vel noe i en "varmere" gate være flott..:rolleyes::cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye som har skjedd her en sen nattetime. Kjekke ting :) Må visst spørre min mor om jeg kan få være senere oppe om kvelden slik at jeg kan leke med de store gutta ;)

Bør visst studere innleggene til blues med lykt og lupe etter fordekte koder og meldinger :) Trenger ikke være sjenert for at du endelig følger med i tiden, blues :cool: Blir spennende å se hva du har landet på, men du skal vel være hemmelighetsfull i noen dager antar jeg.....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye som har skjedd her en sen nattetime. Kjekke ting :) Må visst spørre min mor om jeg kan få være senere oppe om kvelden slik at jeg kan leke med de store gutta ;)

Bør visst studere innleggene til blues med lykt og lupe etter fordekte koder og meldinger :) Trenger ikke være sjenert for at du endelig følger med i tiden, blues :cool: Blir spennende å se hva du har landet på, men du skal vel være hemmelighetsfull i noen dager antar jeg.....
    Å vi får egentlig itte lov vi heller TOMZ:cool:
    Får se om je klarer å lure noe utav`n i morra kveld..:rolleyes:;)

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.408
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

gismo
    Dette med dac`er er itte lett, men la det vøre sagt at det er forskjeller, men ikke så store forskjeller som f.eks amp`en utgør;)
    Men det kan jo bidra til å dra ting i en viss retning, men så er det det med baken og smaken osv...:p
    Men såpass langt nord som du bor X-Cell må vel noe i en "varmere" gate være flott..:rolleyes::cool::cool:

gismo
    Tja hadde ikke vært dumt med litt varme, alt her er ganske så nøytralt og analytisk, ingenting som tilfører noe "egenlyd" vis man skal tro på tester man leser.. Primare er nøytral, hegel hd11 skal være det samme, alt av kabler som er i oppsettet skal også være nøytrale og direkte uten noe fuss.. er vel bare signalkabelen fra DAC til Amp som kan gi en anelse varme..
    Så sånn sett har man vel funnet et ærlig oppsett.. kansje for ærlig i noen tilfeller.. Man hører fort en dårlig innspilling. :)

De store gutta? :p greit jeg er ikke liten av størrelse.. men i alder er jeg nok smågutt kontra dere.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen, her gav jeg dere mitt verdens beste band (for tiden) i går, en mer enn ukjent skatt i kongeriket vil jeg tro, og ikke en kommentar om hvor bra de her. Makan til hengehuer :mad: Dette er såpass bra at flere bør få hørt dem! Fortsetter ufortrødent med en gjentakelse av den jeg la ut i går + en til. Kommer til å fortsette å legge ut flere til jeg i hvert fall har fått overbevist en til om at dette er tøffe greier :cool: Synes noen av gutta (og jentens) låter er så bra at i tillegg til et par cd så bestilte jeg også en av t-skjortene deres i dag ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For å variere litt :) Her er to sanger som jeg av eller annen grunn kunne synge utenat på 70-tallet. David Byron var og er for meg vokalisten i Uriah Heep, og denne soloplaten tror jeg ble spilt til den knelte. Bob Dylan har jo levert varene i en mannsalder, men av en eller annen grunn kommer jeg alltid tilbake til Joey fra Desire. Sikkert fordet jeg alltid har likt at sanger har inneholdt en god historie :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.238
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tester blod muggene nå :)
    Dette må jo være bra for en ungdom som deg, aner at den eldre ungdommen gismo allerede har falt av lasset :)
    Hehe....ja dessverre, dette ble ikke noen "liker" herfra TOMZ:rolleyes:
    Vi får ta det igjen senere:cool:

gismo

Pst: Men dama i siste video var bra:rolleyes::cool:

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.791
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Nu e de vel snart Dachs...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen rød tråd i musikken jeg spiller for tiden, men hopper fra sjanger til sjanger. Hugh Masekela er et nytt bekjentskap for meg, men dette sporet her er 10 minutter med reinspikka kvalitet. Her leveres jazzens autentiske Graceland :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.408
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja, kan vel mildt sagt si at du vingler like mye på sjangeren som jeg har gjort på utstyr! :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stålsett deg... legg bort hifi parametere og finn frem den bizzarre rockefoten :cool:

Trenger ikke stålsette meg for dette dobbel, isammenlignet med en del andre greier som jeg antar ruller ut av høyttalerene dine på hjemmebane :) Synes dette svinger skikkelig, mannlig burlesque show på syre. Har spesielt sans for gutta som korer ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var klar for å teste mine nye DIY høyttalerkabler. Kona og meg hadde hørt School med Supertramp tre ganger og var klar for å sammenligne. Skulle bare strekke litt i kablene før jeg koblet opp, noe som medførte at den ene ledningen løsnet fra spaden :mad: Jaja, ingenting som ikke Sham 69 og litt rødvin kan kurere :)

V

vinyl-jønki

Gjest
    Var klar for å teste mine nye DIY høyttalerkabler. Kona og meg hadde hørt School med Supertramp tre ganger og var klar for å sammenligne. Skulle bare strekke litt i kablene før jeg koblet opp, noe som medførte at den ene ledningen løsnet fra spaden :mad: Jaja, ingenting som ikke Sham 69 og litt rødvin kan kurere :)
    Hmm,hørt om å bli ved sin lest?:rolleyes:
    Men det er rart hva litt alkohol kurerer;)
    Alt klart for storinnrykk av stormtroppene? Blues kan oppføre
    seg i selskap med andre dannede mennesker, vet ikke hvordan det
    er med de andre?
    En annen ting, vil vi få de samme homoerotiske reportasjene denne gangen?;)
    mvh
    S-mannen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    er med de andre?
    mvh
    S-mannen
    Du skal ikke kødde med en gammel matros :mad:;) Litt Sham 69 og rødvin fikser det meste ;) Protypen er oppe og spiller, skikkelig ormegård! Selvfølgelig en vannvittig forskjell sammenlignet med Jorma :cool:

image.jpg

Har inntrykk av at blues er relativt stuerein, selv om RoDa er førstevalget før kona kommer hjem :) Deler av forpleingsplanen er noenlunde klar, HCS og dobbel kamperer på sementen i garasjen, navlebeskuende og nysjerrig på hverandres horn, mens gismo og blues tar loftet og vekker det litt ulmende villdyret i hverandre. Blir helt klart lite bilder ;)

V

vinyl-jønki

Gjest
    er med de andre?
    mvh
    S-mannen
    Du skal ikke kødde med en gammel matros :mad:;) Litt Sham 69 og rødvin fikser det meste ;) Protypen er oppe og spiller, skikkelig ormegård! Selvfølgelig en vannvittig forskjell sammenlignet med Jorma :cool:

Vis vedlegget 303835

Har inntrykk av at blues er relativt stuerein, selv om RoDa er førstevalget før kona kommer hjem :) Deler av forpleingsplanen er noenlunde klar, HCS og dobbel kamperer på sementen i garasjen, navlebeskuende og nysjerrig på hverandres horn, mens gismo og blues tar loftet og vekker det litt ulmende villdyret i hverandre. Blir helt klart lite bilder ;)
    Da må det jo være kjekt å vite at Gismo og Blueser,n ligger i hardtrening ikveld:rolleyes:;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn