Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsiktig nå Bluesbreaker ellers har du Håkon eller Karmana på døra før du aner det.
    For egen del handlet jeg sist lørdag et eksemplar av Nazareth - Hair of the Dog av ren skrek for å bli hevet ut av det gode (svirre)brorskap :rolleyes:
    Forøvrig "remastered" må vite på skittenrosa vinyl (jækk...), men cover kunsten finner jeg å være strålende.
    Gjenhøret etterlot ei heller akutt behov for leirdue skyting.

Men se til å få kjøpt deg mesterverket til the Cure - faith, remastered by Robert Smith.
    Før avspilling er det bare å farge håret svart, og finne frem kullstiften og den knallrøde lebestiften.
    I min bok et monumentalt stykke deppe rock som har vært med meg siden det kom ut.
    Her foreligger MEGET tydelige og gode basslinjer.

Hadde vært hyggelig det, om de kom på døra.:)
    Karmana har stående invitasjon her hos meg,-og det vet han, og om Rognlien blir med er det bare trivelig.
    Karmana kjører jo bare videre til Sverige når han er på våre kanter, så tidligere har jeg mistenkt ham for ikke å like vinyl, platespillere, rør og flate høyttalere. Nå er det vel bare flate høyttalere som står igjen som bøygen, så kanskje en vakker dag?
    Folk må gjerne spille Nazareth og annen lite interessant gammelrock, men jeg vil ikke høre det.
    Jeg forbinder Nazareth mest med "klinern" Love Hurts og ei jente med regulering.
    Love Hurts er jo ingen Nazareth-låt, men derimot Everly Brothers.
    Dessuten er den covret mye bedre av både Parsons/Emmylou og Kristi Rose and The Midnight Walkers.

The Cure har jeg de første fire LP av, bl.a."Faith" (UK original) og "Three Imaginary Boys"med Kjøleskap på coveret, men tror ingen har vært spilt etter 1990.
    Bonuspoeng deles ut til Klavestadhaugen for Hair of the Dog. Jeg får vel være fornøyd med det. De andre strålende albumene til Nazareth drukner vel i prog, krautrock og annen styggedom :cool:

At et musikalsk leksikon oppi Blåskogen henfaller seg til å definere Nazareth som Love Hurts er ikke annet enn sjokkerende. Min aktelse for deg er nå på et brønndypt nivå :mad: :D Makan! Jeg tar dette som en Larkin Poe hevn. Dette kan du da ikke mene. Dr. Karmana foreskriver umiddelbart en streamingsdose med Razamanaz, Loud’n’Proud og Rampant :)

Tur til Blåskogen hadde vært skikkelig kjekt, men det tar litt tid for en kar som for tiden knapt gidder å gå ut av stuen på ettermiddagen :)

Jeg hørte bittelitt på The Cure på 80-tallet uten å bli videre hektet. Min beste opplevelse med gruppen er med en svensk jente, som hadde sminket seg som Robert Smith, og jeg traff i London etter en konsert med gruppen :rolleyes:;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.987
    Torget vurderinger
    2
    Forsiktig nå Bluesbreaker ellers har du Håkon eller Karmana på døra før du aner det.
    For egen del handlet jeg sist lørdag et eksemplar av Nazareth - Hair of the Dog av ren skrek for å bli hevet ut av det gode (svirre)brorskap :rolleyes:
    Forøvrig "remastered" må vite på skittenrosa vinyl (jækk...), men cover kunsten finner jeg å være strålende.

Men se til å få kjøpt deg mesterverket til the Cure - faith, remastered by Robert Smith.
    Før avspilling er det bare å farge håret svart, og finne frem kullstiften og den knallrøde lebestiften.
    I min bok et monumentalt stykke deppe rock som har vært med meg siden det kom ut.
    Jeg er veldig usikker på om jeg likte innlegget. :)
    Hvorfor leirdueskyting? Fordi du regelrett fikk trang til å ødelegge noe, og da spesifikt nevnte skive, eller fordi du bel fylt av livsbejaende energi, og bare måtte avsted å få det ut??!?

Kjenner at dette kan bli en veldig hard diskusjon!
    Vel Håkon som de sier:"For you to find out, and for me to know!"
    Nuvel, jeg likte faktisk gjenhøret med gammelrock gutta, og har ikke som Bluesbreaker traumatiske minner til låta "Love Hurts" hvor han måtte arbeide seg forbi tannreguleringer i løpet av et vått kyss med en kjærlighetshungrig tenåringsquinde. Jeg er så heldig å ha den motsatte opplevelsen med Stones "Angie" med en av klassens stilleste og mest religiøse jente. Det var vidunderlige 5 minutter for en 14-15 år gammel gutt. Hun KUNNE kysse hun, så ja, stille vann har dypest grunn.
    Men altså "Love Hurts" har jeg ingen affinitet til ut over at den ble spilt ihjel i ens grøna ungdom, og da ikke av undertegnede.

Ad leirdueskyting så har det jo hendt opp igjennom oppveksten at enkelte skiver/band man handlet er best egnet til nevnte aktivitet.
    Men Nazareth skiva blir. Dog tror jeg IKKE at jeg skal ha så veldig mange flere.
    Så får du tolke det som du vil.
    Men ja jeg er nå mest ute etter å få påfyll av livsbejaende energi på min vandringsvei hva musikk angår.
    Altså... Min originalutgave av "Hair of the dog" inkluderer selvsagt ikke "Love hurts"! Den fantes nemlig i en Europeisk og en US-utgave. Så jeg slapp unna den sviska. :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flytt kopekassa ut av stua og opp på det nye TV-rommet! :D

mvh
    Næh, hyggelig med TVen i stuen. Måtte i tilfelle vært om jeg skulle satse på TV med surround, noe jeg ikke har planer om. Strengt tatt har vi ikke lenger behov for andre etasje i huset, men det er nå kjekt å ha litt luksusproblemer :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hvorfor leirdueskyting? Fordi du regelrett fikk trang til å ødelegge noe, og da spesifikt nevnte skive, eller fordi du bel fylt av livsbejaende energi, og bare måtte avsted å få det ut??!?

Nuvel, jeg likte faktisk gjenhøret med gammelrock gutta, og har ikke som Bluesbreaker traumatiske minner til låta "Love Hurts" hvor han måtte arbeide seg forbi tannreguleringer i løpet av et vått kyss med en kjærlighetshungrig tenåringsquinde. Jeg er så heldig å ha den motsatte opplevelsen med Stones "Angie" med en av klassens stilleste og mest religiøse jente. Det var vidunderlige 5 minutter for en 14-15 år gammel gutt. Hun KUNNE kysse hun, så ja, stille vann har dypest grunn.
    Men altså "Love Hurts" har jeg ingen affinitet til ut over at den ble spilt ihjel i ens grøna ungdom, og da ikke av undertegnede.

Ad leirdueskyting så har det jo hendt opp igjennom oppveksten at enkelte skiver/band man handlet er best egnet til nevnte aktivitet.
    Men Nazareth skiva blir. Dog tror jeg IKKE at jeg skal ha så veldig mange flere.
    Men ja jeg er nå mest ute etter å få påfyll av livsbejaende energi på min vandringsvei hva musikk angår.
    Love Hurts og Angie, blir satt tilbake til en skoledans på Hop hvor Askøy-gruppen Allison (tror jeg det var) gjorde en cover av Soldier of Fortune med Purple. Det er nok mange av oss som har gode minner til de tre låtene, både med og uten tannregulering :D

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan går det med tråkkemaskinen da?:rolleyes:;)
    Bruker den kun de dagene jeg ikke drikker øl.......det tynnes i kjøleskapet ;)

Litt mer seriøst. Tråkker oppoverbakke på den 3-4 ganger i uken til nyhetene på TV. Dørgende kjedelig, men så er den kun ment som et pauseinnslag frem til beina fungerer skikkelig igjen. Trim skal foregå utendørs!!!

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Love Hurts og Angie, blir satt tilbake til en skoledans på Hop hvor Askøy-gruppen Allison (tror jeg det var) gjorde en cover av Soldier of Fortune med Purple. Det er nok mange av oss som har gode minner til de tre låtene, både med og uten tannregulering :D
    Skoledans med Allison på scenen har jeg også god minner fra, dog på Ytrebygda skole. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den burde jo absolutt settes på bonusrommet. Så slipper du dårlig samvittighet når du koser deg i stua.

Edit: Evt. Nazareth, Smokie, Bonnie Tyler og Uriah Heep plater burde jo også lagres på det rommet ;)
    Slemme, slemme mannen! Forsøker ellers å unngå dårlig samvittighet. Ukonstruktivt og fører ingenting godt med seg :)

Uriah Heep på fy-listen :eek: Hvor pokker er knappen på HFS hvor jeg stenger folk ute fra tråden :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Skoledans med Allison på scenen har jeg også god minner fra, dog på Ytrebygda skole. ;)
    Ja, Allison var vel noe av det mer ålreite de har eksportert fra Djeveløya :cool:;)

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    De var vel såpass bra at de spilte inn en lp hvis jeg husker rett.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Husket nesten rett, de gav ut minst to ;)

Allison var en norsk rockgruppe fra Askøy/Bergen som var aktiv tidsrommet 1974–1983. De var påvirket av britisk new wave og punk.
    Gruppa vant NM i rock i Trondheim i 1980. De turnerte landet rundt sammen med Jahn Teigen i Teigens Tivoli våren 1977, og ga samtidig ut sin første LP-plate, Allison, innspilt i Arne Bendiksen Studio i Oslo. De fikk sin første hit med «Boogie Woogie» som inn på Norsktoppen der den oppnådde en 4.-plass.
    Allison turnerte både i Norge og Danmark, og spilte inn sin andre LP, OK! OK! i København. Gruppen dro senere til England der de som ett av de første norske rockeband noensinne spilte inn tre låter i London, med Steve Broughton (fra Edgar Broughton Band) som produsent. «Sick and Tired» oppnådde en 4.-plass på Europatoppen, i konkurranse med andre grupper som Status Quo og T. Rex.. De oppnådde også en respektabel 5.-plass på Europatoppen med «Punks Gotta be United», og hadde flere låter inne på Norsktoppen.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.063

Altså... Min originalutgave av "Hair of the dog" inkluderer selvsagt ikke "Love hurts"! Den fantes nemlig i en Europeisk og en US-utgave. Så jeg slapp unna den sviska. :D
    O`lykke, den foreligger heller ikke på den remastrede nypressen min på skittenrosa vinyl :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.531
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den burde jo absolutt settes på bonusrommet. Så slipper du dårlig samvittighet når du koser deg i stua.

Edit: Evt. Nazareth, Smokie, Bonnie Tyler og Uriah Heep plater burde jo også lagres på det rommet ;)
    Helt enig Largo. Du klarer på beste måte å sette tingene i rett perspektiv.;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.063

Jeg tror en rimelig stor andel køntri, r&b, americana, moderanes electronica, rap, hiphop og dæinsbænd musikk også bør settes inn på et slikt rom. Deretter bør nevnte rom låses og nøkkelen kastes slik at menneskeheten spares for lydforurensningen. Alternativt donere faenskapet til det lokale skytterlagets treningsøkter med leirdue skyting :rolleyes: Etter på må det selvfølgelig ryddes opp på skytebanen, og vinylrestene leveres inn til resirkulering. Tidlig Nazareth og Uriah Heep kan med fordel bli stående i stua :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Begynner å fylle seg opp på listen over nick som bør ignoreres :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg tror en rimelig stor andel køntri, r&b, americana, moderanes electronica, rap, hiphop og dæinsbænd musikk også bør settes inn på et slikt rom. Deretter bør nevnte rom låses og nøkkelen kastes slik at menneskeheten spares for lydforurensningen. Alternativt donere faenskapet til det lokale skytterlagets treningsøkter med leirdue skyting :rolleyes: Etter på må det selvfølgelig ryddes opp på skytebanen, og vinylrestene leveres inn til resirkulering. Tidlig Nazareth og Uriah Heep kan med fordel bli stående i stua :cool:
    Endelig kan jeg registrere at vurderingsevnen i tråden ikke lenger er i fritt fall. Men......også på Klavestadhaugen bør man vite at båssetting av musikk i kategorier lett blir en vanskelig tvangstrøye å forholde seg til :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nææ,se nå å flytt røkklet opp ;).
    Da får du noe annet og gjøre enn bare å drikke øl å spille musikk:)

O
    Har ikke lyst å gjemme meg sånn som du :) Jeg drikker da ikke bare øl og hører musikk i stuen! Jeg er også glad i rødvin og de sterkeste franske vinene (også kalt brennevin) ;)
    Jeg antar at du her snakker om resirkulert hvitvin? Martell, Hennessy, Bache-Gabrielsen osv?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.063
    Endelig kan jeg registrere at vurderingsevnen i tråden ikke lenger er i fritt fall. Men......også på Klavestadhaugen bør man vite at båssetting av musikk i kategorier lett blir en vanskelig tvangstrøye å forholde seg til :)
    NETTOPP!
    Ja, de sier noe de herr caftein.
    Jeg setter i det store og det hele stor pris på blanding av genre, og grenseoverskridende musikk.
    Gitt eget musikkarkivs sammensetning har jeg nok en bredere horisont enn de fleste.
    Ikke det at det betyr så mye for andre enn meg selv :cool:
    Det man ikke liker av musikk er det jo bare å styre unna.
    Og en på kjeften får man jo raskt om man uttrykker seg for bastant på HFS ;)
    Men det må man tåle.
    Tvangstrøyer lever vi mer eller mindre med alle sammen, bare ikke fysisk synlig i det daglige.
    Meg om det!

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.063
    Strengt tatt har vi ikke lenger behov for andre etasje i huset, men det er nå kjekt å ha litt luksusproblemer :)
    IKKE behov for 2 etasje?
    Plutselig får dere besøk vet du:rolleyes:
    Pøh! Dokker e for lat ;) Jada, vet......jobber mye, bla bla :cool:
    Nesten KORREKT!
    Man er jo en aldrende bakstreversk nissemænn, så dagens dont krever mer enn for 30 år siden.
    Det skal innrømmes, og derfor er jeg rimelig sedat i helgene.
    For mye ansvar på jobb, og lange dager er jeg aktivt i gang med og desimere.
    MEN det er litt avkom og kattepuser inne i ligningen her også ser de som må ivaretas.
    Uansett skal de ikke kjenne dem for trygg min eplekjekke venn :rolleyes:
    Må jo ha med Konemor også slik at vi blir "tvunget" til å være alene med hifi og musikk :rolleyes:
    Da må man ut og pleie ryggen i skog og mark.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

O
    Har ikke lyst å gjemme meg sånn som du :) Jeg drikker da ikke bare øl og hører musikk i stuen! Jeg er også glad i rødvin og de sterkeste franske vinene (også kalt brennevin) ;)
    Jeg antar at du her snakker om resirkulert hvitvin? Martell, Hennessy, Bache-Gabrielsen osv?
    Jeg ser stort på det, og føyer også til sterke eplegreier fra Normandie :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strengt tatt har vi ikke lenger behov for andre etasje i huset, men det er nå kjekt å ha litt luksusproblemer :)
    IKKE behov for 2 etasje?
    Plutselig får dere besøk vet du:rolleyes:
    Pøh! Dokker e for lat ;) Jada, vet......jobber mye, bla bla :cool:
    Nesten KORREKT!
    Man er jo en aldrende bakstreversk nissemænn, så dagens dont krever mer enn for 30 år siden.
    Det skal innrømmes, og derfor er jeg rimelig sedat i helgene.
    For mye ansvar på jobb, og lange dager er jeg aktivt i gang med og desimere.
    MEN det er litt avkom og kattepuser inne i ligningen her også ser de som må ivaretas.
    Uansett skal de ikke kjenne dem for trygg min eplekjekke venn :rolleyes:
    Må jo ha med Konemor også slik at vi blir "tvunget" til å være alene med hifi og musikk :rolleyes:
    Da må man ut og pleie ryggen i skog og mark.
    Jeg liker å være litt eplekjekk når jeg slipper å ta meg selv inn i ligningen :D

Har ingen ting å skryte av selv. I dag måtte jeg opp på et klokkeslett som er forbeholdt gårdbrukere for en dagstur til Tiggerstaden. Kjenner at ettermiddagen i morgen er forbeholdt lading med musikk og godt drikke i splendid isolation :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.063

O
    Jeg ser stort på det, og føyer også til sterke eplegreier fra Normandie :)
    Man må ei heller glemme bruken av hvitvinsdruen "ugni blanc" til den beste franske bordvinen armagnac :rolleyes:
    Merker som Samalens, Dartilonque, Charron, Darroze, L`Encantada Bas Armagnac.......overlater her til Jon å fylle inn videre merkenavn...må sies å være ganefryd :cool:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slakk i draget etter en lang arbeidsuke. Ellipsemaskinen stirrer meg olmt i nakken. Who cares! Sitter til lading med Zardoz, vinyl, Willy Deville og selvlaget juleøl. Nå skal det sløkkes, så får jeg heller satse på litt jenka i selskapslivet i morgen kveld :D

27A75BE7-CF25-4C3D-BFEB-7E4A1C17E7B8.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er det som er så slitsomt om dagen på jobb? Er det den sør-koreanske fiaskoen du jobber med? Enig i behov, mrn totalt på tryne in case of the real thing. Poff - borte.. :)

Uansett, ha en avslappende aften.. Jeg har vært på feltskyting i dag.. Ikke rart en føler seg fredfull.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er det som er så slitsomt om dagen på jobb? Er det den sør-koreanske fiaskoen du jobber med? Enig i behov, mrn totalt på tryne in case of the real thing. Poff - borte.. :)

Uansett, ha en avslappende aften.. Jeg har vært på feltskyting i dag.. Ikke rart en føler seg fredfull.. :)
    Nope, er ikke involvert i det prosjektet, og du vet jeg ikke kommenterer noe om Forsvaret i tråden, HC :)

Jeg har nok et helt annet syn på det prosjektet enn deg. Men, som du vet, sannheten får man jo alltid i avisene :rolleyes::)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Nope, er ikke involvert i det prosjektet, og du vet jeg ikke kommenterer noe om Forsvaret i tråden, HC :)

Jeg har nok et helt annet syn på det prosjektet enn deg. Men, som du vet, sannheten får man jo alltid i avisene :rolleyes::)
    Nei, det er sant, jobb er jobb. Mine kilder sitter forøvrig i FLO, men tror det ebber ut i flau bris da vedkommende er gammel infanterist.. :). Ikke "infendel" men close enough ;)..

Joa, ptb, men rusty... Var en grei før så er en låvevegg og salthaggel det nærmeste en kommer blink nå om dagen.. :rolleyes:

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.067
    Sted
    Porsgrunn
    Har du sett The Pentagon wars da Karmana, med Kelsey Grammer i en av hovedrollene. Hvis ikke bør du se den og jeg håper vel at du ikke vil kjenne deg igjen og tenke at sånn har jeg det på jobb.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.818
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du sett The Pentagon wars da Karmana, med Kelsey Grammer i en av hovedrollene. Hvis ikke bør du se den og jeg håper vel at du ikke vil kjenne deg igjen og tenke at sånn har jeg det på jobb.
    Hehe, har ikke sett den, og kanskje burde jeg se den :) Generelt sett tror jeg det norske samfunn og Forsvaret er såpass åpent i dag at det ikke legges lokk på noe, og hvis man forsøker, så kommer det for en dag likevel. Pressen er nok viktig for avdekking av saker, men hvorvidt et tabloid format er det rette for et nyansert bilde av komplekse saker. Vel.... Det er vel få, som har inngående kjennskap til en sak, som kjenner seg helt igjen når saken blir presentert i media. For ordens skyld. Det som HCS indikerte handler om et støttefartøy og ikke en stridsmaskin. Vi har noen midlertidige utfordringer med fartøyet som gjør at den blir fullt operativ litt forsinket. Grunnen til det er sammensatt og handler i liten grad om Forsvaret, men er veldig veldig langt fra en stor skandale. Nok om Forsvaret i denne tråden. Slike ting kan tas i off topic avdelingen. Hørte du HCS :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.340
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14