Karmana
Æresmedlem
Lar meg imponere av standhaftigheten og sakligheten din i «virkelighetstråden», Håkon. Jeg har bare skummet tråden. Mye å lære, men dessverre vel så mye som gir meg avsmak. Jeg er ikke veldig bekymret for det subjektive og opplevelse-orienterte ved hobbyen. Jeg tror det er relativt få som tar de ekstreme posisjonene som noen gjør i disse diskusjonene/trådene. De fleste ligger trygt plassert i midten og vet godt at de ikke er hevet over Ohms lov, men tuner og søker en lyd som samsvarer med egne preferanser. Kanskje ikke hifi i ordets rette betydning, men mer i henhold til egen glede og de gode opplevelsene. Hvem som har «best» lyd hjemme samsvarer nok heller ikke nødvendigvis med hvem som er mest kjepphøy i trådene her på HFSKjempeglad for subjektivisttråden din, Karmana. Blir litt småkvalm av "virkelighetstråden", det kan virke som om subjektivsmen er i ferd med å bli både trampad och skövlad, og jeg synes ikke det er en udelt god idé. Det er nemlig NOE med vår vinkling som skaper glede i en ellers trøtt og gjennomregulert hverdag. Hold ut, min bergenske venn!
Det er mye å lære av dem som har høy kompetanse på elektronikk og teori. Dessverre fortoner det seg ofte som om.....