Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjempeglad for subjektivisttråden din, Karmana. Blir litt småkvalm av "virkelighetstråden", det kan virke som om subjektivsmen er i ferd med å bli både trampad och skövlad, og jeg synes ikke det er en udelt god idé. Det er nemlig NOE med vår vinkling som skaper glede i en ellers trøtt og gjennomregulert hverdag. Hold ut, min bergenske venn!
    Lar meg imponere av standhaftigheten og sakligheten din i «virkelighetstråden», Håkon. Jeg har bare skummet tråden. Mye å lære, men dessverre vel så mye som gir meg avsmak. Jeg er ikke veldig bekymret for det subjektive og opplevelse-orienterte ved hobbyen. Jeg tror det er relativt få som tar de ekstreme posisjonene som noen gjør i disse diskusjonene/trådene. De fleste ligger trygt plassert i midten og vet godt at de ikke er hevet over Ohms lov, men tuner og søker en lyd som samsvarer med egne preferanser. Kanskje ikke hifi i ordets rette betydning, men mer i henhold til egen glede og de gode opplevelsene. Hvem som har «best» lyd hjemme samsvarer nok heller ikke nødvendigvis med hvem som er mest kjepphøy i trådene her på HFS :)

    Det er mye å lære av dem som har høy kompetanse på elektronikk og teori. Dessverre fortoner det seg ofte som om.....

    36365121-4B7C-4021-9118-F85F1E3AE59B.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så bra det ordnet seg med støy på andre forsøk med Audiophilevarianten.
    Nysgjerrig på hva det som var årsaken og evt forskjellene mellom Aura Audiophile RIAA og Aura Audiophile RIAA.
    (kommentarer som ikke bidrar til subjektivismens gleder utelatt ;))
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så bra det ordnet seg med støy på andre forsøk med Audiophilevarianten.
    Nysgjerrig på hva det som var årsaken og evt forskjellene mellom Aura Audiophile RIAA og Aura Audiophile RIAA.
    (kommentarer som ikke bidrar til subjektivismens gleder utelatt ;))
    Har ikke spilt musikk i dag, så jeg har ikke fått sjekket om redusert støy også har gitt noen negative utslag på lyden. Må først få gjort en objektiv subjektiv sammenligning :D Satser på en free lunch :D Hva Joaquim har gjort på innsiden........aner ikke :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.447
    Antall liker
    63.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Et innlegg for de som leser følgetongen om Aura riaa her hos karmana:
    Jeg kan melde at jeg i forrige uke hørte Aura Audiophile+ i et anlegg jeg har hørt en del, og kjenner ganske bra etterhvert.
    Min gode venn srtorp har hatt en på lån en periode. Han har også lettdrevne h.t., Blumenhofer, -og det var noe problemer med støy/during.
    Dette skal nå være betraktelig forbedret /eliminert. Bortsett fra omtalte problem, som nå er historie må jeg si at Aura A+ innfridde.
    srtorp har samme pick-up som meg, Ortofon Cadenza Black. Med denne Aura riaa en kom den virkelig til sin rett i anlegget.
    (Vi bruker dessuten samme forsterker og nesten samme rør.)
    Lyden "slapp" utrolig godt. Ikke noe slør (på godt og vondt), men med tight og god bass, livaktig og troverdig mellomtone og luft og glitter i toppen. Alt er mer tydelig og klart, med mer "fart" og detaljer. Veldig morsomt å høre.
    Vi spilte Stevie Ray Vaughan, Led Zeppelin, Lou Reed, Wassermann/Warnes, Tom Tom Club, Gregory Porter og Holly Cole.
    Ingen tvil om at dette er bra saker.
    Tidligere var platespilleren koblet til intern MC riaa i Octave V80,som er av god kvalitet.
    Etter grundig prøving har han nå bestilt en Aura Audiophile + i svart kabinett med blå lampe.:)
    (jeg har fått lov å skrive dette;))

    srt aura audiophile riaa.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at du også legger det inn i min tråd, Bluesbreaker :)

    Har jo vært i kontakt med srtorp så jeg visste vel hva han synes og at han hadde fått bukt med støyen. Alltid betryggende og kjekt å høre at en vinyl-aficionado som deg også liker Aura Audiophile plus :) Selv får jeg vel få ut det berømmelige fingeren å få sammenlignet mine to Audiophile plus. I følge Joaquim har han skrudd ned gain med 3dB på den tyste jeg har fått i hus, men at lyden skal være den samme. Satser på at han har rett. Da skal jeg ikke tenke RIAA på en stund.........jaffal frem til jul da Aura visst har noe spennende på gang i de tider :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og nå har du ikke det eminente lyttepanelet heller til å detektere forskjeller.. ;). Tror det er meget bra hos deg nå. Har ihvertfall fått en viss ro med disse EMS elementene. Taletydelighet som en skal lete lenge etter vil jeg påstå. Men noen genuin rocke-høyttaler vil jeg ikke si at jeg har. Men nå er ikke det hele min greie, blir mer og mer en surrete jazz gubbe... :)..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og nå har du ikke det eminente lyttepanelet heller til å detektere forskjeller.. ;). Tror det er meget bra hos deg nå. Har ihvertfall fått en viss ro med disse EMS elementene. Taletydelighet som en skal lete lenge etter vil jeg påstå. Men noen genuin rocke-høyttaler vil jeg ikke si at jeg har. Men nå er ikke det hele min greie, blir mer og mer en surrete jazz gubbe... :)..
    Jepp, skulle hatt en håndfull gullører i stuen nå ;) men bør vel klare meg med de sedvanlige gammelmannsørene som holder til her :) Har forresten kona som referanse. Det er noe dritt å registrere hvor mye bedre hennes hørsel er sammenlignet med min :mad: I mitt neste liv skal jeg ha en kone som er eldre enn meg ;)

    Er også veldig fornøyd med mine EMS elementer. Babell sammen med 300B har en deilig forvrengning :D Selv synes jeg det både rocker og jazzer i Drotningsvik. Tror i så måte oppsettet mitt nå er mer altetende på musikk enn hva det var med Marten og Vienna.

    Surrete jazzgubber blir vi dessverre alle med tiden. Det er bare Backstreet Girls som fremdeles holder fanen høyt. Jeg er heldigvis fremdeles så ung at jeg synes dette er et helt strålende navn på et platealbum :D

    06843076-CBCC-4A07-802C-EA2487CECF02.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jazz og gainz 8)
    Det føles trygt at lyden er lik selv om gain er justert. Vil jo ikke ha noe Musical Innovation tendenser med tilsynelatende like mange forskjellige varianter som antall produsert.
    Er lov å håpe at det i tillegg til selvfølgelighetene som fravær av electronic fog og inkludert medusakobling også anmerkes hvilken gainversjon av RIAAene det er når* de kommer på bruktmarkedet.

    * - bevisst bruk av når i stedet for hvis, det er tross alt hifi vi snakker om her :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.584
    Antall liker
    13.671
    Hæææææææææ...jeg sa det var...atte hææææææ....JEG SA DET VAR KJEKK PLATESPILLER SRTORP HAR!
    Jisus :rolleyes: hør etter da mann! MAKAN...

    Kanskje man skulle høre med herr Fragoso om han kunne skru sammen en fullt balansert Audiophilia Aura+ RIAA :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jazz og gainz 8)
    Det føles trygt at lyden er lik selv om gain er justert. Vil jo ikke ha noe Musical Innovation tendenser med tilsynelatende like mange forskjellige varianter som antall produsert.
    Er lov å håpe at det i tillegg til selvfølgelighetene som fravær av electronic fog og inkludert medusakobling også anmerkes hvilken gainversjon av RIAAene det er når* de kommer på bruktmarkedet.

    * - bevisst bruk av når i stedet for hvis, det er tross alt hifi vi snakker om her :D
    Hehe, så lenge lyden er lik er det vel ikke behov for den helt store alarmen på historikk på grunn av at gain er 3dB lavere enn originalutgaven :) Litt småjusteringer for kunden tåler bruktmarkedet. Det må jo tilpasses. Det er tross alt ikke alle som har like tungdrevne høyttalere som deg deg, RoDa :cool:

    Hvorvidt Aura har andre likhetstrekk med MI. På mine to modeller har jeg betalt etter at jeg har mottatt varen. Varen har kommet i henhold til avtale. Joaquim er lett å få tak i, og svarer alltid samme dag på mine email. Likhetstrekk......tror ikke det :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hæææææææææ...jeg sa det var...atte hææææææ....JEG SA DET VAR KJEKK PLATESPILLER SRTORP HAR!
    Jisus :rolleyes: hør etter da mann! MAKAN...

    Kanskje man skulle høre med herr Fragoso om han kunne skru sammen en fullt balansert Audiophilia Aura+ RIAA :rolleyes:
    Ja, det er mange gode platespillere i fugleriket :) Bare kjeften med deg når det gjelder Aura :cool: Du er så følelsesmessig knyttet til DPRen din at det bare blir med praten :D Nå er jo Audiophile balansert. Baksiden av medaljen er at Joaquim er tydelig på at den ubalanserte utgangen er bedre (selv har jeg ikke testet). Du kan jo spørre om han sender deg en så du kan teste. Kan jo være du blir overrasket :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er kjekt med fødsler, men to av de nye barna måtte adopteres bort. Den ene gikk til sin tidligere eier, mens den andre fant ny eier etter rundt en time på Finn :)

    629EC27C-5A83-45C1-930C-CEBC6C07C309.jpg


    Gjorde en rask AB test mellom mine to Audiophile plus i går kveld. En relativ kilen operasjon når gain er forskjellig og jeg ikke kan nivåmatche dem. Jeg hørte ikke noe forskjell, mens min kone syntes det var samme dynamikk og fundament i bassen, men hun syntes den nye (uten støyutfordringer) låt litt lysere enn den «gamle». Hun likte derfor lyden av den gamle bedre. Spurte Joaquim i etterkant hva han mente om våre opplevelser. Han var tydelig på at min kone hadde rett, og at den nye etter 50-60 timer vil låte helt likt den «gamle». Høres greit ut det, og igjen er det bevist; kona har alltid rett ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.584
    Antall liker
    13.671
    Hæææææææææ...jeg sa det var...atte hææææææ....JEG SA DET VAR KJEKK PLATESPILLER SRTORP HAR!
    Jisus :rolleyes: hør etter da mann! MAKAN...

    Kanskje man skulle høre med herr Fragoso om han kunne skru sammen en fullt balansert Audiophilia Aura+ RIAA :rolleyes:
    Ja, det er mange gode platespillere i fugleriket :) Bare kjeften med deg når det gjelder Aura :cool: Du er så følelsesmessig knyttet til DPRen din at det bare blir med praten :D Nå er jo Audiophile balansert. Baksiden av medaljen er at Joaquim er tydelig på at den ubalanserte utgangen er bedre (selv har jeg ikke testet). Du kan jo spørre om han sender deg en så du kan teste. Kan jo være du blir overrasket :)
    Tøff på avstand kjekken :cool:
    Vist er jeg knyttet til mine kjære DP-produkter, og det skilles godt mellom tørr kamelmøkk og anaboler når enkelte vinylskatter går på tallerken.
    Ble skikkelig rasket over for en liten måned siden over hvor malmfull en gammel favoritt klang på ny vinyl i de lavere oktaver.
    Ellersmessig står opptil flere RIAAer og DACer på blokka for lek og test.
    Så det så! Æ så dum atte :rolleyes:

    At Joakim er klar på at singel ended (RCA) utgangene til Aura Audiophilia + låter best er jo kjekt å vite.
    Det er vel snart 10 år siden OAS voldgjestet herremannens produksjonslokaler første gang, så noe har skjedd siden den gang.
    Man ble ikke bergtatt av forsterkerne han laget den gang.

    Og den der teorien om din om at eldre quinder hører dårligere enn din yngre utgave er en sannhet med modifikasjoner kan jeg fortelle deg. Den tenker jeg satt den ;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hæææææææææ...jeg sa det var...atte hææææææ....JEG SA DET VAR KJEKK PLATESPILLER SRTORP HAR!
    Jisus :rolleyes: hør etter da mann! MAKAN...

    Kanskje man skulle høre med herr Fragoso om han kunne skru sammen en fullt balansert Audiophilia Aura+ RIAA :rolleyes:
    Ja, det er mange gode platespillere i fugleriket :) Bare kjeften med deg når det gjelder Aura :cool: Du er så følelsesmessig knyttet til DPRen din at det bare blir med praten :D Nå er jo Audiophile balansert. Baksiden av medaljen er at Joaquim er tydelig på at den ubalanserte utgangen er bedre (selv har jeg ikke testet). Du kan jo spørre om han sender deg en så du kan teste. Kan jo være du blir overrasket :)
    Tøff på avstand kjekken :cool:
    Vist er jeg knyttet til mine kjære DP-produkter, og det skilles godt mellom tørr kamelmøkk og anaboler når enkelte vinylskatter går på tallerken.
    Ble skikkelig rasket over for en liten måned siden over hvor malmfull en gammel favoritt klang på ny vinyl i de lavere oktaver.
    Ellersmessig står opptil flere RIAAer og DACer på blokka for lek og test.
    Så det så! Æ så dum atte :rolleyes:

    At Joakim er klar på at singel ended (RCA) utgangene til Aura Audiophilia + låter best er jo kjekt å vite.
    Det er vel snart 10 år siden OAS voldgjestet herremannens produksjonslokaler første gang, så noe har skjedd siden den gang.
    Man ble ikke bergtatt av forsterkerne han laget den gang.

    Og den der teorien om din om at eldre quinder hører dårligere enn din yngre utgave er en sannhet med modifikasjoner kan jeg fortelle deg. Den tenker jeg satt den ;)
    Da får jeg holde meg til yngre kvinner i mitt neste liv også da. Ikke så gale at det ikke er godt for noe ;)

    Leste den reportasjen deres for noen år siden. Nå har jeg ikke tenkt å kjøpe nye forsterkere av mannen, men jeg ser ikke bort fra at det har skjedd et og annet til det bedre på 10 år med fintenking, prøving og feiling. RIAAen låter jaffal knall :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt slakk i draget etter et skrei-lag i går :rolleyes:

    Må reparere bilen for den nette sum av 22K :mad: Dette stopper heldigvis ikke muligheten til å kjøpe nye luksuriøse duppedingser til haifaien :p;)

    45084256-E0C9-44D2-8F00-0643E212F0DD.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Heh, og jeg som syntes jeg fikk en god ide forleden da jeg kjøpte en sminkekost for å fjerne støv på platespiller og arm. Årsaken til at ideen virket så god er nok at den er tenkt før av smartere folk enn meg.....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heh, og jeg som syntes jeg fikk en god ide forleden da jeg kjøpte en sminkekost for å fjerne støv på platespiller og arm. Årsaken til at ideen virket så god er nok at den er tenkt før av smartere folk enn meg.....
    Hehe, to hoder samme tanke. Sminkebørsten har vært her noen uker, men syntes den passet godt til gårsdagens regning på bilen :) Et naturlig valg da jeg bestemt meg for å ikke bestille deksel til platespilleren.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror det er Fosse som bruker trikset med en LP (som ikke spilles, og kun har dette som jobb) liggende på tallerken for å unngå støv.

    Btw, bruker du en annen platematte enn den originale?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Heh, og jeg som syntes jeg fikk en god ide forleden da jeg kjøpte en sminkekost for å fjerne støv på platespiller og arm. Årsaken til at ideen virket så god er nok at den er tenkt før av smartere folk enn meg.....
    Hehe, to hoder samme tanke. Sminkebørsten har vært her noen uker, men syntes den passet godt til gårsdagens regning på bilen :) Et naturlig valg da jeg bestemt meg for å ikke bestille deksel til platespilleren.
    Jeg har akkurat satt et stort plexilokk over min støvsamler. Eneste utfordring er å plassere den et lurt sted når spilleren brukes. Skikkelig i-landsproblem.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.249
    Torget vurderinger
    12
    Da skal jeg føre tankene langt vekk fra den guddommelige transvestitt til denne varme, kjærlige ødipusen her:

    BC188048-FDAC-4C12-BAF7-5FE8D0FBD39F.jpeg


    Er det bare jeg som tenker at moren ligger (unaturlig) død på soverommet, har gjort det lenge, men stelles fremdeles kjærlig av den hjertevarme sønnen........
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.955
    Antall liker
    29.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da skal jeg føre tankene langt vekk fra den guddommelige transvestitt til denne varme, kjærlige ødipusen her:

    Vis vedlegget 571042

    Er det bare jeg som tenker at moren ligger (unaturlig) død på soverommet, har gjort det lenge, men stelles fremdeles kjærlig av den hjertevarme sønnen........
    Heino, ja!:)

    Heino er still going strong. Her anno 2014-tapning i heavy-metal versjon av seg selv. En høydare:


    Og jeg tuller ikke. Han ga ut dette i en alder av 74 år!

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror det er Fosse som bruker trikset med en LP (som ikke spilles, og kun har dette som jobb) liggende på tallerken for å unngå støv.

    Btw, bruker du en annen platematte enn den originale?
    Har tenkt litt i de samme baner, men nøyer meg med å blåse over tallerkenen før jeg legger på den første platen (når jeg en sjeldent gang husker det) :)

    Originalmatten er en syltynn filtmatte. Jeg bruker en 3mm Achromat-matte. Den originale fra Achromat er 6mm, så denne er laget med Rega i tankene for å slippe å bruke spacer. Har ikke testet om jeg hører forskjell mellom mattene. Gjør det kanskje en dag jeg kjeder meg :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heh, og jeg som syntes jeg fikk en god ide forleden da jeg kjøpte en sminkekost for å fjerne støv på platespiller og arm. Årsaken til at ideen virket så god er nok at den er tenkt før av smartere folk enn meg.....
    Hehe, to hoder samme tanke. Sminkebørsten har vært her noen uker, men syntes den passet godt til gårsdagens regning på bilen :) Et naturlig valg da jeg bestemt meg for å ikke bestille deksel til platespilleren.
    Jeg har akkurat satt et stort plexilokk over min støvsamler. Eneste utfordring er å plassere den et lurt sted når spilleren brukes. Skikkelig i-landsproblem.
    Vi kom til forskjellig konklusjon på samme i-landsproblem :)

    Jeg kunne selvfølgelig satt på plinthet til spilleren som har støvlokk montert, men fant ut at det estetiske trumfer det praktiske :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da skal jeg føre tankene langt vekk fra den guddommelige transvestitt til denne varme, kjærlige ødipusen her:

    Vis vedlegget 571042

    Er det bare jeg som tenker at moren ligger (unaturlig) død på soverommet, har gjort det lenge, men stelles fremdeles kjærlig av den hjertevarme sønnen........
    ;););) Ser hva du mener, men når jeg ser på øynene er jeg litt usikker på om dette er en kar du slipper inn på sykehjemmet. Kan det være Arnfinn Nessets ukjente bror? Men etter å ha vært utsatt for videoen til Skjeen-Sotras hestevisker, heller jeg til at vi her snakker om Till Lindemanns storebror ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at enkelte som vanlig spiller Pink Floyd (hvilket jeg også utsetter meg selv for innimellom), mens andre har behov for å legge ut bilde av popgrupper som samsvarer med egne seksuelle fantasier :cool::D

    Her nytes det en whisky i påvente av scampi med saus/kraft som gjør rødvin til en umulighet. Høyverdig musikk følger naturligvis livets vann. Til de ville horder som savner å se Nick Cave vandre ned en mørk gate eller høre den malmfulle røsten til Leonard Cohen fra oven......

    EA3C06B6-C6BA-4A7C-88E7-E3B94E6920E6.jpeg


    De ville horder som verdsetter kvalitet, men ønsker å ta tempoet opp et lite hakk, finnes det også ualminnelig gode alternativer :)

    664C88A2-808C-471F-8C34-C6041604606C.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror det er Fosse som bruker trikset med en LP (som ikke spilles, og kun har dette som jobb) liggende på tallerken for å unngå støv.

    Btw, bruker du en annen platematte enn den originale?
    Har tenkt litt i de samme baner, men nøyer meg med å blåse over tallerkenen før jeg legger på den første platen (når jeg en sjeldent gang husker det) :)

    Originalmatten er en syltynn filtmatte. Jeg bruker en 3mm Achromat-matte. Den originale fra Achromat er 6mm, så denne er laget med Rega i tankene for å slippe å bruke spacer. Har ikke testet om jeg hører forskjell mellom mattene. Gjør det kanskje en dag jeg kjeder meg :)
    Da husket jeg rett. Den 3mm er til rega som har 3mm originalfilt.
    Tipper du kommer til å høre «sånn ca 2mm endring i VTA» forskjell. ;)

    Like greit om du sender den Achromatten til meg :D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ......og herrejesus så bra Gill Landry er! Takk <3
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.152
    Antall liker
    17.537
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at enkelte som vanlig spiller Pink Floyd (hvilket jeg også utsetter meg selv for innimellom), mens andre har behov for å legge ut bilde av popgrupper som samsvarer med egne seksuelle fantasier :cool::D

    Her nytes det en whisky i påvente av scampi med saus/kraft som gjør rødvin til en umulighet. Høyverdig musikk følger naturligvis livets vann. Til de ville horder som savner å se Nick Cave vandre ned en mørk gate eller høre den malmfulle røsten til Leonard Cohen fra oven.

    De ville horder som verdsetter kvalitet, men ønsker å ta tempoet opp et lite hakk, finnes det også ualminnelig gode alternativer :)
    De ville horder, ihvertfall meg :) Har benket seg foran tv’en og åpnet en flaske rødvin. Det er jo tross alt MGP i kveld.
    Måtte dog kapitulere allerede ett stykke ut i låt nr. 2 og skru av tv lyden. Så i år får David Crosby æren av å synge alle de norske bidragene for meg ;) Ha en fortsatt henrivende helg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror det er Fosse som bruker trikset med en LP (som ikke spilles, og kun har dette som jobb) liggende på tallerken for å unngå støv.

    Btw, bruker du en annen platematte enn den originale?
    Har tenkt litt i de samme baner, men nøyer meg med å blåse over tallerkenen før jeg legger på den første platen (når jeg en sjeldent gang husker det) :)

    Originalmatten er en syltynn filtmatte. Jeg bruker en 3mm Achromat-matte. Den originale fra Achromat er 6mm, så denne er laget med Rega i tankene for å slippe å bruke spacer. Har ikke testet om jeg hører forskjell mellom mattene. Gjør det kanskje en dag jeg kjeder meg :)
    Da husket jeg rett. Den 3mm er til rega som har 3mm originalfilt.
    Tipper du kommer til å høre «sånn ca 2mm endring i VTA» forskjell. ;)

    Like greit om du sender den Achromatten til meg :D
    I know, og forhåpentligvis har ikke det allverdens innvirkning på lyden. Det bør i hvert fall være mye bedre lyd med filtmatten for at jeg skal bytte tilbake. Er ikke mye statisk elektrisitet som skal til for at den følger med platen ved plateskift, noe som blir ekstra irriterende da jeg «the Rega way» ikke stopper motoren ved plateskift.

    Kjekt du også liker, Gill Landry :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.545
    Antall liker
    69.331
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn