Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig misunnelig på slaraffenlivet som nå venter deg. Hadde kledt en ellers driftig fyr som meg just purrfekt!

    Men jeg er jo ikke overrasket når man ser hvordan du har spilt opp til den dansen på en stund nå. Mye (selv)skade. Var det ikke foten, så var det (høyre)hånda, eller noe annet. Covid19, med karantene osv ble jo reneste gavepakka av legitimert jobbfravær.

    Ok, nå høres jeg nesten bitter og misunnelig ut, men jeg vil påstå at det er på sin plass. Selv skal jeg traske rundt blant tenåringer og later som at jeg forstår dem. I 20 år til!

    Kos deg, din ex-pirat! :whistle:
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Midtkonsollet er utstyrt med et løst sminkespeil, så jeg tenker jeg bruker det hvis vi ødelegger sidespeilet 🤪

    BMW ble nevnt av tjommien min da vi undersøkte kjøp av bil i Bergen (i tillegg til Lexus fører de Toyota og BMW). Jeg kjøpte for mange år siden en mindre ny BMW her i Bergen. Med tanke på noen servicer og kundeoppfølging på den bilen, lovte jeg meg selv å aldri eie en BMW igjen. Jeg er fleksibel på gamle prinsipper hvis det gagner meg 🤪 men liker best å holde det jeg har lovd meg selv (og andre) :giggle:

    Takk for invitasjon! Vi vurderte litt forskjellige veivalg og overnatting, men har bestemt oss før raskt å hanke inn bilen hos eieren i Bærum, og deretter kurse direkte mot folkeskikken :)
    Skjønner deg godt jeg med den "track record" som BMW har på sine registerkjeder som skal vare evig siden de er av "heavy metal".
    Mellom 140-180 tusen km ryker faenskapet, og det koster en mindre formue å skifte ut de gamle slarkete kjedene med nye :mad:
    Jepp, vi har nylig skiftet de gøyale sykkelkjedene på vår BMW X5.
    Hadde det ikke vært for Konemors snarrådige handlinger mhp forsikring av motorhavari, så hadde det kostet oss 63 frognertiere hos merke verkstedet.
    Vi kunne få reparasjonen helt ned i 39 laks hos et verksted som et uautorisert av BMW, men neida forsikringsselskapet ville ha den dyre varianten.
    Vi betalte 20% av kostnaden, og fikk tilbake en bil som 2,5 timere senere bråstoppet og flashet feilmeldinger som en fint belyst juledekorasjon.
    De flinke autoriserte herremennene på merke verkstedet hadde glemt å feste drivstoffslangen i motorblokka forskriftsmessig, så den hoppet av og spylte ned den nyvaskede motoren med diesel. Er gutta sine som er proffe det!
    Sidemannskontroll, hva faen er det!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig misunnelig på slaraffenlivet som nå venter deg. Hadde kledt en ellers driftig fyr som meg just purrfekt!

    Men jeg er jo ikke overrasket når man ser hvordan du har spilt opp til den dansen på en stund nå. Mye (selv)skade. Var det ikke foten, så var det (høyre)hånda, eller noe annet. Covid19, med karantene osv ble jo reneste gavepakka av legitimert jobbfravær.

    Ok, nå høres jeg nesten bitter og misunnelig ut, men jeg vil påstå at det er på sin plass. Selv skal jeg traske rundt blant tenåringer og later som at jeg forstår dem. I 20 år til!

    Kos deg, din ex-pirat! :whistle:
    Tanken på at 20 årskull av våre unge lovende skal måtte late som de forstår deg er ualminnelig mye verre 😎😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Var det ikke Top Gear som døpte BMW X5 til "bruktbilen fra Helvete"? 😁👍

    M
    Hjertelig takk for salt i såret Sundkoien :)
    Neida, vår panzerslede har tikket og gått 55 000 km på +3 år uten de STORE verksted regningene.
    Men jo takk, det koster når en slik stor bil får vondt i fjæringer, støtdempere og bremseskiver.
    Men hovedproblemet med slike biler er etter mitt skjønn alt for mye elektrisk dill dall.
    Som å fikse ryggekamera, og deretter få feil på utfelling av speilet på førersiden som nå vrenger seg helt frem o_O
    Skjønn det den som vil!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bil er viktigere for kona enn meg. Ålreit bil, så vil hun kjøre mye. Eksempelvis har hun allerede sagt at hun må ha bilen i morgen da hun skal på juleverksted. Da kommer jo jeg ingen steder og må sitte hjemme for meg selv og snurre plater med forsterkeren innstilt til røslig volum 😊

    Snart ombord på flyet til Tiggerstaden. Rar følelse. Har vel ikke flydd på 10 måneder.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.808
    Antall liker
    50.647
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bil er viktigere for kona enn meg. Ålreit bil, så vil hun kjøre mye. Eksempelvis har hun allerede sagt at hun må ha bilen i morgen da hun skal på juleverksted. Da kommer jo jeg ingen steder og må sitte hjemme for meg selv og snurre plater med forsterkeren innstilt til røslig volum 😊

    Snart ombord på flyet til Tiggerstaden. Rar følelse. Har vel ikke flydd på 10 måneder.
    Godt tur og grattis med ny tralle😁.

    O
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    .....men anbefale den, det skal du @Powerpoint 🤣🤣🤣
    Ja vist skal jeg det Roda.
    Hverdagsbilen er tapsbutikk uansett.
    "Pick your poison/brand!"
    Det morsomme med BMW X5 er å sette den i sportsmodus, og trå inn gassen.
    Det å kjenne 2 tonn bil løfte seg og bykse bortover motorveien er jævlig gøy.
    Den går som et uvær, men er også tørst når 6 sylindre skal mates.
    Så er kjørekomforten langt over den vanlige bilen i gata.
    For ikke å snakke om sikkerheten.

    Det passer sjelden lommeboka at husets bil trenger service eller akutt reparasjon uansett merke.
    Det koster uansett, og de pengene har man sjelden lagt unna til slikt formål.
    Om du har Volvo, Audi, BMW etc så koster det over tid.
    Noen modeller er mer kranglete enn andre osv.osv.
    Du har INGEN garanti for holdbarheten på DIN bil, men noe vet man jo.
    Kjører man kjerra hardt eller mye, så koster det.

    Sleivspark returnert ;)
    Stå over 2 kast, og gå rett i fengsel :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Phøi, bykser du liksom.
    Rygger fra deg med Volvoen, fire sylindre (kompressor og turbo) og elmotor 🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ideell tur til den pestifiserte Tiggerstaden. Raskt inn og raskt ut 😎😄 Det må kunne defineres som effektiv og dra hjemmefra kl 0735 og returnere kl 1920 med ny gammel bil 😊

    Deilig å ha fått lunk i rørene og spille noe ålreit musikk. Faen, har hørt på mye radio-søppel på veien i dag! Da er jo noen av de beste låtene til The Band god medisin. Julekalenderen er åpnet, og gårsdagens øl fra Oslo Brewing Co må jo passe bra i dag 😃

    AB59B0A3-E6AF-4828-A151-E3AB97C01235.jpeg


    Forøvrig en veldig god opplevelse å overta bilen i dag. Selger ventet på oss da vi gikk av toget i Sandvika. Bilen var som ny, og han hadde fått vasket den både innvendig og utvendig, full tank med både bensin og vindusspylervæske. Prikken på i-en var to vannflasker som sto plassert i holderne i midt-konsollet 😃 Det var nesten så jeg spurte hvorfor han ikke hadde kjøpt blomst til kona på overtakelsen 😄

    Det er litt vanskelig å hevde at Lexus er ungdommelig etter å ha sett statistikken Largo (så velvillig 😡) sendte. Det blir ikke bedre av at selgeren var 81 år 😳 Men, han var nå veldig ungdommelig for alderen 🤣 Veldig fornøyd med dagen. Bærum leverte til høyeste karakter! 😃
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hos meg ringer det kanskje en bjelle om at du har betalt grov overpris med slik service.... Nummeret før hornorkester på perrongen. 😉

    Nei, tuller, flott å oppleve de som setter sin ære i å selge ting i ordentlig stand. 😊
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    ....Den går som et uvær, men er også tørst når 6 sylindre skal mates.
    Etter 3 mnd med C350E er det eneste jeg har å klage på at motoren har HELT FEIL LYD!!
    Det tar åpenbart tid å avvennes fra (få) 6- og (mange) 8-sylindrede maskinister :oops:
    Ja ja, det lukter i det minste ikke landbruksredkap når det skal tankes... :sneaky:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Phøi, bykser du liksom.
    Rygger fra deg med Volvoen, fire sylindre (kompressor og turbo) og elmotor 🤣
    Jeg kommer gjerne bortom deg en tur, og harver Volven din ned i bakken.
    Ja, det sitter et par turboer på vår også.
    Det er bare å si i fra, så stiller jeg på stripa ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kommer gjerne bortom deg en tur, og harver Volven din ned i bakken.
    Ja, det sitter et par turboer på vår også.
    Det er bare å si i fra, så stiller jeg på stripa ;)
    Jeg har prøvd ett par Volvo’er som ettersigende skulle være spreke, men fra jeg trykket inn gassen og til det skjedde noe, rakk jeg å skrelle poteter og koke de ferdig for å si det sånn..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har prøvd ett par Volvo’er som ettersigende skulle være spreke, men fra jeg trykket inn gassen og til det skjedde noe, rakk jeg å skrelle poteter og koke de ferdig for å si det sånn..
    Jeg har sittet på med både RoDa og Powerpoint, og har i etterkant den populære sveisen til John Travolta fra Saturday Night Fever 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dessverre tror jeg power sin børs-traktor får deng her. På tross av at BMW står mye høyere enn noen bil med "jeg ruller" i fronten.. :).
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Nuvel
    Slapp av! Vi Vestlendinger må holde sammen. Klokken er snart 22.30 og da er det sengetid for alle fra Viken 😊
    Nuvel....

    Bare litt skuffa over at dere ikke tok overnatting med middag her i huset før dere kunne tatt turen med mer realistisk angst over de norske fjell, med opprivende fyllesjuke og manglende hukommelse fra gårsdagen.... Jeg mener, dere var tross alt rett borte i veien! :devilish: :)

    Så kunne du få høre hvor ille lyd det blir når fabrikken har en japansk markedsavdeling uten kontakt med virkeligheten (aka SPEC). Synes det låter finfint, jeg, så jeg har antakelig ikke peiling på verken musikk eller virkelighet. Neste gang du kjøper bil ses vi vel? :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Var litt nysgjerrig på bilvalget, og leste nettopp en meget god test av modellen du har kjøpt på «Senior Cars». De berømmet særlig det praktiske med å kunne frakte en rullator stående i bagasjerommet og meget god høyde for en røslig hatt i forsetet. Litt trekk for kritisk og ustabil oppførsel i elgtesten i 30-sone.... 😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel


    Nuvel....

    Bare litt skuffa over at dere ikke tok overnatting med middag her i huset før dere kunne tatt turen med mer realistisk angst over de norske fjell, med opprivende fyllesjuke og manglende hukommelse fra gårsdagen.... Jeg mener, dere var tross alt rett borte i veien! :devilish: :)

    Så kunne du få høre hvor ille lyd det blir når fabrikken har en japansk markedsavdeling uten kontakt med virkeligheten (aka SPEC). Synes det låter finfint, jeg, så jeg har antakelig ikke peiling på verken musikk eller virkelighet. Neste gang du kjøper bil ses vi vel? :)
    Vi hadde begge to lyst til å besøke din samboer, men var redd for at hvis du stakk innom ville vi bli sendt tidlig til sengs 😎😂
    Tviler ikke et øyeblikk på at det låter bra i Asker med både det ene og andre. Utfordringene blir å finne et så presist blomsterspråk at alle avskygninger i haifai-miljøet forstår deg 😎😄
    Stikker innom neste gang vi kjøper bil. Kan bli lenge til. Nevnte for kona at nå har vi kjøpt bil, og det er vel på tide å legge samme summen i en forsterker. Svaret var i beste fall......eh interessant 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var litt nysgjerrig på bilvalget, og leste nettopp en meget god test av modellen du har kjøpt på «Senior Cars». De berømmet særlig det praktiske med å kunne frakte en rullator stående i bagasjerommet og meget god høyde for en røslig hatt i forsetet. Litt trekk for kritisk og ustabil oppførsel i elgtesten i 30-sone.... 😉
    Du skakkje kødde med Lexus 😡 Eneste bilen jeg vet om med hattehylle over førersetet 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Drit i bilene! Din vektklasse mot en illsint Senjværing. Kan bli spennende 😄
    Veldig dumt å terge en gammel grizzlybjørn for å si det sånn.
    Men liten tue har veltet stort lass før (jmfr. David vs Goliat).
    På den annen side trenger jeg bare å treffe med den ene fremlabben en gang.
    Sånn, det får være nok pisspreik.
    Jeg har intet utestående med den godeste RoDa.
    Men er man svær i kjeften, så må man tåle å få samme valuta i retur.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Se om du finner denne plata i dine samlings kjøp.
    The Call "Into The Woods"vokalist/gitarr Michael Been gikk bort 2010 når han jobbet som lydtekniker til hans sønns band Black Rebel Motorcycle Club.
    Bandet omtales som det beste 80tal bandet som få kjente til, en knall god A-side og lyden er tidsriktig🙂
    20201204_172532.jpg


    Stan Ridgway leverer:cool:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se om du finner denne plata i dine samlings kjøp.
    The Call "Into The Woods"vokalist/gitarr Michael Been gikk bort 2010 når han jobbet som lydtekniker til Hans sønns band Black Rebel Motorcycle Club.
    Bandet omtales som det beste 80tal bandet som få kjente til, en knall god A-side og lyden er tidsriktig🙂
    Vis vedlegget 680194

    Stan Ridgway leverer:cool:
    Godt Stan Ridgway leverer. Hvis ikke hadde jeg blitt litt bekymret for deg 😄

    Takk for tips. Fikk med meg at The Call var musikernes musikere i hine hårde dager. Kom litt sent inn, men spilte Red Moon myyye på CD. I senere år har jeg forsøkt et par av de andre, uten å ha fått helt fot. Har kanskje ikke prøvd hardt nok. Into the Woods er ukjent for meg, men skal ha den i bakhodet. Hadde et par tre CDer med Black Rebel Motorcycle Club, men linken mot The Call var ny for meg.

    Hos meg streames nå samleplaten til White Stripes som ble sluppet nå. Fett som faen! 😃
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Godt Stan Ridgway leverer. Hvis ikke hadde jeg blitt litt bekymret for deg 😄

    Takk for tips. Fikk med meg at The Call var musikernes musikere i hine hårde dager. Kom litt sent inn, men spilte Red Moon myyye på CD. I senere år har jeg forsøkt et par av de andre, uten å ha fått helt fot. Har kanskje ikke prøvd hardt nok. Into the Woods er ukjent for meg, men skal ha den i bakhodet. Hadde et par tre CDer med Black Rebel Motorcycle Club, men linken mot The Call var ny for meg.

    Hos meg streames nå samleplaten til White Stripes som ble sluppet nå. Fett som faen! 😃
    Hade ventet noe bedre lyd på Stan plata mer komplett lyd over hele registeret, vokal står frem stor og tydelig mye fokus på den her🙄 hele lydbildet er også stort og luftig men det skulle vært lite mere tyngde over det hele. Music on Vinyl burde tatt sig ann denne klassikeren.
    Omtrent som når jeg spillte bass man ville høres mest😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn