Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.935
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 683806
    Messingglassene kan brukes til å lage Acoustic Resonators a là Frank Chang.
    Da tjener man fort inn utlegget på kirsebærvin. Synd pynten ikke sitter på en velsmakende Brunello.

Når det gjelder juletre, er det som alltid det samme her i Blåskogen.
    Sjølhugst av "villgran" under kraftledningen, De skal bort likevel. Vinn/vinn.
    Og treet hugges og pyntes i morgen!
    God Jul!
    Helt riktig👍🎅
    Juletre skal pyntes 23.12.🎄

M

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.942
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Beklager litt "spamming" i tråden din Karmis ;) , men JO.
    Disse re-masters har vært diskutert opp og ned på ulike fora rundt om, og de langt fleste mener (som meg) at noe av dynamikken gikk tapt i re-master´n av The Wall. Umiddelbart kan den gi inntrykk av å være bedre, men sett deg ned med konsentrert lytting. Den er "flatere/tammere" i lyden. Det høres temmelig godt - helt fra starten av.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hyggelig med litt liv i tråden!

Selv er jeg nok ikke helt audiofil. For meg holder det at jeg synes innspillingen er god og ikke nødvendigvis den beste. Det er heldigvis sjeldent jeg tar meg bryet med å sammenligne utgivelser 😃

Registrerer ellers at de tar bedre vare på tradisjonene oppe i dalom. Bra! Selv har jeg mitt fulle hyre med å få kona til å forstå at treet skal stå til trettende dags jul. Egentlig litt rart. Blomster skal holdes liv i, men juletreet ønsker hun å ta livet av rett etter nyttår 😄

Jeg tviler forøvrig på om nissen kommer med noe haifai eller vinyl til meg i år.

FEAE0608-5EE4-484D-BA0E-08B391F11E47.jpeg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Beklager litt "spamming" i tråden din Karmis ;) , men JO.
    Disse re-masters har vært diskutert opp og ned på ulike fora rundt om, og de langt fleste mener (som meg) at noe av dynamikken gikk tapt i re-master´n av The Wall. Umiddelbart kan den gi inntrykk av å være bedre, men sett deg ned med konsentrert lytting. Den er "flatere/tammere" i lyden. Det høres temmelig godt - helt fra starten av.
    Don´t care what others think/say............... så stadig NEI ;) .
    Og lytte igen bli´r lidt svært, da jeg som sagt solgte alle de "gamle", og fa´en om jeg gider købe en brugt 1. pres til overpris igen.
    Er mere end tilfreds med 2015-versionen.
    Gledelig jul....... over & out 🍺🍻🍷

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Når det gjelder juletre, er det som alltid det samme her i Blåskogen.
    Sjølhugst av "villgran" under kraftledningen, De skal bort likevel. Vinn/vinn.
    Og treet hugges og pyntes i morgen!
    God Jul!
    Pyntes på lillejulaften her også. 😊Har satt den opp og den har foreløpig holdt seg i ro og fulgte villig med inn. Da er det vel kanskje trygt å legge til grunn at det er en tamgran som jeg har fått tak i? Litt bekymret for at den skal gå helt berserk på julekvelden med et svare styr.... 😬😉

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.541
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer ellers at de tar bedre vare på tradisjonene oppe i dalom. Bra! Selv har jeg mitt fulle hyre med å få kona til å forstå at treet skal stå til trettende dags jul. Egentlig litt rart. Blomster skal holdes liv i, men juletreet ønsker hun å ta livet av rett etter nyttår 😄
    Vi burde kanskje foreta et konebytte noen dager i romjulen. Da kan jeg få pælmet den jævla granbusken ut døra 3. juledags morgen. Så kan vi bytte koner tilbake like etterpå.. 😃

Jeg sjekket forøvrig almanakken: Gled dere, vintersolverv var kl 1102 i går. Sola har alt snudd!

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.541
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Solsnu burde jo vært den store festen, ikke jula
    Vintersolsnu var den store festen historisk sett! Kirken sørget for å legge datoen for Kristi (det finnes ingen dokumentasjon for når Jesus ble født) fødsel så tett som mulig opp til solsnu. Omtrent som de gjorde med Døperen Johannes` (eller St.Hans) dag til en dag tett opp til sommersolsnu.....

Åsatruen eller dyrking av solguden kaster lange skygger. Fun fact: I deler av tyskland blir det fremdeles tent Osterfeuer, et bål a la St.Hans, men til påsketider, eller rundt vårjevndøgn.

Mvh

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vintersolsnu var den store festen historisk sett! Kirken sørget for å legge Kristi (det finnes ingen dokumentasjon for når Jesus ble født) fødsel så tett som mulig opp til solsnu. Omtrent som de gjorde med Døperen Johannes` (eller St.Hans) dag til en dag tett opp til sommersolsnu.....

Mvh
    , because the tradition associating the birth of Jesus with the winter solstice on December 25th didn’t appear until the middle of third century, or roughly 200 years after the canonical gospels were written. - at de bommet med kun tre dager etter skjema da 200 år hadde passert er ikke værst med tanke på at det startet som en muntlig tradisjon... Uansett, digg at sola kommer tilbake... :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi burde kanskje foreta et konebytte noen dager i romjulen. Da kan jeg få pælmet den jævla granbusken ut døra 3. juledags morgen. Så kan vi bytte koner tilbake like etterpå.. 😃

Jeg sjekket forøvrig almanakken: Gled dere, vintersolverv var kl 1102 i går. Sola har alt snudd!

mvh
    Det er den dårligste unnskyldningen jeg noen gang har hørt for igjen å kunne krafse på litt ungkjøtt 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da blir det visst en liten dose haifai til jul likevel, om enn ikke under treet 😃 Ble i dag enig om salg av min Gato forsterker med en hyggelig kar østpå. Full galopp til posten da han ville ha den innlevert før kl 16 (er vel en frist for sending i dag). En liten del av handelen ble innbytte. Min Cambridge transport skjelver i utrygg forvissning om at dens oppholdstillatelse igjen blir utfordret 😄

4F3AA112-A050-4957-82A7-BCF55EAAF16F.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.944
    Om jeg skulle vurdert å ha én tatovering, så tror jeg det måtte vært det symbolet der :cool:
    Beklageligvis så bør mange av oss ikke ha en slik merking, fordi gitt >100 års kjemisk industriell eksponering av organiske mikroforurensinger og metaller er mange av oss blitt spesialavfall. Undertegnede bør verken graves ned grunnet avrenning til grunn, ei heller fyres opp mtp utslipp til luft. Så får jeg ringe Elon Musk å be om å bli deponert i en fjern galakse. Tenk seg til å bli intergalaktisk avfall :rolleyes:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En riktig god jul til motoren, ptb og alle dere andre som lider av samme fritidsproblemer som meg og slumper innom denne tråden 🎅🏿(Alltid politisk korrekt i denne tråden).

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denon duger selv om det ikke er en dedikert transport. Gratulerer med salg 🙂
    Takker. Helt greit å få Denon med som en nisse på lasset. Skal visst være strøken med ny fjernkontroll. Blir i hvert fall et nytt forsøk som kanskje gjør at jeg får testet SACD for moro skyld 😃

Det er jo egentlig litt tullete for meg som knapt spiller CDer. Samtidig er det ikke noe annet enn CD spilleren jeg føler behov for å endre på for øyeblikket. Egentlig har jeg mest lyst på drømmen fra jeg hadde CD samling, EC EMC 1-UP. De har jo av en eller annen grunn steget i pris sammen med annet EC utstyr de siste årene, så jeg gidder ikke høgge til før det seiler et godt kjøp forbi. Hvis jeg ikke skal tenke med hjertet ender jeg kanskje opp med en av de nye fra Pro-Ject. CD-hyllen min tar vel 110-120 CD, så hvis jeg kjeder meg kan jeg jo optimalisere med the soundtrack to my life der også 😃

• Liker
    Reaksjoner: HCS

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.816
    Sted
    Bartistan
    Beklageligvis så bør mange av oss ikke ha en slik merking, fordi gitt >100 års kjemisk industriell eksponering av organiske mikroforurensinger og metaller er mange av oss blitt spesialavfall. Undertegnede bør verken graves ned grunnet avrenning til grunn, ei heller fyres opp mtp utslipp til luft. Så får jeg ringe Elon Musk å be om å bli deponert i en fjern galakse. Tenk seg til å bli intergalaktisk avfall :rolleyes:
    Og så jeg som har sagt til alle i min nærhet at alt som kan doneres til verdige trengende den dagen jeg stuper skal værsgo resirkuleres.
    Jeg har også spesifisert at tunga må destrueres som farlig avfall pga den giftighet.
    Her må det åpenbart revurderes... 🧐

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.865
    Torget vurderinger
    2
    God jul, Kromkakana; håper du får en vakker feiring med god mat og drikke! Neste år ses vi sikkert, et eller annet sted i Europa! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God jul til deg å dinne🎄🎅🏼
    Riktig god jul, roeng2! Kjekt å se at du er tilbake på HFS. Jeg antar du trodde du skulle få deg et meningsfullt liv uten HFS, men gav opp og havnet tilbake i denne fordufsfulle andedammen 🤪

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.355
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God jul, Kromkakana; håper du får en vakker feiring med god mat og drikke! Neste år ses vi sikkert, et eller annet sted i Europa! :)
    Takk det samme, Håklien! Min mangel på vurderingsevne har gjort at jeg har dradd på jobb i dag, men etter hvert blir det nok en fin og tradisjonell julefeiring, dog uten snø som vanlig. I og med at jeg har mer fritid enn forstand neste år treffes vi forhåpentligvis et eller annet sted neste år :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn