For min egen del tror jeg jeg fortsetter å drikke mine Westmalle med velbehag og plasserer korken der den hører hjemme
Må med skam melde at jeg ikke har hørt om disse karene før. Så enkelt og bra kan det altså gjøres
Tja, det er nå mange måter å bli fanget i musikken på mein Herr, og HØNN er slettes ikke alltid svaret for alle.Kanke skjønne hvorfor dere vil gå glipp av MUSIKKEN ... ;-)
For ALL del Bluesbreaker, sett RØR til å forsterke signalet på hvilke høyttalere DU vil.Hva med Magnestater og rør da power?
Tenkt tanken på den kombien?
Det fine er Bluesbreaker at nøyaktig det samme kan jeg si om min transistorforsterker Dynamic Precision.Nei.
Rørsleden blir,-de neste hundre år.
Tror ikke dem som har hørt Octave vil kalle det pusete.
Riktignok koster de litt, men det er det mye annet som gjør også.
Man får ikke det hele for det halve som danskene sier.
Hmmm....dette må du løse før juni, kan itte reise både med fly og tog for å høre på knitring vettu TOMZFaen til greier. Har fått noe knitring herKan gå en stund mellom hver hang, men plutselig knitrer det litt og så er det borte igjen. Blir nesten som jeg føler meg som en vinylmann
Har det vært der hele tiden, og eneste forskjellen nå er at jeg følger med på når det kommer? Har det noe med forandringene jeg gjorde i plasseringen av komponentene? Har det noe med de nye høyttalerkablene å gjøre? Er det noen av kablene som har en uheldig plassering ift hverandre? Har vi fått noe nytt utstyr inn i huset på på strømkretsen? Er det mobilen eller Ipaden min som slår inn? Eller har det noe med væromslaget osv.
Det er nå alltid et eller annet en skal irritere seg over med denne hobbyen![]()
Med det som venter deg er litt småknitring i stereoen som bagateller å regne!Hmmm....dette må du løse før juni, kan itte reise både med fly og tog for å høre på knitring vettu TOMZFaen til greier. Har fått noe knitring herKan gå en stund mellom hver hang, men plutselig knitrer det litt og så er det borte igjen. Blir nesten som jeg føler meg som en vinylmann
Har det vært der hele tiden, og eneste forskjellen nå er at jeg følger med på når det kommer? Har det noe med forandringene jeg gjorde i plasseringen av komponentene? Har det noe med de nye høyttalerkablene å gjøre? Er det noen av kablene som har en uheldig plassering ift hverandre? Har vi fått noe nytt utstyr inn i huset på på strømkretsen? Er det mobilen eller Ipaden min som slår inn? Eller har det noe med væromslaget osv.
Det er nå alltid et eller annet en skal irritere seg over med denne hobbyen![]()
Da er det enklere å hive sæ i bilen og ta en snartur opp i blåskogen
gismo
Ja det er no dritt detMer sild til folket!
Mulig jeg har et par skiver stående så du kan få høre litt knitring gismo.
Finnes nok et ferdigspilt ex av Cosmos Factory i arkivet.
Skal ordne det.
Verre er det med digitalisknitter.
Tror jeg hadde prøvd å sjekke alle kabler først.
Hehe, knitrer ikke av gasspeis vettu
Trenger ikke være tidkrevende. Virker ikke som knitringen blir høyere ved høyere volum. Alternativet er da å kjøre et par knepp økt volum i stuenen løsning fruen sikkert lar seg begeistre over
![]()
Jeg er deg evig takknemlig! Hadde nok ikke sittet her med Bird 2 hvis det ikke var for deg. Og det er ikke kødd engangHehe, knitrer ikke av gasspeis vettu
Trenger ikke være tidkrevende. Virker ikke som knitringen blir høyere ved høyere volum. Alternativet er da å kjøre et par knepp økt volum i stuenen løsning fruen sikkert lar seg begeistre over
![]()
Skjønte du ikke at det var "hjelp" jeg drev med når jeg dro på svakt hos deg ? 8)
Herlig gamle mann, håper dette eskalerer frem mot juni mnd....For meg blir det litt meningsløst å stadig oppgradere anlegget og bare høre på garasjerock og den slags. Bedre anlegg gir et godt utgangspunkt til å bli kjent med og like andre typer musikk. Foreløpig må jeg innrømme at klassisk musikk har trange kår i stuen, men trening på å like jazz lykkes stadig oftere. Har sikkert også noe med alder å gjøre
Har de siste par dagene gjort meg kjent med denne av Ray Brown med noen venner. Tittelen på platen, Super Bass Vol. 2 gjorde meg i utgangspunktet særdeles skeptisk, og sangene som er valgt gjorde at forventningene mine handlet om svisker. Så til de grader feil!!! Dette er kanonbra/tøft og foten går uavbrutt. Spiller ganske så høyt, og frekvensleiet gjør at det relativt behagelig her, men jeg lurer på hvordan det høres ut hos naboen på den andre siden av stueveggenInnspillingen er også kanonbra, høres jo ut som ekte klapping
Vis vedlegget 311376
Hehe...har itte den nei, men har denne her...som du ser er det med litt syngedamer og da er jo gismogutt solgt vettuDon't count on it, Mr. GismoHar du hørt den forresten?
Big SurpriseHehe...har itte den nei, men har denne her...som du ser er det med litt syngedamer og da er jo gismogutt solgt vettuDon't count on it, Mr. GismoHar du hørt den forresten?
Vis vedlegget 311394
gismo
Hehe...de er solid skrudd fast TOMZ...hele sulamitten er en skulptur skjønner duBig SurpriseHehe...har itte den nei, men har denne her...som du ser er det med litt syngedamer og da er jo gismogutt solgt vettuDon't count on it, Mr. GismoHar du hørt den forresten?
Vis vedlegget 311394
gismoForsøk den jeg anbefalte hvis du tør. Er en sjanse for at småtøsene kommer til å ramle av pidestallen.....
Nå ble man jo umiddelbart litt misunnelig da...
Det ser ut for å være værstingforsterkerne til Naim de "oljeradiatorene".Hva slags olje-radiator er det en skimter i bakgrunnen ? Det var da ikke så kaldt inne i rommet til Harry...
Regner forøvrig at du plukker med deg en av de bollene som vi begge likte ifra 2 etg.. Besnærende lyd i de, bedre enn noe haifai..![]()
Å fa.n, så itte de en gang je, så bare TAD je, sorry TOMZ (var kanskje de du tenkte på)Det ser ut for å være værstingforsterkerne til Naim de "oljeradiatorene".Hva slags olje-radiator er det en skimter i bakgrunnen ? Det var da ikke så kaldt inne i rommet til Harry...
Regner forøvrig at du plukker med deg en av de bollene som vi begge likte ifra 2 etg.. Besnærende lyd i de, bedre enn noe haifai..![]()
Har skjønt på ham at de bollene skal plasseres her og der i et lytterom. Man kan visst ikke måle seg til hvor de bør stå, men må føle seg frem til riktig plasseringHva slags olje-radiator er det en skimter i bakgrunnen ? Det var da ikke så kaldt inne i rommet til Harry...
Utstråling er nå en ting.......men man trenger heller ikke være så følsom hvis man bare har ræv nok til å drive utstyret....Hehehe... Er du blitt sart gamle sjøulk ? Kikket på spec, fy fader for noen beist.. Sikkert artig for de som har råd og lyst på slikt.. Men en vet jo hva som betyr noe.....Eller hur..??
Vis vedlegget 311435