bluesbreaker
Hundeeier
Come on.
Like a hubcap diamond star halo
Get it on. Bang a Gong. Get it on.
Like a Diamond in a Goat's Ass...
Sett alle tre sesongene og de holder bra nivå Jeg ser på det som inspirasjon til å bli en gretten gammel gubbeI går var første kveld på det jeg kan huske med flere timer i strekk foran kopekassen. Kom tilfeldig over serien The Kominsky Method med Michael Douglas og Alan Arkin. Er nå godt uti sesong 1 av tre sesonger. Fantastisk bra! Anbefales til de som har gått tom for ideer om hva de skal se på TV
Vis vedlegget 737460
Inspirasjon til å bli en gretten gubbe for noen. Selv ser jeg det som inspirasjon til videreutvikling og perfeksjonering av gretten gubbe konseptet mittSett alle tre sesongene og de holder bra nivå Jeg ser på det som inspirasjon til å bli en gretten gammel gubbe
Supert! NotertHerlig serie, en annen "skjult pærle" er Mr Inbetween på HBO, leiemorder med hverdagsproblemer, knall spilt av hovedrolle innehaveren, laid back fyr....
Den skal jeg printe ut.Det er rett og slett godt å bli en gretten gammel gubbe, det er en rettighet man har fortjent etter å ha strevd gjennom et langt yrkesliv og opparbeidest seg klokskap, erfaring og klarsyn! Grettenheten er rett og slett en konsekvens av intelligens paret med lange observasjoner av elendigheten i samfunnet!
Livet er for kort til å sitte i et skap.Godt å se at det er flere som tlr komme ut av skapet.. Som frie, gretne gubber
Noe har med alder, mens naturlige forutsetning er det beste... .. Kult navn du fant på.Et spørsmål til de GGG, ved hvilken alder kan en med stolthet tre inn i klubben? Fyller 50 i år så jeg har vel noen år igjen! Har nemlig planer om å starte Grumpy old bastards brewery med en kompis
Vis vedlegget 737512
Det er ikke bare alderen per se som bestemmer når man har gjort seg fortjent til hedersbetegnelsen GGG (må forøvrig ikke forveksles med GGG som er Groruddalens Geriatriske Gruppe) - det er mix'en av en viss alder og opparbeidet kompetanse som avgjør!Et spørsmål til de GGG, ved hvilken alder kan en med stolthet tre inn i klubben? Fyller 50 i år så jeg har vel noen år igjen! Har nemlig planer om å starte Grumpy old bastards brewery med en kompis
Vis vedlegget 737512
Vis vedlegget 737513
Du har jo fått et par svar, men i min sedvanlige godhet føler jeg behov for å supplere. Alder har selvfølgelig noe å si for når man hører naturlig med i GGG, men som et par andre har vært inne på handler det også om gener og om man er naturlig disponert. For din del tror jeg det vil fremtvinge seg de nærmeste årene. Fremover vil du på naturlig vis miste enda mer fett og muskelmasse på aslet, og da vil sykkelsetet gå fra å murre noenlunde behagelig til å gnage seg opp i der du vet. Blir man ikke gretten da så vet ikke jegEt spørsmål til de GGG, ved hvilken alder kan en med stolthet tre inn i klubben? Fyller 50 i år så jeg har vel noen år igjen! Har nemlig planer om å starte Grumpy old bastards brewery med en kompis
Vis vedlegget 737512
Vis vedlegget 737513
Michell Unicover fra Oslo Hifi Centre.Karmana hva slags støvlokk er det du har over spilleren.
Rimelig og grei løsning (for meg).Skal bestilles.
Skal vel godt gjøres å gå utenpå Yellow Moon med minner fra en god venn. Vil likevel slå et slag for den andre platen jeg har med gruppen. Blir ikke noe særlig vakrere enn dette.@bluesbreaker - Yellow Moon er som du skriver et meget bra album. Fikk LP’en av en god venn som ikke lenger er blant oss. En av mine mest spilte album faktisk. Tenker det låter spesielt bra hos de som har Maggie eller Quad.
Du har nok rett både når det gjelder Øl & Bøll og Holton & SteelØl og Bøll du skøyern! Det er vel mer hos Engelen på Apollon man finner slikt.
Secret Mission som du ble velsignet med på Vinyl & Kaffe, låt ganske bra på flate høyttalere hos meg også, i hvert fall da promillen befestet seg sånn ca rundt 1.0 blank.
Apropos promille. Du har neppe hørt Holton og Steels utmerkede country-cover i edru tilstand. Det er RUBY som får beskjed : Don't take your love to town.
RUDY don't fail...
Tror Kenny Rogers var først ute med den, men det finnes flere coverversjoner. Bl.a. m Killers og Cake.
Ellers var det noen gode skiver der.
Tusk blir bare bedre og bedre med åra.
Man skal bare ikke sammenligne den med Rumours. Da den ble innspilt i 79 satte albumet rekord i innspillingskostnader.
I dagens pengeverdi, nærmer 4 millioner us dollars. Det er ikke sagt spesifikt hvor mye av dette som gikk til Coke. Tusk er ganske ekspetimentell, og Buckingham stod nok for mange av skissene til låter. Tusk blir regnet for å være inspirert og preget av den tidas britiske rock og postpunk. Det er en del trommearbeid av Mick Fleetwood som er nokså utafor allfarvei, men meget dyktig utført og interessant. Stevie Nicks skinner på sitt beste på f. eks "Sara". Alle sanger med post-Green Fleetwood Mac har sine historier. Det er som regel noe intrikate floker i kjærlighetsforhold innad i gruppa. Sånn er det med Sara også.
Den LPn med Neville Brothers er nydelig.
Daniel Lanois er produsent og nokså uventa finner man også ENO blant musikerne.
Den er lenge siden var spilt, men skal ta den fram når jeg kommer hjem fra hytta.
Warszawaturen går i dass så jeg , men du går mot en god platehøst.
Den som venter på noe godt…..får i disse tider-på noe godt osv.
Får håpe det går an finne på NOE utpå høstvintern hvertfall.
Skal sjekke denne Ezra når jeg er tilbake i sivilisasjonen. Helt ukjent.
Helt enig i at Brothers Keeper også er et flott album med mange gode sporSkal vel godt gjøres å gå utenpå Yellow Moon med minner fra en god venn. Vil likevel slå et slag for den andre platen jeg har med gruppen. Blir ikke noe særlig vakrere enn dette.
Vis vedlegget 738023
Jøss, her har man rasket med seg mye innenfor og utenfor den musikalske allfarvei. Sjeldent jeg ser så mye jeg ikke har vært borti tidligere Ser ut som du har storkost deg på tur i Trondhjem med, Skranglemannen. Sikkert høyst velkomment med en luftetur. Bursdag har man visst også feiret. Gratulerer med overstått fra den bergenske solkystDen J.Geils Band skiva svinger noe hemningsløst
Det har vært ett og annet å få tak her oppe i Bartebyen også.
Skranglefant vet råd, og er godt kjent byens gater.
Vis vedlegget 738000
Bryan Scary & the Shreeding Tears - Flight of the Knife fikk jeg av verten, og vil bli et nytt bekjentskap.
Colosseum - Valentine Suite er gamle godsaker som må inn i samlingen, likeledes Mountain - Twin Peaks. Noe må jeg ha som den gamle gitarhelten Leslie West medvirker i. A Perect Circle - Thirteenth Step (ett av 3 band som Mr. James Maynard Kiernan medvirker i) hadde jeg kjøpt meg på CD, men tror du f... ikke de har lagt på en eller annen kode slik at den ikke lar seg spille av via min Audionet topplader. Men i CD-spilleren til panzervogna lar det seg gjøre. Grrrrrrrrr....
Så fikk vi høre om en bruktsjappe borte ved Svartlamoen nær Dora ! ubåt bunkeren fra andre verdenskrig. Å dæffen Bjarne hva han har av vinyl en trapp ned fra gateplan det ble fråtsing. Men billig var enkelte saker ikke, dog så sjelden å se at det var ingen bønn. Man hadde jo bursda for fanken, så da er det lov.
Vis vedlegget 738001
Jaggu meg sto det meste av Edgar Broughton Bands diskografi der, så da rasket jeg med meg Wasa Wasa, Sing Brother Sing og Oora. Liker jeg det ikke, så har jeg en kjær venn som er helt hekta. Og der sto plutselig Colosseum - Live og lyste mot meg kom til far.
Vis vedlegget 738002
Hawkwind må man jo også ha et par skiver av, men her var flere av de brukte platene ganske slitne, så da ble Quark Strangness and Charm med hjem. Hvorvidt den er bra aner jeg ikke, men noen sjanser må man ta. Iggy Pop - The Idiot har jeg fra før på CD, så da var en vinyl kopi selvskreven. I krautrock avdelingen dukket flere skiver av gode gamle Kraan - Andy Nogger opp. De 2 andre skivene fikk være igjen. Så kom jeg etter nesten halvannen times blading i plater frem til avdelingen for norske utgivelser. Plutselig sto Popol Vuh/Popol Ace skivene og skinte mot meg. Jeg ble et lite øyeblikk forbløffet over oppdagelsen, men akk o ve så slitene majoriteten av skivene var. De må ha røyka det meste den gang de har spilt skivene for disse hadde fått smake tidens tann. Nei og nei, så 2 eks. av Quiche Maya og førsteskiva var aldeles takras. Men den ene av Stolen from Time så ikke halvgal ut, så de ble den annektert.
Vis vedlegget 738003
Avslutningsvis så kom Tom Waits - Rain Dogs og Willy De Ville - Victory Mixture med i gotteposen til far
Etter endt vinyl los, ramlet vi innom cafe/bar Ramp hvor jeg spiste en meget habil burger med ordentlige hjemmelagede fries + en flaske tulle øl fra Boston.
Til dessert ble det hjemmelaget italiensk iskrem hos Gora på Solsiden slik at følelsen av å ha rundet nok et år seg på plass.
Både brukt vinyl sjappa, burgeren på RAMP og den hjemmelaget iskremen anbefales på det varmeste.
Takk for oppmerksomheten
Takker! Knakende god DAC på sitt, men så langt mangler den nok litt «tyngde og autoritet» sammenlignet med min forrige. Jaja, kan kanskje ikke få i pose og sekkGratulerer med toppers dac
Kjære vene, jeg vet jo hva jeg driver med; jeg sykla ned til Sortelademoen på min El Propell rett før bruktsjappa stengte, og det så raskt at solbrillene forlot t-skjortehalsen ettellerannet sted underveisHan dærre skranglefanten ser ut til å vite hva han driver med. Vet hvertfall hvor det finnes LP plater i Stiftstaden ser jeg.