Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Inspirert etter Østlands tur?
    Mvh
    JMK
    Mye snadder på østlandet, men disse er et merke jeg har hatt autosøk på i et par år på Finn. Passer liksom dårlig nå i og med at vi begge allerede har veldig gode høyttaler 😊 Hadde jeg planlagt med å bo flere år i dette huset, hadde det vært fristende å sette opp et anlegg nummer to på loftet, men sjansen er stor for at vi flytter det nærmeste året 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, vi som sitter på sidelinjen av transaksjonene får vel smøre oss med tålmodighet.

Når det gjelder kjøp av nye høyttalere - og andre ting - har jeg reflektert utrolig mye, og deler gjerne hva jeg har kommet fram til:

Jeg synes jeg man er så opptatt av ting i dette forbrukersamfunnet. Verden brenner. Jeg opplever at tingene begynner å eie meg. Min tilnærming er å tenke på myke verdier, dansen, musikken og alt jeg er omgitt med og ved å virkelig spørre meg selv: "Blir jeg egentlig mer lykkelig av å kjøpe meg nye høyttalere?" Tenker jeg på denne måten, har svaret gitt seg selv: "Ja! Selvfølgelig! Dumt spørsmål..." ;)

Selv om dagene vel glir over i hverandre i pensjonisttilværelsen, ønskes god helg fra nord. :)
    Hehe, dessverre er det nok sånn at lykken hadde blitt kortvarig hvis jeg hadde svart ja på det spørsmålet i dag. Hadde bare blitt å teste dem, og deretter vurdere hvilke som passer inn av dem og Babell i fremtidig bopæl. Blir ikke lykkelig av å lagre høyttalere 😄 Har et stående tilbud om å kjøpe dem, men foreløpig sitter jeg på hendene……og lurer på hvordan jeg skal få drukket øl i dag 😄

Å faen er det helg! Det var dette med å sitte på hendene da 😡 God helg til deg! Kos deg med alt det nye i oppsettet ditt 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er øltimen(e) startet. Satser på at jeg holder meg unna kjøpknapper, selv om jeg ikke sitter på hendene 😄

Vi var i går på en privatvisning. Vi skal etter hvert i noe mindre og med minst mulig vedlikehold. Vet ikke om det blir denne vi går for, men den er absolutt aktuell.

6F3A0594-80DA-48B3-A80B-A5CD9FC9EEBE.jpeg

Stuen var i hvert fall relativt stor med god takhøyde. Absolutt aktuell for haifai, og ikke minst, med litt av den utsikten jeg ønsker. Jaja, vi får se hva som skjer når den legges ut på markedet.

679FBFB9-75E1-48FD-A3C5-F76C834324D0.jpeg

I dag skulle kona en liten tur til byen, og da så jeg mitt snitt til å hive meg med for en liten tur innom, Samleren. Lugget med meg noen gamle Pink Floyd plater, hvor hovedhensikten var å få sjekket ut om den ene DSotM platen var av det verdifulle slaget. Akkurat det er ikke så lett å finne ut. Det vet alle som har vært innom Discogs får å sjekke versjoner av denne første-utgaven. Det gikk ikke veien denne gangen. I tillegg var platene slitne og manglet litt stickers og greier som fulgte med. Kunne sikkert fått atskillig mer ved å selge dem selv, men jeg var fornøyd med å bytte med et par plater passende for dagens øltime (som om jeg ikke har nok å spille 🙄) 😊

Phil Collins lyser vel ikke veldig sterkt på stjernehimmelen i Drotningsvik, men Face Value eren skive som hører hjemme her. Har hatt den inne et par ganger (+ mye annet av rælet hans), men de har ikke vært i bra nok tilstand til å få oppholdstillatelse. Denne er strøken, i 180g utgave og låter riktig så bra.

Videre er det jo lenge siden jeg har vært på konsert. Da må det jo være helt ålreit med et substitutt. Et trippel-album fra Peter Gabriel sin konsert i Milan i 2003. Nå er vel ikke herr Gabriel kjent for dårlig lyd, og det skader nok heller ikke at denne er mastret på halv fart. Jeg er nå i gang med Here Comes the Flood. Tror det blir noen fine timer i Drotningsvik 😊

1E3A492E-4DEB-4A1C-B3D8-B07F741A25E7.jpeg

Glemte helt å si…….skål! 😃

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.232
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har noen av platene til Phil stående i hylla jeg og. Det er ikke ofte de blir spilt, men er jeg i det rette humøret så passer de jo fint. Det ser ut til at det er gubbeutgaven av Face Value du har skaffet deg. Tilfeldig ? :ROFLMAO:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har noen av platene til Phil stående i hylla jeg og. Det er ikke ofte de blir spilt, men er jeg i det rette humøret så passer de jo fint. Det ser ut til at det er gubbeutgaven av Face Value du har skaffet deg. Tilfeldig ? :ROFLMAO:
    Kan ikke være en gubbeutgave. Den er fra 2015, så da snakker vi ung 😄

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.615
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva er din dom om lyden på P. Gabriel skiva Karmana? Jeg ble litt skuffet da den høres komprimert ut! Har Secret World Live og den er det bedre lyd på i mine ører🙄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er din dom om lyden på P. Gabriel skiva Karmana? Jeg ble litt skuffet da den høres komprimert ut! Har Secret World Live og den er det bedre lyd på i mine ører🙄
    Jeg er vel bedre på å høre hva jeg liker og ikke liker enn hva som låter komprimert, så skal ikke være for bastant i forhold til det, men tror nok du har rett. Innspillingen er ganske så «trang i skjæret og lukket». Skuffende, og definitivt ikke det jeg skal slå på når jeg skal demonstrere anlegget og forsøke å bade i min egen og anleggets fortreffelighet 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja Phil C går vel føre Waiting for C alle dager i uken🙄🤔😁
    Grrrrrr 😄 Face Value gikk på høy rotasjon i 1980 (eller var det 1981 🤔) da jeg var altfor lenge i sjøen med en supertanker, mens jeg var dritings på en Little Feat konsert på Molde-jazzen på begynnelsen av 90-tallet. Husker Face Value atskillig bedre enn Little Feat 😄 og derfor høre den med i the soundtrack to my life. Columbus kem, vakkje det en skoleskyting massakre….

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er vel bedre på å høre hva jeg liker og ikke liker enn hva som låter komprimert, så skal ikke være for bastant i forhold til det, men tror nok du har rett. Innspillingen er ganske så «trang i skjæret og lukket». Skuffende, og definitivt ikke det jeg skal slå på når jeg skal demonstrere anlegget og forsøke å bade i min egen og anleggets fortreffelighet 😄
    ……..og litt gammel vinyl med Neil Young sin Harvest viste hvor «lukket» Peter Gabriel albumet er 🙁😃

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvete, helvete, helvete!!!

Sauehviskeren var innom og hanket med seg noen plater. Det var ikke helvete, men som sedvanlig hyggelig. Problemet oppsto etterpå da han var gått, og jeg tok meg en pjolter. Det er vanskelig å drikke pjolter og sitte på hendene, så det endte med at jeg høynet budet mitt på høyttalerne. Han har heldigvis ikke svart på budet. Kanskje vi begge har glemt det i morgen 🤔😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, er ikke ferdig med å snurre Ian Hunter platen jeg nevnte forleden dag. Det er så mange bra låter, men akkurat nå har jeg avsindig fot for, Bastard. Skjønner ikke helt hvorfor, men det lukter Rockpalast, Essen tidlig 80-tall 🤔 Husker vagt vi snek oss til den nattkonserten på NRK på Sjøguttskolen i Horten. Samma det, svinger fremdeles 😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.904
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Magnus Uggla fikk sinn inspirasjon til rock karrierer med og se Mott The Hoople i Stockholm på midt -70t. Han blev så betatt av dem att han følgte dem i Europa den gangen att de kjente han igen I publikum.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.343
    Mye snadder på østlandet, men disse er et merke jeg har hatt autosøk på i et par år på Finn. Passer liksom dårlig nå i og med at vi begge allerede har veldig gode høyttaler 😊 Hadde jeg planlagt med å bo flere år i dette huset, hadde det vært fristende å sette opp et anlegg nummer to på loftet, men sjansen er stor for at vi flytter det nærmeste året 😊
    Jeg har gått en litt annen vei. I serien "nye apparater som gir en lyd ørene mine antakelig er for gamle til å høre noen spesiell forskjell på" (for øvrig en utrolig lang serie) - så venter jeg inn ting om en ukes tid eller så. Originalt og spennende? Nei... - ikke originalt, men kjenner det blir spennende likevel. Blir isenkram som ikke skal stå på gulvet.
    Lykke til med autosøket og budet forresten - du virker som en litt rastløs sjel så det kan jo være en bra ting.

Selv har jeg vel i og for seg tre anlegg, hvorav ett skiller seg ut. Det betyr ikke at gamlis anleggene ikke brukes - tvertimot. Du burde unne deg og sette av plass til slikt.
    For øvrig avslutter jeg med et heia Bregen, uten videre dikkedarer.
    Mvh
    JMK

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har gått en litt annen vei. I serien "nye apparater som gir en lyd ørene mine antakelig er for gamle til å høre noen spesiell forskjell på" (for øvrig en utrolig lang serie) - så venter jeg inn ting om en ukes tid eller så. Originalt og spennende? Nei... - ikke originalt, men kjenner det blir spennende likevel. Blir isenkram som ikke skal stå på gulvet.
    Lykke til med autosøket og budet forresten - du virker som en litt rastløs sjel så det kan jo være en bra ting.

Selv har jeg vel i og for seg tre anlegg, hvorav ett skiller seg ut. Det betyr ikke at gamlis anleggene ikke brukes - tvertimot. Du burde unne deg og sette av plass til slikt.
    For øvrig avslutter jeg med et heia Bregen, uten videre dikkedarer.
    Mvh
    JMK
    Hehe, rastløs og rastløs, alt som kan gi litt ekstra spenning i hverdagen er av det gode 😊

Har fått med meg at det er noe hardware på gang til Odden. Blir spennende å se hva det er for noe. Enn så lenge får du kose deg med Toillungan til fordel for våre lokale Svinungan 🙁

Sist redigert:

inpain1968

Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    7.985
    Er også veldig glad i Ian Hunter! Glimrende låtsnekker med en ekstremt sterk og emosjonell stemme. Husker hvordan tårene flommet første gang jeg hørte Irene Wilde for maaaange år siden. Teksten, melodien og stemmen traff meg rett i hjertet :cry: :)
    Og den godeste Hunter har så mange bra sanger, både fra Mott The Hoople-perioden og som soloartist. Han er rett og slett veldig dyktig!

For de som ikke allerede har lyttet til albumet «Strings attached» live fra Sentrum Scene Oslo i 2003, så anbefales det her og nå. Nydelig!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært bestefar noen timer, noe som inkluderte sushi i byen og noenlunde oppbyggelig samtale. Hadde hun vært litt eldre skulle jeg realitetsorientert henne om steder man ikke frekventerer, eksempelvis fotballgarderober med overbetalt ungdom, kledd i rødt, virkelighetsfjern og ualminnelig høye på seg selv 😡

Begynner øltimen rolig med litt Ry Cooder, og satser på økning etter hvert. Det slo meg akkurat at jeg hadde en Cardas USB kabel slengende i skuffen. Regner med det blir natt og dag av lydforskjeller når den kobles til i morgen 🙄😊

DEA03163-F285-4E8D-9811-3957A8872C85.jpeg

Ellers kan jeg trygt drikke øl, uten å sitte på hendene. Selger aksepterte ikke budet mitt i går, og jeg har ingen planer om å høyne. Alltid litt irriterende når det ikke ender med handel, men sikkert det mest fornuftige……………….men hvem ønsker at presten skal fokusere talen rundt at man var en fornuftig kar når man ikler seg furudress 😄

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.278
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde egentlig trodd at all Ry Cooder var kastet på dør, men jeg tok feil.:love:
    Paris er også i Texas. Sam Shepard, Harry Dean Stanton og den velspillende Nastassja Kinski.
    Soundtracket til Wim wenders film er bra, men Paris - Texas er enda bedre som film. fortrinnsvis på kino.
    En ganske melankolsk og langsom film, akkurat som musikken.
    Det er så mange som er nysgjerrige på hvilke høyttalere du snuser på, at jeg tror det hele kan finansieres ved betting.
    Låvedører gir høye odds tror jeg.;)

Får vel vise min favoritt-Cooder jeg også:
    1628956617609.png

(JA, den med låta av Woody Guthrie:cool::LOL:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble inspirert til å sette på Ry Cooder selv(y) Valget falt på dette litt bortglemte dobbelt albumet fra 1995 (et slags samlealbum).

Vis vedlegget 740970
    Se her ja, den kunne jeg gjerne hatt, men den er vel bare utgitt på CD. Det er vel også derfor du ikke viser et oversiktsbilde av stua 😄 Jeg har rocket det litt opp med Little Steven, Voice of America. Den hører definitivt med hos meg av flere grunner (blant annet er Checkpoint Charlie en kongelåt), men innspillingen er så dårlig at den får reisepass. Å kaste ut bra musikk på grunn av innspillingskvalitet er vel noe jeg har sagt jeg aldri kommer til å gjøre, så denne får være unntaket som bekrefter regelen. Tar gjerne mot tips på denne i anstendig innspillingskvalitet……men jeg tviler.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde egentlig trodd at all Ry Cooder var kastet på dør, men jeg tok feil.:love:
    Paris er også i Texas. Sam Shepard, Harry Dean Stanton og den velspillende Nastassja Kinski.
    Soundtracket til Wim wenders film er bra, men Paris - Texas er enda bedre som film. fortrinnsvis på kino.
    En ganske melankolsk og langsom film, akkurat som musikken.
    Det er så mange som er nysgjerrige på hvilke høyttalere du snuser på, at jeg tror det hele kan finansieres ved betting.
    Låvedører gir høye odds tror jeg.;)

Får vel vise min favoritt-Cooder jeg også:
    Vis vedlegget 740975

(JA, den med låta av Woody Guthrie:cool::LOL:)
    Nastassja Kinski 😳 Jøje meg, nå kjente jeg det rykket til både her og der 😄

Ry Cooder er fremdeles er bra mann i Drotningsvik (selv om han ikke når til topps på covring av Guthrie 😄). Paris og Jazz (for n’te gang) ryker nok ut. Jeg har likevel ikke tatt en Little Feat, og har fremdeles seks plater med mannen i hyllene. Må jo være innafor det 😊

Låvedører var det ikke, nei. Står faktisk et par MG 1.6 QR til anstendig pris på Djeveløya, men selv om jeg hadde fått plass til dem, har man da en viss estetisk sans 😎 Tror jeg holder nebbet fremdeles. Kan jo være selger kommer på andre tanker, eller jeg ekserserer min min sedvanlige mangel på impulskontroll 😄

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint å ta litt minipause ifra dette nettstedets monotone repetisjonsøvelse for å dukke innom her å smile lunt over betraktninger, teppe og børst. Gleder meg til å se de nye høyttalere til neste visitt innom 🥳 :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fint å ta litt minipause ifra dette nettstedets monotone repetisjonsøvelse for å dukke innom her å smile lunt over betraktninger, teppe og børst. Gleder meg til å se de nye høyttalere til neste visitt innom 🥳 :cool:
    Nja, jeg tror både kjøper og selger har latt det gå prinsipp i noen få tusenlapper 😄

• Haha
    Reaksjoner: HCS

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.904
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Paris Texas Wim Wenders her ringer det bjeller!
    I min hembygd kom det en jenta tilbake når vi var ca 20-25åra? Hennes mamma var derifra men utflyttet til California? Hette nå Barish og pappa'n jobbet med Wim på PT filmen, jeg og beste kompis Karla jobbet litt med henne 🙄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Paris Texas Wim Wenders her ringer det bjeller!
    I min hembygd kom det en jenta tilbake når vi var ca 20-25åra? Hennes mamma var derifra men utflyttet til California? Hette nå Barish og pappa'n jobbet med Wim på PT filmen, jeg og beste kompis Karla jobbet litt med henne 🙄
    Tror det er veldig mange gode minner mellom deg og Karla (som jeg har skjønt ikke er med oss lenger). Høres forøvrig ut som en historie ingen av dere oppnådde et prestisjefylt hakk i relvolverskjeftet 😄

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.444
    Torget vurderinger
    23
    Si meg... har du ikke "Bop till you drop" albumet til Ry Cooder?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Satser på en annen taktikk i dag. Har heller åpnet en anstendig rødvin, og satser på at jeg holder fast i glasset, istedenfor å bruke fingrene til nye bud på høyttalere i lett elevert tilstand 😄

Til de som ikke har hørt dette albumet. Dere har levd et fattig liv!!! Gjør noe med det 😊

406587ED-D70B-4725-AFA3-90872C93A555.jpeg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.444
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke ht's - eller er det en hemmelighet?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Si meg... har du ikke "Bop till you drop" albumet til Ry Cooder?
    Jammen jammen kjære deg, Sluket, selvfølgelig har jeg den, noe annet skulle tatt seg ut……..og foruten de som forsvinner/har forsvunnet står følgende (foreløpig) trygt; Chicken Skin, Into the Purple Valley, Borderline, Paradise and Lunch og Get Rhytm 😊

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.232
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det kan virke som om du allerede tviler på din egen selvbeherskelse vedrørende de mystiske høyttalerene du har lyst på :)
    Det er derimot ingen grunn til å tvile på musikkvalget. Don’t get weird.. har vært en favoritt i 30 år her. Har den både på CD og Vinyl for sikkerhets skyld.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvilke ht's - eller er det en hemmelighet?
    No big deal, og hemmeligheter vedrørende døde ting er sjeldent veldig spennende. Det handler vel mer om at jeg ønsker å legge en eventuell handel helt død, og ikke unødvendig risikere at noen blir pirret og kommer inn med full gass fra siden 😃

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kan virke som om du allerede tviler på din egen selvbeherskelse vedrørende de mystiske høyttalerene du har lyst på :)
    Det er derimot ingen grunn til å tvile på musikkvalget. Don’t get weird.. har vært en favoritt i 30 år her. Har den både på CD og Vinyl for sikkerhets skyld.
    Hehe, det er vel litt spill for galleriet. Jeg har nok mer selvbeherskelse og tenker mer med hjernen enn hjertet når jeg kjøper haifai enn hva jeg skriver her 😊 Etter hva jeg ser du skriver om Don’t get weird, skjønner jeg at det faktisk finnes særdeles fornuftige folk også sør for Bergen 😄

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn