Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snarere tvert imot. Best å la folk få kjøpe tungdrevne høyttalere og dertil hørende forsterkere... Og tro at det gir den opplevelsen som ligger nærmest live.. :).. På den måten kjøper de lettere komprimert musikk, for de vet jo ikke hvordan det kan høres ut..
    Jada, så neida :rolleyes:
    Pilletukken :cool:
    Det er jo nettopp det med hønn i sia tell noen da vet du HCS, at mange av dem på død og liv skal presentere all musikk LIVE når den IKKE er det :mad:
    Over til Bregen!
    Takk for seg....
    Takker og bukker. Viktig at en tar seg selv og hobbyen seriøst, ikke sant power?:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ærlig talt HCS og Power`n, kan itte dere to legge denne kjeglinga død, eller fortsette i egne tråder enn TOMZ sin:rolleyes:
    Bare en forsiktig oppfordring;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ærlig talt HCS og Power`n, kan itte dere to legge denne kjeglinga død, eller fortsette i egne tråder enn TOMZ sin:rolleyes:

gismo
    Den er lagt død for lengst gismo... Og det er ikke så mye kjekling slik jeg ser det. Kan hende at power'n er mer sart, men tviler på det.... Og tipper orgel-kaftainen står han av... :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Den er lagt død for lengst gismo... Og det er ikke så mye kjekling slik jeg ser det. Kan hende at power'n er mer sart, men tviler på det.... Og tipper orgel-kaftainen står han av... :)
    Bra;)
    For på mine kanter foregår dette for tida....

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt oppdatering på haifai reisen min. Flyttet til Nederland for halvannet år siden, og da så oppsettet ut som jeg gjennomgikk tidligere i tråden. Hadde etter hvert begynt å tenke på at min EC AW250R fra 95 burde få avløsning. Den var likevel en kjær følgesvenn, og kjente at det satt langt inne. Ble en mellomløsning. Fikk et bra tilbud på noen nye rimelige monoblokker fra Audiolab. Synes de så spennende ut og de skulle som ECen levere 250W. Hadde nok ikke hatt problemer med å leve med dem (hvis jeg ikke visste bedre :)) men min gamle EC hadde nok litt mer kvalitet i wattene. Monoblokkene forflyttet seg derfor ganske raskt fra Nederland til Norge. Rykk tilbake til start :)

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har jo som mange andre vært litt utpå kabelkjøret. Har vel aldri vært av dem som mener å ha hørt de største forskjellene, men noen ganger mener jeg å ha hørt forskjeller. Grunnen til forskjellene bryr jeg mindre om. Hvis det bare er noe jeg tror jeg hører, så er det likevel reelt for meg :D Her er noe av det som har vært innom:

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Vedlegg

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ekte lidelse har et navn....
    Ekte glede også... :cool:
    Er vel lidenskap de benytter i slagordet sitt, men det begynner å bli en stund siden min lidenskap var postivt ladet når det gjelder Brann:p:mad:
    Godt du ikke er medgangs-supporter i alle fall.. For egen del har jeg hatt laget mitt siden slutten av 70-tallet... Det gikk jo bra i dag, men det har vært litt rot de siste årene... Uten å komme opp på Brann's sitt anarki... VIF kommer vel unna slikt fordi de er bohemer , men hva slags unnskyldning har Brann ? At de er bergensere ? Uansett, de trengs i Tippeligaen uten tvil, men da de tapte i fjor og rykket ned, var det fortjent..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ekte glede også... :cool:
    Er vel lidenskap de benytter i slagordet sitt, men det begynner å bli en stund siden min lidenskap var postivt ladet når det gjelder Brann:p:mad:
    Godt du ikke er medgangs-supporter i alle fall.. For egen del har jeg hatt laget mitt siden slutten av 70-tallet... Det gikk jo bra i dag, men det har vært litt rot de siste årene... Uten å komme opp på Brann's sitt anarki... VIF kommer vel unna slikt fordi de er bohemer , men hva slags unnskyldning har Brann ? At de er bergensere ? Uansett, de trengs i Tippeligaen uten tvil, men da de tapte i fjor og rykket ned, var det fortjent..
    Mye jeg hadde fortjent, men heldigvis hender det ikke :rolleyes:;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.098

gismo
    KORREKT HCS :cool:
    Kjørte du forøvrig ML Summit, Magnepan 3.6 og Quad ESL-2805 på rør eller transistor, eventuelt begge deler.
    Min erfaring er at Quad ESL-63 "synger" vesentlig bedre med 250 ekte transistor watt i 8 ohm.

Nå må jeg finne ei lang dunfjær, kile broder Gismo lett under haka, og lokke med en god trappist kunstner :rolleyes:

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    KORREKT HCS :cool:
    Kjørte du forøvrig ML Summit, Magnepan 3.6 og Quad ESL-2805 på rør eller transistor, eventuelt begge deler.
    Min erfaring er at Quad ESL-63 "synger" vesentlig bedre med 250 ekte transistor watt i 8 ohm.

Nå jeg finne ei lang dunfjær og kile broder Gisma lett under haka, samt lokke med en god trappist kunstner :rolleyes:
    2x300 watt i 8 ohm på Summit og 2805 . Magnepan ble det litt ymse. Mye skumle dipper på slike konstruksjoner ... :p... Men lette å like..

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    "Nå må jeg finne ei lang dunfjær, kile broder Gisma lett under haka, og lokke med en god trappist kunstner :rolleyes:"

Funka som bare det broder:p
    Satt å så på bilder av alle pengene TOMZ har brukt på kabler.....hmmm:cool::cool:
    Erfaringer setter vi vel dette under:rolleyes:

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    "Nå må jeg finne ei lang dunfjær, kile broder Gisma lett under haka, og lokke med en god trappist kunstner :rolleyes:"

Funka som bare det broder:p
    Satt å så på bilder av alle pengene TOMZ har brukt på kabler.....hmmm:cool::cool:
    Erfaringer setter vi vel dette under:rolleyes:

gismo

Som oss fleste andre da ser jeg, hobbyen er lett og brenne kroner på får og få erfaring;D

roeng2

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er ikke alltid det blir billigere å få erfaring... Selvom noen gjerne vil si det er slik.. :eek:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Det er ikke alltid det blir billigere å få erfaring... Selvom noen gjerne vil si det er slik.. :eek:
    Du har nok rett der, frekvensen på komponent bytter synker i alle fall??? Men desto større tap per komponent.
    Har hørt av en liten fugl fra Kirkenær at du har et oppegående anlegg

roeng2

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har nok rett der, frekvensen på komponent bytter synker i alle fall??? Men desto større tap per komponent.
    Har hørt av en liten fugl fra Kirkenær at du har et oppegående anlegg:cool:

roeng2

Litt sånn bits and bytes om dagen...Men kommer seg når det er på plass i nytt hus..Da kan tilogmed en sautjuv få komme innom.. Det vil si, da er du hjertelig velkommen.. :)

Og siden tomz sitter å depper pga Brann..Ingen grunn til det..

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2

Litt sånn bits and bytes om dagen...Men kommer seg når det er på plass i nytt hus..Da kan tilogmed en sautjuv få komme innom.. Det vil si, da er du hjertelig velkommen.. :)

Kan være jeg tar deg på ordet der;D
    Kona har en tante på Biri:rolleyes:

roeng2

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

roeng2[/QUOTE

Ja vi føler litt med han nå da:rolleyes:
    Han er sikkert på pub og bearbeider tapet....:p

Det kommer nye muligheter TOMZ :D

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.959
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mange fine påskebilder Tomz.:)
    Artig og se. Selvfølgelig har du også gjort gode og mindre heldige kjøp opp gjennom tidene. De som kun har gått den brede vei vet lite.
    Ellers er det mange påstander ute og går blandt gjestene dine. Mest gamle , slik som denne,-visstnok en gjenganger på diverse kvinneforum.
    Det er mye nyttig tips på slike sider.
    Hvorfor går ikke Fiestaen skikkelig?
    Hva slags el.arbeid/rørleggerarbeid kan du gjøre sjøl?
    Hvordan snyte skatt med god samvittighet osv.

Mange har sikkert fått høre denne av sin frue /sambo:

Mat tar sju sekunder fra munnen til magen.
    Et menneskes hårstrå kan bære 3 kg.
    Lengden av penis er tre ganger tommelens lengde.
    Lårbensknokkelen er like hard som betong.
    Kvinners hjerter slår raskere enn menns.
    Kvinner blunker dobbelt så ofte som menn.
    Vi bruker 300 muskler kun for å holde balansen når vi står oppreist.
    Kvinner har nå lest hele teksten.

Menn ser fortsatt på tommelen sin....

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Påsken er jo gjerne en tid hvor man hygger seg med en kriminalroman. Denne påsken leste jeg en bok av Henning Mankell med politimannen Wallander. Han er jo en høyst oppegående mann, og intelligent nok til å løse intrikate problemstillinger. Et liten passasje i boken viser at mannen også er oppegående på andre områder:

Han ble sittende på loftsgulvet og overveie om han skulle ta med esken ned og kjøpe en grammofon så han kunne spille dem på nytt. Men til slutt skjøv han esken vekk. Den musikken han hørte på i dag, hadde han på bånd eller cd-plater. Han trengte ikke disse skurrende vinylplatene lenger. De tilhørte fortiden og skulle bli værende der inne i loftsmørket.

Wallander er en mann som har skjønt det
    :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Påsken er jo gjerne en tid hvor man hygger seg med en kriminalroman. Denne påsken leste jeg en bok av Henning Mankell med politimannen Wallander. Han er jo en høyst oppegående mann, og intelligent nok til å løse intrikate problemstillinger. Et liten passasje i boken viser at mannen også er oppegående på andre områder:

Han ble sittende på loftsgulvet og overveie om han skulle ta med esken ned og kjøpe en grammofon så han kunne spille dem på nytt. Men til slutt skjøv han esken vekk. Den musikken han hørte på i dag, hadde han på bånd eller cd-plater. Han trengte ikke disse skurrende vinylplatene lenger. De tilhørte fortiden og skulle bli værende der inne i loftsmørket.

Haha, nå popper jeg litt popcorn.. dette må jo bli stor diskusjon! :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Haha, nå popper jeg litt popcorn.. dette må jo bli stor diskusjon! :p
    Nope, dette er en tråd for vennlige og godhjertede lyskespark ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Der fikk du sagt det på en finurlig måte TOMZ;):cool:

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.959
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Wallander er gammel og sliten,-ingen mann for framtida.Helt uten vyer og optimisme.

Den musikken han hørte på i dag, hadde han på bånd eller cd-plater.

Den setningen sier det meste,-hvis ikke alt. 0 peiling.

Da har du fått en kvalifisert uttalelse, helt uten overraskelser fra innlandet.

Over.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Wallander er gammel og sliten,-ingen mann for framtida.Helt uten vyer og optimisme.

Over.
    På den annen hånd drikker han for mye- noe som gjør ham sympatisk.

Et lite innspill fra nede i fjæresteinene. :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.724
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Over.
    Er nok sånne spolebånd som LMC og gutta sverger til på grunn av kvaliteten :rolleyes::D

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Minidisk, gutter... MINIDISK!! that's the future :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn