Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    13.133
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    1
    Marsteiner.... Marsteinen Fjordhotell, der har jeg tilbrakt litt tid opp igjennom årene. 2 uker offshore grunnkurs ved Nutec i 1990. Sjøsyk til tusen av dønningene i en liten flåte utpå sjøen, men snarlig frisk igjen da vi ble hentet opp av et Sea King HK fra redningstjenesten. Deretter gjentagende brannlags- og beredskapstreninger opp igjennom årene.
    De serverte ris til Torsken da potetene ikke ville gjennomkokes.... og de serverte øl, vin med videre den gangen også. Glemmer det aldri :)
    Du var heldig-
    Marsteinen Hotell på 90-tallet var en litt brokete opplevelse. Blant annet fikk de ikke lov til å servera rusdrykk til innbyggerne i Sund Kommune.....hvor hotellet lå.....🙄

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Marsteiner.... Marsteinen Fjordhotell, der har jeg tilbrakt litt tid opp igjennom årene. 2 uker offshore grunnkurs ved Nutec i 1990. Sjøsyk til tusen av dønningene i en liten flåte utpå sjøen, men snarlig frisk igjen da vi ble hentet opp av et Sea King HK fra redningstjenesten. Deretter gjentagende brannlags- og beredskapstreninger opp igjennom årene.
    De serverte ris til Torsken da potetene ikke ville gjennomkokes.... og de serverte øl, vin med videre den gangen også. Glemmer det aldri :)
    Har vel vært gjennom noe av det samme, men da utenfor Tønsberg. Det er vel Smiths Venner som driver Marsteinen Fjordhotell i dag. Får sikkert både øl og brennevin i dag også. Uproblematisk å dra noen kroner ut av hedningene for å kunne spre det glade budskap 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Du var heldig-
    Marsteinen Hotell på 90-tallet var en litt brokete opplevelse. Blant annet fikk de ikke lov til å servera rusdrykk til innbyggerne i Sund Kommune.....hvor hotellet lå.....🙄

Mvh
    I tillegg en kulturell bastion hvor Bonnie Taylor har spilt, og sikkert også Nazareth og Smokie 😊

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    13.133
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    1
    I tillegg en kulturell bastion hvor Bonnie Taylor har spilt, og sikkert også Nazareth og Smokie 😊
    Smokie var store at Marsteinen ble for lite. De spilte på Straume Arena. 🤣

Ad Smiths Venner: Etter masse bråk rundt pastor Enevald Flåten flyttet hele menigheten Livets Ord fra Bønes i Fana til daværende Sund Kommune. Silkerampen gjorde stril av seg. I mellomtiden har menigheten nærmest okkupert store deler av Kleppe/Forlandområdet i søndre del av Sund.

Mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Hva er en ambvialent følelse? Hmmmm, drikke musserende med kona og se Brann-kampen på TV er nok tett på definisjonen 🤔🙁

EB9B8A5F-8C76-47E0-B84D-F91922C2BA32.jpeg

Har i dag debutert blant bermen som skriver kommentarer på nettet. La denne inn på en kommentarside etter en artikkel fra en gammel offiser som pressen burde beskytte mot seg selv (hvilket dessverre ikke ekskluderer at alle de andre kommentarene underbygget hans bading i egen fortreffelighet):

«Det er lett å se seg blind på egen fortreffelighet når den viktigste informasjonskilden er speilet på badet»

Sikkert noen som har skrevet det samme tidligere, men jeg var veldig fornøyd med meg selv og punchlinen. Flere som bader i egen fortreffelighet 😄

Sist redigert:

The Gunner

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    10.019
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Aha, ny tittel, ikke rart jeg ikke fant tråden din. En sånn grunnvollrystende omveltning bør annonseres bedre neste gang, om jeg må be! :mad: :D

Leisuredome, ja, hørst nesten litt syndig ut...:p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Aha, ny tittel, ikke rart jeg ikke fant tråden din. En sånn grunnvollrystende omveltning bør annonseres bedre neste gang, om jeg må be! :mad: :D

Leisuredome, ja, hørst nesten litt syndig ut...:p

Hva!?!? Har du ikke lagret tråden min 😡😄

For en pietistisk asket fra Bergen ble Pleasuredome litt for drøyt 😊

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.679
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Yess, :love:og Raknes kommer med nytt album som er rett rundt hjørnet. Første singel kom i går tror jeg det var.
    Anbefaler konsert for de som får en mulighet. Steinar Raknes er både dyktig OG hyggelig. Det er det ikke alle som er.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Fa’an! jeg som tenkte at nå har Bergenseren holdt kjeft behagelig lenge,så gjemmer du deg bare bak ny tråd tittel🤬🤬😂

O
    Vi Bergensere fortsetter sikkert kaklingen også etter at vi er død 😄

Registrerer at også du mangler den nødvendige sansen for kvalitet til å trykke følg på tråden min 😡😄

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Vet ikke hvordan det er med deg kompis, men "fortreffelighet" er ikke første ord-assosiasjon jeg tenker når mitt kefir-blå legeme dras hen for inspeksjon etter morgen-dusjen. Snarere forfall, tyngdekraft, alder og nesehår... Men vi er alle forskjellige i vår tilnærming.. 🤪

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Vet ikke hvordan det er med deg kompis, men "fortreffelighet" er ikke første ord-assosiasjon jeg tenker når mitt kefir-blå legeme dras hen for inspeksjon etter morgen-dusjen. Snarere forfall, tyngdekraft, alder og nesehår... Men vi er alle forskjellige i vår tilnærming.. 🤪
    Fortreffelighet går greit. Mentalt er det uproblematisk så lenge hjernen fungerer som en pubertal fjortis, men man bør selvfølgelig også unngå speil og heller ikke se ned når man bruser med fjærene i Adams drakt 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Nå har det vel aldri vært arkitekturen som har gjort Bergen litt vanskelig å svelge ;)
    I går skrev jeg følgende til en kamerat fra Haugesund:

"Du må ikke snakke negativt om Os. Vi trenger osingene da tettstedet er å betrakte som en fortifisering av kysten for å beskytte oss mot "the utter madness", Haugesund".

Your call :giggle:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.724
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I går skrev jeg følgende til en kamerat fra Haugesund:

"Du må ikke snakke negativt om Os. Vi trenger osingene da tettstedet er å betrakte som en fortifisering av kysten for å beskytte oss mot "the utter madness", Haugesund".

Your call :giggle:
    Det skal du ha. Du evner å se det positive i det meste :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Tid for helg! Brygget øl for et par dager siden. Kjøpte i dag samme øl som vi har brygget. Må jo teste hvordan det smaker, og forhåpentligvis er vårt brygg sånn noenlunde i nærheten. På tide også å smake på platen som står høyt i kurs hos gæmlisene med et rikt indre liv 😎

C8B3CEF9-471E-4BC8-800A-2A5DB93A3235.jpeg

Hvis det buklander er det jo bare å sette på mer kommersiell musikk for oss halvgamlinger.....og andre.

65847F44-EAD1-4711-8C66-63376A372CD8.jpeg

Blir vel kanskje litt i overkant, men REM kan være et alternativ.

48CF8337-4413-4E4F-8660-96E441E5F4D1.jpeg

Registrerer ellers at hertuger og annen rekende fant fortsetter å disse Rega. Utseende kan absolutt diskuteres, men et lite søk på nettet gir kanskje noen perspektiver på at det nok kan låte riktig så bra. Kanskje en liten lytteøkt kunne overrasket og dradd de samme herrer ned fra skylaget......😊

2CD05E92-6769-4837-A48E-8B3E04B034CF.jpeg

Evo III

Hertugen av Langhus.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    20.957
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    62
    Skjønner jo at de som eier folkespillerene(Rega) blir snurte men det får så være😂. Han(det vil si meg) er jo glad i litt friskere design😂.
    Ha ellers en fortreffelig helg,Karmis👍😁

O

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Ha en riktig fin helg karmana :) ikke la deg lede i i fristelse 😌

mvh
    Kona har dradd på jentetur for helgen, så jeg burde stått til knes i fristelser. Men, er blitt så halvgammel og sløkk at når musa er borte, gidder ikke katten å dra seg opp på bordet for å danse 😄

God helg til Fjordflekken!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.120
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Skjønner jo at de som eier folkespillerene(Rega) blir snurte men det får så være😂. Han(det vil si meg) er jo glad i litt friskere design😂.
    Ha ellers en fortreffelig helg,Karmis👍😁

O
    Hehe, sa hertugen med EC 😄 Onde tunger vil hevde at du ikke har tid til å bli glad i ting 😎

God helg til den Nordre fjolle 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn