Karmana
Æresmedlem
Vi har ikke kommet skikkelig i gang enda. Kun en times Tuk-tuk i gamlebyen med en påfølgende 8-retterFinnes det ingen bilder der?
Vi har ikke kommet skikkelig i gang enda. Kun en times Tuk-tuk i gamlebyen med en påfølgende 8-retterFinnes det ingen bilder der?
Er det noe galt i å ha et bibliotek også nå, selv for mindre dannede herremenn som megHjemmekoselig Dette høres ikke ut som et hjem, men et bibliotek (forsovet nyttig for dannede herrer)
Digg, kos deg/dere på den ”ufortjente" ferien @Karmana Ufortjente ferier er de beste ferien i min bokVi har ikke kommet skikkelig i gang enda. Kun en times Tuk-tuk i gamlebyen med en påfølgende 8-retter
Vis vedlegget 891261
Og vi kan vel også konkludere med at det er mange buddhister her på HFS. Skal selv bli praktiserende buddhist i kveld, tror jeg.IBuddha var nemlig en notorisk fyllefant og hedonist med en forkjærlighet for europeisk øl, noe som tydelig går frem av bildet. Vi kan derfor konkludere med at øl var og er en gudedrikk
Vis vedlegget 893555
Synes nå selv at Madammen høres sånn noenlunde nøytralt ut, og med en liten Bergensk snert.^^
Jeg forstår at dette er en slags dannelsrsreise. (?)
Men.
Den der, går ALDRI i verden hjem her i Blåskogen.
Her kalles kjerringa; "kjerringa". Det er realt godt norsk på et grepa kvinnfolk.
Med Drage tror jeg det smeller, og med Sukkertopp eller Honey aner hun baktanker...
Dannelsesreise For hvem Som patrisier-Bergenser ser jeg på det som min livsoppgave å spre litt lys og vidd i plebeiernes dunkle avkroker på HFS^^
Jeg forstår at dette er en slags dannelsrsreise. (?)
Men.
Den der, går ALDRI i verden hjem her i Blåskogen.
Her kalles kjerringa; "kjerringa". Det er realt godt norsk på et grepa kvinnfolk.
Med Drage tror jeg det smeller, og med Sukkertopp eller Honey aner hun baktanker...
Hm, aner jeg en spoiler alert på House of the Dragon sesong 2 her Ser frem til å se deg i en av rollene der @KarmanaDen vietnamesiske kongen hadde en drage som sitt symbol og hans kone ble benevnt som drage-dronningen. Vi kan derfor konkludere med at å kalle sin svigermor og kone for dragen er helt innenfor. Dette er å betrakte som en hedersbetegnelse og fremstår ganske så royalt
Åherreguuuud, for en donkey!Et nytt skråblikk fra Vietnam. Jeg var en tur på do i dag og registrerte at det engelske «Man» skrives og uttales baklengs på vietnamesisk, altså «Nam». Det må jo bety at en mannemann uttales nammenam. Vietnamesisk er øyensynlig et rikt språk som har fokus på fortreffeligheten ved oss menn!
Det finnes jo noen som leker royal her på HFS, men jeg kan nå rapportere om en vaskekte vietnamesisk konge. Dessverre et stykke fra nammenam
Vis vedlegget 893304
Jøss, det var en drøy pris! Får pakketuren vår til å fremstå som et ran. Kan ikke ikke huske sist vi dro utaskjærs og ikke ordnet reisen selv, men veldig praktisk når vi på kort tid skal feie over Vietnam fra nord til sør. Forøvrig suverent med to norske guider, hvorav den ene har vært båtflykting. Greit med en forklarende motvekt når det innimellom skorter på egen kunnskap, og den kommunistiske historiefortellingen til den lokal guiden blir ren propaganda.Å ja, mange hifigærninger der nede, med sinnsyke systemer. Det er nok flere av de der enn her, om vi tar befolkningstallet med i regnskapet.
Produserer hifi gjør de også. Mest kjent er vel https://thivanlabs.com/
Har lyst å ta turen til sommeren, når jeg ser på bildene dine, men en flybillettpris på drøye 50k kr gjør meg litt betenkt. Det tilsvarer jo en anstendig forsterker, ffs!
Takker! Fornøyd og godt forsynt på både opplevelser og ris og nudlerVelkommen hjem karmana og håper du har hatt en fin tur
mvh
Alltid bra å komme hjem Pelsdotten skalv av glede da vi kom hjemHøres ut som en flott reise. Borte bra men hjemme best? Tipper pelsdotten er fornøyd med å få tur kompisen hjem igjen.
Her har du gått glipp av …………..ingenting!
Ha en lun aften
Atle
Vin er de dårlig på der borte. Gleder meg til et glass god rødvin til helgen. Blir nok bedre enn denne røveren på 29% som jeg smakte på i Mekong-deltaet for noen dager sidenSå….der er du ja Fint å ha deg i Bergen att så vi i Innlandet kan ha litt kontroll på dæ
Ris, nudler og risvinstiden er over, nå pizza, øl og rødvin foran alteret, pensjonistenes privilegier Kos dæ
gismo