Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For ikke å bli stemplet som for drikkfeldig……så var gårsdagens vinflasker ikke for fest, men min sønn som ønsket selskap til smaking ifm hans pågående sommelier-utdanning 😊 Ble mye spytting og kasting av slanter 😳

    Har akkurat sendt en røslig platebunke oppover mot Narvik. Salget går sent, men stødig. Ingen forsendelser til Sør- eller Østlandet. De er vel for opptatt med å grille og slikke sol til at de i sommervarmen har tid til å snurre plater. Det lokale salget kommer nok også til å tørke inn etter at Lagga med frue tok litt av sommeren med seg vestover, og velvillig nok ikke tok den med seg hjemover 😊

    IMG_4421.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brann skal for andre gang på noen dager opp å banke jugend-byens «stolthet». I motsetning til forleden har jeg i dag en litt uggen følelse i buken for kampen. Satser på at det bare er noe jeg har spist 😄

    Etter inspirasjon fra Cash 63 streames det litt Johnny Thunders før neste tur med Pelsdotten (som skal koordineres med fotballkampen) 😊

    IMG_1402.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi minstepensjonister i Staten må som kjent barbere utgiftene der det er mulig. I den forbindelse ankom to par Mogami kabler Foldnes fra Metaxaens hjemland. Usikker på om det er kjøper eller selger som finner det mest eksotisk 😆 Da har jeg de lengdene jeg trenger for å koble opp rørampen min (til høsten). Ingen bet på den kraftig nedsatte prisen på Zardozen, så da er det bare å legge den ut til fornuftig pris og la den fortsette som gjenganger på Finn og Torget 😄

    IMG_4424.jpeg


    Fikk melding fra en forhandler om at det nærmet seg forsendelse av en komponent for shout-out på Foldnes. Blir dessverre atskillig dyrere enn studiokabler 😄 så jeg må nok tromme sammen Periferien Lydlaug før jeg eventuelt bestemmer meg for kjøp 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    16.936
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vi minstepensjonister i Staten må som kjent barbere utgiftene der det er mulig. I den forbindelse ankom to par Mogami kabler Foldnes fra Metaxaens hjemland. Usikker på om det er kjøper eller selger som finner det mest eksotisk 😆 Da har jeg de lengdene jeg trenger for å koble opp rørampen min (til høsten). Ingen bet på den kraftig nedsatte prisen på Zardozen, så da er det bare å legge den ut til fornuftig pris og la den fortsette som gjenganger på Finn og Torget 😄

    Vis vedlegget 926444

    Fikk melding fra en forhandler om at det nærmet seg forsendelse av en komponent for shout-out på Foldnes. Blir dessverre atskillig dyrere enn studiokabler 😄 så jeg må nok tromme sammen Periferien Lydlaug før jeg eventuelt bestemmer meg for kjøp 😊
    Grattis med nye kabler! Du må ikke slite deg ut mellom vinsmaking, platepakking og fotball (Brann supporter) da😅
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.570
    Antall liker
    89.519
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Siden du både er en ølhund og har hang til forball, regner jeg med at du setter kursen til Fotballpuben i Vestre Torggaten i Bergen. Vi var innom der for å benytte toalettet, fredag for snart to uker siden. Tipper klokken var rundt 15:30 og det inngrodde klientellet var var allerede godt marinert og hoiet til hverandre! Det var quiz på gang og da var det en godt påseilet som ropte på Erkebergensk:" kæm va han som skåret på Ullevål i cupfinalen forleden?" 😂
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden du både er en ølhund og har hang til forball, regner jeg med at du setter kursen til Fotballpuben i Vestre Strandgate i Bergen. Vi var innom der for å benytte toalettet, fredag for snart to uker siden. Tipper klokken var rundt 15:30 og det inngrodde klientellet var var allerede godt marinert og hoiet til hverandre! Det var quiz på gang og da var det en godt påseilet som ropte på Erkebergensk:" kæm va han som skåret på Ullevål i cupfinalen forleden?" 😂
    Kan smykke meg med at jeg aldri har vært inne på den plassen. Torsdager frekventerer jeg naturligvis kun plasser som krever slips 😄
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.100
    Antall liker
    4.454
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å konstantere at på Foldnes vet man å nytte livets gode goder i hverdagen og i livet. Det er bare å forsete med det gode liv og gjøre hverdagen til en herlig lykke. ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.570
    Antall liker
    89.519
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Adressen er selvfølgelig Vestre Torggate. Skrev feil først 🤫
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da bør du ta turen. Tror du vil få en aha-opplevelse og får kjent den gjengse bergenser på pulsen 😀
    Som sagt benytter jeg slips på torsdagene og har ingenting å gjøre på den gemene hops etablissementer, noe du vil legge merke til hvis du klarer å dra blikket fra høyre mot venstre 😆

    IMG_4428.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det fine med haifai og musikk er at det kan bedrives i alt slags vær. I dårlig vær sier det jo seg selv hva man bør gjøre, og når været er for varmt som nå, er det også innlysende hva man bør gjøre. Nyte sommeren innendørs med god musikk 😊

    IMG_4436.jpeg
     
    M

    musicus

    Gjest
    Tok en lytt på det samme albumet og fant ut at det her hopper jeg 😎

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tok en lytt på det samme albumet og fant ut at det her hopper jeg 😎

    mvh
    Hørte en gang gjennom i går. Han/de gjør vel samme feilen som en god del andre som har mye på hjertet og fyller på med «unødvendige» låter. Jeg antar dette går akkurat inn på en CD og er et dobbeltalbum på LP. Jeg synes det er en god del bra låter……..sikkert akkurat passende for en enkelt-plate 😊 Det som er verre er at jeg synes det låter veldig «kvast», og jeg måtte redusere volumet betraktelig for å høre på dette. Kanskje det bare var meg og/eller anlegget som hadde en dårlig dag 😊 Får gi den et gjenhør senere i dag.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    14.837
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da er det bare å lene seg tilbake i stolen, slå av anlegget og sende noen varme misunnelige tanker i retning de anleggene du synes låter litt for snilt og behagelig. De kan i dag kose seg med Isbell og de fire hundre 😁😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare å lene seg tilbake i stolen, slå av anlegget og sende noen varme misunnelige tanker i retning de anleggene du synes låter litt for snilt og behagelig. De kan i dag kose seg med Isbell og de fire hundre 😁😁
    Må huske at jeg har gammelmanns-ører så det kan være enda kvassere enn hva jeg hører og dermed bli ørlite kvast på kvalitetsoppsettene 😄 Du får gi en lyd på hva du synes når du er ferdig med å bade og har tørket vekk ketsjupen fra munnvikene 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skandaløst hvordan folk bråker med gress- og kantklippere, unger skriker og hyler når de bader, og i tillegg gjør båter med folk på vannski sitt ytterste for også å forurense stillheten. Jeg tror ikke disse ormeynglene vet hva de gjør med støygulvet til en stakkars musikkinteressert. Det er helt klart behov for en støttegruppe hvor man kan sitte i ring og dele slike traumatiske opplevelser! Jaja, en øl pleier å hjelpe mot det meste 😊

    IMG_4438.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.094
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er en uting dette bråket utenfor straks solen titter frem. Vi kunne jo ha godt av litt frisk luft innimellom men må sitte med med dørene stengt. Ellers så virker det som øl letter ørlite på lidelsene.

    skål og sommerhilsén til Foldnes

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja det er en uting dette bråket utenfor straks solen titter frem. Vi kunne jo ha godt av litt frisk luft innimellom men må sitte med med dørene stengt. Ellers så virker det som øl letter ørlite på lidelsene.

    skål og sommerhilsén til Foldnes

    Atle
    Velkommen til støttegruppen 😆😄
    Pass deg for haifai-naboen. Ikke sikkert han ser med blide øyne på at du har permittert platespilleren 😳
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.094
    Torget vurderinger
    1
    Platespilleren skal få litt pause fra solsteiken. Ikke sikkert Tønnes merker noe. Regner med han står på kne i hagen eller er opptatt med sightseeing. Merker han det får han kanskje låne en tonearm å leke seg med.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Platespilleren skal få litt pause fra solsteiken. Ikke sikkert Tønnes merker noe. Regner med han står på kne i hagen eller er opptatt med sightseeing. Merker han det får han kanskje låne en tonearm å leke seg med.

    Mvh Atle
    Ville absolutt ikke lånt vekk en tonearm til ham. Kan være han rett i forkant har stått med hånden langt opp i greiene på en geit 😳
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.820
    Antall liker
    28.950
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Platespilleren skal få litt pause fra solsteiken. Ikke sikkert Tønnes merker noe. Regner med han står på kne i hagen eller er opptatt med sightseeing. Merker han det får han kanskje låne en tonearm å leke seg med.

    Mvh Atle
    Hage? Langt ifra. Kan derimot bekrefte at makrellen er kommet:

    00CC2FD1-B47D-4B78-A0F5-45473DFFF556.jpeg

    ……Og av den røslige sorten. :D
    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.820
    Antall liker
    28.950
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Som Meat Loaf ville sagt det; two out of three aint bad 😆
    Den lyren hadde nærmest slukt hele sluken. Den var så skadet i munnpartiet at jeg ikke ønsket å slippe den ut igjen. Da var det bedre å avlive, sløye og ta den med hjem. Ellers var det som alltid rikelig med småpale. Den ble konsekvent kastet uti igjen.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn