Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    675
    Antall liker
    2.139
    Torget vurderinger
    1
    Så blir det hjem og høre på 2 femogenhalvtommere etter å ha lyttet til flere kvadratmeter basser mm. Merkelig men det kommer musikk uttav begge løsninger.

    Kjør med stil trygt hjem.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så blir det hjem og høre på 2 femogenhalvtommere etter å ha lyttet til flere kvadratmeter basser mm. Merkelig men det kommer musikk uttav begge løsninger.

    Kjør med stil trygt hjem.

    Mvh Atle
    Legger ned haifaien hjemme etter maktdemonstrasjonen i Langesund. Har meldt meg på kurs i blomsterbinding og vil heller prioritere dette tungt fremover.

    IMG_6565.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La tidligere i dag nedennevnte inn i The Shy sin tråd, men må ha det i egen minnebok også:

    Ja, hva skal man si etter å vært på tur til Langesund 😊

    Det startet med en flott biltur over fjellet i nydelig vær. Vel fremme slet jeg litt med å finne riktig adresse, men det er jo selvfølgelig helt intuitivt at en snekker bor i det eneste murhuset i Langesund. Jeg fant etter hvert frem, og Tor fikk pekt ut hvor jeg skulle parkere. Det var sikkert helt på sin plass at jeg måtte brøyte meg gjennom et kratt med brennenesler for å komme ut av bilen. Vel oppe på terrassen fikk jeg en øl i lanken, og etter denne begynnelsen på turen kom det ikke som en overraskelse at den var utgått på dato. Deretter bar det ned i husets katakomber. Riktig mørkt og utrivelig var det, og jeg var hele tiden på vakt på om snekkeren skulle forsøke å misbruke en uskyldig blomst på 60 år. Heldigvis var jeg såpass på vakt at jeg fikk sikret at hender ble holdt i riktig bukselomme.

    I mørket skjelnet jeg til en viss grad litt forskjellige greier i rommet. Mannen er jo snekker og hadde laget en masse pussige kasser i forskjellig størrelse. Videre var noen gamle norske forsterkere plassert sentralt i rommet. Sikkert bra greier for 20 år siden, men en hver oppegående skalle ville nok levert slikt på gjenbruksstasjonen for flere år siden. I midten sto en Lynx Aurora, og alle vet at slikt ikke skal finnes i et møblert hjem, men i lydstudioer hvor de har greie på hva de driver med.

    Etter hvert begynte snekkeren å spille musikk. Han har alt plassert på en harddisk hvor han prioriterer kvantitet knallhardt på bekostning av kvalitet. Det blir noe patetisk over skrytet av volum på samlingen når du hverken kan spa frem noe av De Musikalske Dvergene eller Hair of the Dog med Nazareth. Viselig nok var størrelsen på skriften på PC skjermen så liten at den egnet seg best for frimerkesamlere med forstørrelsesglass. I tillegg var skjermen plassert på en måte som gjorde den best egnet for slangemennesker med unik kroppsbeherskelse. At snekkeren lurer på hvorfor ryggen hans innimellom slår seg vrang fremstår som en gåte for meg. For å avhjelpe på søken etter musikk fyrte Tor etter hvert i gang en anleggs-lyskaster. Det avhjalp litt på problemet med å finne musikk, og så får en heller leve med at det også medførte svidd nakke og snøblindhet.

    Det var selvfølgelig også noe positivt med seansene i den lokale katakomben. Etter å ha blitt utsatt for dypbass på raust volum, husker jeg ikke sist jeg hadde en helg med så god avføring.

    IMG_6548.jpeg


    Hva skal ellers skrive etter en helg i katakomben i Langesund. For de som ikke fikk med seg at ovennevnte er ironi, kan jeg rapportere at Tor er verdens hyggeligste vert. Helt strålende å tilbringe tid sammen med! Lyden han har oppnådd etter utallige timer med jobbing og opparbeidelse av kompetanse er absolutt det beste jeg noen gang har hørt, og jeg har etter hvert hørt en del rundt omkring hos folk og på messer i inn og utland!

    Jeg støtter stort sett den meste av det Rognlien har skrevet, så jeg har ikke allverden å tilføye. Det er også for meg uvant å lytte i et så dempet rom uten rombidrag. Jeg synes det er vanskelig å si om det gjør noe med klangen. Min lydhukommelse er såpass dårlig at da måtte jeg hatt noen kjente testspor å spille i et «vanlig» rom litt nært i tid. Klang, eller utfordringer med klang, var i alle fall ikke noe jeg bet meg merke i. Jeg har tidligere hørt rom hvor eier har vært for raus med dempingen og drept det meste av liv i musikken. Så er i mine ører langt fra tilfelle i dette rommet! Det eneste jeg bet meg merke i er at jeg måtte ha litt mer volum enn normalvolumet til Tor for å oppleve det beste av anlegget. Kanskje det handler om mine ører eller kanskje det bare er en vanesak, hvem vet.

    Der jeg hadde en annen opplevelse enn Rognlien er på dybde i lydbildet. I mine ører handler dette rett og slett om innspillingen, og innsyn i produksjonen er foruten kapasiteten det mest imponerende med anlegget. Jeg er sjeldent veldig opptatt av kvaliteten på innspillingen når jeg lytter til musikk, men hos Tor ble jeg veldig fascinert og opptatt av dette. Dette anlegget avkler nådeløst kvaliteten på opptaket. Hva produsenten har gjort eller burde har gjort kommer veldig tydelig frem. Søken etter high fidelity er for meg en tullete diskusjon med ukjente variabler, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det er så nærmt man kommer. Merk forøvrig at når jeg skriver at innspillinger blir avkledd nådeløst, medfører det ikke at dårlige innspillinger låter hoggorm!

    I det hele tatt er det en smått absurd opplevelse å spille musikk man trodde man kjente. Floskelen om at det blir en helt ny låt gir faktisk litt mening. Det er en helt utrolig opplevelse å oppleve en masse dynamikk og detaljer som ikke kommer skikkelig frem på mer normale oppsett.……for ikke å snakke om lyd nedover i frekvens når det ligger i opptaket.

    Tror jeg runder av her. Takk for en utrolig hyggelig sosial helg og hifi-opplevelse! By the way, man skjønner Langesund er i nærheten av Sørlandet og har et avslappet forhold til adjektiver når verten uttaler; jeg synes det låter greit hos meg nå. Jeg hadde nok helt sikkert brukt panegyrisk terminologi hvis det var mitt oppsett 😄
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.350
    Antall liker
    35.536
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Legger ned haifaien hjemme etter maktdemonstrasjonen i Langesund. Har meldt meg på kurs i blomsterbinding og vil heller prioritere dette tungt fremover.

    Vis vedlegget 1029064
    You need to change your mind young man😉 Remember...we can't all be up there.....there's plenty of room for the rest of us somewhere in the middle of the tree😅🤣

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    You need to change your mind young man😉 Remember...we can't all be up there.....there's plenty of room for the rest of us somewhere in the middle of the tree😅🤣

    gismo
    Hehe, jeg bare tuller jeg vettu 😊 Det finnes veldig mange med atskillig bedre personlige egenskaper enn meg, men heldigvis har jeg ingen problemer med å glede meg på andres vegne, uten å føle misunnelse. Eksepsjonell lyd er rett og slett bare kjekt å være så heldig å få lyttet til, uten at jeg bryr meg særlig om min plassering i treet. Har ingen problemer med å kose meg med egen lyd, uavhengig av kvalitet sammenlignet med andre 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.350
    Antall liker
    35.536
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe, jeg bare tuller jeg vettu 😊 Det finnes veldig mange med atskillig bedre personlige egenskaper enn meg, men heldigvis har jeg ingen problemer med å glede meg på andres vegne, uten å føle misunnelse. Eksepsjonell lyd er rett og slett bare kjekt å være så heldig å få lyttet til, uten at jeg bryr meg særlig om min plassering i treet. Har ingen problemer med å kose meg med egen lyd, uavhengig av kvalitet sammenlignet med andre 😊
    Da er vi to….herlig å høre skikkelige oppsett, gir en nesten utenjordisk følelse og tilfredsstillelse🤗🎶
    Men klarer også å kose meg hjemme….sånn som du😉😀

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit med 7 kg ekstra stabilitet på hvert av de nye stativene mine. Vibrasjoner har jeg et avslappet forhold til, og regner med Soundcare spikes og noe sorbotane-lignende under høyttalerne er mer enn godt nok 😊

    I forhold til sutrerne på HFS er jeg sikkert idiot som ikke gikk ned i fjæra og skrapte med meg noe sand, men Lydglede på Bekkestua skal leve og alle monner drar i å få utgiftene til å strekke til 😆

    IMG_6566.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.411
    Antall liker
    63.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her er for "anmeldelsen" i # 30.489.(!!!)
    Første del: 🤣🤣🤣🫣🤣🤣
    Andre del :🤩🤩🤩👍👍😊

    Jeg har vært med deg litt her og der, og vi har hørt mye bra lyd, så hvis dette tar kaka, da er det bare å gjøre som Heidi Weng; bøye seg i hatten. 😊

    Må si tråden er blitt grusomt lang etter noen av oss besøkte deg i Hilversum.
    Da ble den lansert som en koordineringstråd.
    Synes du bruker forferdelig lang tid på å samle i hop disse greiene her. 10 år!

    OK vi kan sett kryss på et par ting :
    1) Gjennomført besøk på Rhapsody.
    2) Pålagt konsum med Genever (med GOD margin.)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fås vel kurs i å få et "religiøst" forhold til ting. Tror ansuz selger slike kurs.
    Glad i ting jeg……..ja, når det ikke selges av danske sjarlataner 😊 Har sikkert også et religiøst forhold til ting. Var jo klar for Shanty-gudstjeneste sist søndag i Langesund 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er for "anmeldelsen" i # 30.489.(!!!)
    Første del: 🤣🤣🤣🫣🤣🤣
    Andre del :🤩🤩🤩👍👍😊

    Jeg har vært med deg litt her og der, og vi har hørt mye bra lyd, så hvis dette tar kaka, da er det bare å gjøre som Heidi Weng; bøye seg i hatten. 😊

    Må si tråden er blitt grusomt lang etter noen av oss besøkte deg i Hilversum.
    Da ble den lansert som en koordineringstråd.
    Synes du bruker forferdelig lang tid på å samle i hop disse greiene her. 10 år!

    OK vi kan sett kryss på et par ting :
    1) Gjennomført besøk på Rhapsody.
    2) Pålagt konsum med Genever (med GOD margin.)
    Nå synes jeg du er skikkelig urettferdig! Det er tross alt bare noen uker siden du var her, så det er fremdeles behov for en koordineringstråd 😆

    3. Pålagt konsum av Matjessild (noen har fremdeles ikke tick-in-the-box).

    Du kjører jo til stadighet forbi Langesund på vei til det blide sørland. Du er ikke så dum at du ikke tar et stopp neste gang…….😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Krixene sammen med sub imponerer fortsatt kraftig! Skal etter hvert få testet dem med større bredde. Krysser fingrene for at jeg opplever kjempestor forskjell når jeg etter hvert kobler tilbake til La Rosita Babell 😄

    IMG_6573.jpeg


    Som selvtitulert musikalsk yppersteprest på HFS spilles det selvfølgelig bare fantastisk god musikk på Foldnes 😆 Tribute album har jeg et litt ambivalent forhold til. Ofte noen gode versjoner, men ender som oftest som hyllefyll. Denne nye saken til ære for Lou Reed har absolutt kvaliteter. Har du sansen for Lou Reed kommer den nok ikke til å buklande. Har du vært sløv @bluesbreaker eller fikk du hanket den inn på RSD?

    IMG_0173.jpeg
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    18.179
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Som selvtitulert musikalsk yppersteprest på HFS spilles det selvfølgelig bare fantastisk god musikk på Foldnes 😆 Tribute album har jeg et litt ambivalent forhold til. Ofte noen gode versjoner, men ender som oftest som hyllefyll. Denne nye saken til ære for Lou Reed har absolutt kvaliteter. Har du sansen for Lou Reed kommer den nok ikke til å buklande.

    Vis vedlegget 1029639
    Takk for tips, skal sjekkes ut(y) Hvis det ikke er å oppdrive på vinyl lengre så ser jeg du kan kjøpe download på Bandcamp.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.411
    Antall liker
    63.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Krixene sammen med sub imponerer fortsatt kraftig! Skal etter hvert få testet dem med større bredde. Krysser fingrene for at jeg opplever kjempestor forskjell når jeg etter hvert kobler tilbake til La Rosita Babell 😄

    Vis vedlegget 1029638

    Som selvtitulert musikalsk yppersteprest på HFS spilles det selvfølgelig bare fantastisk god musikk på Foldnes 😆 Tribute album har jeg et litt ambivalent forhold til. Ofte noen gode versjoner, men ender som oftest som hyllefyll. Denne nye saken til ære for Lou Reed har absolutt kvaliteter. Har du sansen for Lou Reed kommer den nok ikke til å buklande. Har du vært sløv @bluesbreaker eller fikk du hanket den inn på RSD?

    Vis vedlegget 1029639
    Sløv😥
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.934
    Antall liker
    56.111
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Krixene sammen med sub imponerer fortsatt kraftig! Skal etter hvert få testet dem med større bredde. Krysser fingrene for at jeg opplever kjempestor forskjell når jeg etter hvert kobler tilbake til La Rosita Babell 😄

    Vis vedlegget 1029638

    Som selvtitulert musikalsk yppersteprest på HFS spilles det selvfølgelig bare fantastisk god musikk på Foldnes 😆 Tribute album har jeg et litt ambivalent forhold til. Ofte noen gode versjoner, men ender som oftest som hyllefyll. Denne nye saken til ære for Lou Reed har absolutt kvaliteter. Har du sansen for Lou Reed kommer den nok ikke til å buklande. Har du vært sløv @bluesbreaker eller fikk du hanket den inn på RSD?

    Vis vedlegget 1029639
    Hadde selv krix her men uten sub, de låt knall bra men fikk meg ikke til å bytte ut SF Amati i de😅😁.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde selv krix her men uten sub, de låt knall bra men fikk meg ikke til å bytte ut SF Amati i de😅😁.
    Hehe, skulle tatt seg ut, og det mangler nok en del på blant annet oppløsning til at det skulle bli aktuelt her også. Nå var det heller ikke derfor jeg kjøpte dem. Kun lek og moro, og på de to parametrene funker det som en kule 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg forventer å se dobbeltalbumet med Stranglers og tributen til Lou Reed i hyllene neste gang jeg kommer på besøk. Hvis ikke setter jeg opp mitt beste, nå-er-jeg-skikkelig-skuffa-blikk! Men for all del, du blir jo ikke yngre, og det er en ærlig sak å miste litt av interessen for kvalitetsmusikk og kvalitetspressinger 😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.411
    Antall liker
    63.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forventer å se dobbeltalbumet med Stranglers og tributen til Lou Reed i hyllene neste gang jeg kommer på besøk. Hvis ikke setter jeg opp mitt beste, nå-er-jeg-skikkelig-skuffa-blikk! Men for all del, du blir jo ikke yngre, og det er en ærlig sak å miste litt av interessen for kvalitetsmusikk og kvalitetspressinger 😆
    Vi får sjå da vettu.
    Det er vel bare du som tror du blir yngre? 🤪
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.411
    Antall liker
    63.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Inntrykket er skitt og kanel.
    4,,9,og 11, er ok.
    3,8 og 10 er veldig bra.

    Rickie Lee er helt jævli, og jeg liker heller ikke Richards.

    Anbefaler heller at folk bruker pengene her:

    I tillegg bør man ha denne :

    Der finnes bl.a beste versjon av Vicious :
    Opptaket er fra 1973.

    Men det er meg da.😎
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.411
    Antall liker
    63.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^ Er det den live skiva der Magnus Uggla (i salen) roper Love you Lou og han svarer tilbake Love you too?
    Skal visstnok høres tydelig.
    Nei. Uggla var nok ikke på Howard Steins Academy of Music i New York i 1973.
    Både Rock'n Roll Animal og Lou Reed Live er fra denne samme konserten. Burde egentlig ha vært utgitt som dobbelt-album.
    Begge er offisielle og laget i flere opplag og versjoner.

    Den du tenker på har jeg ikke hørt, men det er nok denne. Ser ut til å være en Bootleg.


    Begge har Prakash på bass og Glann på trommer, men Steve Hunter og Dick Wagner begge gitar, er ikke med i Stockholm.
    De løfter de to førstnevnte album kollosalt, og er viktige i verdens beste intro på Sweet Jane-versjonen på Rock'n Roll Animal.
    Fantastisk samspill mellom to suverene gitarister og kompet sitter som ei kule.
    Ikke bare jeg som mener dette. 😊
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.790
    Antall liker
    18.080
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Nei, ikke Sverige. Uggla fortalte historien i en dokumentar om at han og noen polare dro til (tror det var) England i tidlig ungdom for å dra på Lou Reed konsert.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.411
    Antall liker
    63.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Nei, ikke Sverige. Uggla fortalte historien i en dokumentar om at han og noen polare dro til (tror det var) England i tidlig ungdom for å dra på Lou Reed konsert.
    Jeg vet ikke noe om dette, men når jeg googler, så finner jeg dette.
    Screenshot_20240606_204250.jpg


    Tror kanskje vi får gi oss med LR her, for jeg er i tvil om verten er like stor fan som meg. 🙈😊

    Det er mulig vi har en slags parallell til Sex Pistols konsert på Pingvin Club i Oslo.
    Der var det plass til ca. 200.
    Hvis alle som sier at de var der ble samlet, så hadde Ullevål stadion vært fullsatt.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.489
    Antall liker
    69.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vet ikke noe om dette, men når jeg googler, så finner jeg dette.
    Vis vedlegget 1029980

    Tror kanskje vi får gi oss med LR her, for jeg er i tvil om verten er like stor fan som meg. 🙈😊

    Det er mulig vi har en slags parallell til Sex Pistols konsert på Pingvin Club i Oslo.
    Der var det plass til ca. 200.
    Hvis alle som sier at de var der ble samlet, så hadde Ullevål stadion vært fullsatt.
    Verten er nok ikke like store fan av Lou Reed som deg, men likevel å betrakte som en stor fan 😊 Helt greit å være smått lunken til tribute albumet, men å anbefale å kjøpe boksen av Lou Reed istedenfor (som du vet jeg også har) blir i beste fall litt pussig. Et tribute album kan da aldri måle seg med originalen, men handler om alternative versjoner på godt og vondt av låter vi er glad i. I så måte synes jeg dette tribute albumet fungerer riktig så bra. Å for å være riktig uenig. Jeg som er lunken til kvinnevokal, synes versjonen av Walk on the Wild Side med Rickie Lee Jones var skikkelig stilig. Dobbeltsjekker i morgen 😊

    Blir forresten aldri feil med skriblerier og synspunkter fra andre i denne tråden………ja, så lenge folk er noenlunde pen i tøyet og snakker med innestemme (verten har lov å snakke med utestemme, han er tross alt Bergenser) 😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn