Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.143
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Det var var snakk om smykker, mann med pynt, under sløret, tiss og greier! Sporene var mange, betenkningstiden lang, så jeg mistenkte en Prince Albert. Så viser det seg at det bare er en arm??? Nuvel, jorden snurrer videre.

edit: skrivefeil

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var var snakk om smykker, mann med pynt, under sløret, tiss og greier! Sporene var mange, betenkningstiden likeså, så jeg mistenkte en Prince Albert. Så viser det seg at det bare er en arm??? Nuvel, jorden snurrer videre.
    Det finnes mange slags smykker 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde tenkt å vente med Ian Dury til øltimen på fredag, men da er forhåpentligvis en annen plate jeg gleder meg til å spille kommet med posten. Denne her er gammel og gullfarget. Vanskelig da å vite kvaliteten. Dessverre litt peiskos på de rolige partiene, men ikke verre enn at jeg gleder meg over at det er en god innspilling og musikken står fjellstøtt fremdeles 🥰

IMG_8187.jpeg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.914
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hadde tenkt å vente med Ian Dury til øltimen på fredag, men da er forhåpentligvis en annen plate jeg gleder meg til å spille kommet med posten.
    Det er lillefredag og helt greit med øltime! Det er jo ikke sånn at du må på jobb i mrg.;) 🤣 Sorry, tar det tilbake. Kan jo hende han innehaveren av F.Ø&B truer deg til arbeid 🤣

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er lillefredag og helt greit med øltime! Det er jo ikke sånn at du må på jobb i mrg.;) 🤣 Sorry, tar det tilbake. Kan jo hende han innehaveren av F.Ø&B truer deg til arbeid 🤣
    Du har absolutt et poeng, men etter en smått hedonistisk livsstil på Tenerife, har kroppen sikkert godt av å leve som et vilt dyr noen dager 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir ikke noe smykke av en tonearm på meg likevel. Sjekket litt bedre med en kompetent person, noe jeg burde ha gjort tidligere, og skjønte at dette ikke var tonearmen for meg. Litt synd for dette er definitivt en arm i de øvre kvalitets-luftlag, og i tillegg hadde jeg så smått begynt å falle ned på hvilket drivverk jeg skulle gå til anskaffelse av. Selger var av den sympatiske typen, så det var ikke noe problem å få omgjort kjøpet (jeg hadde ikke hentet armen). Sånn går no dagan 🙁😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt Hazy IPA kan ikke være feil før en kompis kommer innom for litt dypdykk i vinskapet og god samtale. Aldri feil 😊

Pop-anlegget traller på Leo Sayer. Definitivt ikke noe som spilles til vanlig hos meg, men det stod et The Best of album i siste bunken med plater jeg kjøpte, og husker jo mannen godt fra mine foreldres platesamling, så hvorfor ikke streame det. Ingen tvil om at mannen hadde et knippe riktig så gode pop-perler. I tillegg, og det som forundret meg litt, dette er i mine ører en knallgod innspilling. God stemning 😊

IMG_8203.jpeg

IMG_0657.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Verden er full av pusekatter som plutselig synes Nick Cave lager feiende flott musikk. Nick Cave er likevel ualminnelig mye mer enn kun nedpå musikk, eller siste album som er så ræva innspilt at det er vanskelig å høre på. For min egen del henger jeg vel fast i midtperioden av utgivelsene hans. Første del av karrieren hans blir for meg for «uryddig», mens siste del blir kjedeligere og kjedeligere. Da er det deilig å sette på Grinderman som jeg synes binder sammen hans tidligere musikk med litt av hva han burde tatt mer med seg i sine seneste utgivelser. Musikalitet og farlighet i en deilig kombo 😊

IMG_0659.jpeg

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei Karmana så du søkte etter emballasje til vinyl, dra en tur på butikken og hør om de har kartongen pizza grandiosa er pakket i. De kan sikkert legge av om de ikke har.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Solen brøler og vil ha meg ut, mens gårsdagens dypdykk i rødvinsskapet roper, ta det rolig, det blir fint vær i morgen også! Tenker jeg foreløpig nøyer meg med en mellomting; en haiketur med Roger 😊

IMG_0660.jpeg

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.169
    Torget vurderinger
    2
    Solen brøler og vil ha meg ut, mens gårsdagens dypdykk i rødvinsskapet roper, ta det rolig, det blir fint vær i morgen også! Tenker jeg foreløpig nøyer meg med en mellomting; en haiketur med Roger 😊

Vis vedlegget 1096156
    Her er det 4 - 5 minus og nysnø, kone 2.0 var ubønnhørlig, vi har vært ute i skogen og gått en flott skitur. Jeg var litt motvillig, men gjorde gode miner til slett spill, og fyrte opp peisen ved hjemkomst, og hentet en kald en i boden. Det er lov etter å ha svettet ut gårsdagens skamløshet. OG Pros & Cons... er fortsatt en av mine favoritter, for øvrig.
    IMG_20250209_135609352_HDR.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er det 4 - 5 minus og nysnø, kone 2.0 var ubønnhørlig, vi har vært ute i skogen og gått en flott skitur. Jeg var litt motvillig, men gjorde gode miner til slett spill, og fyrte opp peisen ved hjemkomst, og hentet en kald en i boden. Det er lov etter å ha svettet ut gårsdagens skamløshet. OG Pros & Cons... er fortsatt en av mine favoritter, for øvrig.
    Vis vedlegget 1096158
    Misunner deg å ha vært ute på en fin skitur! Ølen…….not so much 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når dagen er litt brattere enn vanlig er det ikke et sjakktrekk å spille ukjent musikk. Da er det tid for kjent og kjært. Midnight Choir hadde helt sikkert blitt med som en av mine «øde øy album» 😊

IMG_0661.jpeg

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 1096158
    Veldig bra album

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Platebokser har en tendens til å bli hyllevarmere hos meg, men med 50% rabatt hoppet jeg på denne med Rod Stewart. Grenser mot guilty pleasure, men Atlantic Crossing og A Night on the Town ble spilt myyye en periode av min ungdom. Da var dette en grei anledning til å få byttet ut noen småslitne utgaver og samtidig få tilført noen ekstra som ikke ble spilt like mye 😊

IMG_0770.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I forlengelsen av halv-guilty pleasure, kom det i kveld inn en plate jeg er veldig glad i, og attpåtil på snobbevinyl. Dette albumet kom ut i 1991 og er kun gitt ut i tre utgaver på vinyl, hvorav den ene er en obskur utgave fra Sør Afrika. De to andre utgavene finnes nå på Foldnes. Blir spennende å høre om min gamle Europa utgave blir slått ned i støvlene av denne MOFI utgaven fra 2008. Håper det! Det gis som vanlig en raus imaginær premie til den som klarer å gjette hvilket album dette er 😊

IMG_8208.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Imaginær opp i ræva.
    Det var vel ikke det vanskeligste spørsmålet for dem som har vært innom Discogs, men likevel; gratulerer! Under tvil velger jeg å dele den imaginære premien. Dere kan selv velge hva dere enn måtte ønske dere 😆

Marc Cohn, og spesielt dette albumet har jeg alltid vært spesielt glad i. Det kostet noen sølvperler, så desto mer spennende blir det å høre om det låter bedre enn originalen fra ‘91. Satser på det, slik at originalen kan overføres til Foldnes Øll&Bøll 😊

IMG_8209.jpeg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.943
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel ikke det vanskeligste spørsmålet for dem som har vært innom Discogs, men likevel; gratulerer! Under tvil velger jeg å dele den imaginære premien. Dere kan selv velge hva dere enn måtte ønske dere 😆

Marc Cohn, og spesielt dette albumet har jeg alltid vært spesielt glad i. Det kostet noen sølvperler, så desto mer spennende blir det å høre om det låter bedre enn originalen fra ‘91. Satser på det, slik at originalen kan overføres til Foldnes Øll&Bøll 😊

Vis vedlegget 1096542
    Jeg har også originalen både på LP og CD. Mener å huske at den låt bra. Men det er sikkert rom for forbedring.
    Knall plate forøvrig.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har også originalen både på LP og CD. Mener å huske at den låt bra. Men det er sikkert rom for forbedring.
    Knall plate forøvrig.
    ChatGPT gjør lite for å øke forventnings-biasen. Etter å ha hentet inn synspunkt på forskjeller mellom utgavene, er vel svaret……..det kommer an på spørs 😆 Ikke et uventet svar når den henter inn subjektive synspunkt fra våre likesinnede 😆😊 Hvis den ikke låter bedre har jeg i hvert fall litt flott og stiv papp å holde meg fast i 😊

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    ChatGPT gjør lite for å øke forventnings-biasen. Etter å ha hentet inn synspunkt på forskjeller mellom utgavene, er vel svaret……..det kommer an på spørs 😆 Ikke et uventet svar når den henter inn subjektive synspunkt fra våre likesinnede 😆😊 Hvis den ikke låter bedre har jeg i hvert fall litt flott og stiv papp å holde meg fast i 😊
    Det går vel mere i smak og behag dette som mye annet. Har noen mofi utgaver der jeg synes det er mer "sprut" i de tidligere utgivelsene. Når en sammenligner med nyere utgivelser av samme platen kan det være motsatt. Det er ikke bare bare dette lp styret heller🥵

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det går vel mere i smak og behag dette som mye annet. Har noen mofi utgaver der jeg synes det er mer "sprut" i de tidligere utgivelsene. Når en sammenligner med nyere utgivelser av samme platen kan det være motsatt. Det er ikke bare bare dette lp styret heller🥵
    Skal ikke kimse av muligheten til å ha noe å kverulere om innenfor hobbyen 😆

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.012
    Skal ikke kimse av muligheten til å ha noe å kverulere om innenfor hobbyen 😆
    Takk som byr 😇. Når er vel strengt tatt 80-90% av eventuelle lydforskjeller snobbevinyl byr på en annen bruk av EQ på master. Sammen med en god 'historie' i albumcover eller reklame med ditto prisjustering til også dekke høye lisenskostander.

Med den taken i hodet gjør det ikke særlig vondt å skru litt forsiktig på min analoge EQ som det nå kan se ut som får permanent plass på hifibenken da bypass brytern ikke benyttes så ofte som først tenkt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn