De digre Klipschene ser ut som de bare ber om bredbent søttitallsrock på friskt volumEn bøtte med millioner……….Audio Note, get a room!
Litt mer edruelig Audio Note ble tøysete i bassen selv om prisen fremdeles var noenlunde røslig.
Hmmmm, må kanskje ha meg en ny tur innom her.
Nja.
Et par låter med Yello, og det låt bare så avsindig fett!
Vis vedlegget 964407
Hæppilerer Mr ZGrattis herfra også.
Fra en pensionist i Danmark til en norsk invadør-pensionist i Polen.
Ja ja...... Er jo dansk for helvete/må viteFra en pensionist i Danmark til en norsk invadør-pensionist i Polen.
Hæppilerer Mr Z
Etter at jeg har solgt både forsterker og DAC har jeg strengt tatt to ledige hyller i racket. Det beste hadde vært enda færre komponenter og bytte ut Solid Tech racket, men jeg blir ikke overrasket om jeg plutselig kjøper meg en CD-spillerFikk du noe inspirasjon til den ledige hyllen i racket?
Mvh Atle
Jepp, ser vi er rørende enige i det meste ut fra hva du skrev i Warszawa-tråden. Skal etter hvert få lagt ut en del flere bilder og synspunkt, så får vi se om vi fortsatt er enige Grappa blir aldri feil……….i hvert fall ikke før dagen etterJeg ser vi er enige om det meste.
Både mht til lyd, anlegg, og omgang med bra folk.
Bra vi fikk lurt i oss en grappa.
Jeg har også enkelte ganger lurt på det med høyttalervalg, men har kommet til det samme som deg. De fleste rommene blir nok «kjørt» av forhandlere og importører som ønsker å vise frem flere av merkene de fører. Fikk ikke med meg VTL rommer, og skjønner at der burde jeg vært innomFremdeles enig.
Det var flere (-tror kanskje jeg så 5 ulike anlegg ), som brukte Rockport høyttalere i sine oppsett. Det forstår jeg godt, for det låter ofte veldig bra.
Det var fryktelig mye folk på McIntosh-rommet som brukte Rockport, men det var ikke der beste lyden var. Forøvrig litt merkelig at McIntosh ikke spiller på egne høyttalere, men det gjelder flere.
F. eks. brukte Gryphon, Wilson Sabrina X i sitt anlegg. Jeg skulle mene at de kunne finne fram noe som dugde fra eget sortiment.
Det kan ha noe å gjøre med at forhandler /importør ønsker å vise flere produkter. (?)
Det Rockport - anlegget jeg likte best var med VTL elektronikk. Her låt det friskere og med mer fart i sakene uten at det ble for mye i noen retning.
Vis vedlegget 965883
Jeg tenkte også det samme om Maggie LRS+.
Hvorfor ikke holde en mer konsekvent linje mht til å holde pris på et interessant nivå og dermed nå ei større kjøpergruppe?
Leema-forsterkersettet går for rundt 40 tusen nkr. , så det er det ikke noe å si på, men så var det Zensati kabler og kilden, Lumin P1. Den koster 109 tusen norske kroner alene. Høyttalerne kun 17.
-Men LRS + er mye godlyd for pengene. Kanskje det beste kjøpet hvis en ikke, som du sier, skal skrelle malinga av veggen.
LRS+ er ekstremt mye godlyd - punktum. Synd dem ikke har utseendet med seg. Jeg hadde fått en møbelsnekker til å lage en tre ramme til dem og samtidig kjøpt understell for å få dem opp fra gulvet:Men LRS + er mye godlyd for pengene. Kanskje det beste kjøpet hvis en ikke, som du sier, skal skrelle malinga av veggen.
De kledde den foten skikkelig godt, men fot og/eller treramme, de kommer aldri til å bli et visuelt godteri for meg. Smaken er som baken Synes du er vel kategorisk ift «ekstremt mye godlyd». Her ville jeg heftet på «for pengene». Jeg syntes (naturlig nok) de hadde klare begrensninger når det ble spilt (for) høyt (for dem). Igjen, smaken (og meninger) er som bakenLRS+ er ekstremt mye godlyd - punktum. Synd dem ikke har utseendet med seg. Jeg hadde fått en møbelsnekker til å lage en tre ramme til dem og samtidig kjøpt understell for å få dem opp fra gulvet:
Ha meg unnskyldt BeetleBug, men jeg fikk en stakket stund et helt annet bilde i hode. Noe som avstedkom akutt behov for "whisky lær"LRS+ er ekstremt mye godlyd - punktum. Synd dem ikke har utseendet med seg. Jeg hadde fått en møbelsnekker til å lage en tre ramme til dem og samtidig kjøpt understell for å få dem opp fra gulvet:
Dem var innkoblet og fikk hele rommet til å vibrere på blant annet kirkeorgel. Vi var heldige og fikk sitte i sweet spot før vibrasjonene fikk AC enheten i taket til å løsne. Det begynte å lekke godt med vann rett ned i planeten på han som satt i stolen som så klart var det beste setet i salen.Jeg tok meg en tur innom samme rom en time senere og da ble det spilt på de enda større trauene på den andre langveggen i rommet. Etter opplevelsen med de hvite ble jeg overrasket over at disse låt så bra som de gjorde. Det låt faktisk veldig bra. Jeg antar det bak er bassystemer, men er usikker på om dem var innkoblet.
Two wrong doesn't make one right...Fikk akkurat tusket til meg et par front floor billetter med Springsteen i Bergen neste år. Nice!
Vis vedlegget 966295