Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.941
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hakkje peiling på om de er nye eller gamle. Kommer en bøling med ujevne mellom 😊 De firbeinte er nok mer sjarmerende enn tobeinte som gresser sopp mens de hører på psykedelisk musikk og føler seg som transdimensional space goats 😆
    Kanskje er det de gamle, men jeg så ingen.
    De gikk og gjemte seg da de hørte det var en fremmedkar innom på Foldnes.
    De så nok for seg et skrekkscenario lignende med Rolling Stones' ; Goats Head Soup... 🐐
    0602508940767.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.941
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Husker jeg kjøpte dette på kasset i 1973👍🏼🎶
    Hadde tjent til ny kassettspiller i sommerjobb😉


    gismo
    Du overrasker stadig Gismo!
    Denne gangen avsløres en fortid som Stones-fan. 💋😊

    Det er det alternativet coveret jeg viser over.
    Det med geitesuppe.
    Opprinnelig var dette bildet på en plakat som fulgte med den opprinnelige utgivelsen med gult cover. Det med en androgyn Jagger innsvøpt i plast, eller hva det nå er, er det som ble valgt når albumet skulle ut.
    Det blir sagt at herr Jagger på bildet er ment å skulle ligne Kathrine Hepburn, men ikke vet jeg. 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.701
    Antall liker
    32.842
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Du overrasker stadig Gismo!
    Denne gangen avsløres en fortid som Stones-fan. 💋😊

    Det er det alternativet coveret jeg viser over.
    Det med geitesuppe.
    Opprinnelig var dette bildet på en plakat som fulgte med den opprinnelige utgivelsen med gult cover. Det med en androgyn Jagger innsvøpt i plast, eller hva det nå er, er det som ble valgt når albumet skulle ut.
    Det blir sagt at herr Jagger på bildet er ment å skulle ligne Kathrine Hepburn, men ikke vet jeg. 😊
    Je syns han er brålik je😉
    Har «mye div fortid» je åsså veit du blues😅

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje er det de gamle, men jeg så ingen.
    De gikk og gjemte seg da de hørte det var en fremmedkar innom på Foldnes.
    De så nok for seg et skrekkscenario lignende med Rolling Stones' ; Goats Head Soup... 🐐
    Vis vedlegget 1018373
    Det var coveret sitt! 😊
    Forklaring på litt redusert dyreliv da du var her er at bonden fikk en (goat) heads up 😆 Både geiter og bonde tok signalet! Det samme gjelder forøvrig for svanene nedi bukten 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godgutten i midten på bildet er plaget av noen unoter, og er inne for puss og stell på Servicecompaniet. Reparatøren har vært i kontakt med importør Multirom som har hjulpet ham å få noen tilbakemeldinger fra Ayre. Ayre mente problemene kunne skyldes sprekker i loddinger. Med mikroskop fant reparatøren noen sprekker her og der som nå er loddet. Da er det bare å krysse fingrene for at dette var feilen og at den fungerer som den skal når jeg henter den i neste uke 😊

    IMG_5316.jpeg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.701
    Antall liker
    32.842
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Godgutten i midten på bildet er plaget av noen unoter, og er inne for puss og stell på Servicecompaniet. Reparatøren har vært i kontakt med importør Multirom som har hjulpet ham å få noen tilbakemeldinger fra Ayre. Ayre mente problemene kunne skyldes sprekker i loddinger. Med mikroskop fant reparatøren noen sprekker her og der som nå er loddet. Da er det bare å krysse fingrene for at dette var feilen og at den fungerer som den skal når jeg henter den i neste uke 😊

    Vis vedlegget 1018633
    Den delen av benken din er bare rålekker👍🏼🎶

    Sprekker i lodding har jeg hørt lite om tidligere, men kan jo forekomme om man ikke har loddet skikkelig med tilstrekkelig varme på både metall og tinn😉😊 Kaldlodding…..😜
    Har i min ungdom loddet en del😅🤣
    Good luck😀

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.743
    Antall liker
    58.941
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ikke skryte på meg ferdigheter mht lodding, men jeg har vunnet et par småsummer på flakslodd, og er nokså flink til å lodde stemningen. 🤪

    Håper det er som de tror, at det er defekter i loddepunkter. Skal være greit å fikse det for en fagmann. Veldig fin den spilleren, og som jeg forstod var den heller ikke billig som ny
    Derfor synd hvis den ikke kan repareres.
    Krysser fingrene for at det lykkes. 👍🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den delen av benken din er bare rålekker👍🏼🎶

    Sprekker i lodding har jeg hørt lite om tidligere, men kan jo forekomme om man ikke har loddet skikkelig med tilstrekkelig varme på både metall og tinn😉😊 Kaldlodding…..😜
    Har i min ungdom loddet en del😅🤣
    Good luck😀
    Sprekkene er vel ikke akkurat i Grand Canyon størrelse siden det må brukes mikroskop for å se dem, men det er vel vanskelig å se det som et kvalitetstegn fra Ayre 😄 Har vel litt vanskelig for å tro at sprekkene i loddingene er løsningen på problemet, men har ikke peiling og krysser som sagt fingrene og forsøker å være sterk i troen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bevist; en øl skaper aksept for mangfold og må derfor kunne betraktes som fundament for vellykket integrering i samfunnet.

    Bevis på øl og mangfold; har akkurat spilt disse to albumene og likte begge.

    IMG_0093.jpeg IMG_0094.jpeg

    Selv om jeg sikkert kunne løst flere verdensproblemer ved å sprette korken på en øl til, må jeg gå over til de svake franske viner. Poden takket ja til ny jobb i dag, så da feires det med champagne uten bobler.

    IMG_6283.jpeg


    Løsning på andre samfunnsproblem får vente til i morgen 😊
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    555
    Antall liker
    657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bevist; en øl skaper aksept for mangfold og må derfor kunne betraktes som fundament for vellykket integrering i samfunnet.

    Bevis på øl og mangfold; har akkurat spilt disse to albumene og likte begge.

    Vis vedlegget 1018753 Vis vedlegget 1018754

    Selv om jeg sikkert kunne løst flere verdensproblemer ved å sprette korken på en øl til, må jeg gå over til de svake franske viner. Poden takket ja til ny jobb i dag, så da feires det med champagne uten bobler.

    Vis vedlegget 1018755

    Løsning på andre samfunnsproblem får vente til i morgen 😊
    Etter kl 16.00. Da blir nok til og med Poden fornøyd!! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rent objektivt er nok jeg den mest intelligente av alle oss som frekventerer HFS. Ja jeg vet, konkurransen er ikke all verden. Uavhengig av at jeg burde hatt en plakett med navnet mitt i Mensa-klubbens lokaler, er det, utrolig nok, enkelte spørsmål jeg ikke vet svaret på. Av de uløste og mer eksistensielle spørsmål er……..Simone Felice er kanskje den musikeren som står høyest på stjernehimmelen hos meg (jaffal i dag etter halvannen øl)……..

    IMG_0098.jpeg

    ………og da fremstår det som komplett uforståelig at jeg ikke tidligere har hørt på The Duke & The King!

    IMG_0097.jpeg

    Det føles likevel litt betryggende at jeg ikke vet svaret på absolutt alt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen var heldigere eller mer forutseende enn andre da vi gikk i knebukser og valgte engelsk fotballag. Slike valg er meislet i stein og skal ikke omgjøres (mange bør ha dårlig samvittighet). Mitt valg falt på Stoke og er kanskje ikke min mest fornuftige beslutning i livet. Regner med at United og Liverpool fans sutrer over uavgjort i dag, så får heller vi fans av The Mighty Potters heve fanen og glede oss over at de unngår nedrykk da de i dag sikret plassen i Wankership 🥰

    IMG_0099.jpeg
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.409
    Antall liker
    11.170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Rent objektivt er nok jeg den mest intelligente av alle oss som frekventerer HFS. Ja jeg vet, konkurransen er ikke all verden. Uavhengig av at jeg burde hatt en plakett med navnet mitt i Mensa-klubbens lokaler, er det, utrolig nok, enkelte spørsmål jeg ikke vet svaret på. Av de uløste og mer eksistensielle spørsmål er……..Simone Felice er kanskje den musikeren som står høyest på stjernehimmelen hos meg (jaffal i dag etter halvannen øl)……..

    Vis vedlegget 1019087

    ………og da fremstår det som komplett uforståelig at jeg ikke tidligere har hørt på The Duke & The King!

    Vis vedlegget 1019088

    Det føles likevel litt betryggende at jeg ikke vet svaret på absolutt alt.
    Men Felice Brothers har du forhåpentligvis kontroll på?😉
    Denne er også bra!
    1714236608291.jpeg

    edit: så vidt jeg husker var det @rolfozzy som først tipset om de gutta her inne. Lenge sida nå da.
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.183
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Noen var heldigere eller mer forutseende enn andre da vi gikk i knebukser og valgte engelsk fotballag. Slike valg er meislet i stein og skal ikke omgjøres (mange bør ha dårlig samvittighet). Mitt valg falt på Stoke og er kanskje ikke min mest fornuftige beslutning i livet. Regner med at United og Liverpool fans sutrer over uavgjort i dag, så får heller vi fans av The Mighty Potters heve fanen og glede oss over at de unngår nedrykk da de i dag sikret plassen i Wankership 🥰

    Vis vedlegget 1019111
    Ikke klag. Vi Leeds fans er dømt til evige blodtrykksproblemer og årlig hjerneblødning 🤯
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kultband høres litt stilig ut, uten at jeg er helt sikker på hva det betyr. Det må vel være rimelig å anta at det handler om kvalitet, men som er såpass smalt at det ikke er oppdaget av massene. Husker vagt at gruppen The Fall har blitt kalt kultbandenes kultband. Kan jo ikke bli kulere enn det (antakeligvis ikke like ønskelig for The Fall). Leser i dagens VG at U2 visstnok også er et kultband. Kjente jeg ble litt ekstra gammel på en mandags formiddag 😆

    IMG_0102.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.403
    Antall liker
    63.604
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Platesalget går litt tregt for tiden, og da er det bare en ting å gjøre…………kjøpe flere 😊 Plukket ut hos en kar som så smått er begynt å selge samlingen til faren, og faren virker å være en som steller fint med ting 😊 I tillegg fikk jeg en påskjønnelse av Poden for å ha tatt ekstravakter på Pelsdotten. Har selvfølgelig ikke behov for milde gaver for å ivareta Pelsdotten, men når han gir bort en magnum hvit burgunder fra 2002, er det liksom litt vanskelig å takke nei 😆

    IMG_6288.jpeg


    Føler jeg foreløpig har kommet godt ut av tirsdagen 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.693
    Antall liker
    85.272
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For de e .....,....., ....., .....,,........., heia .....! 🤣🤣🤣

    Hilsen fra Lævanger sjø! 🤣🤣🤣
    Og der var jeg på ignorert listen!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.693
    Antall liker
    85.272
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skal være ærlig og si at jeg har null greie på fotball, men hørte resultatet på nyhetene
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.618
    Antall liker
    27.884
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    .......Og det gjør det da knapt også.......Sånn ca. 1/30 så mange som i Bergen........Jaja......... :rolleyes:

    Heldigvis er jeg nesten like opptatt av foppall som jeg er av makramé, så det går nokså greit.......har ingen planer om å bli filatelist!

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn