Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stille og rolig på Foldnes i dag. Etter at jeg kom hjem etter en bytur i går kveld ble jeg møtt av min kone, sønn og kjæresten. Det medførte at jeg måtte legge noe kaviar og champagne på toppen av det som allerede var inntatt i byen. Tenker dette er en god dag for mineralvann 😊

    IMG_6294.jpeg


    Kom enda litt flere plater inn i går………

    IMG_6290.jpeg


    ………og i dag hanket jeg inn seks noenlunde ferske plater.

    IMG_6295.jpeg


    Da har det kommet inn nesten 50 plater de siste dagene. Viktig å mate Degritteren! Mye dubletter og slikt som ikke får plass i min lille samling, og havner i salgskassene, men det ble da noen som får oppholdstillatelse.

    IMG_6296.jpeg


    Bon Jovi og Michaels Jackson er dubletter, men bytter dem med mine eldre utgaver (ikke alltid bedre, men lukten og følelsen av fersk papp er bedre enn gammel kjeller 😄). Bush Doctor ble tidligere solgt i et sedvanlig svakt øyeblikk. Satser på at det ikke gjentar seg. Eagles, The Long Run hører hjemme i min samling, og Hooters albumet ble mye spilt på cd på slutten av 80-tallet. Solgte Dire Straits platene mine i trenings-format, så da er det bare å begynne på nytt. Jeg har også solgt Queen-platene mine, og da er det praktisk å få hanket inn dobbeltalbumet deres. Highway to Hell har vært et sårt hull i hyllene her, men ikke nå lengre 😊

    Greit å ha noe å sysle med når det er for varmt ute (for oss som ikke skjønner at sommeren skal innholde dager med over 20 grader) 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.958
    Antall liker
    14.202
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Etter at jeg kom hjem etter en bytur i går kveld ble jeg møtt av min kone, sønn og kjæresten.
    Satan! Noen menn er tøffere enn andre. Etter hva jeg har hørt er det ikke lurt å ha konen og kjæresten på samme sted. Kanskje sønn var der for å myke opp stemningen?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Særdeles udannede forhold her ute på landet. Her sitter man fredelig med sin kaffekopp, og plutselig blir man belemret med blod og gørr da en av geitene fant ut at hun skulle føde i mitt synsfelt. Riktig udannet var det! De kunne som et minstekrav hatt et forheng så geiten (og jeg) fikk fred under fødselen. Jeg synes også latsekken av en dame på bildet kunne hentet den skyldige geitebukken, så han kunne holdt henne i kloven under fødselen!

    IMG_6298.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha brukt dagen i samkvem med høytrykkspyleren er det ekstra godt å slå seg ned foran haifaien 😊

    Som alle vet kommer den beste rocken i kongeriket fra den rettmessige hovedstad. Debuten til Superslow er passelig rufsete og svinger så det holder med catchy melodier. De har selvfølgelig stjelt litt her og der, men det gjør jo alle. Anbefales så det holder (for dem som ikke kun er opptatt av syngedamer eller pompøse prog-landskap) 😆

    IMG_0120.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.434
    Antall liker
    13.039
    Takk for advarselen caftein :cool:
    Da skal jeg holde meg langt unna den skiva.
    Jeg er vist treg nok om jeg ikke skulle få et snev av "superslow" også.
    Ha en god dag videre med geitefødsler, høytrykksspyler og bjerkepollen på de Enfoldiges nes ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får besøk av en særdeles hyggelig fyr i dag. Med tanke på hvem som kommer og haifaien min, slo det meg at snakkeboblen her er helt feil.

    Skulle vært: Alt håp er ikke ute, Karmana! Vi har hentet inn ekspertise fra blomsterspråk-familien 😆

    IMG_6333.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Får besøk av en særdeles hyggelig fyr i dag. Med tanke på hvem som kommer og haifaien min, slo det meg at snakkeboblen her er helt feil.

    Skulle vært: Alt håp er ikke ute, Karmana! Vi har hentet inn ekspertise fra blomsterspråk-familien 😆

    Vis vedlegget 1021971
    Hvem faen prater du om?? I am the King of the flower power! 👹
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trafikken i verdensmetropolen umuliggjorde besøk fra Askers store sønn i dag. Men selvfølgelig, adapt, improvice and overcome 😊

    Da Foldnes ble umuliggjort, tenkte jeg å ta Rognlien ut på noen øl i byen, men mannen var tydelig på at han ønsket en mer kulturell tilnærming. Det ble derfor kunstutstilling.

    IMG_6365.jpeg


    Deretter hevdet mannen at han er en stor gourmet og ønsket bespisning av høy kvalitet.


    IMG_6366.jpeg


    Veldig bra kveld med en flott fyr 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte gjennom hele den 40 minutter lange låten med prating (og passende komp) av Lars Saabye Christensen i går. Langdrygt, bittersøtt, underfundig, men veldig bra! Kjenner i dag på en frykt. Hva blir det neste? Begynner jeg å bli så skyldig på testosteron at det neste blir at jeg får tålmodighet nok til å høre på prog 😳😆

    IMG_0123.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Hørte gjennom hele den 40 minutter lange låten med prating (og passende komp) av Lars Saabye Christensen i går. Langdrygt, bittersøtt, underfundig, men veldig bra! Kjenner i dag på en frykt. Hva blir det neste? Begynner jeg å bli så skyldig på testosteron at det neste blir at jeg får tålmodighet nok til å høre på prog 😳😆

    Vis vedlegget 1022537
    Denne fantastiske "novelle-låta" har jeg faktisk opplevd live! Stemningen var fullstendig elektrisk, over 1000 mennesker i Hovigs Hangar på Notodden satt som tente lys, dørgende stille og hørte gjennom hele greia, med solid og lang applaus deretter. Det hører med til historien at dette var på søndagens gratiskonsert, slik at ølmengden som ble konsumert, var omlag på nivå med kaffemengden, så folk var villig til å høre.
    Et av mine virkelige "ståpels-øyeblikk", og det varte i 40 minutter!!

    Jeg har for øvrig hørt gjennom denne låta mange ganger etter hvert, men lurer fortsatt litt på hva den egentlig handler om... :)
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    642
    Antall liker
    1.975
    Torget vurderinger
    1
    Nei nå lurer jeg på om hr Karmana har rundet Tidal ? Forøvrig er hr Rognliens beskrivelse min opplevelse av Jazz generelt…..

    Ha en flott helligdag

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne fantastiske "novelle-låta" har jeg faktisk opplevd live! Stemningen var fullstendig elektrisk, over 1000 mennesker i Hovigs Hangar på Notodden satt som tente lys, dørgende stille og hørte gjennom hele greia, med solid og lang applaus deretter. Det hører med til historien at dette var på søndagens gratiskonsert, slik at ølmengden som ble konsumert, var omlag på nivå med kaffemengden, så folk var villig til å høre.
    Et av mine virkelige "ståpels-øyeblikk", og det varte i 40 minutter!!

    Jeg har for øvrig hørt gjennom denne låta mange ganger etter hvert, men lurer fortsatt litt på hva den egentlig handler om... :)
    Du har nok æren/skylden for mine 40 minutter i går 🥰 En sen kveldstime hos deg spilte vi en 10 minutters tid av «låten». Jeg har, som du helt sikkert også har, noen oppfatninger av hva den handler om, men det blir sikkert kjekkere å diskutere ansikt til ansikt over en øl 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Du har nok æren/skylden for mine 40 minutter i går 🥰 En sen kveldstime hos deg spilte vi en 10 minutters tid av «låten». Jeg har, som du helt sikkert også har, noen oppfatninger av hva den handler om, men det blir sikkert kjekkere å diskutere ansikt til ansikt over en øl 😊
    Mer enn gjerne!
    Og siden du er i ferd med å bli voksen, kan jeg anbefale en noe kortere "novellelåt"; nyt av Odd Børretzens herlige "Bekkelaget Blues" og føl deg eldre enn noensinne! 👴
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.864
    Antall liker
    3.975
    Torget vurderinger
    1
    Hm det ser ut til at den kjente ØL timen er blitt erstattet eller skjøvet ut til fordel for noe som ligner rød overklasse saft. Og det må pelsdotten fine seg i. 😁 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der så han pelsdott i overkant velfødd ut. Du driver vel ikke med overforing for at han skal fungere bedre som bassabsorbent? 🧐
    Pøh, hadde du sittet på fanget mitt (vet du vil), hadde nok valpefettet ditt blitt presset oppover og du hadde sett ganske så velfødd ut i de øvre regioner. Pelsdotten er ift rasen en slank, lean, mean killingmachine 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hm det ser ut til at den kjente ØL timen er blitt erstattet eller skjøvet ut til fordel for noe som ligner rød overklasse saft. Og det må pelsdotten fine seg i. 😁 😁
    Øl er kun for den gemene og underprivilegerte hop, og jeg drikker det og tar bilde av det, kun for å gi meg selv et ferniss av folkelighet 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har aldri vært og kommer aldri til å bli en fan av musikken til Abba, hvilket selvfølgelig ikke ekskluderer at de laget fantastisk fengende poplåter. Abba er også et fenomen, som de fleste av oss har et forhold til på forskjellig vis, så derfor måtte jeg få med meg Abba-dokumentaren som ligger på NRK. Jeg syntes den var utrolig bra! Den tar opp tidsånden, litt av musikken, kritikerne og de indre spenningene i gruppen, uten at det blir kleint. Jeg syntes rett og slett det var en verdig dokumentar om Nordens mest suksessrike gruppe gjennom tidene. Anbefales!

    IMG_0124.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.495
    Antall liker
    17.285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Enig, men jeg er nok også litt mer «fan» av deler av musikken, enn deg. Ny runde med Mamma Mia (engelsk versjon) settes opp tidlig neste år, og da må man nok kjenne sin plass i billettkøen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Enig, men jeg er nok også litt mer «fan» av deler av musikken, enn deg. Ny runde med Mamma Mia (engelsk versjon) settes opp tidlig neste år, og da må man nok kjenne sin plass i billettkøen.
    Kult! Du var liksom ikke den første jeg ville gjettet på 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har aldri vært og kommer aldri til å bli en fan av musikken til Abba, hvilket selvfølgelig ikke ekskluderer at de laget fantastisk fengende poplåter. Abba er også et fenomen, som de fleste av oss har et forhold til på forskjellig vis, så derfor måtte jeg få med meg Abba-dokumentaren som ligger på NRK. Jeg syntes den var utrolig bra! Den tar opp tidsånden, litt av musikken, kritikerne og de indre spenningene i gruppen, uten at det blir kleint. Jeg syntes rett og slett det var en verdig dokumentar om Nordens mest suksessrike gruppe gjennom tidene. Anbefales!

    Vis vedlegget 1023138
    Som en fusker i vokalistfaget, må jeg få si at min respekt for Agneta Fältskog er for oppadgående, som den har vært i rundt 30 år....
    Hør hennes liveprestasjon på innspillingen fra Wembley Arena fra november 1979, og låta "Gimme, gimme, gimme", jeg kan love deg at det hun gjør der, er noe helt og absolutt fantastisk. Trøkket, innlevelsen, klangen, kontrollen, sex-appealen(!!) er til sammen et fordømt mesterstykke, intet mindre.

    I den mostatte enden finner vi hennes tolkning av "skilsmisselåta" "The day before you came", som er en oppvisning i tristesse og intensitet. igjen gjør Fältskog låta til sin egen på briljant vis.

    Abba var unike. Ikke bare for Bjørns og Bennys enormt gode ører for melodi og arrangement, men også fordi Agneta Fältskog var en absolutt fantastisk vokalist.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn