Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da er det vel bare å begynne å planlegge hvilken smoking og Armani dress man skal ta med seg til Gøteborg. Føler de siste postene har vært til god nytte for å finne ut hvem man bør henge med og hvem man bør holde seg unna 😆
    1726822642966.jpeg

Er på vei.

Ikke dratt enda?

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Pink Floyd på repeat og den utsikten i et par timer.... Synes det er betryggende at EVO har med livlege denne gang. Pass på at han får nok hvile proet, han liker sin lur midt på dagen, eller så blir han litt vrang.
    Har informert Hertugen om din korespondanse melding. Til orientering så lo han avmålt av deres skriv.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye grei lyd i Gøteborg.
    Mange i Norge mener mye om Danish Audio Group. Greit nok det, man kan sutre om priser, latterlige strøm- og kabelprodukter, og at lyden er for tørr etter egne preferanser etc, men å synes det låter dårlig synes jeg er tull. Jeg har alltid tenkt at hvis jeg spilte mye elektronisk musikk og likte tørr og dynamiske lyd, hadde jeg hanket inn et par av Børresen sine høytalere. Nå liker jeg ikke elektronisk musikk, så det har aldri vært aktuelt. I dag hørte jeg «billig-høyttalerne» X2 og ble smått forelsket. Ikke låt det tørt, og dynamikk var det i bøtter og spann. Value for money. Oh yes! 😊

IMG_7164.jpeg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uvisst hvorfor, men jeg synes mange av oppsettene låt bedre i dag. Jeg synes det er veldig kjekt å lytte til systemer som ligger langt utenfor min prisklasse, men vel så spennende er det å lete etter gull i den andre enden av prisskalaen. Jeg ble i går veldig imponert over Q Acoustics, og måtte innom i dag også for et gjenhør. Det ble spilt høyt og rocka, og disse (hvite) høyttalerne til 20K leverte på en måte jeg ikke trodde var mulig i denne prisklassen. Virkelig en positiv overraskelse! 😊

IMG_7168.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.205
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uvisst hvorfor, men jeg synes mange av oppsettene låt bedre i dag. Jeg synes det er veldig kjekt å lytte til systemer som ligger langt utenfor min prisklasse, men vel så spennende er det å lete etter gull i den andre enden av prisskalaen. Jeg ble i går veldig imponert over Q Acoustics, og måtte innom i dag også for et gjenhør. Det ble spilt høyt og rocka, og disse (hvite) høyttalerne til 20K leverte på en måte jeg ikke trodde var mulig i denne prisklassen. Virkelig en positiv overraskelse! 😊

Vis vedlegget 1058971
    Samme inntrykk.
    "Alle" snakker om hvor dyrt det er blitt med hifi. De små QAcoustic ytterst koster 5tusen for paret. Kanskje messas billigste oppsett. Med den rimeligste integrerte + billigste streamer fra Cambridge låt det helt latterlig bra, særlig når enn ser på SAMLET pris på komplett anlegg til ca 33 tusen.

Tror faktisk jeg heller hadde gått for de minste (5000kr)
    pluss sub(er) i stedet for de hvite gulvstående (20.000).
    Mye futt og fart i dette, og skikkelig morsomt å lytte til. 😊
    IMG_20240921_145707.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.660
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

Vis vedlegget 1058971
    Samme inntrykk.
    "Alle" snakker om hvor dyrt det er blitt med hifi. De små QAcoustic ytterst koster 5tusen for paret. Kanskje messas billigste oppsett. Med den rimeligste integrerte + billigste streamer fra Cambridge låt det helt latterlig bra, særlig når enn ser på SAMLET pris på komplett anlegg til ca 33 tusen.

Tror faktisk jeg heller hadde gått for de minste (5000kr)
    pluss sub(er) i stedet for de hvite gulvstående (20.000).
    Mye futt og fart i dette, og skikkelig morsomt å lytte til. 😊
    Vis vedlegget 1059046
    Interessante synspunkter :)
    Q Acoustics har jo fått mye skryt for de nyere seriene sine, så når det også faller i smak for garvede audiofile så høres det veldig bra ut!

Ved nærmere ettertanke så har jeg lagt merke til på Youtube at når Ken Ishiwata kjørte presentasjoner av nye produkter i Premium-seriene på messer, så benyttet han oftest høyttalere fra nettopp Q Acoustics.

Ble det også spilt på de minste gulvstående når dere var innom?
    De store er vel modellen som heter 5050 og den lille er 5040 antar jeg :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.057
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 1058971
    Støttes fullt ut, til pris helt i særklasse og fremkalte hakeslepp og med velvære for både ører og øyne🤗👍🏼🎶

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Interessante synspunkter :)
    Q Acoustics har jo fått mye skryt for de nyere seriene sine, så når det også faller i smak for garvede audiofile så høres det veldig bra ut!

Ved nærmere ettertanke så har jeg lagt merke til på Youtube at når Ken Ishiwata kjørte presentasjoner av nye produkter i Premium-seriene på messer, så benyttet han oftest høyttalere fra nettopp Q Acoustics.

Ble det også spilt på de minste gulvstående når dere var innom?
    De store er vel modellen som heter 5050 og den lille er 5040 antar jeg :)
    Som du sikkert leste hørte Bluesbreaker på de minste og ble imponert. De spilte ikke på dem de gangene jeg var innom, men etter hva jeg forsto var det bare et par dager siden de var kommet på markedet (i Sverige). På de gulvstående ble det brukt dyrere Cambridge greier. Streamer og amp lå etter hva jeg husker på 90K tilsammen. Ikke billig, men heller ikke dyrt ift dagens prissetting på haifai.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen raske inntrykk etter å ha tasset rundt et par dager på messen i Gøteborg.

Skriver ikke så mye om oppsettene da det lett blir urettferdig etter kun noen minutter på en plass i rommet hvor det tilfeldigvis var en ledig plass.…….for ikke å snakke flaks og uflaks med musikken som blir spilt når man er innom. Kan eksemplifiseres greit med høyttalerne fra Audionec.

På Audionec hørte jeg tre låter i løpet av de to gangene jeg var innom. På to av låtene låt det utrolig fett, spesielt siste gangen med Rammstein på røslig volum, mens den ene gangen snublet han som demonstrerte i egen fortreffelighet og skrudde såpass høyt at det durte og ble grumset i bassen. Hadde jeg kun hørt sistnevnte låt hadde jeg ikke latt meg imponere, men heldigvis fikk jeg også med meg to andre låter. Vet ikke hvordan disse høyttalerne låter på såkalt haifai-musikk, men hvis man liker musikk med mer trøkk er det vanskelig å ikke få et fett glis og finne frem luftgitaren med disse høyttalerne.

Liker at de er modulbaserte og kan settes i den konstellasjonen man ønsker……..eller har råd til. Sånn som de sto på messen snakker vi rundt 400K, og Nagra ampen er jo heller ikke i det nedre prissjiktet. Bottom line; dette var riktig så bra greier!

IMG_7165.jpeg

Stogaard & Vestskov har jeg hverken hørt eller hørt om tidligere. De ble spilt på de store da jeg var innom. Sikkert bra greier, men det var noe grums i bassen som gjorde at det ikke ble noen stor opplevelse for meg.

IMG_7151.jpeg

Det siste oppsettet jeg hørte på søndagen var de nye småtassene til Avantgarde. Det var mye gnål om forskjeller mellom kabler da jeg var innom, men jeg fikk likevel med meg noen låter. Jeg synes det låt veldig bra og det var ingenting å utsette på fundamentet med den røslige subben innkoblet…….det måtte i tilfelle være at de kunne spilt med litt mindre gain på den. Tror Avantgardene prismessig ligger rundt 100K og 30K for subben (tror ikke den var fra Avantgard). Likte godt dette, og det skader definitivt ikke at det finnes andre mer passende stativer…….og høyttalerne kan også monteres på vegg.

IMG_7170.jpeg

EC på Wilson har jeg hørt noen ganger tidligere. For all del, det spiller bra, men jeg begynner relativt rask å kjede meg og vil videre.

IMG_7162.jpeg

To be continued 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får drysse ut litt flere bilder jeg tok i litt tilfeldig rekkefølge.

Glemte å ta bilde av QLN og Piega høyttalerne, så jeg måtte stjele fra en av de andre som har lagt ut bilder. Piegaene ble drevet av en streamer og forsterker jeg ikke husker navnet på, mens QLN nøt godt av en godsak fra Vinnie Rossi til skarve 650K. Synes Piegaene låt veldig bra, men det ble en merkbar større ro og autoritet når QLN spilte opp med Vinnie Rossi. Synes begge disse oppsettene spilte veldig bra, men med QLN et lite hesthode foran i kvalitet.

IMG_0430.jpeg

Jeg har vel aldri vært noen stor fan av Dali, og kommer nok heller ikke til å bli det. Det spilte slettes ikke dårlig, men jeg syntest det låt litt «ullent» i bunn og litt daft oppover i frekvens. Igjen, det låt slett ikke verst, men jeg hadde forventet mer av høyttalere til 500K som hadde fått et stort lytterom å utfolde seg i.

IMG_7167.jpeg

Jeg ble overrasket av å finne Final høyttalere i demo. Trodde dette merket gikk dunken for flere år siden. Var kun en rask tur innom, men lyden var i hvert fall ikke kjennetegnet av den «luftigheten» og «vektløsheten» som kjennetegner denne typen høyttalere.

IMG_7157.jpeg

Syntest den nye kjempeblokken til Bladelius spilte veldig bra sammen med Martin Logan. Jeg har vel aldri vært den største fan av Martin Logan, foruten en demo med Neolith, men denne lyden falt i smak hos meg.

IMG_7166.jpeg

Var spent på hva dette merket, som jeg aldri har hørt om kunne få til med en godsak fra D’Agostino. Problemet var bare at de hadde hyret inn en salgsjef fra Shunyata som hadde veeeeeldig mye på hjertet. Etter nærmere en halvtime med amerikansk kabel-underholdning gikk jeg i knestående og gav opp hele demoen.

IMG_7156.jpeg

Får ta bilde-innspurten i morgen 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hm jeg bare spør er dette akseptabelt ?:( Kan en erke Bergenser stå inne for en slik slakt fra en Oslo gutt.
    Selv om jeg liker å være litt stor i kjeften, er jeg forhåpentligvis langt fra å være en sånn erkebergenser. Slike bor forøvrig sjeldent på Foldnes i Øygarden 😄 Jeg har vel også vært en av dem som skrøt av ølet i egen by, men det gikk heldigvis over for 30-40 år siden. En slik artikkel gjør derfor ingenting med hvilepulsen min. Folk får drikke og like hva de vil for meg, og forøvrig er Hansa sin tilhørighet til Bergen mer enn kraftig utvannet 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn