Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.165
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Helvete da! Ble jo mørkt på et øyeblikk 😡 Bare å glemme at jeg reiser meg på en stund enda!

Blir ikke lettere å reise seg nå når Thin Lizzy traller. Langt fra deres beste, men fremdeles et så knallgodt album at de fleste rockegrupper ville drept for å kunne lage tilsvarende 😊

Vis vedlegget 1077886
    Vet om en som protesterer, men kommer ikke på i farta hva han heter🤔.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.907
    Blir ikke lettere å reise seg nå når Thin Lizzy traller. Langt fra deres beste, men fremdeles et så knallgodt album at de fleste rockegrupper ville drept for å kunne lage tilsvarende 😊

Vis vedlegget 1077886
    Har du røyka noe igjen nå som du ikke vet hva er?
    Hva har jeg sagt når man får et slikt røksug?
    Kun sigarer fra mellom-Amerika eller Cuba skal benyttes da, og ikke håndrullings med ugressmiddel og tørka fluesopp.
    MAKAN! Håpløst tilfelle :rolleyes::ROFLMAO:
    Neste gang må du ringe en voksen før hallissene setter inn.

Deep Purple spelte i sin tid ringer rundt de tynne lissene, så det så ;)

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.138
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Helvete da! Ble jo mørkt på et øyeblikk 😡 Bare å glemme at jeg reiser meg på en stund enda!

Vis vedlegget 1077885

Vis vedlegget 1077886
    Cold Sweat er i hvert fall helt der oppe blant de beste fra DP, Whitesnake m. fl. spør du meg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du røyka noe igjen nå som du ikke vet hva er?
    Hva har jeg sagt når man får et slikt røksug?
    Kun sigarer fra mellom-Amerika eller Cuba skal benyttes da, og ikke håndrullings med ugressmiddel og tørka fluesopp.
    MAKAN! Håpløst tilfelle :rolleyes::ROFLMAO:
    Neste gang må du ringe en voksen før hallissene setter inn.

Deep Purple spelte i sin tid ringer rundt de tynne lissene, så det så ;)
    Pøh! Deep Purple var et anstendig progband som endte opp som en halvgod rockegruppe, akkurat som Uriah Heep 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    slike svar bør vel rapporteres? Kan vedkommende være ved sine fulle (ja!) fem (nei!).
    Mvh
    JMK
    Nå heter det seg vel at du skal høre sannheten fra barn og fulle folk. Full har jeg ikke vært på 20-30 år, selv om onde tunger vil kunne hevde at jeg med høyst ujevne mellomrom blir smått usjarmerende salongberuset 😊 Jeg kan vel vanskelig påberope meg å være et barn, men barnslig er jeg ofte. Jeg vil da anta at den matematiske tilnærmingen da blir: Salongberuset (0,5 full) + Barnslig (0,5 barn) = barn eller fulle folk. Da vil jeg vel kunne hevde at jeg har kommet med sannheten 🤔 Det hele er litt forvirrende 😆

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    567
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med deg angående musikken til Deep Purple og Uriah Heep. Bare noe andreklasse tøys.:D
    Det at noen beskylder deg for å røyke noe er sikkert tøys det også.
    Men HVIS du skulle røyke noe greier, anbefaler jeg å lytte til musikken av Nick Drake. Sett deg GRUNDIG inn i tekstene hans, og gi deg ikke før et forklarelsens lys går opp for deg, og du vil forstå ALLT.:cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.907
    Pøh! Deep Purple var et anstendig progband som endte opp som en halvgod rockegruppe, akkurat som Uriah Heep 😊
    Å nei og nei og nei, her har vi et alvorlig tilfelle av "audiofilia rabiata" :eek:
    Full fornektelse, og vedvarende lallende ville påstander.
    Jeg tror eieren av Foldnes Øl & Bøll er for mye alene med popanlegget sitt, og den tvilsomme hunden.

Kunne de jamakr være så elskverdig å ringe herrene med hvite frakker som er i besittelse av en grå Chevy Van med innvendig polstring i Bregensområdet?
    Be dem ta med den gøyale skjorten med knepping bak ;)
    Så kan vi besøke caftein på tulleheimen i romjula.

Rabadamtimtim....

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.326
    Å nei og nei og nei, her har vi et alvorlig tilfelle av "audiofilia rabiata" :eek:
    Full fornektelse, og vedvarende lallende ville påstander.
    Jeg tror eieren av Foldnes Øl & Bøll er for mye alene med popanlegget sitt, og den tvilsomme hunden.

Kunne de jamakr være så elskverdig å ringe herrene med hvite frakker som er i besittelse av en grå Chevy Van med innvendig polstring i Bregensområdet?
    Be dem ta med den gøyale skjorten med knepping bak ;)
    Så kan vi besøke caftein på tulleheimen i romjula.

Rabadamtimtim....
    Slikt skal helst komme litt overraskende på ...
    Mvh
    JMK

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.079
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tull og tøys. DP var i starten et strålende boyband som var kjent for sine raffe coverlåter. Som for eksempel denne Billy Joe Royal låta, som også Milli Vanilli gjorde sin versjon av senere.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt enig med deg angående musikken til Deep Purple og Uriah Heep. Bare noe andreklasse tøys.:D
    Det at noen beskylder deg for å røyke noe er sikkert tøys det også.
    Men HVIS du skulle røyke noe greier, anbefaler jeg å lytte til musikken av Nick Drake. Sett deg GRUNDIG inn i tekstene hans, og gi deg ikke før et forklarelsens lys går opp for deg, og du vil forstå ALLT.:cool:
    Vaskemaskinen går så jevnt og trutt på Foldnes at det er lite utbytte i å røyke sokkene. Det får holde med en god sigar en sjelden gang. Nå er vel Nick Drake sin musikk av en kvalitet at den kan høres på uten kunstig stimuli. Hørte på ham innimellom tidligere, uten at jeg fokuserte på tekstene. Det er vel tvilsomt at man vil forstå alt ved å lytte til tekstene hans, uavhengig av stimuli. Eksempelvis forsto jo han selv ikke meningen med livet 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tull og tøys. DP var i starten et strålende boyband som var kjent for sine raffe coverlåter. Som for eksempel denne Billy Joe Royal låta, som også Milli Vanilli gjorde sin versjon av senere.

Hmmm, kan vi da konkludere med at DP var et wannabe Billy Joe Royal band. Litt som Monkees var for Beatles 🤔😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skandaløst! Altfor sent i gang med øltimen(e). Forøvrig en velfortjent øl etter å ha vært på et par turer med Pelsdotten i et vær hvor folk som ikke kan svømme bør holde seg innendørs!

De siste meldingene om min Ayre SACD spiller er lite oppløftende. Sendte derfor på mandag en melding til en av de mindre forhandlerne på østlandet om en brukt SACD spiller. Jeg har enda ikke fått svar, så jeg antar bransjen velter seg i mammon siden de ikke svarer på en forespørsel om en spiller til 25K. Jaja, vann under broen nå. Tok istedenfor kontakt med en hedersmann her på HFS, og han sa seg villig til eierskifte på en av CD-spillerne sine. Den er nå på vei over fjellet, så jeg regner med jeg får min klamme hender på den på mandag. Antar jeg samtidig får tilbakemelding om at jeg kan hente en ferdig reparert SACD spiller 😆 Hadde egentlig ikke vært så farlig.…..da kunne jeg jo testet dem opp mot hverandre 😊

IMG_7802.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.216
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ok, sånn svinger livet litt i en pendel enkelte ganger😉
    Om du får to på testbenken tell uka så får du ta det som en utfordring🤗🎶
    Den øl’n….. er det en Rolls Royce øl…,,,,😂
    Skål🍻

gismo

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.138
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Fortjent øl! Alltid interessant å se de som kommer sist på vorspielet utvikle formkurven utover kvelden :ROFLMAO:
    Og ellers skal du ha takk for det som snart må være den lengste føljetongen her: CD spilleren alle har hørt om, men ingen har sett...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ok, sånn svinger livet litt i en pendel enkelte ganger😉
    Om du får to på testbenken tell uka så får du ta det som en utfordring🤗🎶
    Den øl’n….. er det en Rolls Royce øl…,,,,😂
    Skål🍻

gismo
    Om jeg skulle ende opp med to spillere…….jeg har strengt tatt ikke bruk for noen av dem, er det å betrakte som et i-lands problem. Hvilket jeg betrakter som mine favoritt-problemer 😊

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortjent øl! Alltid interessant å se de som kommer sist på vorspielet utvikle formkurven utover kvelden :ROFLMAO:
    Og ellers skal du ha takk for det som snart må være den lengste føljetongen her: CD spilleren alle har hørt om, men ingen har sett...
    Kona er på revy med Bonde Tusvik. Vi får håpe PUene holder både hos deg og meg 😆
    Pøh, Ayre SACD spilleren var hjertelig tilstede……….helt til den ble levert til reparasjon for kun 10 små måneder siden 😆

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.138
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Kona er på revy med Bonde Tusvik. Vi får håpe PUene holder både hos deg og meg 😆
    Pøh, Ayre SACD spilleren var hjertelig tilstede……….helt til den ble levert til reparasjon for kun 10 små måneder siden 😆
    PU slapp jo billig hos meg da, siden jeg brått står og venter på T-banen til Oslofylla. Men frykter fôr morgendagen 😅

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Surøl-elskere finnes både i Blåskogen og tjukkeste Oslo. Selv klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg liker slikt eller om det er noe søtt shait. Da er det lettere å konkludere med at reggae-skiven på bildet er shait! Pokker, glemte noen utropstegn i forrige setning!!!!!!!!!

IMG_7804.jpeg

Har ellers spilt noe Deep Purple. Et høyst overvurdert band, men elsket av sarte sjeler. Men, jeg er en ydmyk kar som ikke har problemer med å innrømme feil. Stormbringer er et feiende flott rocke-album. Resten er selvfølgelig………shait! Men, ikke verre enn at det holder med ett utropstegn 😊

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.251
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Surøl-elskere finnes både i Blåskogen og tjukkeste Oslo. Selv klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg liker slikt eller om det er noe søtt shait. Da er det lettere å konkludere med at reggae-skiven på bildet er shait! Pokker, glemte noen utropstegn i forrige setning!!!!!!!!!
    It’s an acquired taste;):ROFLMAO:

When people refer to something as an ”acquired taste,'' they mean that it is not immediately enjoyable or appealing to everyone, but over time, with exposure or experience, some individuals may come to appreciate or enjoy it!!!!!!!!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.698
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Stormbringer er et feiende flott rocke-album.
    Eller Shoe-shine music, som Blackmore kalte det Hughes og Coverdale tok regien for å komponere sammen til det albumet😎.
    Blackmore bidro minimalt til dette albumet og er faktisk heller ikke kreditert for å ha medvirket på et par av låtene. Han har også hevdet at han i en form for «protest» kun brukte tommelen under innspilling av sitt bidrag pånoen av låtene i studio. Coverdale på sin side hevder at han skrev tittellåta kun for å tilfredsstille Blackmore. God stemning den perioden - nope.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    It’s an acquired taste;):ROFLMAO:

When people refer to something as an ”acquired taste,'' they mean that it is not immediately enjoyable or appealing to everyone, but over time, with exposure or experience, some individuals may come to appreciate or enjoy it!!!!!!!!
    Fikk en pose med assortert utvalg fra poden, blant annet noe surøl. Jeg får trene videre å se om jeg ender opp med acquired taste 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Eller Shoe-shine music, som Blackmore kalte det Hughes og Coverdale tok regien for å komponere sammen til det albumet😎.
    Blackmore bidro minimalt til dette albumet og er faktisk heller ikke kreditert for å ha medvirket på et par av låtene. Han har også hevdet at han i en form for «protest» kun brukte tommelen under innspilling av sitt bidrag pånoen av låtene i studio. Coverdale på sin side hevder at han skrev tittellåta kun for å tilfredsstille Blackmore. God stemning den perioden - nope.
    Hmmm, kan det hende at grunnen til at Stormbringer ble et feiende flott rockealbum og ikke et kvasi prog-album var at Blackmore spilte med tommelen 🤔😆😊

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.760
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, kan det hende at grunnen til at Stormbringer ble et feiende flott rockealbum og ikke et kvasi prog-album var at Blackmore spilte med tommelen 🤔😆😊
    Sikker på at du ikke blander Blackmore med Malmsteen nå...??
    Blackmore er kort og greit et musikalsk geni, helt på høyde med historiens beste komponister på B, Beethoven og Bach. Og Karmana har dessuten dårlig forstand på øl i tillegg. :devilish:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.736
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sikker på at du ikke blander Blackmore med Malmsteen nå...??
    Blackmore er kort og greit et musikalsk geni, helt på høyde med historiens beste komponister på B, Beethoven og Bach. Og Karmana har dessuten dårlig forstand på øl i tillegg. :devilish:
    Skummelt med sånne fanboys! Hadde Blackmore vært yngre hadde de nok vært sikker på at han ville løst klimakrisen til uken og et par kriger til helgen 😆

Jan A

Medlem
    Ble medlem
    09.08.2018
    Antall liker
    36
    Sted
    Bergen
    Var i går innom en tjommi som hadde byttet ut sine Pylon-høyttalere med Larsen (8 er det vel). Utseendemessig er de vel litt elsk eller hat. Selv synes jeg de glir flott inn med møblementet i stuen (noe som er viktig da også kona skal hvile blikket på dem). Jeg har ikke hørt Larsen tidligere, men syntes det låt veldig uanstrengt og fint. Tjommien sitter langt fra høyttalerne, og for første gang (tror jeg) må jeg innrømme at det låt bedre enn nærfelt (som jeg er vant med) i dette rommet/med disse høyttalerne 😊

Vis vedlegget 943901

Det er ikke bare salg av plater jeg driver med, det drysser innimellom litt inn som ikke er ment for salgsbunkene. Hentet nå et par forsendelser med plater. Ikke kvantitet, men i min verden, kvalitet 😊 Fant forleden ut at jeg manglet en med Robbie Robertson, og det måtte det selvfølgelig gjøres noe med. Det er ikke så veldig mange jeg skal ha av, The The, men kun Mind Bomb blir naturligvis for spett. Infected har jeg hatt innom et par ganger tidligere, men ikke i god nok kvalitet til at den har blitt gitt oppholdstillatelse. Dette eksemplaret rettet på det. Jeg har ellers bestemt meg for at jeg ikke gidder å ha platebokser i hyllene (gjelder selvfølgelig ikke boksen med, Stones!), og Imperiet med 11 plater er derfor lagt på Finn. Det betyr selvfølgelig ikke at samlingen min skal være kjemisk fri for, Imperiet. Skulle tatt seg ut! 😳😊

Vis vedlegget 943904
    Veldig ryddig oppsett hos kompisen din, Larsen 8 passer fint inn. Jeg har Larsen 8.2 selv og plasseringsmessig ville jeg anbefale litt større avstand mellom Høyttalere og "stereobenk" Bass-driverne i konstruksjonen liker seg best om de får litt mer luft.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.907
    Har ellers spilt noe Deep Purple. Et høyst overvurdert band, men elsket av sarte sjeler. Men, jeg er en ydmyk kar som ikke har problemer med å innrømme feil. Stormbringer er et feiende flott rocke-album. Resten er selvfølgelig………shait! Men, ikke verre enn at det holder med ett utropstegn 😊
    Deep Purple - Stormbringer...hehhhh..var det alt du kunne komme opp med 😂
    Skal man spelle Deep Purple, så snakker vi "In Rock", "Machine Head", "Fireball", "Made in Japan", "Who do we think we are" og "Burn".
    Deretter begynner ting å gå utforbakke raskere enn hva godt er etter min mening.
    "Stormbringer" spiller jeg sjelden, og etter "Come Taste the Band" gav jeg opp og hoppet av karusellen.
    "Fireball" er og blir mitt favoritt album, og deretter MIJ.
    Jeg sliter ennå med å få noe særlig fot av "Perfect Stranger" skiva.
    Den er ikke i nærheten av den kvaliteten gutta leverte mellom 1970-1974.
    "No no no, we know it all!"

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn