Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nok en dag med dype eksistensielle spørsmål som krever avgjørelser basert på tunge overveielser. Skal jeg hente frem trugene, skiene, lage snømann og engler i snøen etter at jeg har måket utenfor, eller skal jeg simpelthen bare jekke en Porter, streame Griser på Vingene og legge innpå en dobbel snus. Forsovet en enkel avgjørelse. Utfordringen ligger i om jeg også skal ta meg et krus akevitt for å døyve eventuell dårlig samvittighet for å ha spart alle måkingen til min sønn når han kommer hjem fra jobb 😆

IMG_8087.jpeg

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    21.875
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nok en dag med dype eksistensielle spørsmål som krever avgjørelser basert på tunge overveielser. Skal jeg hente frem trugene, skiene, lage snømann og engler i snøen etter at jeg har måket utenfor, eller skal jeg simpelthen bare jekke en Porter, streame Griser på Vingene og legge innpå en dobbel snus. Forsovet en enkel avgjørelse. Utfordringen ligger i om jeg også skal ta meg et krus akevitt for å døyve eventuell dårlig samvittighet for å ha spart alle måkingen til min sønn når han kommer hjem fra jobb 😆

Vis vedlegget 1086528
    Se på hunden din. Du er hans helt uansett. Tror ikke du blir en større helt selv om du måker. Jeg hadde forblitt i stolen og jekket meg noe kvalitetsdrikke. Feirer statusen bikkja gir deg🤣

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.047
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg tar en GT og en liten strekk på terrassen før jeg skifter om fra shorts til lange benklær bedre egnet til aftenens kulinariske eksesser på Restaurante Argentinos på strandpromenaden i Villajoyjosa..

17359183952947915434335149282255.jpg

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.316
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Tror jeg tar en GT og en liten strekk på terrassen før jeg skifter om fra shorts til lange benklær bedre egnet til aftenens kulinariske eksesser på Restaurante Argentinos på strandpromenaden i Villajoyjosa..

Håper egentlig du blir solbrent på pilten... mens vi lider med det hvite helvette jeg ikke kan bruke til noe som helst! Bare litt misunnelig...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

At du tør! Om en uke emigrerer vi for 22 dager på Tenerife. Jeg mer enn aner payback time når du da er ute og tøyser med snøskuffen 😆

Hvis du kjeder deg. For noen år siden var en tjommi og jeg på vinsmaking på en vingård rett utenfor Benidorm. Det er jo langt fra den beste vinen som kommer derfra, men de importerte også druer fra andre distrikter til vinmakingen. Vinensmakingen var såder, men i rikelige mengder, men det inkluderte tiltugget var av høy klasse. Gøyal seanse, og vi trallet fornøyd og lett beruset ut etter den seansen 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bli inne. Sett på en plate. Jekk en Porter. Du har ikke gått glipp av det grann der ute. Tro meg, jeg har vært ute i dag. Helt jævlig der!

Mvh
    Godt i gang, men jeg har allerede vært ute et par turer med Pelsdotten (en igjen). Trodde i min villfarelse at fortauene var måket. Det var de ikke, så jeg føler til en viss grad jeg fortjener IPAen jeg nå er i gang med 😊

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.770
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Godt i gang, men jeg har allerede vært ute et par turer med Pelsdotten (en igjen). Trodde i min villfarelse at fortauene var måket. Det var de ikke, så jeg føler til en viss grad jeg fortjener IPAen jeg nå er i gang med 😊
    IPA på ettermiddagen er et klokt trekk. Da slipper du å tenke på å kjøre bil i dette snøhelvetet. 😰 ( Jada, jeg har vært ute og kjørt i dag. Anbefales ikke.)

Mvh

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    En IPA er ikke å forakte, men et krus med livets vann er heller ikke dumt! Så lenge du ikke går ut kan du ikke trå feil.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    IPA på ettermiddagen er et klokt trekk. Da slipper du å tenke på å kjøre bil i dette snøhelvetet. 😰 ( Jada, jeg har vært ute og kjørt i dag. Anbefales ikke.)
    Absolutt, og hjelper også til en viss grad for motivasjonen for en Foldnes rundt om en halvtimes tid sammen med Pelsdotten 😆 Har også vært ute med bilen i dag, men må innrømme at etter syv år i Tromsø med en gammel Toyata, var dagens tur i gæmlis-bil med firehjuls-trekk en fryd 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En IPA er ikke å forakte, men et krus med livets vann er heller ikke dumt! Så lenge du ikke går ut kan du ikke trå feil.
    Nja, skal snart ut og tasse på en kombo av lite måket veibane med røslig bruk av salt. Den melisen med ukjent underlag medfører raskt da behovet for et jamsis telemarksnedslag 😆

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.789
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hjelpe dæ litt med valg, The Voice og dette funker🤗🍻
    Så nettopp en grell Bergenser men heldigvis er itte alle like😎
    Skål gode venn🍻😉
    IMG_8108.jpeg

Men du er kanskje ute å kjører rattkjelke😎🤣

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hjelpe dæ litt med valg, The Voice og dette funker🤗🍻
    Så nettopp en grell Bergenser men heldigvis er itte alle like😎
    Skål gode venn🍻😉

Men du er kanskje ute å kjører rattkjelke😎🤣

gismo
    Det finnes ikke grelle Bergensere, kun fargerike vidunderlige mennesker 😡🤪
    Jeg liker The Voice og kunne godt sett siste sesong med Hver gang vi møtes, men det er ikke konas greie, så jeg får se det senere 😊
    Gode minner med rattkjelke, men det er sikkert best å la dem forbli minner 😆
    God helg, tjommi 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det siste snøfallet i Bergen fremstår som en skandale for innehaveren av Foldnes Øll&Bøll da kunder ikke våger seg ut på veiene med bilen 😡 Dette understreker nok en gang viktigheten av at Støre må gå. NU! 😡

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det siste snøfallet i Bergen fremstår som en skandale for innehaveren av Foldnes Øll&Bøll da kunder ikke våger seg ut på veiene med bilen 😡 Dette understreker nok en gang viktigheten av at Støre må gå. NU! 😡
    Blitt noe snøball krig? 🤓

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå har jeg måket snø på fire forskjellige plasser, og er egentlig ganske så fornøyd med meg selv. Nå skal det kun nytes, noe som forøvrig er min favoritthobby og slår haifai med raus margin 😆 Poden har bursdag, så nå blir det mat og drikke fra øverste hylle, blant annet Beluga og Dom Perignon. Bør ikke bli så pissgærnt 🥰

Men først litt musikk. Det spilles en del jazz hos meg, men jeg er langt fra altetende innen sjangeren. Med andre ord jeg har ikke mye peiling på jazz, men en ting vet jeg, Yusef Lateef er en av dem jeg liker best 😊

IMG_0622.jpeg

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.360
    20250104_154050.jpg

Det tar en øl glad Bregenser ett års tid og smake alle. Forutsetter kun tre sorter om dagen.
    Velkommen.
    Mvh
    JMK

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.621
    Sted
    Bergen
    Nå har jeg måket snø på fire forskjellige plasser, og er egentlig ganske så fornøyd med meg selv.
    ..
    Repeat idag
    I morra
    Og kanskje på tirsdag..
    beklager med å være litt preparty killer.. men etterpå er det jo som kjent full fres

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slår et slag for A-laget som går på NRK for tiden. 30 personer med forskjellige funksjonsvariasjoner stiller ufiltrerte spørsmål til kjente personer. Foreløpig har Støre og Herman Flesvig vært vist, og på fredag er det Fredrik Solvang sin tur. Nydelige «journalister» som får frem helt andre sider ved personene enn de såkalte vanlige journalistene med sine gjentagende spørsmål. En halvgammel kyniker som meg får til stadighet grums i halsen og rusk i øyet når jeg ser på A-laget 😊

IMG_0626.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det endelig avklart. Endring fra lyttestue til lytteloft skjer 26. april. Da flyttes mesteparten av dagens greier der oppe til Djeveløya, mens jeg og den sleipe innehaveren av Foldnes Øll&Bøll flytter inn 😊

IMG_8102.jpeg

Det blir også lakmustesten for avspilling av vinyl. Da har jeg samlingen min lett tilgjengelig i andre enden av rommet. Hvis snurringen da ikke tar seg opp er det nærliggende med en overføring til Foldnes Øll&Bøll 😊

IMG_8103.jpeg

Lavt under taket med skråvegger kan vel medføre noen utfordringer. Kanskje jeg ender opp som en Trinnov og glava dude. Hadde forsovet ikke gjort noe. Haifai-kontoen er velfylt, men det jeg eventuelt kunne vurdert i dag har tegneserie-priser, så det frister (foreløpig) ikke med noen endringer i oppsettet i 2025. Jeg er fornøyd med hvordan det låter i stuen i dag, og så får tiden vise hva som/om noe må gjøres i mai når pop-anlegget traller på loftet 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.239
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg pleier sjelden å ta formiddagskaffen foran haifaien, men etter å ha bli tynt for snøfallet på rette siden av fjellene for noen dager siden, er det deilig å nyte musikk, kaffe og utsikt, mens østlendingene banner over snømåking og trafikkaos 😈😊

Jeg ble oppmerksom på svenske H. Self i United sin tråd og et par andre steder jeg følger med på. Har blitt spilt noen ganger på Foldnes, og ingen tvil om at dette er kvalitet! Funger også helt fint til andres snømåking 😊

IMG_0628.jpeg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.558
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Djeveløya, hvor er det?
    Du vil nok trives der oppe, om du klarer trappa da. Hvis ikke, blir det vel mer TV…

Apropos Trinnov, jeg pleier ikke å anbefale produkter, men gjør her et unntak, for alternativets skyld, får du problemer med akustikken, ja uansett egentlig, sjekk ut arc studio

fanstasisk auto digital romkorreksjon, til pølsepris.

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.383
    Sted
    Langesund
    Jeg pleier sjelden å ta formiddagskaffen foran haifaien, men etter å ha bli tynt for snøfallet på rette siden av fjellene for noen dager siden, er det deilig å nyte musikk, kaffe og utsikt, mens østlendingene banner over snømåking og trafikkaos 😈😊
    Snømåking? sørpemåking vil jeg heller si. Fin treningsøkt

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.789
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spennende å komme litt opp i høyden vil je tru? Men her kan fort utfordringer stå i kø😎

Bodde noe tilsvarende dette med skrå tak, lav vegg og delvis lav takhøyde…..men kanskje litt mindre? Holdt til i 2 etg i ca 15 år, men da gismo fikk «ene herredømme» over Botilsrud var det slutt på det! Har aldri sett meg hverken tilbake eller opp😅🤣

Men dette å bli forvist ut av stuen ville jeg nok hatt mere problemer med å svelge😅🥹🙈

Lykke til da den tid kommer, føler sterkt på at dette nok må verifiseres så snart snøen er borte over fjellene😉🤗🎶

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn