Skal gi deg god tone jeg!
Neida, men med utgangspunkt i at jeg er gjerrig og gjerne IKKE skulle hørt forskjell - her er mine streamererfaringer i eget anlegg.
Dessverre for økonomien hører jeg betydelige forskjeller opp til et visst prisnivå i hvert fall.
Bluesound node: Min første streamer. Mye bedre enn å bruke Airplay. Hyggelig grensesnitt.
Ifi Zen: Stort skritt opp i lydkvalitet fra Bluesound! Ustabil og sånn passe brukergrensesnitt såvidt jeg husker.
Volumiobasert innebygget i Bladelius Ask. Enda en gang et STORT sprang opp i lydkvalitet. Stort! Kjipt brukergrensesnitt i Volumio, men helt OK. Stabil.
Eversolo A6 M: Litt annerledes enn Bladelius, men med LPS var den helt på nivå lydmessig bare brukt som streamingtransport. Dacen ikke verdens beste, men helt OK.
Eversolo A8. Ikke kvantesprang, men veldig lett hørbart bedre enn A6. Enda et lite hakk opp med LPS. Som transport ikke helt ulik Bladelius (litt varmere enn A6 og føles "større" på alle måter. God dac og pre får man på en måte på kjøpet.
Har såvidt testet Wiim Pro Plus nå de siste dagene, men den havner nok på hytta hvis jeg kjøper den. Ikke lydmessig på nivå med A8 eller Bladelius.
Sinnsykt god til prisen til gjengjeld.
Har såvidt testet Lumin U2 før jeg kjøpte Eversolo A6. Synes den låt helt på nivå, men likte grensesnittet i appen og skjerm til Eversolo bedre.
Jeg har ikke testet Auralic på eget anlegg, men forkastet den etter en rask titt hos en venn pga. kjipt brukergrensesnittet.