Wharfedale Super Denton tilbake på lager!

superdenton.jpg

Wharfedale Super Denton er den nye storebroren til vår mest solgte kompakthøyttaler; Wharfedale Denton 85. Den er en heftig oppgradering og antagelig den flotteste og beste høyttaleren vi har hørt i prisklassen!

Super Denton er, som navnet hinter til, en ekstra påkostet, mer avansert versjon av Denton. Selv om dimensjonene er relativt like skiller Super Denton seg ut ved at den er en ekte treveis høyttaler. Som Denton har den en diskant og en 6,5-tommer stor bass-driver i vevd Kevlar. I tillegg til dette har Super Denton en 2-tommer stor soft dome mellomtone-driver som tar seg av det kritiske stemmeregisteret.

Mellomtone-domer er kjent for naturlig og fyldig stemmegjengivelse med ekstremt gode spredningsegenskaper. Kort fortalt betyr dette flottere gjengivelse av spesielt stemmer og en jevnere spredning av lyd i rommet med større "sweetspot" for lytteren. Denne høyttaleren bokser virkelig i en klasse over det man skulle kunne forvente. Mye av teknologien er hentet fra flaggskipet i Heritage-serien; Dovedale, byggekvaliteten og finishen er ekstrem, helt uavhengig av prisklasse. Utført i ekte valnøtt, mahogany eller sort eik - dette er høyttalere man blir glad i, og som er velbygget nok til å kunne gå i arv til neste generasjon!

Pris: 14.995,- per par

Hilsen

Jens på SteReoFil

Kommentarer

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
251
Torget vurderinger
14
En uke inn i mitt eierskap av Super Denton kan jeg si meg enig i beskrivelsen gitt av Stereofil. En utrolig god høyttaler, lett å plassere, engasjerende og livlig med en nydelig mellomtone.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Lurer litt på hvordan disse spiller kontra Dynaudio eller Harbeth til ca samme pris. Harbeth har velikke så rimelige stativhøytalere tror jeg.

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
251
Torget vurderinger
14
Lurer litt på hvordan disse spiller kontra Dynaudio eller Harbeth til ca samme pris. Harbeth har velikke så rimelige stativhøytalere tror jeg.
Dynaudio kan jeg ikke si noe om. Harbeth P3ESR har jeg hatt på samme sted med den samme forsterkeren, men ikke samtidig. Vanskelig med sammenligning, men på meg virker det som om mellomtonen på Super Denton har mer volum og bassen går betydelig dypere.

Informasjon om bruker

SteReoFil
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
720
Link til alle artikler
213
SteReoFil sine annonser
Bransjenyheter
Hva ønsker DU deg til BLACK FRIDAY?

Hva ønsker DU deg til BLACK FRIDAY?

• 9
Årets store handledag nærmer seg. Det er en dag hvor man kan gjøre kupp, men det er også en dag med mange fristende tilbud på produkter man egentlig ikke har bruk for. Vi tenkte derfor vi skulle...
Fortsett
Bransjenyheter
SVS SB17-Ultra R|Evolution kan nå oppleves i butikken!

SVS SB17-Ultra R|Evolution kan nå oppleves i butikken!

• 4
SVS sin nye SB17-Ultra er rett og slett den tøffeste og beste subwooferen vi noen gang har hatt i hus. Den er superpresis....dønn stille og gir en fylde, punch og driv som vil kunne løfte ethvert...
Fortsett
Technics SL-1300G - nå på lager!

Technics SL-1300G - nå på lager!

• 39
Dette har vi gledet oss til lenge! :)Technics sin vakreste spiller noen sinne (vår mening :) kan oppleves i butikken og er nå på lager i både sort og sølv. 🥳 Pris: 37.990,- Hilsen alle oss på...
Fortsett
Bransjenyheter
Halv pris på alle Wireworld Eclipse-modeller!

Halv pris på alle Wireworld Eclipse-modeller!

• 0
Under messen har vi blant annet HALV PRIS på aller lagerførte kabler i Eclipse-serien til Wireworld. Tilbudet gjelder ut helgen eller så langt lageret rekker! Finner du ikke det tilbudet du leter...
Fortsett
Bransjenyheter
Tilbudene er klare!

Tilbudene er klare!

• 2
Vi håper så mange som mulig har kan ta turen innom butikken til helgen. :) Vi har et fullpakket program med besøk fra blant annet Technics, IsoTek, Audio Note, Nagaoka, Lumin mm. Vi har også en...
Fortsett
Høstmessen 2024 - 11. og 12. Oktober

Høstmessen 2024 - 11. og 12. Oktober

• 3
Nå er det snart messe, og butikken bugner av nyheter, premierer og ikke minst fantastiske tilbud! :) Mange tilbud er allerede klare, men det er ikke for sent å ønsker seg noe. Hva er det du...
Fortsett
Topp Bunn