What a Mess!! Platemessetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Det sosiale er viktig. Slarve skit om plater en har kjøpt, få tips, generelt glede seg rundt musikken. Jeg hadde ihvertfall en kvalitetslørdag som varte fra 10 til 18.

Priceless!! :cool:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Mitt siste bilde fra lørdag. Av med prislappene, og bunkene behørig sortert før hjemturen.

Ymse singler, med ymse innhold. Hovedvekt på US 60s garage, noe soul, og et par tre av nyere dato. bl.a Caroline Andersen, New Christs og Tramp - Indigo (4x7" singelpakke)
    På LP-fronten, noen Rolling Stones-skiver som tettet et par flaue hull (hyggelige priser hos en som kun solgte Stones i bøtter og spann), Kinks-"Kontroversy", diverse samleskiver, et par US 60s garageskiver som er sjelden kost, Subway Suck-LPen, Psychotic Youth, The Bishops, Blind Faith, Yardbirds, polsk pressing av Zombies - "Odessey and Oracle" +++

Godt fornøyd. :)

slenger med et par youtube-låter tatt fra singlene denne gang.

Først en moody garagevinner.

og en klassisk fuzzcruncher

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fine bilder, Eros. Får jo platemesse til å se lystbetont ut, og ikkje stressbetont. Glemmer ennå ikkje en gang på Maxime Jan Eggum mente at han førsterett til å bla gjennom en kasse, bare i kraft av at han var, nettopp, Jan Eggum. Ble snurt då eg ikkje ville vike plassen min.

Den Harbinger Complex låta er forøvrig supernais!

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Ja, det gjorde vi. ;) Og takk for et par pekepinner i en jungel som var svært krevende å ralle igjennom på så altfor kort tid, måtte jo storme videre til kveldsvakten som pelebanker for anledningen. For å si det mildt er det sjeldent det har fristet mer med en kald en enn i formiddag... Fant litt smått og godt, men er ikke helt fornøyd med at det er så mange lapper igjen i bukselomma, må vurdere et senere fly på mandag for å stikke innom noen flere sjapper før friuka, tenker jeg, hehe. Dette var i posen min:

Er vel mest fornøyd med Screamin' Jay Hawkins og de Tom Waits-raritetene, det ser stormerkelig ut. Og tøft. Og en av Back From The Grave, selvsagt, som du skrøt uhemmet av for noen år siden. Skal bli artig å høre.
    fine greier. BFTG er en monster-dødare, garagepunk blir ikke det samme etter at du har fått hørt på den.
    Tom Waitz-skivene ser interessante ut. Dyre?

Lunchen, nær sagt middagen og pilsen etterpå smakte ikke vondt.
    Ja de var nok litt dyre, 250 kr stykket. I ettertid ser jeg jo at de omsettes endel rimeligere på discogs, men siden andre av de jeg handlet ser ut til å være mer verdifulle enn det jeg betalte ser jeg lett mellom fingrene med det. Tror det er seks uoffisielle i denne serien. Var han med den stålgrå manken på et av bildene dine som solgte dem, tror muligens jeg får trille innom butikken hans i løpet av sommeren for å se hva mer han har.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    @tremor : Roy/Platelageret er han på bildet, og også den som arrangerer på Folkets Hus. Har alltids noen snaisne ting på lur. :)

Ingen andre her som har lyst å dele sin fangst i Oslo eller Verdal´n? Tre dager til vi forventer fyldig rapport fra bergenskanten.
    hulen.no - 4. Mai - Platemesse

arnejustad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikke endelig tak den første Ry Cooder plata i Verdal, men satser på å få handla litt mer i Bergen. Får neppe tid til noen bilder, men rapport kommer ;)

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Fikk full pose i dag også :eek:

Et lite utvalg av godbitene her,
    Ganske spredt prisnivå og kvalitet (som vanlig)

Vis vedlegget 196697

på norskekjøret? :)

Er det bare meg, eller var endel av de norske utgivelsene å se på Folkets Hus noe stivt prisa?
    Var vel overvekt av Norsk ja, enklere å gå igjennom de enn å begynne å lete igennom metervis med "søppel" (ikke bokstavelig ment)
    Ang pris så var det stor prisfosjell på de norske, Vømmøl sin fikk jeg for 75 kr , den er ikke mint men helt brukbar, så den samme plata til 250, i mint cond da.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Som nybegynner i faget - på min første platemesse - var målet å bare stikke innom og titte.

Klarte nesten å komme meg ut fra Folkets Hus uten å kjøpe noe.
    Men - som alle veit - veien til himmelen er brolagt med dårlige forsetter. Ved utgangen snubla jeg selvsagt over ei plate jeg ikke klarte å la ligge igjen der, og så var det (som ut)gjort, det ble tilslutt en fin liten bunke med LPer i posen.

Hyggelig var det også.:cool:

Ahhh, Blood on the tracks,
    Bob´s beste, Basta

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Som nybegynner i faget - på min første platemesse - var målet å bare stikke innom og titte.

Klarte nesten å komme meg ut fra Folkets Hus uten å kjøpe noe.
    Men - som alle veit - veien til himmelen er brolagt med dårlige forsetter. Ved utgangen snubla jeg selvsagt over ei plate jeg ikke klarte å la ligge igjen der, og så var det (som ut)gjort, det ble tilslutt en fin liten bunke med LPer i posen.

Hyggelig var det også.:cool:

Ahhh, Blood on the tracks,
    Bob´s beste, Basta
    Bortimot, men dessverre så eier jeg ikke eller har hørt alle Dylan-skivene, men ihvertfall var det ca. det samme jeg sa til den lykkelige eier for 60 blanke spikers. Bra skive!

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jeje

Det ble en kjapp tur innom hulen i dag formiddag - begrenset med tid tilgjengelig, logistikkutfordringer med henting/levering av unger mm.
    Inntrykket var at utvalget var så der. Vil tro messa i Oslo sist helg var noen strå hvassere. Syns egentlig det var ganske lite, og såg lite/ ingenting til metall-eksperten som skulle ha 10 meter med metallskiver - uten at eg på noen som helst måte savnet det.

Beskjeden fangst, faktisk så beskjeden at eg må fortsette "messen" heme via internettet trur eg :)

fangst.jpg

To tidlige stones skiver som ikkje var på propert format tidligere, en Mason Proffit med så mye ringwear at selger slo av en god del, og så fant eg Rain Parade sin Emergency third power rail, en gtf UK pressing til en helt decent pris.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ikke all verden med andre ord Townes, men noe ble det da.

Håper flere HFSere kommer med inntrykk og fangstrapport. :)

arnejustad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Vell hjemme fra Bergen. Ganske enig i at utvalget var så som så, men igjen skal det sies at det var en ganske liten messe og fler av de som egentlig skulle komme måtte melde avbud.

Gratulerer med Rain Parade, btw. Ei skive jeg vil tro det blir lenge til neste gang jeg får inn igjen ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Dere to som kanskje er interessert, minner om dagens lørdag som starter på Mono.

jeg skal ihvertfall, mulig det slenger innom et bilde eller tre ila dagen. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Få se bilde av lommeboka åpen da ;)
    Beklager sen oppfølging her, gikk rett over i jobb, utenforlandet, hjemlandet og fødelandet.

Ble bortimot en nyttårsmell mindre en halveis i året. Au!

Her er fangsten målt opp mot lokal valør, ca en halv Dahls, dvs hvor jeg oppholder meg for noen alt for få dager. Omsider tid (litt ihvertfall) til å glede meg over siste Mono-messe. Gikk knallhardt inn for bare singler denne gangen. Tar mindre plass, og koster gjerne mer penger, et Columbi egg med andre ord. *host*

Messe er gøy, titler nevnes ikke her, men for den uinteresserte, poster fangsten etterhvert i høreNÅ-tråden de neste dagene (foreløpig 10 ute) zzzzzzzz

Noen andre som ramlet innom og plukket med seg noe?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Heihei, søtnos - vi sees i morgen :*
    klarer du å stå opp så tidlig du da sweetheart. :rolleyes:
    Shopper på geriljavis i morra, fort inn fort ut. Skal i barneselskap og jobb dessverre. :p

platesnurring i morra natt da.... :D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    Pent nødt til det, skal i et bryllup i morgen, så må pinadø være der på prikken 10.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    som sagt, fort inn, fort ut.
    Rakk bare å bla i ca. 5% av platene idag, i og for seg greit med tanke på kronasjene. Tidlig sesongstart for høstens platemesser, bra med folk, bra med selgere, alt i alt en bra messe. Fintet Roberten (som vanlig), var nok først på plass, nok en gang ja. ;)

Beklager røten kvalitet på de tre knipseriene vedlagt, oppdaget først nå et "dritfett" fingermerke smurt utover hele objektivet på powershoten, blir ikke bilder av slikt vøtt.

Scene of the Crime (innerste flanke)

Roberten og Eros' samlede fangster

Egen fangst "beundres" til velfortjent frokost etter halvannen times knallhardt arbeid en lørdags morgen

noen flere her som tok turen innom? :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    På plass før Robban sier du? Nei, kem skulle trudd det :D

Solid frokost. Sånt liker vi.
    Robban er jo en godt trent morgenfugl, jeg sov mutters alene hjemme i natt og kunne ligget til godt utpå
    formiddagen, likevel sto jeg tidlig opp og "gutsa" som fxxx. :cool:

Innsats gir resultater. Ganske fornøyd med denne;

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.157
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blev en liten plate-messe på meg idag også, inom Spitafield market tidl imorges, betydl mindre med utstillere på Lørdagen enn dem vanlige to Fredager i månanden.
    Noen få pønk singler ivf:) Løpte senere på dagen Portobello road ner rett for stengning, og fant selgern fra Firebird record som pakket sammen tingene sine, la ett skam bud på en pink rim Island nm uk-pr, King C (Red) ville ha 40£ closing price 25:)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    Nuvel, jeg føler det er greit å nevne at jeg var på messa ett helt minutt før den åpnet. For meg er det hysterisk tidlig å være ute blant folk på en lørdag kl 10.00.

Bra messeutbytte, og selv om jeg gikk på en sprekk og kjøpte noen av de småplatene med kun et par sanger på er jeg fornøyd som fy.

Godt å høre at strandhugget i England gav resultater, cash!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    siden kveldskiftet ser ut til å ha logget seg på HFS, er jeg frimodig nok til å bumpe tidligere innlegg fra idag. Kan jo tenkes noen får lyst til å ta på seg oppgaven å rapportere i morgen. :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har ikke fulgt opp tråden godt nok, skjerpings Forrige lørdag var det vel messe i Trondheim. Anyone?
    Idag er det messe på Rockefeller, Oslo. Anyone?

Ser også at det skal være messe i Drammen, inkludert konsert med Death By Unga Bunga om 14 dager, lørdag 5. oktober. Anbefaler så mange som mulig å ta turen, ikke minst pg.a bandet. Selv er jeg (dessverre?) i trøndelag på den tida. Skulle veldig gjerne tatt turen selv.
    Drammen Platemesse + signering/konsert med Death By Unga Bunga | Program | Union Scene

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.654
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det hadde vært artig å møttes på Averøya, av alle steder, Eros.
    No offence, pekailler.:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn