bambi
Æresmedlem
Skjønner hva du mener ja... ser lekkert ut det der. I forhold til den Italienske skjønnheten blir vel Klipsch nesten litt sånn som dette:
Speaker Cable at Blue Jeans CableDa la jeg ut annonse på torget angående kjøp av Nordost Blue Heaven LS eller tilsvarende høyttalerkabel. Noen som evt har tips til bedre til prisen eller billigere kabler ?
Har pr idag MIT6 kabler fra rundt 1999-2000. Har ikke prioritert høyttaler kabler før men lyst til å prøve ut litt nå.
Vis vedlegget 354152
Støtter denne blue jeans er bra kabler.Speaker Cable at Blue Jeans CableDa la jeg ut annonse på torget angående kjøp av Nordost Blue Heaven LS eller tilsvarende høyttalerkabel. Noen som evt har tips til bedre til prisen eller billigere kabler ?
Har pr idag MIT6 kabler fra rundt 1999-2000. Har ikke prioritert høyttaler kabler før men lyst til å prøve ut litt nå.
Vis vedlegget 354152
Ja virker som de er relativt sjeldne. Mener å ha lest at tangent serien var klipsch sitt forsøk på å lage "billige" kvalitetshøyttalere, men at salget gikk dårlig så produksjonen stoppet opp etter et års tid.@ slither, de er utrolig gode høyttalere. Men noe må vike. Holder fast på Heresy - så blir ikke uten Klipsch her. Fått masse interesse via finn allerede.
@ xcell : ja her selges ALT omtrent hehe.
@ rorschach, ja jeg skal prioritere noe ala dette.
Bianca Balti, Italian model
Vis vedlegget 355202
Tellurium Q er også gode kabler.Hører bare bra om Blue Jeans ht kabler ja. Men får låne noen par Nordost kabler nå. Så blir først å prøve dem.
Masse flotte modeller herHmm.. Nyttårsforsett må i år være bli singel å fløtte sørover.. flott modell og flott bilde det der Whip!
Pass på så ikke Whiplash lader muskedunderen med grovsalt og setter seg til å vente i tilfelle du dukker opp, nå. ;DHmm.. Nyttårsforsett må i år være bli singel å fløtte sørover.. flott modell og flott bilde det der Whip!
Tja.. med nok alkohol-enheter innabords så kunne vel selv noen av disse klart ølbrilletesten.. heldigvis er det få slike her nordMasse flotte modeller her Vis vedlegget 355393Hmm.. Nyttårsforsett må i år være bli singel å fløtte sørover.. flott modell og flott bilde det der Whip!
Vis han har en muskdundee klar så får vi enda mer å prate om siden våpen og skyting er hobby nr 2 her i husetPass på så ikke Whiplash lader muskedunderen med grovsalt og setter seg til å vente i tilfelle du dukker opp, nå. ;DHmm.. Nyttårsforsett må i år være bli singel å fløtte sørover.. flott modell og flott bilde det der Whip!
Vi er nok i samme båt. Superfornøyde med Heresy, men nysgjerrige på Harbeth...Er faktisk ikke så halvgalt med bass X-cell. Er tross alt 12" så de gir kontrollert og kjapp bass. Siden dette er lukket kasse så er de utrolig kjappe og gir en musikalsk helhet som er behagelig å høre på. Mellomtonen er faktisk meget bra og diskanten rolig og krystallklar.
Ingen kjellerdyp bass selvfølgelig men en 15" kvalitetsub er litt i tankene. Lurer på en B&W. Hører mye på Radka Toneff's Fairytales the original master edition. Har bare blitt til at den har stått i CD spilleren og hørt på når jeg har prøvd ut høyttaler plassering. Må si det låter utrolig bra, både piano og stemme høres 'live' ut i stua med Heresy på stativ.
Italienske modeller er på gang. Må vente på at nye høyttalere ankommer selger først. Passer meg bra for da får jeg tid til å selge unna endel her først. Har egentlig to muligheter til handel der, men det kan muligens koste mer enn det smaker det ene alternativet.
Men har også veldig lyst til å prøve Harbeth og Spendor hjemme. Har en følelse at det kan bli ganske likt Heresy, bare bedre
Burde kanskje bestille et par selv. «Alle» sier at H3 blomstrer i høyden. Er litt tvilende mtp bass.. 1250 er prisen pr staiv, ikke sant?@ Crusty, fikk dem av Tom på Moet Audio. Link med bilder : Target HR40 | Moet Audio Hi-Fi Simplicity Hifi stereo Roksan Kudos Dared
Mine var noen mm skjeve i bunnplatene men de skulle gi meg nye eller at vi blir enig på en annen måte i romjulen / nyåret. Virker som god service der.
Liker dem godt, solide saker og halv pris nå.[...]
Da er stativer bestilt. Takk for tipset @whip! Tviler på at de blir brukt, men de har fin høyde til vinglass og iPadNesten alle jeg har snakket med angående Heresy og lest her og andre forum mener Heresy gjør seg best på gulvet. Tror det er veldig avhengig av stua eller lytterommet. Jeg måler ikke noe som helst men tviler på at jeg mister noe særlig bass faktisk. Men jeg jukser litt med EQ på McIntoshen og gir litt gass med bass og mellotone. Men gjorde det samme når de sto på gulvet. At diskant og mellomtone høres bedre ut hos meg med stativ er det ingen tvil om.
Prisen på stativene er pr par.
Definitivt. Har ikke sett ham på noen år, og er glad jeg slapp å se ham i Oslo her om dagen. Var visst veldig trist å se ham da. Mannen var selvsagt veldig syk, men døde som han levde: kompromissløst. Pauset vel et videospill og sluknet.En trist nyhet å våkne opp til at Lemmy Kilmister er død. En legende er gått bort.
Musikk jeg spiller mest ( rock, blues, jazz ) låter meget bra på Heresy III. Tror jeg trenger litt størrelse på elementene for at det skal spille på lag med den L forma stua mi. Savner kanskje litt bedre mellomtone og ....noe.
Har prøvd å lese litt om open baffle høyttalere. Men det er en jungel og jeg skjønner mindre det mer jeg leser. Noen som vet om en 'open baffle for dummies' webside eller tråd man bør lese ? Kunne tenkt meg å lage ett rimelig DIY par for å lære litt. Men kun aktuelt om det lar seg gjøre med delefilter uten å koste det samme som en ny bil.
Mens jeg grubler på veien videre til litt bedre lyd i stua spilles det musikk. Idag har jeg spilt de 3 første skivene til Tom Waits på nye hodetelefoner. Kjøpte meg ett par billige H3 på spacegarden bare fordi jeg likte lyden i de, passer å ta med på farten til mobiltelefonen og var 'gratis' i forhold til alt annet jeg lurer på av hodetelefoner til bruk på pc plassen.