Cash 63
Æresmedlem
Vad er gærnt med øl til folket da?Det høres nesten uvirkelig ut; landet med Folkøl er stedet for den forjettede dram.
Vad er gærnt med øl til folket da?Det høres nesten uvirkelig ut; landet med Folkøl er stedet for den forjettede dram.
svenskene har sin egen whisky også. faktisk veldig godHehe... mesteparten kjøpes faktisk på Systembolaget i Sverige. De har et veldig godt utvalg av whisky der. Det er mange produsenter som har spesialutgaver bare for det svenske markedet. Som denne Longrow Single Cask 16yo som ble solgt via en såkalt weblansering for en tid tilbake. Highland Park, Laphroaig, Ardbeg og Loch Lomond er eksempler på andre produsenter som også har kommet med spesialutgaver rettet mot det svenske mrkedet.Fanken, hvor finner du all den rare whiskey'en? Jeg også vil smake
Den rimligste Mackmyra er ett godt kjøp til 350sek, men ikke ett valg om man er ute etter røyk karakter.svenskene har sin egen whisky også. faktisk veldig godHehe... mesteparten kjøpes faktisk på Systembolaget i Sverige. De har et veldig godt utvalg av whisky der. Det er mange produsenter som har spesialutgaver bare for det svenske markedet. Som denne Longrow Single Cask 16yo som ble solgt via en såkalt weblansering for en tid tilbake. Highland Park, Laphroaig, Ardbeg og Loch Lomond er eksempler på andre produsenter som også har kommet med spesialutgaver rettet mot det svenske mrkedet.Fanken, hvor finner du all den rare whiskey'en? Jeg også vil smake
denne er god
webbutikk? må bestillingen hentes i sverige?Springbank 12YO Cask Strength Batch 18. I webbutikken til Bolaget ble det lagt ut i overkant av 500 flasker i Sverige fredag 5. april. De forsvant på under minuttet. Men, noen dager senere ble det lagt ut noen flere. Da rakk jeg å bestille en før de ble utsolgt. SEK 799,- lar seg absolutt høre med tanke på hva de skal ha her på berget...Det gledes.
Vis vedlegget 538054
I Dals-Ed finns det nio stycken. Öppet idag.var det jeg tenkte. 40-50mil blir for langt
Øl er mannfolk drikk. I vikingtida ble man utskjemt dersom man ikke klarte å lage øl til jul.Vad er gærnt med øl til folket da?Det høres nesten uvirkelig ut; landet med Folkøl er stedet for den forjettede dram.
Vi var seks stykker denne gangen og to av oss hadde den topp tre. Denne er lagret på bourbonfat i 7 år og så 9 år på chardonnayfat. Er nok ikke for alle denne. Personlig digger jeg den...Longrowen ikke på topp 3?
Akkurat nå har jeg disse seks åpne. De to som er røket (Talisker og Longrow) fyller jeg gass på. Da beholder de «trøkket» i lang tid (les år). Dette gjelder også de urøkede, men noen av dem kan det være greit oksyderer litt også, slik at mer smak kommer frem. Som det sies ellers her også, at så lenge flaskene er mer enn halvfulle tåler de lagring en ganske lang stund. Blir det lengre så foretrekker jeg bruke gass. Alternativet er å fylle over på mindre flasker.RCA: Hvor mange flasker har du åpne, nå?
Prøver selv å begrense meg til ikke å ha så mange åpne samtidig ~5 stk. Føler de blir stående for lenge åpne hvis jeg skal åpne alle som frister
har hatt noen eldre flasker der korken har delt seg. halvparten i flaska og andre halvpart i handa. er noe dritAkkurat nå har jeg disse seks åpne. De to som er røket (Talisker og Longrow) fyller jeg gass på. Da beholder de «trøkket» i lang tid (les år). Dette gjelder også de urøkede, men noen av dem kan det være greit oksyderer litt også, slik at mer smak kommer frem. Som det sies ellers her også, at så lenge flaskene er mer enn halvfulle tåler de lagring en ganske lang stund. Blir det lengre så foretrekker jeg bruke gass. Alternativet er å fylle over på mindre flasker.RCA: Hvor mange flasker har du åpne, nå?
Prøver selv å begrense meg til ikke å ha så mange åpne samtidig ~5 stk. Føler de blir stående for lenge åpne hvis jeg skal åpne alle som frister
Dette er det jeg bruker. Kjøpes på Systembolaget i Sverige.
Vis vedlegget 539473