Du dricker tydligen för sakta och för sällan.Siste "varetelling" på hytta
Var en periode med 40 stk.
Må ta meg sammen ser jeg.
Vis vedlegget 1095887 Vis vedlegget 1095888 Vis vedlegget 1095889 Vis vedlegget 1095890 Vis vedlegget 1095891
Rå og brutal
Og smaken?Canadisk whisky som er bestillings vare på Polet
Har ikke smakt den ennåOg smaken?
3gr pr liter, det samme som Ardbeg sine.Talisker Port Ruighe Single Malt
Vis vedlegget 1098577
Noen som har en formening om denne ?
Er den veldig søt ?
https://www.vinmonopolet.no/Land/Sk...ds/Talisker-Port-Ruighe-Single-Malt/p/1895801
Har besøkt alle 3 destillerieneDenne, 3 ganger.
Men det er mye annet godt også.
Vis vedlegget 1095899
Disse har det gått to av.
Vis vedlegget 1095900
Håper Inger pisser i det lengre opp^Forutsatt at Laffe har åpent så er jo det gjort på en litt lang formiddag. Laffe var stengt for omvisning sist jeg var i det nabolaget. Jeg kompenserte med å ta et glass Port Ellen i baren på White Hart hotell ... også for å døyve synet av noen sauekadaver så lå i veigrøfta på vei tilbake til Port Ellen (men før Laffe) etter omvisning på Lagavulin, der guiden proklamerte at dette vannet bruker vi til allt:
Vis vedlegget 1098646
mvh
KJ
Talisker Port Ruighe Single Malt
Vis vedlegget 1098577
Noen som har en formening om denne ?
Er den veldig søt ?
https://www.vinmonopolet.no/Land/Sk...ds/Talisker-Port-Ruighe-Single-Malt/p/1895801
Da er nok alle flasker i skapet ødelagt?I motsetning til vin bør whisky lagres stående så ikke korken går i oppløsning.
Store your whisky upright
How to position your bottle is just as important as where you store it. Contrary to wine, a whisky must always be stored upright, rather than horizontally. The reason for this is related to the cork.
Unlike wine corks, which are disposable and designed to keep the spirit moist, whisky corks are made to be used multiple times, but they are not designed to be wet. This is because whisky’s high ABV will eventually cause the cork to disintegrate into the liquid and impact the flavour. By keeping your bottle upright in storage, this can be easily averted.
![]()
A guide to storing your whisky collection | From the Athenaeum
In our guide to whisky storage, we explore the best ways to store The Lakes whisky for both collectors seeking preservation and drinkers looking for longevity.lakesdistillery.com