Det er viktig å holde orden på forskjellen mellom whisky og whiskey; Jameson er vel den tradisjonelle Irish Coffee whiskeyen? Har litt sans for Tullamore Dew; ikke veldig kompleks osv men en hyggelig og ukomplisert whiskey.
|
O.T. Tro det eller ei så begynner jeg etterhvert å sette pris på institusjonen Vinmonopolet.Desverre er det vanskelig å få tak i slike varer i Norge pga. vårt snevre og pappvin fokuserte vinmonopol
Jeg håper virkelig at vinmonopolet forsvinner slik at vi som er mer enn gjennomsnittlig opptatt av fludium med alkohol har muligheten til å prøve noe annet enn hva smakspanelet til vinmonopolet ønsker at vi skal smake![]()
;D...Var foreøvrig på en fest i Bergen for et års tid siden(?). Vi anså det som nødvendig å ta med en Bruichladdich. Der møtte jeg en som hadde en andel av ei tønne Bruichladdich, kanskje var det KJ? Jeg har tross alt ikke hørt om såå mange med tønneandel av denne typen.
...
Pokker, skal du begynne å blande inn familen min også? Riktig nok er det vel noen hundre år bakover i slektsleddene men ... ;DJa det er ingen tvil om at vinmonopolet sørger for et minimumsutvalg på landsbasis, men det hindrer også entusiaster som meg å starte egen spesial butikk for Cognac, Singlemalt og Champagne...
Vil forøvrig gi Juuls i københavn litt gratisreklame, denne butikken ligger i sentrum av København og har vel godt over tusen singlemalts i kjelleren sin ;D
Mye bra burgund, bordeaux, armacnac, cognac, tequila, rom og portvin har de også.
www.juuls.dk
Hehe sorry ;DPokker, skal du begynne å blande inn familen min også? Riktig nok er det vel noen hundre år bakover i slektsleddene men ...
mvh
KJ
Du hindres i å lage egen butikk (tror du du kunne leve av det?) - men gjennom bestillingsutvalget selger de ALT som noen importerer til landet, mangler det whiskymerker er det fordi ingen har funnet det kommersielt interessant å importere de. Det påvirkes lite av butikkformen.Ja det er ingen tvil om at vinmonopolet sørger for et minimumsutvalg på landsbasis, men det hindrer også entusiaster som meg å starte egen spesial butikk for Cognac, Singlemalt og Champagne...