Wien i december

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Frue och jag har tänkt ta en liten tur till Wien i december. Småbarnsföräldrar i hektisk förjulstid, så inte mer än ett par-tre dagars tidsperspektiv. Vet att många i OVK tatt turen dit, så är det något vi bör få med oss i restaurangväg/hotell etc. kom med det. Sätter pris på alla inputs. 😊
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.766
Antall liker
21.650
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gå i operaen.
Jeg husker ingen ting om hotellet vi bodde på annet enn at det lå innenfor der bymuren en gang gikk. Husker ikke navn på noen av restaurantene vi spiste på, men en var langt nedi et hvelv fra 1100-tallet. Bondekost.
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.284
Antall liker
9.134
Er ikke spesielt julete av meg men disse julemarkedene som er der i Desember er en opplevelse, spesielt det som er på rådhusplassen. Kanskje mer for fru cross? Ellers så er det som V sier et must med Statsoperaen når du først er der, det er andakt. Er det orgelkonsert i Stephansdomen så hadde jeg gått innom.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Heller inte så julete av mig, men det är ju hyggligt, absolut! Det andra för jag upp på listan. Tack! 😊
 

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.713
Antall liker
898
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
Hilton hotel er bra, sentralt og store flotte rom husker jeg, må og spise ekte winersnitzler:) Husker det lå en micheline resturant noen få minutters gange fra Hilton, spiste brunch der og kan sterkt anbefalles, husker desverre ikke navnet
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Selv om det kan være både kaldt og vått der i desember, bør man få med seg bygningene som omkranser den indre ringen, og de må ses i dagslys fra utsiden, i det minste. Ubeskrivelig.

Det ligger et par kirker av ubegripelig standard der (Stephansdome og Peterskirken), sistnevnte har ofte klassiske konserter med tilhørende kirkeakustikk.

Det kan også være verdt turen og stikke ut til Schönbrunn, det er et anlegg som tar pusten fra deg, selv om du misser blomsterprakten fra sommeren. Det er en moderat tur på metroen ut dit, men igjen, været kan være en show-stopper.
 
Topp Bunn